www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
1. Obecné :  Technická poradna   názory, rady, dotazy 
životnost motoru 2.2 dti
Autor: berni (IP zapsáno)
Datum: 17.11.2011 22:44

Hned v úvodu napíši, že vím že tento dotaz moc nepatří do tohoto fora a kaji se, ale dávám jej sem schválně, protože znám místní lidi a dokáži si tedy představit, jakou má případná odpověď váhu. Zvažuji koupi dalšího Opla, Signum 2003 ve 2.2 dti. Ovšem má nalítáno něco málo přes 200t km, rád by jsem znal váš názor na životnost tohodle motoru a zda do toho jít (zvenku i vevnitř ovšem vypadá jako by měla max 100t km)? a druhá, v techničáku jsem našel jen 1999/100 což ale není eko norma, ale předpokládám že je to EURO3, je to tak??
moc děkuji, potřebuji se velmi rychle rozhodnout, znáte to...

opel astra f bertone cabrio C14SE, 1995
opel 1,2l, 1934

Re: životnost motoru 2.2 dti
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 18.11.2011 10:17

Proč se kaješ? Nahoře je napsáno, že je tu technická poradna pro vozy Opel. Můj osobní názor je, že Signum je atyp a tím pádem co není stejné s VeCe, bude dražší. A když už, raději bych šel do některého novějšího motoru s common rail vstřikováním. Jen můj osobní názor.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: životnost motoru 2.2 dti
Autor: berni (IP zapsáno)
Datum: 18.11.2011 12:00

hmmm...to je jasný, s tím atypem, ale právě proto se mě asi líbí...(asi jsem se motorem c14se a f-kabroušem nepoučil:c) )...co se motoru týká, asi největší problém by mohlo dělat čerpadlo, že? Jenže ono novějších signumů s cdti je pomálu a ceny oproti dti taky někde jinde... (započítám-li cenu čerpadla 30 tisíc, pořád jsem níž než za cdti). a obecně opotřebovanost VeCe při tomto náběhu?

Re: životnost motoru 2.2 dti
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 18.11.2011 13:22

Opotřebovanost nelze brát obecně. Kolikrát když si vedle sebe dáš dvě stejná auta, jedno se 100 000km po dobytkovi a druhé se čtvrt milionem po člověku, který se o to staral a ty kilometry najezdil na dlouhých trasách, je v lepším stavu to jetější. S čerpadlem je to sranda. Rád tam kolem 200 000km odchází tranzistor v jednotce na čerpadle, ale nejen on. A skoro nedoporučuju výměnný způsob od těch nejlevnějších, co jdou na netu najít. Řešil jsem teď jednu VeBe s X20DTH a momentálně tam má třetí vyměněné čerpadlo (plus to původní by to bylo čtvrté) a každé jelo úplně jinak. Teď mu to sice konečně nehlásí žádné závady, ale zas na to čerpadlo nemá motor výkon.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: životnost motoru 2.2 dti
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 18.11.2011 13:46

berni:
A já když pominu problémy s čerpadlem, jsou tu ještě problémy s recirkulací spalin (AGR) - nejčastěji karbonem a humusem zanesený přefukovací kanál v hlavě, který skoro není možné vyčistit. A potom taky věčné problémy se solenoidy, co vyrábí podtlaky - pro AGR, pro spínání turba. Ne že by odešly, ale různě se přidřou, zadřou a pak to dělá divoké věci a dost blbě se hledá příčina a dají se sehnat jenom v origošce za skoro 5000,- kus winking smiley...

A pak evergreen tohodle motoru - váha vzduchu - ta vydrží vždycky kolem 60K a pak motor přestává táhnout...

A ono vůbec - X20DTH je sám o sobě atyp a 2.2ka ještě větší a ještě v Signumu winking smiley - tzn. v druhovýrobě se na to skoro nic nesežene (klouby, věci kolem motoru, chladič apod.) - teda takovou zkušenost jsem udělal s OB (k dnešnímu dni mi prošly rukama 3ks dvoulitru a 1 ks OC 2.2dti), což jsou poměrně ještě běžné auta...
Stejný problém byl pak i se Zafirou 2.2 DTi.

Pokud bys do něj fakt chtěl jít, tak zkušební jízdu doporučuju alespoň 50km a to ideálně v kopcovitém terénu a od studeného motoru, saám si ho prohřej. Chybu v tomhle motoru většinou poznáš když prudce akceleruješ (pedál na podlahu - ale pořád) při zátěži (jízda do kopce) na trojku od cca 2000 ot/min do cca 4500 ot/min a potom znovu takhle na čtyřku (v podst. to chce rychle přeřadit). A pokud jsi na dálnici, tak u pětky zkusit akceleraci od 2500 výš.

Ideálně má tenhle motor velmi kultivovanou vnější otáčkovou charakteristiku, kolem 4000ot/min pak má takový pocitový výkonový kopeček, který je u 2.2ky ještě znatelnější než u 2.0. U starého motoru ale můžeš cítit takovou nevyváženost v tahu - jakoby propady na křivce kroutícího momentu, dále pak se můžeš potkat s tím, že ti najednou v tahu otevře blow off ventil, problikne ti check a po cca vtěřině se zase turbo nafoukne a táhne dál - tahle závada je dost běžná a opravdu ti radím, od toho ruce pryč - tohle už nikdy nedáš pořádně do kupy sad smiley...
Pokud se ti nevypustí turbo, ale výkon jakoby úplně opadne (většinou kolem 2500 ot/min) a pak zase plynule naběhne - může za to většinou váha vzduchu.
A ještě takový postřeh nakonec - pro oplí auto s tímhle motorem už bych asi po předchozích zkušenostech nešel bez diagnostiky, která umí live data a test akčních členů. Ideálně se i projet s napíchlou ECU.


Můj osobní názor na tyhle motory je takový, že jejich poločas rozpadu je tak kolem 250.000km až 300 (co dovolí čerpadlo smiling bouncing smiley), pak je to tak do nich zatnout sekyru smoking smiley...



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil JardaGSi (18.11.2011 13:52)

Re: životnost motoru 2.2 dti
Autor: berni (IP zapsáno)
Datum: 18.11.2011 14:05

díky, asi to samé, co jsem slyšel jinde, a to že s těmi kilometry to vypadá na co nejbrzší řešení problému čerpadlo...a dávat za čerpadlo třetinu ceny auta se mi moc nechce...a ted babo rad´...osobně si ale říkám, že to samé se mě může stát s motorem co má naběháno i polovinu (když pominu fakt, že budu slepě věřit předchozím umajiteli nedej bože bazarníkovi)...a jak jsme psal, common rail motory jsou pro mě cenově jinde, když přihlédnu k tomu, že auto dost času stává na ulici ve městě a dostane zvenku zabrat ostatními parkujícími či jinak se pohybujícími se řidiči ... no ale po předchozím příspěvku se asi na tohle signum vyprdnu...zvenku i uvnitř opravdu krasavec, ale ty kilometry (215t) má a v porovnání s jinými, co jsem zkoušel se mě zdálo jakoby lenivější ...(a to se mě tak líbilo:c))) )

(poznámka--s tímto motorem jsem jezdil Zafiru 2003, než ji kamarád prodal, a nemohl jsem si jej vynachválit, co se jízdy týkalo...kolem něco málo přes 200t šla ale pryč, do té doby vše bez problému, tím pádem nemůžu posoudit, co vydržel..)



Upraveno 2 krát. Naposledy upravil berni (18.11.2011 14:14)

Re: životnost motoru 2.2 dti
Autor: DJcz (IP zapsáno)
Datum: 25.08.2017 09:41

solenoidy, co vyrábí podtlaky dnes stoji 1300kč od náhradního výrobce!!! Mam je v autě už rok a v pohodě..

Re: životnost motoru 2.2 dti
Autor: Marquis (IP zapsáno)
Datum: 14.04.2018 17:23

- common rail? další problém.. vstřiky.. ty u 2.2 DTi vydrží víc;
- na repas čerpadel mám také svůj názor.. každej druhej to dělá na koleně, stejně jako turba, tak se není čemu divit... já mám najeto na čerpadle u 2.2 DTi 320 tisíc a nemám zatím problém.. pravidelně měním palivový filtr, žádných 60 tisíc.. max 30 tisíc..
- reakce na názor: „Můj osobní názor na tyhle motory je takový, že jejich poločas rozpadu je tak kolem 250.000km až 300 (co dovolí čerpadlo), pak je to tak do nich zatnout sekyru... „ čerpadlo vydrží to, jak se o něj staráš.. když čepujete kdejaký sajtrajt, tak se nedivte...
- reakce: „dávat za čerpadlo třetinu ceny auta se mi moc nechce...“ tož si musíš pořídit nové auto.. i milionové audiny a bmw vidám poměrně často na odtahovkách.. do 3 let stáří. Právě kvůli vstřikům.. Common-Rail...



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 ********   ********   **    **  **    **  ********  
 **     **  **     **  **   **   **   **   **     ** 
 **     **  **     **  **  **    **  **    **     ** 
 ********   ********   *****     *****     ********  
 **     **  **         **  **    **  **    **        
 **     **  **         **   **   **   **   **        
 ********   **         **    **  **    **  **        
Powered by Phorum.