www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
Těžké řazení 1 a 2 (+ jak funguje synchronizace)
Autor: kobliha (IP zapsáno)
Datum: 09.08.2005 18:38

Mám problémek s řazením. Za jízdy (i pomalé) jde jen s větší silou zařadit jednička (jde tam lehce jen pokud auto úplně stojí). To je možná normální.
Ale podobný problém si týká druhé rychlosti. Za jízdy tam jde těžce. Po chvíli jízdy se to zlepší.
U ostatních rychlostí problém není. Akorád když zařadím trojku, kam cítím jakoby jeden zub. Pak ale hned zaskočí naprosto lehce.

Netuším, jak funguje synchronizace převodovky, takže nemám šajn, o jaký problém by mohlo jít. Mohl byste mi to někdo objasnit? Diky moc treba i za lekci jak funguje synchronizace prevodovky (co se tam prakticky deje, ze ty zuby do tebe zapadnou jak mají, i když se točí každý jinou rychlostí) smiling smiley



Astra F, C16NZ, rv93
Klášterec nad Ohří

Re: Těžké řazení 1 a 2 (+ jak funguje synchronizace)
Autor: George (IP zapsáno)
Datum: 10.08.2005 08:57

Taky se mi stava podobne veci u me Astry C14NZ. Jsou obdobi, kdy to jde v klidu, nekdy vsak u 2 a 3 to lehce pri dorazeni krupne. Nezalezi to na teplote motoru. Driv byly problemy ze skripanim v kulise razeni, takze tam jsem po nekolika pokusech nacpal trochu vazeliny a ted to uz nezlobi.

Re: Těžké řazení 1 a 2 (+ jak funguje synchronizace)
Autor: David (IP zapsáno)
Datum: 10.08.2005 09:20

Synchronizace je velmi jednoduchá:
Na obo hřídelích, jak hnacím, tak hnaném jsou tzv synchronizační kroužky (není to nic jiného než kousek trubičky, který je nasunut před ozubené kolo a tevně spojen s hřídelem a má kuželovou plošku. Když řadíš, tak přesouváš ozubené kolo na hřídeli a protože hřídele mají setrvačnost, tak se každý točí různou rychlostí. Při přesouvání kola se nejdříve sebe dotknou synchro-kroužky a tím se otáčky víceméně vyrovnají a ozubená kola do sebe zapadnou bez charakteristického chrčení. Tam kde synchronizace není (stará auta) nebo kde kroužek praskne a třeba se protáčí, se musí zejména při podřazení dávat meziplyn, čímž se snažíš rozdílné otáčky obou hřídelů vyrovnat sám. Je to trochu jasný? Synchronizace jsou zjednodučšeně třecí kroužky.

Re: Těžké řazení 1 a 2 (+ jak funguje synchronizace)
Autor: NOVON (IP zapsáno)
Datum: 10.08.2005 12:02

TO KOBLIHA: Mám Kadetta c14nz a dělá mi to úplně to samé.Ted v létě to zatím neřeším,ale na zimu tam dám řidší olej.Mechanik mi tvrdil,že tam tu dvojku v zimě bez řidšího oleje,na studeno nehodím vůbec...Tak,že má rada--řidší olej...

Re: Těžké řazení 1 a 2 (+ jak funguje synchronizace)
Autor: kobliha (IP zapsáno)
Datum: 10.08.2005 15:38

Ja olej v predodovce jeste vubec neresil. (jsem koupil ani ne pred rokem).
Budu to vysvetlovat amatersky, tak se nehynjete:
Koukal jsem, ze v tom miste, co ze prenasi pohyb z radici paky do prevodovky (z prevodovky vychazi takovej jakoby pist). Tak pod tim byl flek oleje. Ale po ocisteni se tam za mesic uz zadnej olej neobjevil (takze nejak moc to asi netece). Co s tim? Ma cenu to resit?



Astra F, C16NZ, rv93
Klášterec nad Ohří

Re: Těžké řazení 1 a 2 (+ jak funguje synchronizace)
Autor: f (IP zapsáno)
Datum: 15.08.2005 10:19

ahoj , ja mel stejny problem spatne sem radil 1 a 2 jku , mam astru f 1997 motor x16szr , dobry je zkusit radit ty problem. rychlosti a zaroven nekoho nechat koukat do motoru abys videl zda to jde do prevodovky nebo ne - teda takhle mi to omrk typek v servisu, a zjistil ze prevodovka ok jen zlobilo tahlo + nejake čepy - oprava asi za 300,- rikal ze u tohodle auta se to muze nekdy stát.

Re: Těžké řazení 1 a 2 (+ jak funguje synchronizace)
Autor: Jaspet (IP zapsáno)
Datum: 17.08.2005 09:57



Astra F X16XEL 190 000km r.v.2000 za jízdy jde obtížně podřadit na 2a1. Protože pomůže meziplyn, jde podle mne o špatnou funkci synchronů, kdyby to byla táhla, nešlo by to řešit meziplynem.

Re: Těžké řazení 1 a 2 (+ jak funguje synchronizace)
Autor: Robrt (IP zapsáno)
Datum: 24.08.2005 12:33

Mi jde taky 1 za jízdy obtížně - 2 mi zase při vyřazování prakticky sama "vyskočí" jakmile ji začnu vyřazovat.



------------------------
Robrt Ostrava
Škoda Roomster 2010 1.4 16V

ex
Astra F Caravan 96 X18XE

ex
Astra F Caravan 96 X16SZR

Re: Těžké řazení 1 a 2 (+ jak funguje synchronizace)
Autor: PetrF (IP zapsáno)
Datum: 24.08.2005 18:26

Hm, podle vašich popisů to opravdu vypadá na opotřebené synchrony, jediné řešení je tu převodovku rozdělat a ty kroužky vyměnit, ale jsou potřeba spec. stahováky na kola a hřídele z ložisek.

Re: Těžké řazení 1 a 2 (+ jak funguje synchronizace)
Autor: kobliha (IP zapsáno)
Datum: 24.08.2005 18:36

To PetrF: A na kolik takova sranda vyjde v servise?



Astra F, C16NZ, rv93
Klášterec nad Ohří

Re: Těžké řazení 1 a 2 (+ jak funguje synchronizace)
Autor: jeník1.6DA (IP zapsáno)
Datum: 28.08.2005 20:06

to Robrt: ja teda 1 za jízdy nedávám :-) leda při rozjezdu ;-)

Re: Těžké řazení 1 a 2 (+ jak funguje synchronizace)
Autor: Robrt (IP zapsáno)
Datum: 29.08.2005 05:36

TO: jenik1.6DA
Manželka ji řadí pravidelně při cestě domů, je tam jedna taková 100° zatážka a pak už jen dojezd na parking ...



------------------------
Robrt Ostrava
Škoda Roomster 2010 1.4 16V

ex
Astra F Caravan 96 X18XE

ex
Astra F Caravan 96 X16SZR

Re: Těžké řazení 1 a 2 (+ jak funguje synchronizace)
Autor: Vita (IP zapsáno)
Datum: 29.08.2005 07:09

Zdravím, jelikož už mi taky řazení nejde moc přesně (ale zuby mi to nepočítá) zjistil jsem, že je velká vůle ve spojovacím kloubu u převodovky. Je tam gumová kostka, která má asi 3mm vůli. U známého na Astře F (jsou zde jiná táhla řazení ) žádná vůle není. Zkoušel jsem tu gumovou kostku vytlačit (že bych ji vyrobil a vyměnil) , ale nepodařilo se. Je to vůbec možné takto udělat, nebo musím sehnat tu část kloubu jako celek?

Vita
Ascona C20NE

Re: Těžké řazení 1 a 2 (+ jak funguje synchronizace)
Autor: Zdeněk (IP zapsáno)
Datum: 29.08.2005 07:17

Vita : Pokus se to sehnat na vrakovišti. A ta vůle na Astře F je taky, mám ten samý problém, a u Adama se to musí koupit jako celek cca 5000,- /na Astru/.

Re: Těžké řazení 1 a 2 (+ jak funguje synchronizace)
Autor: PetrF (IP zapsáno)
Datum: 29.08.2005 08:14

V servise ta sranda vyjde na 25tis (jen přistavíš auto) - výměna všech synchronů, šlo by vyměnit třeba jen jeden, ale jednodušší je poohlídnout se po jiný převodovce.



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
  *******   **    **  **        **    **  ********  
 **     **  **   **   **         **  **   **     ** 
        **  **  **    **          ****    **     ** 
  *******   *****     **           **     ********  
        **  **  **    **           **     **        
 **     **  **   **   **           **     **        
  *******   **    **  ********     **     **        
Powered by Phorum.