www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
C20NE problém se vstřiky nebo čerpadlem
Autor: maxmin (IP zapsáno)
Datum: 29.06.2005 07:17

Otec má vectru s C20NE, přestala mu jezdit. Když odpojíme hadičku přívodu paliva a sepnem čerpadlo, tak z hadičky normálně teče benzín, nebo benzín se vzduchem.
Když ale připojíme přívod paliva a odpojíme hadičku co odvádí benzín zpět do nádrže tak z přepadového potrubí nic neteče, zati přívodová hadice se pěkně natlakuje. (když jsme ji potom sundávali, tak to luplo a benzín se rozprskl všude kolem)
Zkoušel jsem pumpičkou na kolo profouknout přepadový ventil a ten drží tlak cca 2,5 bar.
Ještě jsem si všiml, že když se snažíme nastartovat, tak někde kolem vstřiků něco cvaká.
Čím to může být? Slabé čerpadlo? Ucpaný filtr, nebo snad ucpané vstřikovací potrubí?


Re: C20NE problém se vstřiky nebo čerpadlem
Autor: Ivan C20NE -> 20NE (IP zapsáno)
Datum: 29.06.2005 07:30

Ahoj, precetl jsem si tvuj dotaz. Nedavno jsem na C20NE menil pal. potrubi, takze mam par postrehu. Prvni vec, co mi prijde divna, ze ti jde z privodni hadicky benzin se vzduchem - to se stava jen kdyz je v nadrzi malo benzinu a cerpadlo nasava vzduch s benzinem. (=> praskla saci hadice cerpadla ? )

Otazky: Profukoval jsi pumpickou jen samotny ventil, nebo jsi ji nasadil na privodni hadicku ke vstrikum (=> ucpana hadicka)?

Mas moznost zmerit jaky dava tlak pal. cerpadlo ? (tzn. nasadit manometr na hadici od cerpadla). Melo by udelat neco okolo 1Mpa (cislem si nejsem jist)

Zkusil jsi striknout trochu benzinu do sani a nastartovat ? (mela by bafnout, pozor, jestli tam mas jeste katalizator)

Re: C20NE problém se vstřiky nebo čerpadlem
Autor: oplik.jeník (IP zapsáno)
Datum: 29.06.2005 11:00

jen takovej dotaz pokoušel jsi se něco s relátkem pro čerpadlo, muže to bejt někde na něm,... pokus se změřit vstřiky, musej mít stejné odpor, a nebo ty kabely ke vsřikům? musí tam bejt napájení kmitajíci v milisekundách takže by to mělo bejt permanentně +- 12V........ale asi to je stejně někde na potrubí asi prasklé nebo tak

Re: C20NE problém se vstřiky nebo čerpadlem
Autor: maxmin (IP zapsáno)
Datum: 29.06.2005 21:49

Ještě jsem něměl čas se na to podívat. Taťkovi se auto zkazilo den před odjezdem na dovolenou, teď je pryč a auto stojí v garáži.

Ivan> Pumpičkou jsem profukoval jen samotný ventil.
Manometr snad někde najdu a zkusím změřit jaký tlak dává to čerpadlo.
Stříknout trochu benzínu do sání jsem nezkoušel, ale po odpojení a připojení hadiček motor nastartoval a za chvíli chcípl.
Zkusím zjistit jestli to opravdu pumpuje benzín se vzduchem nebo jestli to tak jen vypadalo.


oplík.jeník> Přímo s relátkem jsem nic nezkoušel, benzínové čerpadlo jsem ale zkoušel tak, že jsem vyndal relátko a drátkem propojil příslušné piny.
Když taťka zkoušel startovat normálně s relátkem a připojenýma hadičkama, tak jsem schválně poslouchal jestli se točí čerpadlo a točí se, takže relátko by snad mělo fungovat.
Možná bude ale problém v přívodních kabelech k čerpadlu. Taťkovi to totiž udělalo před pár dny už jednou, pak se to nějak "opravilo", dělal s tím víc věcí, takže nevíme čím to přesně bylo, ale auto ujelo cca 15km a na druhý den zase přestalo jezdit.

Prozatím díky moc za odpovědi, je super že jsou lidi jako jste vy.


Re: C20NE problém se vstřiky nebo čerpadlem
Autor: Ivan C20NE -> 20NE (IP zapsáno)
Datum: 30.06.2005 07:52

čus, relátkem to určitě není. Samozřejme je pro lepší, pro jistotu, to mít propojené drátkem místo relé nebo ještě lépe dráty přímo od baterky na čerpadlo. To co popisuješ je ale dost podivný problém.

Příčiny můžoy být:

Špatné čerpadlo (vyběhané, či nějaká opel lumpárna)

Špatná sací hadice - přisává vzduch, pak to pumpuje do měkkého a neudělá to tlak.

Ucpaná jiná hadice - to je nepravděpodobné, ale stát se to může.

Spatného něco jiného :-)

Máš tam dost benzínu ? Tzn. min. 10 - 15 litrů ?

Z té vratné hadice opravdu nic neteklo ? Ani po delší době ?

Problem solved
Autor: maxmin (IP zapsáno)
Datum: 14.07.2005 21:18

Zkoušeli jsme všechno možné, ale nic nepomáhalo. Nakonec jsme vymontovali nádrž a zjistili jsme, že byla prasklá sací hadice. Po výměně vše OK.
Mimochodem taťka koupil i nový regulátor tlaku bezínu, pak jsme zjistili že tím to nebylo, ale vrátit ho už nemůžem. Kdyby měl někdo zájem (levně) tak se ozvěte. Nový bosh stojí přes 2500


Re: C20NE problém se vstřiky nebo čerpadlem
Autor: Misa. (IP zapsáno)
Datum: 15.07.2005 12:03

maxime mozna bych mela zajem o ten regulator tlaku....mam 20ne...je to stejne?

Re: C20NE problém se vstřiky nebo čerpadlem
Autor: maxmin (IP zapsáno)
Datum: 17.07.2005 20:52

Miso, je to přímo z C20NE. Problém je v tom, že taťka to jednou odnesl do práce a už to nemůže najít, asi to někdo vyhodil protože to smrdělo benzínem. Ten nový máme namontovaný v autě, ale starý by měl být v pořádku, protože chyba byla v té sací hadici. Jestli se najde, tak ti ho můžu poslat a kdyby ti pomohl, poslal bys mi pár kaček, jinak bys ho poslal zpátky.




Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **    **  **    **  **      **  **      **  ********  
 **   **   **   **   **  **  **  **  **  **  **     ** 
 **  **    **  **    **  **  **  **  **  **  **     ** 
 *****     *****     **  **  **  **  **  **  ********  
 **  **    **  **    **  **  **  **  **  **  **     ** 
 **   **   **   **   **  **  **  **  **  **  **     ** 
 **    **  **    **   ***  ***    ***  ***   ********  
Powered by Phorum.