www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
1. Obecné :  Technická poradna   názory, rady, dotazy 
cvaka v přístrojovce
Autor: free11 (IP zapsáno)
Datum: 21.11.2007 16:09

cest praci motřeboval bych poradit.....při jízdě mi cvaká v přístrojovce a se zvíšením rychlosti se intenzita cvakání zvišuje

Re: cvaka v přístrojovce
Autor: MetalKalic (IP zapsáno)
Datum: 21.11.2007 16:44

A co myslíš, že by to tak mohlo být? Jediná mechanická věc je tam tachometr, takže bych vo viděl na něj nebo na lanko, co k němu vede.

Re: cvaka v přístrojovce
Autor: free11 (IP zapsáno)
Datum: 21.11.2007 17:43

a čim to je způsobený??

Re: cvaka v přístrojovce
Autor: Ranger (Dan) (IP zapsáno)
Datum: 21.11.2007 18:15

free11 napsal(a):
-------------------------------------------------------
> a čim to je způsobený??

Asi tím, že se v tom nějakej "šikula" hrabal a lanko náhonu tachoměru špatně usadil eye rolling smiley

Re: cvaka v přístrojovce
Autor: free11 (IP zapsáno)
Datum: 21.11.2007 18:29

já ssem na to ani nesah..kdyš tomu nerozumim tak se v tom nehrabu...je oprava složitá???

Re: cvaka v přístrojovce
Autor: ada (IP zapsáno)
Datum: 21.11.2007 18:35

Opotřebením sad smiley,třeba v převodech deního počítadla atd.. Někdy stačí párkrát zmáčknout nulování den. počítadla a je po cvakání. smiling smiley Nejlepší je vlést do auta a hledat to.drinking smiley

Re: cvaka v přístrojovce
Autor: free11 (IP zapsáno)
Datum: 21.11.2007 18:41

opotřebením to snad nebude to auto má najeto 70000km...

Re: cvaka v přístrojovce
Autor: ada (IP zapsáno)
Datum: 21.11.2007 19:25

Vyndej tachometr a zkus to projet,pokud to bude stále cvakat tak je to v náhonu tachometru.Pokud to cvakat nebude tak je to v tachometru,pak jedině tach. rozebrat a njít problém. Zkus nejdříve párkrát za jízdy zmáčknout nulování den. počítadla, třeba si tam něco sedne a přestane to cvakat. smiling smiley

Re: cvaka v přístrojovce
Autor: Roger (IP zapsáno)
Datum: 21.11.2007 19:28

No za jizdy bych to moc nemackal, hrozi ze v tom cvakne trochu vic a uz to pocitat nebude.

Re: cvaka v přístrojovce
Autor: MetalKalic (IP zapsáno)
Datum: 21.11.2007 20:02

No, s tím rozebíráním byl bych opatrný, podle mých zkušeností rozebrat jde, ale jen jednou a naposledy, je nerozebíratelný. Však viz fotky na [ZdenekSoska.Net] .

Re: cvaka v přístrojovce
Autor: ada (IP zapsáno)
Datum: 21.11.2007 20:03

To Roger: Počítat to nebude, ale hlavně to přestane cvakat eye rolling smiley.No Freell to byla jenom sranda, vyndej ten tachometr a určitě to pak najdeš.

Re: cvaka v přístrojovce
Autor: MetalKalic (IP zapsáno)
Datum: 22.11.2007 05:40

A nebo je ještě jedno řešení - pusť si rádio a cvakání určitě zmizí.

Re: cvaka v přístrojovce
Autor: lojzinac (IP zapsáno)
Datum: 22.11.2007 10:10

MetalKalic napsal(a):
-------------------------------------------------------
> A nebo je ještě jedno řešení - pusť si rádio a
> cvakání určitě zmizí.

Ale musíš hodně nahlas. A funguje to na víc závad, které se projevují nějakým zvukem grinning smileythe finger smileyspinning smiley sticking its tongue out

Opel Astra F, 1,7 TD, X 17 TDL, r.v. 1997, sedan

Re: cvaka v přístrojovce
Autor: M3K (IP zapsáno)
Datum: 22.11.2007 19:19

Pokud se frekvence cvakání zvyšuje s rychlostí, hledal bych chybu v náhonu tachometru. Alespoň u jiných aut tomu tak bylo. Zkus doporučovaný postup: odpoj přístrojovku od náhonu a projeď se. Pokud zvuk neustane, je chyba v náhonu. Prohlédni, jestli není někde prudce zalomen. Pokud ano, toto místo vytvaruj jinak, aby byly poloměry co největší. Pak je důležité náhon promazat. U některých typů vozidel, u kterých byl náhon přišroubován převlečnou maticí, se používal speciální přípravek, ale mělo by to jít i jinak. Zkus povytáhnout bovden v náhonu a pod jeho osazení natlač řídkou vazelinu nebo vstříkni jiné řídké mazivo. Jde o to, aby se skutečně dostalo co nejhlouběji do bovdenu. Pak znovu vše propoj a vyzkoušej. Popř. postup zopakuj. Řídký olej není moc vhodný a hustá vazelína taktéž. Mohla by vést až k prasknutí lanka. Dej vědět, jak jsi dopadl.

Re: cvaka v přístrojovce
Autor: MetalKalic (IP zapsáno)
Datum: 22.11.2007 19:36

Co se týče toho mazání, byl bych opatrný, mluvím z vlastní zkušenosti, kterou jsem tu nedávno sdělil. Viz [www.opelastra.cz] .

Re: cvaka v přístrojovce
Autor: free11 (IP zapsáno)
Datum: 22.11.2007 19:53

cest práci....cvakání s ezměnilo ve zvuk který připomíná minci roztočenou na stole...myslim že to není řešitelný že takhle chrčej kolečka počítadla

Re: cvaka v přístrojovce
Autor: m.king (IP zapsáno)
Datum: 22.11.2007 20:53

Pokud máš Astru F, tak jednu plně funkční přístrojovku navíc mám doma. Je to bez otáčkoměru s W=1102.

m.king Astra F sedan X 17 DTL 94/12

Re: cvaka v přístrojovce
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 22.11.2007 22:20

No já bych měl taky jednu zrovna tuhlenstu:-) s bílýma polepkama:-)
[www.opelastra.cz]

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **     **  ********  ********  **    **  **        
  **   **   **    **  **    **   **  **   **    **  
   ** **        **        **      ****    **    **  
    ***        **        **        **     **    **  
   ** **      **        **         **     ********* 
  **   **     **        **         **           **  
 **     **    **        **         **           **  
Powered by Phorum.