www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
1. Obecné :  Technická poradna   názory, rady, dotazy 
Jdi na stránku: 12Následující
Aktuální stránka: 1 z 2
Správné startování dieselu
Autor: petrman (IP zapsáno)
Datum: 19.03.2007 15:00

čau opláci! jak správně nastartovat nově koupený astra 1.7 TD? Manuál radí bez spojky. Proč? Měl jsem za to, že mít sešlápnutou spojku není jen kvůli jistotě, že mám zařazenou zpátečku, ale taky kvůli tomu, že lehce ulehčí startu motoru. Asi je to blbost co řeším, zajímá mě to. Druhá věc, proč můj motor X17dtl je v manuálu označen jako naftový motor a né jako turbodieselový, když mám 1.7TD? Je tam vyloženě napsáno - spouštění naftového motoru X 17DTL, stránka 20. Tot asi vse, jak pisu, jen hloupy dotaz od zvedavce.

Re: Správné startování dieselu
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 19.03.2007 15:06

Ja nevim proc v manualu radi startovani bez spojky, ale vim ze tubodieselovy motor je naftovy motor, jelikoz diesel = nafta. Skoro bych rek, ze hledas problemy kde nejsou.

Re: Správné startování dieselu
Autor: petrman (IP zapsáno)
Datum: 19.03.2007 15:28

Nehledám a vysvětlím, protože v manuálu o sloupeček dál je návod - jak startovat turbodieselový motor TC4EE1, a sloupec předtím - jak startovat naftový motor X17DTL.. A jestli se nepletu, X17DTL se značí německé motory u vozů 1.7TD. To zavání tím, že německý motor podle manuálu je jako naftový, a japonský jako turbodieselový, což se mě jako jeho majitele urážígrinning smiley, jinak nic víc, nic mín.

Re: Správné startování dieselu
Autor: tonda (IP zapsáno)
Datum: 19.03.2007 19:19

to petrman: Chápu tvé rozhořčení (mám X17DTL Caravan) - TC4EE1 je Isuzu motor, který je již konstruován jako turbodiesel. Opel motor X17DTL vznikl tak, že atmosférický diesel 1700cc (44kW) byl osazen nízkotlakým turbodmychadlem bez jakýchkoliv jiných úprav konstrukce motoru (50kW). Proto je podstaně slabší než Isuzu (tuším 66kW). A startuju už 27 let u všech aut - osobních i nákladních - se sešlápnutou spojkou. Ropě zdar smoking smiley

Re: Správné startování dieselu
Autor: Luboš X17DTL (IP zapsáno)
Datum: 19.03.2007 20:38

Já takýýýý, jen u Pionýra jsem spojku nemačkal i když ten nechtěl chytit skoro nikdy. Ropě zdar, zdar, zdar.drinking smileydrinking smileydrinking smiley

Re: Správné startování dieselu
Autor: fukin (IP zapsáno)
Datum: 04.04.2007 14:29

Až budeš v zimě -25°C tahat startérem kromě ztuhlého oleje v motoru také ten v převodovce,tak pochopíš,že je lepší spojku sešlápnout. Nevím ovšem,kolik lidí má šanci startovat německej nafťák v takové zimě. Pro Isuzu je takový mráz totiž sranda. Mám oba a větší pitomost,než koupit jako druhé auto německej nafťák jsem udělat nemohl.
Ohledně vyřazení-neznám nikoho,kdo by alespoň jednou nezapomněl vyřadit před startováním.

Re: Správné startování dieselu
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 10.05.2007 08:28

To fukin : Co máš proti X17DTL? Já ho mám a jsem s ním na 100% spokojený! V zimě ho nahodím napoprvé(-20*C!) stačí 3s startovat a hned naskočí a jede na všechyn 4 válce! Ono taky záleží jak se o to auto člověk stará!! Se nedivte, že když máte špatné žhavící svíčky, slabé dráty k svíčkám, vydřený válce, zasraný filtry naftu nade in "známej co jezdí z TIR" a vodu v nádrži že máte problémy! Prostě pravidelná údržba, kvalitní palivo = bezproblémový motor!
Ropákům zdar, zdar, zdar!nvt

Re: Správné startování dieselu
Autor: fukin (IP zapsáno)
Datum: 19.05.2007 23:14

Svíčky mám všechny od Bosche(poctivě kontroluji jejich stav),ale obě auta,dnes můžu říct,že všechny tři auta mají zhruba čtvrt milionu kilometrů. Nedávno jsem koupil další Isuzu. Od naftového motoru požaduji větší životnost,než 200 tisíc kilometrů.
Šest dní v týdnu mezi třetí a půl čtvrtou ráno startujeme já i manželka obě auta a vyjíždíme do práce. Oba pracujeme pro firmu,kde jednou opožděný výjezd znamená pokutu 500,-korun. Promin,ale od auta potřebuji spolehlivost. Už mockrát jsem zde prezentoval můj názor,že německý osmiventil je Hitlerova pomsta.
Ještě se mi nestalo,že by u Adama se mnou o tom chtěli polemizovat,všichni přiznali,že tyto motory se jim "moc nepovedly".Stejně starý Ford 1,8d je mnohem líp udělaný,to už vůbec nemluvím o Frantících. Koneckonců,proč asi Adam montoval do Aster,Corsy a Vecter i motory Isuzu a do Omegy motory BMW.
Jsem automechanik,každou drobnost okamžitě dávám do pořádku (jak jsem naznačil,na stavu aut závisí obživa mé rodiny),motor Isuzu potřebuje při čtvrt milionu ujetých kilometrů v mínus 25 pouze jednou nažhavit a brnknout klíčkem. Každý měsíc projedu skoro 300 litrů nafty a tu takzvaně levnou jsem měl naposledy před dvěma roky,to jsem ještě měl jenom Isuzu. Před každou zimou měním preventivně naftový filtr,občas ho i během roku odkaluji a do nafty přidávám líh na svázání vody několikrát do roku.Mimochodem,prodávám Astru s německým osmiventilem,protože už mám dva Isuzu. Vyzkoušej si Isuzu a nebudeš němce chtít,i když-když jsem sháněl Astru s Isuzu motorem,projížděl jsem i takové vrakové motory,o kterých mi tvrdili,že jsou perfektní,až jsem žasnul.

Re: Správné startování dieselu
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 20.05.2007 10:18

Já mám v astře F motor X1.7DTL a nemůžu si stěžovat! Ono si myslím záleží taky na tom, jak se který motor povedl?! Když jsem s ním jezdil v zimě (- 20*C) tak taky stačilo jednou nažhavit a hned naskočil!! Mám ho už 6 let a krom opravy hlavy (musela jít vyvařit) nebyla na motoru žádná oprava. (Nepočítám servo + ž. svíčky)

Ono taky záleží jak se kdo k tomu motoru chová a jak ho udržuje!

Vysloveně bezporuchové auto neexistuje - bohužel
Jinak nej motor by byl asi proudový :-) (co se poruchovosti týče) :-) :-)

Ale to už jsme jinde.

Re: Správné startování dieselu
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 20.05.2007 10:20

rychlejc píšu než čtu :-) sem si nevšil že jsem již pisal výše :-)

Re: Správné startování dieselu
Autor: fukin (IP zapsáno)
Datum: 20.05.2007 19:45

Bud rád,že máš povedený kus,protože já mám ve zvyku jet se studeným motorem(i v parném létě) jen tak,aby se otáčel,než se zahřeje. Když jsem německý motor měnil,chodil dost slušně a během asi 20ti tisíc se jeho stav natolik zhoršil,že už němce nechci ani vidět.
Pokud máš štěstí-budiž ti přáno.

Re: Správné startování dieselu
Autor: miraD (IP zapsáno)
Datum: 12.01.2009 07:32

Trochu obnovím tohle téma. Jsou skoro tuhé mrazy a s tím spojené startování. Vy, co máte nafťák, žhavíte jednou nebo dvakrát? Já v těhlech mrazech žhavím běžně jednou a pak do 2-3s chytne. Někdo říkal že i 2x, tak jsem to zkusil. Je fakt, že to chytne skoro dřív než otočím klíčkem do kraje smiling smiley, ale i nová baterie to moc nerozdejchává. Nebo špatná baterie smiling smiley. Nějak jsem taky moc nepochopil, proč by se podle manuálu mělo u X17DTL startovat pod -15 s plným plynem, dávat tam 4-5 tisíc otáček za studenaconfused smiley ?

Re: Správné startování dieselu
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 12.01.2009 13:01

V příručce je ale plný plyn doporučený už pod 10°C. A je to jen do doby, než chytí a pustit ho.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Správné startování dieselu
Autor: m.artty (IP zapsáno)
Datum: 12.01.2009 17:24

Já mam nafťáka (ale ne Opela) a stačí mi jednou nažhavit a chytne. Auto jezdí asi tak každý druhý den, kdyby dýl stál, tak kdo ví, jak by se mu potom chtělo...

-------------------------------------------------------
'86 Opel Kadett GLS 5 dv. hatchback (C18NE)
'88 Opel Kadett GSI cabrio (C20NE)
'00 Opel Omega 2,5 TD (X25DT)

Re: Správné startování dieselu
Autor: vaurien (IP zapsáno)
Datum: 10.02.2009 06:17

Pokud chcete v zimě bezproblémové starty, je také důležité mít dobrou baterku s dostatečnou kapacitou. Viz třeba já - měl jsem tam relativně slabou baterku, která startovala do příchodu mrazů nádherně, ale jak klesla teplota pod nulu nastaly problémy. Takže jsem naklusal do krámu, zakoupil tu největší co se do auta vešla a je po problémech. Motor chytá i v těch největších mrazech na první nažhavení...

Re: Správné startování dieselu
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 10.02.2009 15:21

vaurien napsal(a):
-------------------------------------------------------
>Takže jsem naklusal do krámu, zakoupil
> tu největší co se do auta vešla a je po
> problémech. Motor chytá i v těch největších
> mrazech na první nažhavení...

Ty si ale borec cece! Kup si tam baterku s autobusu! Fakt takový blbý nápady miluju! A co altík utáhne ti jí grinning smileygrinning smiley Ono až tak nejde o kapacitu, tedy jde, ale spíše jde o startovací proud! Než si příště půjdeš kupovat baterii zkus zapojit trochu rozumu a juknout jaká tam má být + jaký by měl být její starovací výkon pro danný motor!

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)

Re: Správné startování dieselu
Autor: vaurien (IP zapsáno)
Datum: 10.02.2009 19:02

Dobrá, napíšu to trochu více polopaticky, aby pochopili i ti duchem chudší členové klubu....
V případě, že si z nějakého důvodu potřebujete pořídit novou baterku do auta, nesnažte se ušetřit pár korun tím, že si koupíte nějakou poddimenzovanou - tj. s malou kapacitou a s malým startovacím proudem, ale kupte si tu s největší možnou kapacitou a s největším možným startovacím proudem, jaká do vašeho auta jde - tj. je dovolena výrobcem. Rozhodně těch pár korun navíc nebudete litovat.

Tak co Gizmíku, takhle už jsi to pochopil ? Nebo ti to mám ještě trochu rozepsat ?? winking smiley

Re: Správné startování dieselu
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 10.02.2009 20:45

Nezlob se já "duchem chudší" z to jak jsi to inteligentně napsal "největší co se do auta vešla" pochopil, že píšeš o velikosti těla baterie (a s tím související kapacitě) co se ti vešla do místa po staré baterii.... Příště to prosím opravdu napiš "polopaticky" pro jak píšeš "duchem chudší členy klubu". spinning smiley sticking its tongue out

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)

Re: Správné startování dieselu
Autor: Luboš X17DTL (IP zapsáno)
Datum: 10.02.2009 20:53

Gizmo_CZ napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Nezlob se já "duchem chudší" z to jak jsi to
> inteligentně napsal "největší co se do auta vešla"
> pochopil, že píšeš o velikosti těla baterie (a s
> tím související kapacitě) co se ti vešla do místa
> po staré baterii.... Příště to prosím opravdu
> napiš "polopaticky" pro jak píšeš "duchem chudší
> členy klubu". spinning smiley sticking its tongue out
Hele panáčku, kdybys viděl kočár Vauriena, tak bys asi pochopil. Do jeho kufru se schová tvoje auto až po zadní sedačky.the finger smiley
Takovou baterku ještě nevyrobili, aby byla akorát do jeho kočáru.

________________________________________
Raději pomalu autem, než rychle sanitkou
Opel Astra F Caravan X17DTL=>
Opel Astra G Caravan Y17DT=>
???
Luboš X17DTL

Re: Správné startování dieselu
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 10.02.2009 20:59

Ale já mám kombííka heč smiling bouncing smiley tak uber třeba o ty zadní sedačky grinning smiley

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)

Jdi na stránku: 12Následující
Aktuální stránka: 1 z 2


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 ********  **    **  **    **  ********    *******  
    **     **   **    **  **   **     **  **     ** 
    **     **  **      ****    **     **         ** 
    **     *****        **     **     **   *******  
    **     **  **       **     **     **         ** 
    **     **   **      **     **     **  **     ** 
    **     **    **     **     ********    *******  
Powered by Phorum.