www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
Vymena spojkove lamely
Autor: Bunda (IP zapsáno)
Datum: 24.04.2005 11:05

muze nekdo popsat vymenu spojkove lamely u Kadeta E 16 Nz? Dekuji.

Re: Vymena spojkove lamely
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 24.04.2005 18:02

Pujc (nebo kup) si knizku "Jak na to - Opel kadett E" a tam je to popsany.

Re: Vymena spojkove lamely
Autor: BUnda (IP zapsáno)
Datum: 25.04.2005 10:03

Standa - dekuji za snahu, knihu mam, ale myslel jsem skutecneho cloveka, ktery to delal a ma s tim zkusenosti. Hlavne me zajima jak je to s narazenim predlohove hridele pokud nevlastni prislusny pripravek, a dale by me zajimalo jestli je bezpodminecne nutne zajistovat pritlacny talir tremi svorkami a pokud ano mohl by mi nekdo poskytnout nakres techto spojek? Takze Stando pokud tomu rozumis budu rad kdyz mi odpovis a poradis. Treba existuje figl, ktery clovek co knihu psal nezna a nekdo by se chtel o nej podelit. Predem dekuji vsem.

Re: Vymena spojkove lamely
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 25.04.2005 11:49

Nevim presne co myslis pod pojmem "narazeni predlohove hridele". Zalezi na tom co mas za prevodovku. U F10, F13 a tusim F16 vysroubujes "zatku" z boku prevodovky (u F20 musis sundat cely vyko) a tam na Tebe kouka zavlacka kterou vyndas, potom jeste tusim vysroubujes jakoby zaslepku a potom teprve jde vytahnout ten hridel. Jde naprosto v pohode a bez pripravku. Staci do nej zaroubovat sroub M7 a zatahnout.
Pritlacak k lamele nema cenu zajistovat, ja osobne jsem nepochopil k cemu to tak je, kdyz lamela je vystredena pres tisicihran na hlavnim prevodovkovym hrideli.
Jen si jeste povol srouby kolem dokola mezi prevodovku a blokem a vraz tam po obvodu 3 - 4 nejaky majzliky aby se prevodovka vic od bloku odtahla. Potom Te skutecne pritlacak s lamelou vypadnou bez nejaky velky sily ven.

Re: Vymena spojkove lamely
Autor: Bunda (IP zapsáno)
Datum: 25.04.2005 14:41

Standa - na prevodovce mam zatku. Jasne na vytazeni predlohove hridele nepotrebujes zadny pripravek, ale na to aby jsi ho tam dal nazpet pisou v prirucce ze to bez neho neudelas, protoze kdyz budes hridel natloukat a potka se ti zub se zubem je tu moznost ulomeni a tim zniceni tisicihranu na predlohove hrideli nebo lamele nebo obojiho. Proto me to zajimalo jak se to dava dohromady.
Zajisteni pritalcneho kotouce je tedy podle toho co pises asi proto aby jsi nemusel povolovat motor od prevodovky, a tudis kdyz je zajisteny jde vytahnout otvorem, ktery vznikne sundanim spodniho krytu. protoze povoleni obvodovych sroubu se vytahne centralni pruzina pritlacneho kotouce a on nabyde. Diky za rady zacinam to chapat. Jen jsem chtel vedet jestli me neprekvapi neco co bych nebyl schopen vyresit. Jeste jsem mel dotaz, ale nemuzu si vzpomenout jaky. Jestli se mi podari vzpomenout jeste napisu. Zatim ti dekuji hodne jsi mi pomohl.

Re: Vymena spojkove lamely
Autor: maxmin (IP zapsáno)
Datum: 25.04.2005 17:05

Ahoj, já měl kdysi kadetta C13N, nevím, co tam bylo za převodovku, asi F10. Už si přesně nepamatuju jak jsem to dělal, ale nepotřeboval jsem k tomu žádné speciální nářadí, stačilo sundat ten kryt dole na převodovce a taky nějaký otvor kterým se povytáhla hřídelka. Hřídelku jsem povolil něčím co jsem našel doma, už si to přesně nepamatuju, ale myslím, že v ní byl malý otvor se závitem, tak jsem tam našrouboval nějaký šroubeček a za něj jsem to vytáhl.
Spojka tam držela tuším na nějakých šroubcích po obvodu, ale dalo se s ní točit. Něco jsem tehdy možná udělal špatně a ta lamela mi nešla vytáhnout tím krytem v převodovce, tak jsem musel převodovku cca na 4 šroubech povolit a asi 0,5cm odsunout od motoru, pak mi šla lamela v pohodě vytáhnout.
Ten hřídel jsem nijak nenarážel, šel lehce zasunout dovnitř.
Zvládnul jsem to sám podle knížky, bylo mi 18 a nejsem žádný automechanik.


Re: Vymena spojkove lamely
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 26.04.2005 05:18

Presne jak pise maxmin, zadny zaludnosti v tom nejsou, jen to chce odvahu se do toho pustit. Taky me kazdej rikal ze musi ven motor a kdesi cosi a nakonec jsem zjistil ze spodem bez vyndani motoru je to naprosta pohoda.
Ten hridel tam jde zpatky opravdu v pohode nasunout rukou.
Drzim palce.

Re: Vymena spojkove lamely
Autor: Bunda (IP zapsáno)
Datum: 26.04.2005 06:17

All - jo to jsem rad, zajimalo me to protoze to budu muset udelat za jeden den a nechtel jsem aby me neco zdrzelo. Jsem rad, ze jste se se mnou podelili o svoje zkusenosti. Ted uz vim, ze to pujde zvladnout. Puvodne jsem se taky pripravoval na to, ze budu tahat ven prevodovku, ale jen do te doby nez jsem si precel navod v knize.

Re: Vymena spojkove lamely
Autor: duke (IP zapsáno)
Datum: 26.04.2005 08:37

nö já jsem si ted vymenoval v aute celou prevodovku a ten hridel me nechtel zalest do klikovky pres lamelu a stacilo aby me nekdo jen mirne protocil motorem - jakoby lehce na jednu a pak na druhou stranu - aby se potkal tisicihran a bylo to v kupe.

Re: Vymena spojkove lamely
Autor: Jan Hejlík (IP zapsáno)
Datum: 08.06.2015 21:55

Tak jsem si to také vyzkoušel. Vtip je v tom, aby tři svorky po obvodu přítlačáku dostatečně stlačily pružiny přítlačáku proti jeho krytu. Potom se packy, do kterých tlačí vypínací ložisko, úplně sklopí a spojka lehce vypadne montážním otvorem ven,a packy se nepotkávají s vodící trubkou vypínacího ložiska. Na autě se to dělá špatně, protože k nasazení svorek se musí páčit šroubovákem o setrvačník a to velkou silou. Před montáží zpět, jsem si stahnul přítlačák vždy ve svěráku a nasadil svorku. To vše 3x. Potom jsem ještě svorky ve svěráku slisoval na doraz a komplet spojka šla do auta jak po másle. Ještě byla kolem vodící trubky vůle.Svorky jsem vyřezal z jeklu s dírou cca 17mm a stěnou 2mm, co byl pod ponkem. To zn. takové hranaté U o velikosti cca 15x15mm.
Honza



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **     **   *******   **     **        **  **    ** 
  **   **   **     **   **   **         **  **   **  
   ** **           **    ** **          **  **  **   
    ***      *******      ***           **  *****    
   ** **           **    ** **    **    **  **  **   
  **   **   **     **   **   **   **    **  **   **  
 **     **   *******   **     **   ******   **    ** 
Powered by Phorum.