www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
motor 1,7 td 50 kW
Autor: Vítězslav Soich (IP zapsáno)
Datum: 21.07.2005 12:30

Dobrý den, nedávno jsem koupil astru combi r.v. 1999 s motorem 1,7 td, 50kW, prý není moc spolehlivý, něpodělil by se někdo s vlastními zkušenostmi s tímto motorem, díky moc

Re: motor 1,7 td 50 kW
Autor: tonda (IP zapsáno)
Datum: 21.07.2005 13:09

No možná si přihřívám svojí polívčičku (mám ho taky), ale myslíš, že by ho Adam vyráběl 7 let, kdyby byl tak hroznej?

Re: motor 1,7 td 50 kW
Autor: Vítězslav Soich (IP zapsáno)
Datum: 21.07.2005 13:24

to nevím, prý doznal časem nějaké změny k lepšímu a právě motory do r.v. 2000 patří k těm horším a výkonostně slabším (na tak velké auto), nevím co můžu čeka.....závady, poruchy...uvítám vlastní zkušenosti, např. spotřebu,..díky

Re: motor 1,7 td 50 kW
Autor: fukin (IP zapsáno)
Datum: 21.07.2005 19:38

Mám dvě Astry,s motorem Isuzu 60kw a druhou s 1,7 44kw. Tu druhou jsem kupoval proto s tímto motorem,protože nadupanej Isuzu mně na hrubý tahání moc nesedí. Ale ten obyčejnej snese všechno,je pružnější,není tak háklivej na horší zacházení,to vlastně platí i o nízkotlakým turbu 50kw.
Ono je sice hezké dostat z nafťáka velkej výkon,ale za cenu obrovského nárustu tlaků a tím pádem i opotřebení. Ten slabší ti vydrží klidně půl milionu kilometrů,což už není pravidlem u těch s vyšším výkonem-myslím při stejném obsahu. Navíc,u naftového záleží hlavně na točivém momentu a ne na výkonu.
Hlavně je potřeba si pamatovat,že speciálně naftovej motor se musí studenej opatrně,to znamená,že po natočení tomu nedávat hned plnej kotel. Bohužel i takové dobytky znám a vím,jaké mají problémy s Nisanama po 150ti tisících. Jenže,když vidím,jak sednou v nínus patnácti do studenýho auta,nastartujou a hned na plnej plyn jedou-já bych jim pazoury urazil.
Jinak k němcovi-trysky se dělají dobře,čerpadlo je dobře po ruce,alternátor taky,trochu horší je přístup na startér. A hlavně a to je dobře-nafťák NEMÁ ŘÍDÍCÍ JEDNOTKU!!

Re: motor 1,7 td 50 kW
Autor: jeník.kadett 1.6DA (IP zapsáno)
Datum: 21.07.2005 20:52

chci se jen zeptat.... abych nepaqtril mezi ty dobytky co na to dupou... me se u me 1.6D Opel v Kadettu stava ze jede jedu a kdyz jedu pomalu na 5ku tak mam uplne studenej motor..... to je asi neco spatne co ??? jinak. mam provizorni chladic z askony... mysli te ze je to problem.. kdyz je verdo tak tak zas varim.......! dik

Re: motor 1,7 td 50 kW
Autor: tonda (IP zapsáno)
Datum: 22.07.2005 09:46

to fukin: naprosto souhlasím a podepisuju !!

Re: motor 1,7 td 50 kW
Autor: IJK (IP zapsáno)
Datum: 23.07.2005 20:56

Mám ho taky, asi 200tis. km, pokud mu pravidelně měníš kvalitní olej, netočíš ho (zejména studenej) do vysokých obrátek, je to celkem pohodovej motor. Nejede to zas tak špatně, sice má jen 50kW, ale poměrně slušnej průběh momentu zejména v nižších obrátkách, takže působí i živějším dojmem než některé jiné třeba 55kW benzinové motory.
On je rozdíl, když nějaká 1.4ka má těch 55kW při 6 tis. obrátek, zatímco ten ropák při čtyřech - zdaleka ne všichni maj v oblibě motor točit až k těm 6 tisícům. Myslím, že před obecnou veřejností je tenhle motor pomlouvaný mnohem víc, než si zaslouží, možná pod dojmem dovezených aut s přetočenými tachometry. S ropákem se obecně jezdí víc, takže venku není neobvyklé najít auto s 300tis. km, někdo to sem levně dotáhne, stočí tacho na 105tis, prodá přes bazar lamě která s tím najede dalších 50 tis, pak se jí zdá že už to málo táhne a prohlásí že jsou to motory na ho*no, protože při 150tis. už maj potíže :-).
Nejslabší místo jsou asi klínové řemeny na servo a alternátor - maj snahu prokluzovat a pískat.

Re: motor 1,7 td 50 kW-řemeny
Autor: Ondra 1.7 TD (IP zapsáno)
Datum: 25.07.2005 07:55

Nejslabší místo jsou asi klínové řemeny na servo a alternátor - maj snahu prokluzovat a pískat.


Taky ho mám, a v poslední době mi taky píská (jenom chvilku po nastartování studenýho motoru). Jak obtížný je ty řemeny napnout? Musí se to nějak měřit nebo to jde odhadem?
Jinak 100% souhlas

Re: motor 1,7 td 50 kW
Autor: Martin (IP zapsáno)
Datum: 25.07.2005 09:53

Kluci presne ja sice jezdim jen s combem a tam je 1.7d bez turba ale musim rict ze leti dost pekne! Ma zatim nalitano 230000km a nejake znamky ze by v nem neco chrastilo ani tuk!(jedine co se posralo tak ze tekla vodni pumpa a blbl starter) A chyta na prvni skytnuti teplej i studenej!
A jeste jsem zapomnel! Jezdim s nim porad na plnej (olej nezere davame polosyntetiku)! Jasny kdyz je studenej tak ne jinak dostava chudak. A libi se mi ze i zere malo!

Moc mi diesel nic nerika ale tento se mi libi...
Jezdil jsem i s sdi vw je jasny ze je lepsi ale na to jak je starej tento motor koukam ze jede celkem hezky.

Re: motor 1,7 td 50 kW
Autor: PetrZ (IP zapsáno)
Datum: 26.07.2005 08:20

Mám X17DTL (najeto 182 000) , trápí mě akorát to pískání řemenu. Nechal jsem ho několikrát napnout a po určité době zase píská. Zjistil jsem ale, že pokud po nastartování počkám 1-2 minuty ,pískání se neobjeví.
Toto auto mám cca 1 rok a měl jsem problémy v zimě se startováním, pokud teplota šla pod -5 stupňů. Nastartoval jsem až na druhý i třetí pokus. Čím méně stupňů ,tím horší startování. Zajímalo by mě, jestli je to u těchto motorů normální nebo je třeba něco seřídit. Nyní startuje OK. Obavu mám až ze zimy.

Re: motor 1,7 td 50 kW
Autor: Martin (IP zapsáno)
Datum: 26.07.2005 08:39

Hmm tak to te asi moc nepotesim...Kdyz diesel v zime nestartuje tak uz ma vic za sebou...Vsadim se ze bude mit urcite vic jak 182000....

K tomu piskani.To piska vecine dieslu ale po urcite dobe jak pises i ty to je ok...

Re: motor 1,7 td 50 kW
Autor: IJK (IP zapsáno)
Datum: 27.07.2005 22:04

Napínat ani měnit klínové řemeny u ropáka nemá zásadní smysl - je to jen otázka času, kdy začnou pískat znova. Dělaj to stejně jen studené, přepnutím si lze vykoledovat likvidaci ložiska alternátoru, nebo serva. Nejúčinnější co na to funguje je taková lepivá sr*čka ve spreji, foukne se to na řemen a cca 2 měsíce (respektive 2 tis. km) to dá pokoj... mívaj to servisy.
Co se týče startování X17DTL obecně chytá hůř než ISUZU, a závisí na mnoha faktorech (svíčky, čerpadlo, tlaky, předohřev filtru, aditiva va naftě....).
Osobně mi (s cca 200 tis km) do -5 chytá zcela normálně, při nižší teplotě nutno nechat déle žhavení, pod -10 většinou chce i přidat plyn (člověk by myslel, že ho uchlastá a naopak svíčky ochladí, ale ono to nějak pomáhá, pod -15 si většinou dá říci až tak napodruhý a jak chytne, plive chvíli do sněhu kusy asfaltu :-).



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **         ********   **     **  **    **  **        
 **    **   **     **  **     **  **   **   **    **  
 **    **   **     **  **     **  **  **    **    **  
 **    **   **     **  **     **  *****     **    **  
 *********  **     **  **     **  **  **    ********* 
       **   **     **  **     **  **   **         **  
       **   ********    *******   **    **        **  
Powered by Phorum.