www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
1. Obecné :  Technická poradna   názory, rady, dotazy 
Jdi na stránku: 12Následující
Aktuální stránka: 1 z 2
Technika startovani
Autor: rockycz (IP zapsáno)
Datum: 24.01.2006 10:08

Mam pro nekoho mozna stupidni dotaz, ale zajimalo by me co vy na to :

Kdyz auto neche naskocit (starter normalne toci), jakym zpusobem v zime startujete, cili jak dlouho tocit starterem?, pridavat do toho plyn ? a jakym zpusobem abych to neprechlastal ? Co provest pred prvnim pokusem o start. Jake pauzy si dat mezi jednotlivymi pokusy kdyz to nechce naskocit ?

U stareho favoritu jsem mel svuj lety vypilovany zpusob nekolikavterinoveho toceni, mackani plynu a sytice a zabralo to skoro vzdy smiling smiley, astru mam prvni zimu, a dnes sem poprve nenastaroval, tak bych se tomu rad pro priste vyvaroval smiling smiley

Diky

Astra F 96, X16SZR

Re: Technika startovani
Autor: Zdeněk (IP zapsáno)
Datum: 24.01.2006 10:10

Melo by ti to chytit hned a na plyn slapat nemas, tim tomu nepomuzes, spis naopak..Hledal bych chybu jinde.

Ty jsi prodal kadetta????



Příspěvek upraven (24. 01. 2006 11:11)

Re: Technika startovani
Autor: rockycz (IP zapsáno)
Datum: 24.01.2006 10:53

asi si me s nekym pletes, ja kadeta nikdy nemel smiling smiley, s tim plynem, nemelo by se ani pred startovanim parkrat proslapnout ?

Re: Technika startovani
Autor: Zdeněk (IP zapsáno)
Datum: 24.01.2006 10:57

Pouzivas nick kluka z Prahy, tak se prihlasuj pod jinym....

Plyn by jsi pred startovanim proslapavat nemel, zadny vliv to nema...., precti si manual zde na strankach a knihu Jak na to. pak urcite budes moudrejsi....:-)

Re: Technika startovani
Autor: rockycz (IP zapsáno)
Datum: 24.01.2006 11:14

nikdo jiny pod timto nickem tu neni...., a tento nick pouzivam uz 8 let vsude na internetu....

ja chtel spise nejake prakticke postrehy jak zvysit pravdepodobnost nastartovani nez vybiju baterku, nez se divat do manualu smiling smiley

Re: Technika startovani
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 24.01.2006 11:29

To rockycz : Co se tyka nicku, tak tady je ROCKY. Tak ze v pohode.
Proslapavat plyn pred startem nema vyznam, jelikoz se tim u vstrikovani nic nedeje na rozdil od karburatoru, kde se vstrik benzin do sani a castym slapanim mohlo a vetsinou doslo k uliti motoru.
S plynem by se startovat nemelo kvuli katalizatoru, aby nebyl poskozenej od nespalenyho benzinu, resp. aby se predeslo pripadnymu dohorivani benzinu v nem.
U strikacek Te zadna technika nepomuze, protoze cidla, potazmo ECU si do niceho kecat nenecha. Proto taky startujou podstatne lip nez karburatory.

Re: Technika startovani
Autor: Zdeněk (IP zapsáno)
Datum: 24.01.2006 11:30

Prakticky postreh je mit nabitou baterku, v poradku svicky, kabely,alternator atd.... Chapu, ze to mas tedy kratce, ale kdyz se o to budes starat, tak ti bude slouzit k plne spokojenosti. Musis to vsechno prohlidnout a uvidis....

Re: Technika startovani
Autor: rockycz (IP zapsáno)
Datum: 24.01.2006 11:38

okej to sem potreboval vedet, strikacku jsem jeste nemel, takze nevim jak s ni v zime zachazet, a teda jak rikate secko si osefuje sama, takze mi nezbyva nic jineho nez proverit zbytek, baterka je na nabijecce, svicky a kabely asi necham promerit,

zajimave je ze vcera bylo -25 a naskocilo na prvni natoceni po dvou dnech stani, dneska -27 a nenaskocilo vubec po 12ti hodinach stani, motor se tocil v pohode, skytalo to jako by to chtelo chytnout (cili asi jiskra byla), ale nechytlo, mam jeste podezreni na vodu v nadrzi, jak prijdu dom tak dotankuju a neco tam naliju na tu vodu a uvidim smiling smiley,

hlavne ze uz vim ze na nic nesahat jen tocit klickem smiling smiley

diky

Re: Technika startovani
Autor: Zdeněk (IP zapsáno)
Datum: 24.01.2006 11:55

Tak tak a je lepsi mit vymenu oleje pred zimou, je ridsi a lip to urcite za nizkych teplot maze, myslim po nastartovani za studena..

Re: Technika startovani
Autor: rockycz (IP zapsáno)
Datum: 24.01.2006 11:58

Olej je vymeneny v listopadu, 10W40, takze ten by mel byt v poho, zatim mam na nem 8k km.

Re: Technika startovani
Autor: David_V (IP zapsáno)
Datum: 24.01.2006 14:33

Ohledně těch studených startů mám jeden postřeh z vlastí zkušenosti.
Jednou mi chcípl motor, jen tak, prostě se mu nelíbilo, že v neděli před obědem ruším jeho siestu. Bylo to sice v říjnu, ale i tak bylo asi 5°C. Na normální proceduru startování nebral zřetel. Prostě se naprázdno protáčel a snahu projevoval v prvních několika otáčkách a pak, jakoby ani nekladl odpor. Tak a je to v háji, pomyslel jsem si, otevřel kapotu a špekuloval. Pak jsem si řekl, že to zkusím s plynem a motor hned projevil snahu chytat a po delším točení (max. 10s) opravdu naskočil. První 1/2 minutu běžel velmi nepravidelně, ale pak se to srovnalo a od té doby se mi to nestalo.
Z toho usuzuji, že zkusit sešlápnout plyn při prvním startování studenýho motoru, u kterého selže normální startovací procedura, nemusí být na škodu. Třeba vyhodnocená bohatost směsi nedosáhne mezi zápalnosti a plynem se jí pomůže. Chce to ovšem cit a sluch. Prošlápnout plyn až na podladu a začít točit motorem asi nebude to pravé ořechové.
Poškození katalyzátoru při startování studeného motoru se dle mého názoru není nutno obávat, protože tam zdroj žádného tepla u našich mazlíků není a než se kat ohřeje na 600-800°C, což je jeho provozní teplota, všechno nespálené palivo z prvního startu dávno vylétá výfukem.
Jo něco jinýho je takhle prošlapovat plyn při startování horkýho motoru, to se katu určitě nelíbí, ale u studenýho motoru v tom fakt nevidím problém.

Re: Technika startovani
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 24.01.2006 14:54

To David : Davide ja jsem svymu predchozimu motoru taky pomahal plynem :-) Tohle zase vychazi z toho, ze krokovej motorek je linej, nebo nejak jinak zatuhlej na to, aby pustil do sani vic vzduchu. Proto mu Ty vlastne pomuzes a pustis ten vzduch do sani za nej.
Jinak bohatost smesi se zacina vyhodnocovat az v okamziku kdy lambda ma svoji teplotu a to pri studenym startu rozhodne nema..:-)
Muj argument proc nestartovat s plynem neni muj vymysl, takhle to zduvodnuje vetsina mechaniku, ale i samotnych vyrobcu. Ja sdilim stejny nazor jako Ty.. :-)

Re: Technika startovani
Autor: Slavek (IP zapsáno)
Datum: 24.01.2006 18:10

Ja ten problem mam taky, delam to tak, ze vzdy otocim klicek do polohy zaopnutych pristroju, tim na par sekund pustim cerpadlo, kdyz to takhle udelam dvakrat a napotreti nastartuju, tak je to skoro hned, jinak v teto zime je to problem. Oleje jsem menil pred zimou, vlastne takvoou generalkujsem nechal delat, lets jsem to koupil taky

Re: Technika startovani
Autor: Bocan (IP zapsáno)
Datum: 24.01.2006 18:34

Ze zkušenosti jsem stejného názoru jako Standa, David a Slavek ;-)


kadett c14nz

Re: Technika startovani
Autor: mildy (IP zapsáno)
Datum: 25.01.2006 05:41

Chlapi, než jsem koupil astru, měl jsem 7 let žigulíka VAZ 2102 s obsahem 1200 a samo karburátorem a ručním sytičem. Tam už jsem to měl vychytaný - stejně jak tu píše rockycz , byly to ale hodiny odříkání a trápení motoru, ale tohle auto sneslo všechno. yawning smiley))
teď v létě budu mít Astru dva roky a NIKDY jsem při startu nešlapal na plyn nebo nijak jinak nepomáhal motoru ke startu, jen otočit klíčkem, počkat až zhasnou kontrolky a pak musí hned naskočit (benzín). Jo stalo se mi, že nechtěla startovat, ale problém byl úplně jinde než v šlapání plynového pedálu!!!!! Koupil jsem nové svíčky a svíčkové kabely, taky mi klekla origo baterka, takže jsem zakoupil novou a je to veliká paráda. Je jedno, jestli auto stojí hodinu, 12hod nebo třeba celý týden. Musí chytit na první otočení, jinak je někde problém, což tu popsal Standa - čidla a pod....

Netrapte v zimě zbytečně své miláčky, stačí je na podzim trošku zkontrolovat, očistit svíčky, ohlídat si fridex, nalít občas nějakej ten sajrajt do nádrže, aby požral vodu a musí startovat na první otočení - prostě švýcary. yawning smiley)))



Omega B Y22XE, r.v.2000 kombi

Re: Technika startovani
Autor: tonda (IP zapsáno)
Datum: 25.01.2006 06:29

Starosti se startováním benzíňáku při -22°C bych chtěl mít :-))
Tonda - X17DTL

Re: Technika startovani
Autor: mafrk (IP zapsáno)
Datum: 25.01.2006 07:40

Včera 24. 1. jsem ráno taky nenastartoval benzíňáka. Stalo se mi to poprvé. Taky to parádně točilo, ale chytit nechtělo. Problém byl v "zamrzlém benzínu". Postavil jsem auto do tepla a za 2 hod vše o. k. Takže poučení: V zimě přilévat do nádrže aditiva - Castrol TBE nebo velfobin.

Re: Technika startovani
Autor: Lucinka (IP zapsáno)
Datum: 03.02.2006 08:44

za to me to nestartuje...asi ho podpalim a hned to bude žhavý

Re: Technika startovani
Autor: Bocan (IP zapsáno)
Datum: 03.02.2006 10:01

Lucinka: Zkus to, treba to pomuze.... :-)


Re: Technika startovani
Autor: M3K (IP zapsáno)
Datum: 04.02.2006 12:26

Velfobin se nedoporučoval ani do Škodovek, protože rozpouštěl usazeniny v nádrži, nebo ji snad dokonce naleptával a tento sajrajt pak ucpával potrubí, trysky v karburátoru i sítka v čističi paliva.
Já jsem vždy přidával "prcka" lihu po každém tankování do nádrže. Líh na sebe váže vodu, takže ta pak v potrubí nezamrzá.
MireK

Jdi na stránku: 12Následující
Aktuální stránka: 1 z 2


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
       **        **   ******    **     **  **     ** 
       **        **  **    **   **     **   **   **  
       **        **  **         **     **    ** **   
       **        **  **   ****  *********     ***    
 **    **  **    **  **    **   **     **    ** **   
 **    **  **    **  **    **   **     **   **   **  
  ******    ******    ******    **     **  **     ** 
Powered by Phorum.