www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
1. Obecné :  Technická poradna   názory, rady, dotazy 
Těsnění pod hlavu
Autor: Mára (Astra GSi C20NE) (IP zapsáno)
Datum: 17.05.2006 18:17

Zdravíčko, nemáte náhodou někdo doma na papíře rozkreslené a rozměřené těsnění pod hlavu na motor C20NE? Nebo není to někde na webu? Sériové těsnění mi nepomůže a 4500,- za nějaké údajně "super tuningové" těsnění fakt nedám:-) Díky

Re: Těsnění pod hlavu
Autor: Beruna (IP zapsáno)
Datum: 17.05.2006 18:34

Absolutně nevím co chceš.

Re: Těsnění pod hlavu
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 17.05.2006 18:40

To Mára : Co vymejslis za blbosti chlape?? Kup si normalni tesneni za 600Kc a neres takovydle nesmysly. Jestli chces zvysit kompresi, tak nech snizit hlavu.
btw, lidi vymejsli ruzny voloviny, ale tuningovy tesneni pod hlavu, to me vazne dostalo na kolena....:-)

Re: Těsnění pod hlavu
Autor: Mára (Astra GSi C20NE) (IP zapsáno)
Datum: 17.05.2006 18:43

No nevím jak bych to napsal.. Potřebuju vědět rozměry děr, jak jsou daleko od okrajů, jaký tvar má těsnění atp., jakousi "výrobní dokumentaci", abych to podle rozměrů dokázal nakreslit v SolidWorku a podle toho aby mi to CNC fréza dokázala vyrobit. Ale asi nic podobného existovat nebude. Myslel jsem, jestli s tím už třeba někdo nelaboroval atp. Nechce se mi vyhodit 440,- kaček za nové těsnění, když mi pak bude stejně k ničemu. Ale asi nemám zbytí:-)

Re: Těsnění pod hlavu
Autor: Mára (Astra GSi C20NE) (IP zapsáno)
Datum: 17.05.2006 18:47

To Standa: Tuningové těsnění mě dostalo na kolena stejně jako tebe. Nicméně, obyčejné těsnění je sice fajn, ale kompresní poměr 12:1 už maličko nezvládá.. Myslím, že dokážu vyrobit takové těsnění, které to ustojí. Nejde mi o nějaký pokrok ve vyvíjení těsnění, jen se chci pokusit 12:1 udržet..

Re: Těsnění pod hlavu
Autor: Mirďa (IP zapsáno)
Datum: 17.05.2006 18:47

Ty Mára,z čeho ti to ta CNC fréza vytobí když 440kaček je hodně.Zapomeň na to, zbytečná práce a radši kup origoš.

Re: Těsnění pod hlavu
Autor: Mára (Astra GSi C20NE) (IP zapsáno)
Datum: 17.05.2006 18:51

Mmmm, tak díky, myslel jsem si, že se Vám to bude zdát jako hrozná hovadina:-)

Re: Těsnění pod hlavu
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 17.05.2006 18:58

...a mel jsi pravdu...:-)

Tesneni neni jen kus tvrdyho papiru na tesneni, nebo vystrihany diry v plechu. Kolem valcu je tesneni vyztuzovany ocelovym mezikruzim, ktery se pri spravnym dotazeni hlavy napruzi a tak odolava tlaku - resp rozdilu tlaku mezi valcema. Kolem mazacich a chladicich kanalku je zase na tesneni naparena silikonova guma.

Komprensi pomer 12:1 neni pro tesneni problem, ale nesmis na nem setrit. Navic neni nikde napsano, ze musis hlavu dotahovat JEN podle dotahovaciho predpisu. Proc si ve finale nedat jeste jedno kolecko navic..:-)

Re: Těsnění pod hlavu
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 17.05.2006 19:00

...btw, jakykoliv tuning bez penez je naprosto o nicem a vyjde v konecny fazi draz, nez kdyz ty penize mas a delas vsechno poctive uz od samyho zacatku.

Re: Těsnění pod hlavu
Autor: Mára (Astra GSi C20NE) (IP zapsáno)
Datum: 17.05.2006 19:07

Jo jo, to máš asi recht, tak ale nevím, proč mi to to nové origo odešlo po pár ujetých kilometrech.. Zkusim tedy přijít na to v čem jsem udělal chybu..

Re: Těsnění pod hlavu
Autor: Mára (Astra GSi C20NE) (IP zapsáno)
Datum: 17.05.2006 19:08

Díky Stando!!

Re: Těsnění pod hlavu
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 17.05.2006 19:18

No nemas vubec zac, snazil jsem se Te jen malicko popostrcit spravnym smerem..:-)

Re: Těsnění pod hlavu
Autor: Radunov (IP zapsáno)
Datum: 28.07.2016 10:40

Ahoj,
nyní skládám motor co bude mít taky 12:1 ovšem to je jen statický kompresní poměr co nic neznamená, mám k tomu ostrou vačku a výsledná dynamická komprese (ta je směrodatná a vychází ze statické komprese a zavření sacího ventilu po spodní úvrati) bude na úrovni 20SEH až c20xe dle natočení vačky na což stačí 95 oktan benzín, takže zcela bezpečné a chudostí směsi rozhodně trpět nebudu s velkýma vstřikama a stavitelným regulátorem tlaku paliva

to těsnění ti mohlo odejít z několika důvodů:
- "tupá vačka" a tudíž vysoká dynamická komprese = vysoké teploty a s detonacemi pokud jsi měl jen 95 oktan benzín
- chudá směs = vysoké teploty
- o křivosti a malém dotažení asi nemusíme spekulovat



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 ********  **     **  ********   ********   ******  
 **         **   **   **     **  **        **    ** 
 **          ** **    **     **  **        **       
 ******       ***     ********   ******    **       
 **          ** **    **         **        **       
 **         **   **   **         **        **    ** 
 ********  **     **  **         ********   ******  
Powered by Phorum.