www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
Žhavení
Autor: Joe (IP zapsáno)
Datum: 03.05.2005 17:08

Ctěl jsem se zeptat zda je normální na Kadettu 1,6D,aby po staru (Teply motor) šlo žhavení cca 5 minut.Když se vypne tak to teprve zčne dobíjet 14V.Jinak dokut to žhaví tak to dobijí 12,5V.Neví někdo čím to je?Děkuji za odpověď .Joe

Re: Žhavení
Autor: Sam (IP zapsáno)
Datum: 03.05.2005 17:42

Je to špatné relátko na žhavení, pasoje tam i s Astry. To se ani nedivim že to nedobíjí, jedna žhavící svíčka bere 12A a máš tam 4 to je 48A a při 70A alternátoru je to skoro celá jeho produkce. Jaké tam máš svíčky?

Re: Žhavení
Autor: Radim (IP zapsáno)
Datum: 03.05.2005 17:43

Pokud do žhavicích svíček teče 48 ampér, tak není divu, že zároveň nedobíjí...
Řekl bych, že tam je něco hodně špatně. Po startu to už rozhodně nemá co žhavit.
Normálně to funguje tak, že několik vteřin, v zimě i několik desítek vteřin (nikoliv však minut) žhaví (žlutá kontrolka svítí), dokud nedosáhne určité teptoty, pak kontrolka zhasne a může se startovat. Pak ješte asi 5-7 vteřin dožhavuje (kontrolka přitom už nesvítí), aby to mezitím nevychladlo při roztáčení motoru.
Doporučuju navštívit odbornou dílnu co nejrychleji, dřív než se odpálí žhavící svíčky.
Jestli je to vždycky zhruba stejná doba, tak bych podezříval čidlo teploty motoru.
Pokud tak nesmyslně dlouho žhaví jenom někdy, a jindy to funguje zase normálně, tak asi zůstává viset relé.

Re: Žhavení
Autor: Joe (IP zapsáno)
Datum: 03.05.2005 19:24

Abych řekl pravdu neví ,vlastním tento vůz první rok a zatím nsebyl žadnej problem.

Re: Žhavení
Autor: Joe (IP zapsáno)
Datum: 03.05.2005 19:27

I když mit o zhasne kontrolka a rozpoji se rele cca5-7 sa hned startuju s teplým motorem tak se to hnes sepne a je to stejna doba cca 5 minut to žhaví.

Re: Žhavení
Autor: jeník (IP zapsáno)
Datum: 03.05.2005 19:32

mám diesla a žhavim ráno cca 10 sec. zhavim. čekam až zhasne zlute svetylko a startuju... jedu . ty ne ?? tobe to svíti i pri jizde?

Re: Žhavení
Autor: Crkyk (IP zapsáno)
Datum: 03.05.2005 19:37

Ten problém s relátkem žhavení schvaluji ale než bych ho vyměnil tak bych , pro klid duše, zkontroloval přívod vodiče s označením 50 je to proud od startéru je možné že žhav. relé neví že se startér zatočil a proto se snaží žhavit dál.

Re: Žhavení
Autor: jeník (IP zapsáno)
Datum: 03.05.2005 19:44

žhav relé by melo vypnout pri nazhaveni svicek.. ne pri pohybu starteru. ! ne?

Re: Žhavení
Autor: Joe (IP zapsáno)
Datum: 03.05.2005 22:49

kontrolka zhasne ,ale žhaví dál dokut se nerozepne rele

Re: Žhavení
Autor: Joe (IP zapsáno)
Datum: 03.05.2005 22:56

to je oněch cca 5 minut,jinak v zimě chytal i při -15. a to na jedno žhavení a na první start.zlobí to až ted.už jsem musel vyměnit baterii ta šla do hajku.je možne že stím ma co dočinění starter?Jsou tam futirka špatny proto pry startuje jako když je poloprázdna baterie.i ted při těch problemech chyta na poprve.

Re: Žhavení
Autor: Joe (IP zapsáno)
Datum: 03.05.2005 23:01

Crkyk - asi maš pravdu že to nepozna.měli jste to rele rozdělany ja jo. Je tam rele na žhavení jina je tam tišťák a nějake elektronické součastky ,je tam i asi 6 nebo 8 nohy integráč.

Re: Žhavení
Autor: Radim (IP zapsáno)
Datum: 04.05.2005 06:28

Startér u dieslového kadeta startuje jako s poloprázdnou baterkou normálně... je poddimenzovaný :-( Nicméně schvaloval bych preventivní kontrolu ložisek a uhlíků.
To žhavení je ale opravdu nějak nemocné a doporučoval bych nějakou autodílnu specializovanou na diesel. Buď se s tím už někdy setkali, nebo na to nějak přijdou. Bylo by smutné koupit a vyměnit relé a pak zjistit, že to tím není...
Pokud se s tím takhle nějakou dobu žhavilo, stejně by to chtělo zkontrolovat i svíčky (nebo to, co z nich zbylo :-) )

Re: Žhavení
Autor: Isuzu (IP zapsáno)
Datum: 04.05.2005 10:21

Mě to taky žhaví tak dlouho cca 4 minuty po nastartování.
Mam to změřené a jezdim s tim rok (otočím klíčkem, 4s zhasne žhavení-čekam až sepne rele 4s ,nastartuju a žhavičky berou 4 min proud) je jedno jestli je motor teplej nebo studenej

TC4EE1 96 ASTRA



Příspěvek upraven (10. 06. 2005 15:34)

Re: Žhavení
Autor: Joe (IP zapsáno)
Datum: 04.05.2005 12:00

tak to bylo relé.mohu doporučit komu to žhaví i při spuštěným motoru cca 4-5 minut ať koukne na žhavící relé.díky za rady.



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 ********        **  **         **      **   ******  
    **           **  **    **   **  **  **  **    ** 
    **           **  **    **   **  **  **  **       
    **           **  **    **   **  **  **  **       
    **     **    **  *********  **  **  **  **       
    **     **    **        **   **  **  **  **    ** 
    **      ******         **    ***  ***    ******  
Powered by Phorum.