www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
1. Obecné :  Technická poradna   názory, rady, dotazy 
Omega 2.0 16V nebo Calibra 2.0 16V
Autor: Lokaj (IP zapsáno)
Datum: 24.03.2008 19:56

Hi,
nějak si nemohu vybratsad smiley, potřeboval bych od Vás pomoc...

Co by jste mi doporučili vy? Myslím tím obecně, nehledě na rok a výbavu .. Kdo má zkušenosti kupříkladu ze spotřebou u těhle aut .. Nebo co odchází, rezne, atd...

Jel jsem v obou dvouch .. Omega je velice tiché a luxusní auto, calibra je zase velice živá a lépe drží v zatáčkách ....

Prosím o vaše skušenosti níže uvedenými auty ..

Omega&Calibra

Re: Omega 2.0 16V nebo Calibra 2.0 16V
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 24.03.2008 20:01

Odpovedel sis sam, Omega je luxusni auto, ale 2.0 16 je na ne slabej, lepsi je 2.5 V6. U 3.0 V6 byly uz problemy s chlazeni a s hlavama.
Jinak je to oboji Opel, tak ze to rezne uplne stejne a s dilyma je to to samy.
Spotreba 2.0 16V a 2.5 V6 je u Omegy skoro stejna, ne-li totozna.
Omegu 2.5 V6 mam a nemuzu si ji vynachvalit. Naprosta spokojenost.

Re: Omega 2.0 16V nebo Calibra 2.0 16V
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 25.03.2008 14:48

Krom toho u Omegy máš kolem sebe poněkud více materiálu, takže když do Tebe někdo řachne, odneseš to méně. A když dáš do pořádku tlumiče a pořádně tu Omegu obuješ, nemyslím, že by měla sedět méně, než Calibra.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Omega 2.0 16V nebo Calibra 2.0 16V
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 27.03.2008 07:19

No a taky na praktičnost je na tom OMEGA lépe - přece jen Calča je dvoudvéř a je to jakoby sporťák (menší kufr, tvrdší odpružení)...záleží, co od auta chceš...Ale brácha má Calibru 2.0 16V (C20XE) rv. 1994 a ségra Omegu Caravan B 2.0 16v TDi (X20DTH) rv.1999 a rozhodně bych šel do tý Omegy - je to větší luxus, díly skoro stejně drahý, sice to není takovej trhač asfaltu, ale po dálnici to těch 170 letí s přehledem a hlavně při rozumným šlapání na plyn to papá cca 6,5l/100km, což je dle mě dost důležité měřítko...
I když samozřejmě teď srovnávám nesrovnatelné...ale stejnak od tý doby, co jsou body, tak ty nadupaný motory v běžným provozu pro mě jaksi ztrácí na významu the finger smiley...

Re: Omega 2.0 16V nebo Calibra 2.0 16V
Autor: Lokaj Díky za rady :) (IP zapsáno)
Datum: 28.03.2008 17:04

Tak Vám všem děkuji smiling smiley, Dosti jste mě pomohli.. Takže budu koukat po Omegách 2.5 V6 ... Jde mi také o bezpečnost, takže asi určitě kouknu po Opel Omega ... Docela mě ale štve že, pověčinou mají omegy najeto přes 180 000 až 330 000 Km což se mi zdá docela dost ... Co by jste mi poradily při koupy Opel Omega B? Na co bych měl koukat když budu obcházet auto? U Caliber jsem například četl že dosti hnijou nosníky a auto je niž a niž ..
Ač tu komentáře o Opel Omega tak jsem nenašel moc negativu, až se mi tomu nějak nechce věřit ... Chtěl bych do auta dát kolem 60 000 - 85 000 Kč, takže omega za tuhle cenu by měla být myslim že v hodně dobrém stavu ..Mylím se? Mám rád Oply, je to srdcová záležitost, koukal jsem také na Vectry B 94-96 také v obsahu ¨1.8 až 2.5L ...

Děkuji všem za pomoc ... (Díky za pohcopení, nechci totiž koupyt zajce v pytli)

Re: Omega 2.0 16V nebo Calibra 2.0 16V
Autor: Láďa (IP zapsáno)
Datum: 28.03.2008 17:48

Vectry B se začaly dělat na podzim 95, takže asi myslíš Vectru A. To už bych proti Omega B nebo Calibra nevolil, přeci jen je Vectra A za zenitem a jejich ceny jdou rychle dolů.

Re: Omega 2.0 16V nebo Calibra 2.0 16V
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 28.03.2008 18:15

Omega 2.5 V6 s najetyma 250 000 km, je dobre zajetej motor, vzhledem k tomu, ze bezi na 1/3 vykonu co by umel dat. A pokud se o nej predchozi majitel(e) staral(i), tak neni duvod mit obavy.
Nejcasteji hnijou spodky dveri a to i u poslednich modelu r.v. 2000 - 2002. No a klasika jsou zadni lemy, ktery byvaji taky dost casto chyceny. Spodek je naprosto bez problemu, tam je ochrana vyresena asi nejlip ze vsech Opelu. Samozrejme hnijou vyfuky, ale to je klasika jako u vsech aut. U 2.5 V6 je vyfuk dvojity a spojuje se az v zadnim tlumici, tak ze mas 2 katalizatory a dva stredni tlumice.
U koupene ojetiny je treba dusledne vymenit rozvody, protoze v okamziku kdy se tech 24V potka, mas o starosti postarano.
ND jsou stejne drahe jako u vsech Opelu, jen je treba pocitat s vetsi cenou za pneu, ktere v predepsanych rozmerech 225/55/16 nejsou nijak levne. Tak i brzdy, ktere pro tak tezke auto musi byt 100 procentni.
Jen dodam, ze OmegaB je zadohrab, tedy nahon na zadek a dost lehky zadek, tak ze na zadnich pneu opravdu nesetrit zvlast v zime. Nastesti TC umi vetsine smyku pomerne dobre predchazet.

Re: Omega 2.0 16V nebo Calibra 2.0 16V
Autor: Kuba (IP zapsáno)
Datum: 20.08.2008 19:50

Nemáte někdo ponětí, jestli se někdy dělal crash test Calibry? Celkem by mě zajímalo jak dopadla ve srovnání s Astrou F a třeba Tigrou. Velmi slušnou úroveň bezpečnosti nabízí i Omegy - 3 * ze 4 a 25 bodů ale to už je na mě moc velký auto. Pro zajímavost crash Astry F

[www.youtube.com] part 2 je hned vedle ve sloupci winking smiley



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **     **  ********  **     **  **     **  ********  
 ***   ***     **     **     **  **     **  **     ** 
 **** ****     **     **     **  **     **  **     ** 
 ** *** **     **     **     **  **     **  ********  
 **     **     **      **   **    **   **   **        
 **     **     **       ** **      ** **    **        
 **     **     **        ***        ***     **        
Powered by Phorum.