www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
1. Obecné :  Technická poradna   názory, rady, dotazy 
servo, kolisání otáček
Autor: Petr (IP zapsáno)
Datum: 23.04.2005 20:10

Mám Kadeta 2.0 GSI asi 8 ventil rok výroby 89. Je normální že při plném rejdu něco píská (nevím jesti servo nebo co)? Čím může být že kolísají volnoběžné otáčky (při studeném motoru lehce, ale při hodně zahřátém - hodně sportovní jízdou - už víc než dost)? Někdo mi říká že je to zanesenou škrtící klapkou a někdo že netěsností výfukového potrubí blízko Lambda sondy. Můžu namontovat sportovní (přímý) filtr, prý by se to mohlo dusit (nechat váhu vzduchu nebo ne)? Předem díky za odpovědi.


Re: servo, kolisání otáček
Autor: Petr (IP zapsáno)
Datum: 23.04.2005 20:48

Ještě by mě teda zajímalo jestli je to 8 nebo 16 ventil, protože v techničáko mám 16 a prodávajícií tvrdil že je to 8.

Přílohy: DSC01041a.jpg (255.2KB)  
Re: servo, kolisání otáček
Autor: marselino (IP zapsáno)
Datum: 24.04.2005 07:29

Z obrázku je patrné, že je to 8V, u 16V bys měl v hlavě dvě vačky a dvě řemenice na rozvody. V tom techničáku bys to měl rychle nechat spravit, jinak tě nepustí přes STK. Při plném rejdu pískot by mohl značit odcházející homokinetické klouby poloos(děravé prachovky na poloosách, vyteklé mazivo a přidřený kloub), nebo umírající ložiska, nebo ti pneumatika přidírá o podběhy, nebo jsou přidřené brzdy.

Re: servo, kolisání otáček
Autor: Petr (IP zapsáno)
Datum: 24.04.2005 18:54

Tak jsem se dnes naštval a rozebral a vyčistil škrtící klapku (byl to fakt humus). Po smontování a nastartování byl chod motoru klidnější. Potom jsem motor zahřál a to ne málo, při prudkém přidání plynu z volnoběhu je tam menší propad otáček tak nevím jestli je to úplné výtězství.



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Připojit soubor
  • Můžete připojovat soubory následujících typů: jpg, gif, bmp, pdf
  • Soubor nesmí být větší než 600KB
  • k tomuto příspěvku může být připojeno ještě 3 soubor(ů|y)
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **    **  **     **  ********   **    **  ******** 
 ***   **  **     **  **     **  **   **   **       
 ****  **  **     **  **     **  **  **    **       
 ** ** **  **     **  **     **  *****     ******   
 **  ****   **   **   **     **  **  **    **       
 **   ***    ** **    **     **  **   **   **       
 **    **     ***     ********   **    **  ******** 
Powered by Phorum.