www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
Jdi na stránku: Předchozí12
Aktuální stránka: 2 z 2
Re: Neprošel jsem na emisích - vysoké CO co s tím?
Autor: otuan (IP zapsáno)
Datum: 24.06.2005 08:58

David/// Jeden říká to a ten zas tohle. Že by u Twinga pracovala lambda jinač? Ten sám dotaz,ale na Twingo. Vysvětlete to někdo.


Předmět: RE : Renault Twingo - vysoká spotřeba paliva ?

Dle Vašeho popisu vyplývá, že Lambda-sonda je skutečně zanesená a je potřeba ji pořádně vyčistit a vypálit. A to tímto postupem :
1) Zahřejte motor na provozní teplotu, cca. 80 St.Celsia.
2) Udržujte zvýšené konstantní otáčky motoru zhruba 3.000 ot/min. po dobu 3 minut. Po té nechte motor běžet na volnoběh po dobu nejméně 2 minut z důvodu obnovy normálního chodu motoru a nyní opakujte postup se zvýšenými otáčkami. To celé proveďte asi 3x a nyní proveďte zkušební jízdu motoru, kdy si řídící jednotka motoru načte nové charakteristiky pro korekci směšovacího poměru.
Jinak pro osvěžení - Lambda-sonda by v normálním provozu zdravého emsiního systému motoru měla \"chodit\" v roumezí 0,1 V - 0.9 V (tedy 100 mV - 900 mV). Výstupní napětí z Lambda-sondy nesmí být v žádném případě konstantní, musí u normálních napěťových skokových Lambda-sond s regulací kolísat v již zmíněném rozsahu !!!

S pozdravem Viktor Hetcl, DiS.

Re: Neprošel jsem na emisích - vysoké CO co s tím?
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 24.06.2005 10:26

Osobne tenhle clanek povazuju za jakousi vymluvu. Pokud je lambda primo za svodama (jako to ma treba C14NZ, C16NZ), tak se (jak se v clanku rika) vypaluje sama. A i kdyz vezmu v uvahu pripad, kdy je lambda az pred katem (treba C20NE...) kde uz teoreticky neni takova teplota, tak kdo nejezdi obcas delsi trasy, kde by motor bezel delsi dobu nad 3000 ot???
Rek bych ze je to trochu zcestna myslenka. Mel jsem par techdle sond v ruce a zadna nebyla zanesena.
Joo, pokud nekomu motor zere olej treba 5litru na 1000km, tak asi na lambde neco zustane, ale u motoru v tomhle stavu zase uz nejde moc mluvit o ekologii..

Re: Neprošel jsem na emisích - vysoké CO co s tím?
Autor: Viktor Hetcl, DiS. (IP zapsáno)
Datum: 27.06.2006 19:23

Zdravím, pouze bych svá slova v tomto převzatém článku jenom poupravil... Lambda-sonda jako taková je velice přesné měřící zařízení v řádů mikrónů a není schopno všechny mikropóry, které jsou v ní umístěny sama vyčistit pouhým provozem. V případě, že provozujete vozidlo na velmi krátké tratě, např. po městské aglomeraci apod., nebo jako firemní vozidlo, tak dochází k velmi malému pohybu při proudění výfukových plynů a ta velmi částečná až mírná zátěž motoru způsobí spolu s neustálými akceleracemi a např. vlivem ještě vadného thermostatu, či teplotního snímače, nebo vysokých mrazů a krátkých tratí silné zanášení těchto mikropór, jenž nejsou již schopny přenášet jednotlivé množství výfukových plynů a Lambda-sonda tedy ztrácí nejen schopnost aktivní regulace určitou rychlostí, ale také i postupně ztratí i max. a min. hodnotu regulačního napětí. Také samozřejmě dojde k postupnému stárnutí keramiky, či vlivem silného přehřátí Lambda-sondy a následného velmi rychlého zchládnutí vlivem projetí několika kalužemi apod. dojde k popraskání keranické části Lambda-sondy a tím dochází k postupnému pulsování kyslíkových šoků. Ty také postupně přispívají k další nefunkčnosti Lambda-regulace a dochází následně i k problémům s adaptacemi při sledování adaptačních křivek v parametrickém poli softwaru ŘJ...
Tohle všechno má za následek tyto výše popsané problémy např. s emisemi, či se zvýšenou spotřebou paliva a schopností snížené akcelerace apod.

Tyto všechny skutečnosti jsou podloženy stovkami měření na osciloskopech, analyzátorech výfukových plynů testerech elektroniky apod. Takže jsou vědecky doloženy.

JInak vás všechny tímto zdravím a přeji krásný večer !!!
S pozdravem Viktor Hetcl, DiS.
www.automotodiagnostika.cz

Re: Neprošel jsem na emisích - vysoké CO co s tím?
Autor: RBr (IP zapsáno)
Datum: 29.06.2006 12:00

Velice pškně to mají popsané kolegové od Fordu: [www.fordfans.cz]

Není co dodat.
Téme se ale vzdálilo od toho, na co se na začátku ptal Tom. Osobně bych mu doporučil (jak už tu bylo řečeno) alespoň na zkoušku zkusit jinou, dobrou lambdu.

Re: Neprošel jsem na emisích - vysoké CO co s tím?
Autor: marek m (IP zapsáno)
Datum: 08.09.2006 18:24

mám podobný problém na citroenu picaso 1,8 i 16v, kdy na diagnostice motoru bylo zjištěno otáčky motoru : 800, napětí baterie 14,1 V, teplota kapaliny 80 °C, napětí přední sondy před katem 136 mV, napětí zadní sondy 820 mV, délka vstřiku 4,9 ms, teD STOJIM PRED PROBLÉMEM KTERÁ SONDA JE ŠPATNÁ, podle vás je sonda OK, ale na emisích jsem neprošel - špatná sonda ?

poradte prosím

Re: Neprošel jsem na emisích - vysoké CO co s tím?
Autor: David V (IP zapsáno)
Datum: 11.09.2006 09:22

Šel bych na to od lesa. Každá lambda ukazuje hodnoty z jiného konce rozsahu. Stačí najít, jestli 800 mV znamená málo kyslíku nebo hodně kyslíku a bude zřejmé, která šla do kytek. Já to bohužel z hlavy nevím. Taky mi není jasné jakým způsobem se vyhodnocují výsledky z těch sond, když jsou 2. Jedna se porouchá a stejně to emisema neprojde, tak proč je to redundantní.

Re: Neprošel jsem na emisích - vysoké CO co s tím?
Autor: marek m (IP zapsáno)
Datum: 11.09.2006 13:51

zdravím tě, nejhorší je to , že v aut. servise mi řekli, že motor je KO, to mne dožralo,ta malá hodnota na první lambdě znamená chudá směs a tedy ŘJ prodloužila délku vstřiku, a podle toho ukazuje druhá lambda bohatou směs, tak si myslím, že to je, v servise mi řekli vyměnit obě, což je 18 000 Kč i s výměnou,potřebuji poradit jak má kolísat napětí na sondě, v jakých hodnotách ?

Re: Neprošel jsem na emisích - vysoké CO co s tím?
Autor: David V (IP zapsáno)
Datum: 12.09.2006 05:07

Obě lambdy se do rozsahu pravděpodobně vešly, ale neznamená to, že jedna z nich neukazuje blbě. Jestli se to projevuje vysokým CO, tak to vypadá, že je v háji ta první lambda, která obohacuje směs. Nechápu ovšem, na co je ta druhá lambda, když spalovací proces taky nedokáže ovlivnit.

Re: Neprošel jsem na emisích - vysoké CO co s tím?
Autor: marselino (IP zapsáno)
Datum: 13.09.2006 10:50

Zkus ty lambdy mezi sebou prohodit(pokud to jde) a uvidíš jestli se to zlepší!



Astra F X16SZ LPG

Re: Neprošel jsem na emisích - vysoké CO co s tím?
Autor: Martinkohout (IP zapsáno)
Datum: 20.10.2023 14:27

Možná by mi tady mohl někdo poradit, motor X18XE - lambda vykazuje na diag rozsah cca 80 - 4600. Dělalo to u staré lambdy,dal jsem novou. Váha vzduchu taky nová. Zjevně si to nikde nepřisávává. Dík za rady..

Jdi na stránku: Předchozí12
Aktuální stránka: 2 z 2


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **     **        **  **     **  **     **        ** 
 ***   ***        **  **     **  **     **        ** 
 **** ****        **  **     **  **     **        ** 
 ** *** **        **  *********  *********        ** 
 **     **  **    **  **     **  **     **  **    ** 
 **     **  **    **  **     **  **     **  **    ** 
 **     **   ******   **     **  **     **   ******  
Powered by Phorum.