www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
1. Obecné :  Technická poradna   názory, rady, dotazy 
C16NZ otacky
Autor: Fenix (IP zapsáno)
Datum: 20.06.2008 22:29

Cawte, mam Kadett 1,6i, chcem sa opytat,ci je mozne aby ked idem 60km/h na pätke som mal vyssiu spotrebu ako ked idem na stvorke. Pri 60ke mam na pätke asi 1300ot. a na stvorke 1800ot. Pritom je zrejme ze na pätke mam menej stlaceny plyn (len lizem), cize by mala byt aj mensia spotreba, nie? Vobec nemozem odhadnut realne pracovne otacky tohto motora vykon/spotreba. Podla papierov by to malo byt okolo 2200 az 2600ot. ale mne sa to zda vela... predsa nepojdem 80km/h na stvorke... Poradte kto ma tento motor a nejake skusenosti alebo tipy, diky moc

Re: C16NZ otacky
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 21.06.2008 05:59

No, jezdit 60 na petku je docela blbost, ve 1300 otackach nemuze mit motor zadnou silu a dost ho trapis. To si muzes dovolit s dieselem a jeste ne s kazdym. Ani s 2.5V6kou si tohle nedovolim.
At jezdim s jakymkoliv autem, jezdim podle citu, ne podle otackomeru, vzdy to musis citit kdy motor tahne a kdy uz se trapi a nedej boze podtaci. Mimochodem C16NZ ma maximun krouticiho momentu na 3200 tackach.
Sakra ale tohle by se snad melo ucit v autoskole jak a kdy radit ne? OMG sad smiley

Re: C16NZ otacky
Autor: Fenix (IP zapsáno)
Datum: 21.06.2008 14:46

Ked som tak dnes nad tym uvazoval, bol som kuknut na motor... moze mi niekto vysvetlit preco nemam na motore vyrazeny typ? Na bloku motora je tak akurat GM a nad tym je napisane 76124 GMB a na pravej strane je (asi) cislo motora 19418566.
Moze mi niekto povedat ako sa v tom ma laik vyznat? V tech nicaku mi ti kktsky policajti nezapisali novy typ motora pretoze to vraj nemohli precitat, tak ako zistim podla toho aky mam typ motora?

Re: C16NZ otacky
Autor: Fenix (IP zapsáno)
Datum: 21.06.2008 16:57

Aby sme boli na cistom... pred dvoma rokmi tam bola robena prestavba a namiesto 1.3 karburator tam dali 1.6 vstreky. Ze to je C16NZ viem len od toho chlapika co som od neho kupoval auto, inak to nemam kde zistit

Re: C16NZ otacky
Autor: viktor (IP zapsáno)
Datum: 23.06.2008 17:00

no tak ja mám ten istý typ motora, akurát ja som ho prerobil naspäť na karburátor, ale typ motora je ten istý a to je jedno lebo prevodovka bude rovnaká ako u teba čiže pomer otáčky/rýchlosť bude rovnaká, takže ja zo začiatku som aj ja podtáčal motor ale potom som mal spotrebu okolo 9litrov, som si povedal že preto lebo karburátor ale teraz to točím viac väčšinou mám ručičku medzi 2000 a 3500 a nebojím sa tam vraziť 4ku ani pri predbiehaní okolo 90-100 a na moje milé prekvapenie mám dlhodobú spotrebu s prevažnou časťou trás do 10km okolo 7litrov takže neboj sa ani ti to točiť, a keď máš motor v poriadku a staráš sa oň tak mu otáčky neuškodia

Re: C16NZ otacky
Autor: MorpH (IP zapsáno)
Datum: 27.07.2008 19:00

Zdravím,
mám taky tenhle motor akorád v Astře a i v návodu píšou, že nejlepší je držet otáčky od 2k do 3k za min. Pokud chceš jezdit 60, tak to úplně krásně zkousne ještě trojka, teda aspoň u mě. 50 jezdim na trojku při 2k5 otáček a motor si spokojeně pobrukuje. Jak už tu bylo psáno, jezdit takhle pomalu na pětku je blbost a i na čtyřku je to dost zlo.
C16NZ má opravdu největší krouťák v 3200 otáčkách a tak nejlepší řadit na vyšší stupeň je někde kolem toho. Pokud ale potřebuješ velký zrychlení třeba pro předjetí dejme tomu v 80km na 4ce, klidně si i podřaď na 3 a nech to vytočit i do 4 - 4,5tis/min. pak to totiž teprve krásně jede, ale nenechávej to tam nějak extra dlouho, je to fakt jenom pro to předjetí a pak už zas zařazení na vyšší stupeň. Taky záleží jak máš ještě motor v pořádku.
Podtáčení je hnus, proto se neboj jezdit v otáčkách a radši na nižší stupeň.
Já takhle jezdim a i když mám laďák grinning smiley a tak krásně seřízenej, že právě při 2k5 ot/min začne hezky řvát a pak už jenom víc a víc smiling bouncing smileysmiling bouncing smiley po městě je to pak radost když projedu kolem a lidi na sebe musí řvát, aby mě překřičeli smiling bouncing smileysmiling bouncing smiley

Astra F 1.6 GT
motor C16NZ
3 dveř.
r.v. 92

Re: C16NZ otacky
Autor: viktor (IP zapsáno)
Datum: 28.07.2008 22:05

no to podtáčanie to je fakt blbosť, to dokáže motoru viac uškodiť ako vytáčanie, a inžinieri v automobilke mohli nastaviť obmedzovač kľudne aj na 4tis otáčok, sice to by bola blbosť, ale proste od voľnobehu do obmedzovača má motor bez problémov fungovať, je jasné že jazdiť dlho pri 5000 a vyššie je blbosť ale na krátky čas sa dá a motoru nič nebude, a mimochodom na emisnej to tím magorom nerobí problém držať to pri obmedzovači niekedy aj niekoľko minút tak prečo by som si ten zážitok na krátky čas nedoprial aj pre seba

Re: C16NZ otacky
Autor: Láďa (IP zapsáno)
Datum: 29.07.2008 09:45

Pokud jedu po dálnici, tak mi C16NZ při tachometrových 145km/h točí cca 4500 rpm, takže to beru pro motor jako normální. Omezovač má na cca 6000rpm, tak by mu ani 5tis nemělo uškodit.Před týdnem šlapal touhle rychlostí od Jihlavy až do Gyoru, v neděli zpátky a bez problémů, i když bude příští rok už plnoletý. Řazení mezi 4-5tis otáčkama beru jako menší zlo než řadit při 2500rpm.



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **     **   *******   **         **    **   *******  
 **     **  **     **  **    **   ***   **  **     ** 
 **     **         **  **    **   ****  **  **        
 *********   *******   **    **   ** ** **  ********  
 **     **         **  *********  **  ****  **     ** 
 **     **  **     **        **   **   ***  **     ** 
 **     **   *******         **   **    **   *******  
Powered by Phorum.