www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
Tesneni olejove vany - C20NE
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 15.08.2005 08:36

Tak a ted se ukazte experti.:-) Mam problem s pomerne velkym unikem oleje kolem tesneni pod vanou na C20NE. Uz jsem ho menil 2x (behem pul roku :-( )a porad ten samej problem. To tesneni je jedno, gumovy a navlika se primo na plech pro rozstrik oleje. POradte - jak dotahovat, davat, nebo nedavat silikon??
U C16NZ kde byly tesneni dve, korkovy, nebo korkovo-gumovy (s vymezovacima krouzkama proti nadmernymu dotazeni), jsem s tim nikdy problem nemel.
Nebo lze sehnat i tuhle klasiku na C20NE - dve samostany tesneni (pod a nad plech pro rozstrik oleje) a ne jen tuhle gumovou sra*ku, ktera musi zakonite teplem mekknout a propoustet???
Budu vdecnej za jakykoliv konstruktivni !!! rady a nazory...
Diky.

Re: Tesneni olejove vany - C20NE
Autor: Ivan C20NE -> 20NE (IP zapsáno)
Datum: 15.08.2005 10:00

Svářečka :-))

Použil bych tmel. Nejdřív jen jemně (JEMNĚ) dotáhnout a asi za hod to dotáhnou víc a druhý den uplně, silou. Pak bych si taky zkontroloval filtr ve víku, protože to může být také způsobeno tlakováním spodku. Já ten filtr mám vyndanej a je to skvělé.

Začals jezdit na lepší olej, co ? :-)))

Re: Tesneni olejove vany - C20NE
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 15.08.2005 10:09

Motor se netlakuje, je vycistenej a postavene celej znova, v tom problem neni. Problem je v tom tesneni. Dotahoval jsem to presne jak pises, ale bez ty posledni faze - na fest... To by to tesneni vylezlo cely ven - jen dalsi citovka. Proto bych tam spis dal to co jsem psal - klasika 2 tesneni. Tohle gumovy je vazne sra*ka nejvetsi..:-(
Jezdim porad na 10W-40, tim to taky neni.... Ale uvazuju o lepsim, tak musim vyresit nejdriv tohle...

...btw, tmelem jsem to taky samozrejme lehce potrel. Origo od Opela na tesneni.

Re: Tesneni olejove vany - C20NE
Autor: Ivan C20NE -> 20NE (IP zapsáno)
Datum: 15.08.2005 10:24

Křivá vana z přílišného utažení ?

Jak vypadá ta ryska na hlavě - pro max. bezpečné zbroušení ? Takový půlkruh uprostřed z boku ?

Re: Tesneni olejove vany - C20NE
Autor: kirko (IP zapsáno)
Datum: 15.08.2005 10:29

To stando.Možeš stým robit čo chceš aj tak sa to nedá dobre spravit.Tak napr.Kúpil som 6 tesneni.Všetky som použil či už na lep bez lepu ,nafest zatiahnút,slabo zatiahnút,aaa...a všetko na ko...t.Rozmýšlal som spravit dve korkové jedno dat na vanu a jedno na blok a mezi to ten plech.Tiež ma to už nebaví.Hlavne ked mi olej klapká na zvody a to pekne smrdí v aute.O strate oleja ani nehovorím.

Re: Tesneni olejove vany - C20NE
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 15.08.2005 10:31

No, to jsem prave nechtel slyset ze je kriva vana. Tajne jsem doufal ze ne... Kupoval jsem ji na vrakarne, jelikoz motor co mam byl z Omegy a ta ma vanu opacne.
Podle oka na rovny plose vypada ze je OK, ale samozrejme nevidim vsechno..

Tak jo, jeste nekdo me reknete ze je to kriva vana a kupuju novou, tak nejak s tim stejne pocitam..:-)

Divny ale je, ze olej prosakuje nekde pod sroubama a na jednom miste i pod tesnenim. Vazne nevim co si o tom myslet.

Hlava je v poradku, neni snizovana...

Re: Tesneni olejove vany - C20NE
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 15.08.2005 10:34

To kirko : No, dekuju.... Si me vazne potesil ze nejsem sam...:-) :-)
Ale jo, kazdopadne dekuju za zkusenost....

Re: Tesneni olejove vany - C20NE
Autor: Ivan C20NE -> 20NE (IP zapsáno)
Datum: 15.08.2005 11:30

To věřím, že není snížená, ale já budu snižovat :-))) Proto se ptám, kde tu rysku najdu :-)

Re: Tesneni olejove vany - C20NE
Autor: kirko (IP zapsáno)
Datum: 15.08.2005 16:13

To Standa.Poteším ta viac. Kupil som aj novu vanu a nepomohlo to.Problém bude inde.Kúpit asi nejake super tesnenie.(otázka za milion-aké?)

Re: Tesneni olejove vany - C20NE
Autor: Jakub (co zapomnel heslo :) (IP zapsáno)
Datum: 16.08.2005 05:57

To Standa: Ja vim cim to je. Je to kriva vana... smiling smiley)))))))))))))))))

Re: Tesneni olejove vany - C20NE
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 16.08.2005 06:04

Jakube, Jakube, Ty si proste nedas rict :-) :-) :-)

Re: Tesneni olejove vany - C20NE
Autor: Brouček (IP zapsáno)
Datum: 16.08.2005 06:35

2Standa:Já měl kdysi podobný problém na škodovce,tak jsem po několikáté vanu sundal,řádně očistil a zkontroloval na skle,jestli není křivá.Pak jsem použil nové těsnení a máznul jsem to silikonem na motory.Utáhl jsem to jen přiměřeně,aby jsem tmel navytlačil.Nechal jsem to řádně zaschnout do druhýho dne a teprve pak nalil olej.Je to skoro dva roky a vana je pořád suchá

Re: Tesneni olejove vany - C20NE
Autor: kirko (IP zapsáno)
Datum: 16.08.2005 10:17

Stando vysvetli im aké je to tesnenie priblblé a potom nech hovoria o krivej vane. Možem povedať , že som dosť dobrý mechanik a posr..té tesnenie viem ešte nalepiť. Ale keď to nejde tak to nejde.

Re: Tesneni olejove vany - C20NE
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 16.08.2005 10:26

To kirko : No ja si taky myslim ze hlavni problem je v tom samotnym tesneni. Zkusim schvalne sehnat silny papir na tesneni, vystrihnout z nej dve totozna, jako u C16NZ a prilepit to na silikon a musi to drzet jak cert.
Tomuhle gumovymu shitu vazne nejak neverim...

Re: Tesneni olejove vany - C20NE
Autor: kirko (IP zapsáno)
Datum: 16.08.2005 10:40

Skús tenký korok.

Re: Tesneni olejove vany - C20NE
Autor: oplik.jenik (IP zapsáno)
Datum: 16.08.2005 12:48

to je na 90% křivá vana ale spíš možná ten plech, měl jsem to taky a momentálně lze sehnat pouze to jednolité těsnění /je to pár dní co jsem hledal taky korkové, ale vyřešil jsem to silikoném na motory + to jednolité těsnění

Re: Tesneni olejove vany - C20NE
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 16.08.2005 13:05

Ja prave verim, ze kdyz to tesneni nebude tak mekky jako je to gumovy, tak se pripadny nerovnosti toho plechu srovnaji vetsim dotazenim sroubu + samozrejme silikon. Proto uvazuju o silnejsim papiru na tesneni, nebo klingeritu bo ja se to spravne pise. Ten je castecne taky pruznej....

Re: Tesneni olejove vany - C20NE
Autor: Ivan C20NE -> 20NE (IP zapsáno)
Datum: 12.09.2005 10:13

Tak jsem Stando o víkendu měnil těsnění pod vanou. Padlo půl tuby tmelu a stejně to teče. :-/

Re: Tesneni olejove vany - C20NE
Autor: oplik.jenik (IP zapsáno)
Datum: 12.09.2005 12:51

zas to stím tmelem taky nepřehánějte stačí jen na boku jak jsou výlysky motoru tam to nesedě jenom trochu tmelu a jeto OK

Re: Tesneni olejove vany - C20NE
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 12.09.2005 16:02

Tak panove, je to asi 3 nedele, koupil jsem papir na tesneni 0,5mm a pretesnil vanu tak ze jsem si vystrih dve stejny tesneni a samozrejmne jednotlivy plochy jsem potiral tmelem.
Jeste jsem vanu zkouknul na skle a zaklepal zpatky par promackanych der kolem sroubu.
Od te doby jsem najel cca 1500km a vsechno zatim v nejvetsi pohode. Tak uvidim jak casem...



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **     **  **     **  **     **   *******    *******  
 ***   ***   **   **    **   **   **     **  **     ** 
 **** ****    ** **      ** **    **         **        
 ** *** **     ***        ***     ********   ********  
 **     **    ** **      ** **    **     **  **     ** 
 **     **   **   **    **   **   **     **  **     ** 
 **     **  **     **  **     **   *******    *******  
Powered by Phorum.