www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
Jdi na stránku: 123Následující
Aktuální stránka: 1 z 3
rozvodak
Autor: milano (IP zapsáno)
Datum: 21.03.2009 19:50

Dobrý den, mám motor C14 a chci se jen ujistit od odborníků: díval jsem se na rozvodový řemen. A mému lajckému oku se zdá volný. Nechá se prohnout tak o 2cm. Tak se chci jen ujistit o tom co jsem se tady i jinde dočetl. Takže díky napínací kladce tahle vůle nevadí?Jde hlavně o to, že se rukou nedá překroutit víc jak o 90stupnu? Nebo mám napnout rozvodák podle tohodle návodu? [www.hondaclub.cz] dále,v prostoru okolo rozvodáku je špína, čím jí mám vyčistit, abych nepoškodil rozvod?A ještě další věc, kde by se dal sehnat nějaký popis karburátoru který je na téhle astře? Je tam na kratu karbu napsáno GM a chtěl bych karburátor vyčistit.Snad jsem vás moc nepobouřilpříspěvkem a děkuji za odpověd.

Re: rozvodak
Autor: m.artty (IP zapsáno)
Datum: 21.03.2009 20:04

Předpokládám, že motor je C14NZ a ne jenom C14... Není to karburátor, ale jednobodová stříkačka, vstřikovací zařízení Multec. Když jsem čistil to vstřikování, tak jsem ho komplet rozebral, nastříkal Carlanem (http://www.vasoil.cz/katalog/cistic-motoru-carlan/) opláchnul a zase složit zpět. Jestli ho prohneš o 2 cm, tak je podole mě volnej, ale počkej si na vyjádření zkušenějších.

-------------------------------------------------------
'86 Opel Kadett GLS 5 dv. hatchback (C18NE)
'88 Opel Kadett GSI cabrio (C20NE)
'00 Opel Omega 2,5 TD (X25DT)

Re: rozvodak
Autor: milano (IP zapsáno)
Datum: 21.03.2009 21:08

JJ je to C14NZ, a není na tom Multecu co rozštelovat? V tom se vůbec nevyznám, takže bych ho chtěl jenom tedy rozebrat a vyčistit. A opláchl jsi to benzínem nebo něčím jiným?Ten rozvodák tedy bude potřeba napnout?

Re: rozvodak
Autor: m.artty (IP zapsáno)
Datum: 21.03.2009 21:42

Na to není co rozštelovat.... vyndej z toho ty věci kam vedou nějaké kabely a ty nečisti, maximálně krokovej motorek můžeš vyčistit podle návodu tady na stránkách. Hlavně si pamatuj co kam patří - dá se to rozdělat na dost částí the finger smiley Já bych ten rozvoďák trochu napnul no, už jsem měl tu čest s potkanou C14NZ, takže jsem asi trochu poznamenanej grinning smiley

-------------------------------------------------------
'86 Opel Kadett GLS 5 dv. hatchback (C18NE)
'88 Opel Kadett GSI cabrio (C20NE)
'00 Opel Omega 2,5 TD (X25DT)

Re: rozvodak
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 21.03.2009 22:57

Docela by bodlo vědět v jakém autě to je. U Kadetta se totiž šponuje řemen vodní pumpou a u Astry (nevím jestli u všech) se šteluje sám napínací kladkou. Od toho by se samozřejmě odvíjelo co s tím udělat. A kolikpak má ten řemen najeto?

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: rozvodak
Autor: milano (IP zapsáno)
Datum: 22.03.2009 11:49

Je to astra F,rv.94., C14NZ. Nevím kolik má rozvodak nalítáno, ale podle vzhledu je pro mé lajcké oko jako novej. Abych to usnadnil s čím mám starosti, zde je odkaz na foto: [ukazto.com] Ten rozvodak je nepopraskanej, neporušenej,jen se chci ujistit zda-li vadí, že se nechá o max 2cm prohnout.ALe ten odhad je jen od oka, protože tam dostanu sotva ruku, natož ještě pravítko. Potom mě trápí víčko rozdělovače jestli má ještě chvíli životnost,a za boha se nemůžu dostat na svíčky, mezi blokem motoru a jakousi plechovou krytkou z které vede kabel je ještě pružina a já nemůžu sundat ten kryt,kroutit to jde dokola tak snad jedině trhem sundat? A je tam fotka toho nezrovna čistého Multecu. A v neposlední řadě je tam skulinka ve výfuku tak se chci zeptat čím to co nejlevněji provizorně zatmelit či zabandážovat,a půjde takový výfuk zavařit?Snad sem vás ted neumlátil dotazama smiling smiley

Re: rozvodak
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 22.03.2009 12:19

Je to na tobě. Pokud nevíš jak dlouho tam ten řemen je, bývá snadné rozhodnutí. Chci upozornit, že nejde jen o řemen. Nevíš samozřejmě ani jak dlouho tam je vodní pumpa a kladka (pokud tam je). Jen kouknu na tu fotku a vidím, že ti teče gufero na vačce. Fajfku ze svíčky dostaneš dolu trnutím. Pokud je tam přilepená, je možný, že ji zničíš. Co se týká té špinavé hlavy Multecu, asi bych to neřešil. Viděl jsem podstatně horší a normálně to jezdilo. Víčko když uvnitř očistíš, tak ještě jezdit bude. Jen na té fotce není poznat jak je na tom uhlík, jestli sedí na palci, nebo ne. A co se týká toho výfuku, to beru jako vtip.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: rozvodak
Autor: milano (IP zapsáno)
Datum: 22.03.2009 17:25

A je to gufero velký problém?Mohlo by to něco udělat?Popřípadě zvládl bych ho sám vyměnit?Četl jsem, že se musí sundat rozvody pro výměnu. A mám tedy ty rozvody napnout podle návodu co jsem dával odkaz? O výměně ted nepřemýšlím.A ještě bych se chtěl ujistit, koupil jsem si nové těsnění pod víko hlavy. A mohu tedy normálně bez obav to víko rozdělat, očistit od starého těsnění,od špíny,vyměnit za nové a namontovat víko?Vím, že se ptám na pro vás strašný věci tak se omlouvám předem.Jde mi jen o to, že se to chci naučit a udělat si to sám,ale zase nechci něco zbytečně rozšťourat.

Re: rozvodak
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 22.03.2009 18:38

Nějak mi uniká smysl, proč bys to měl dělat podle návodu na Hondu, když tady na stránkách najdeš návod na obě možné varianty, které jsou.
Bez kladky: [www.kadett.cz]
S kladkou: [www.kadett.cz]
Počítej s tím, že pokud je ta pumpa, řemen, nebo kladka starší a našponuješ to, tak se může stát, že cokoli z toho dodělá. To se ale samozřejmě může stát i když to nenašponuješ. Pokud ti přijde, že tě straším, tak máš správný pocit. Zanedbaná údržba prostě někdy může vyjít dost draho.
Víko sundat, očistit, vyčistit sítko, co v něm je na oddech, pořádně odmastit dosedací plochy, těsnění lehce pomáznout těsnícím tmelem na motory, lehce utáhnout všechny šrouby podle obrázku v tomto [www.kadett.cz] návodu, počkat, až tmel lehce zavadne a ještě jednou s citem dotáhnout. Doufám, že máš pořádné korkové těsnění, jinak je ta práce celkem zbytečná.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Kdy dělat rozvody.... X16XEL
Autor: Kehcam (IP zapsáno)
Datum: 17.05.2009 18:17

Hoj všem, chtěl bych se zeptat, po kolika kilometrech je předepsána výměna rozvodů u AF X16XEL? Někdo říká po 60.000 něko po 100.000 km...Děkuji za radu.

Re: Kdy dělat rozvody.... X16XEL
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 17.05.2009 18:58

60tkm.

Re: Kdy dělat rozvody.... X16XEL
Autor: Kehcam (IP zapsáno)
Datum: 18.05.2009 11:18

děkuju moc.

Vymena rozvodu + simerinku
Autor: Petr A-C C14NZ (IP zapsáno)
Datum: 01.06.2009 08:55

Panove chystam se na vymenu rozvodu.Chci koupit sadu. Mam ji koupit vcetne simerinku? Kde vsude vlastne ty simerinky jsou? Jdou vymenit v poho?

Pri vymene tesneni pod hlavou jsem nepovolil sroub u spodni "r e m e n i c e".
Kdyz jsem delal tesneni pod hlavou, tak jsem ho nepovolil. Zatahla rucka, tchan stal na brzde, zarazena zpatecka ale hybal jsem autem. Dik za info k mym otazkam.

P.S. Stale hledam, ktere slovo vadi foru, ze nemuzu vlozit cely prispevek. Omlouvam se za tolik uprav.
Tak konecne. Ktere slovo vadilo vidite. Toto je konecna verze meho dotazu.



Upraveno 10 krát. Naposledy upravil Petr A-C C14NZ (01.06.2009 09:03)

Re: Vymena rozvodu + simerinku
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 01.06.2009 08:57

Pokud Te nikde nic netece, tak je to vcelku zbytecny, ne?

Re: Vymena rozvodu + simerinku
Autor: Petr A-C C14NZ (IP zapsáno)
Datum: 01.06.2009 09:07

Rikam si, ze kdyz to budu delat tak komplet, vcetne vodni pumpy. A ty simerinky pokud to neni pakarna, tak taky.

Re: rozvodak
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 01.06.2009 09:30

Pakarna to neni, je treba sroubovak a trochu sikovnosti na vydloubnuti stareho. Predpokladam ze se bavime o simerinkach dole u olejoveho cerpadla a nahore na vackovy skrini.

Re: rozvodak
Autor: Petr A-C C14NZ (IP zapsáno)
Datum: 01.06.2009 13:11

Ano. A na to povoleni sroubu spodni "r e m e n i c e" nejaky figl?

Re: rozvodak
Autor: m.artty (IP zapsáno)
Datum: 01.06.2009 13:56

Petr A-C C14NZ: rázový utahovák spinning smiley sticking its tongue out

Já když jsem sundaval spodní řemenici, tak šla dobře - to jsem ještě používal jen obyčejnou golu.

-------------------------------------------------------
'86 Opel Kadett GLS 5 dv. hatchback (C18NE)
'88 Opel Kadett GSI cabrio (C20NE)
'00 Opel Omega 2,5 TD (X25DT)

Re: rozvodak
Autor: Petr A-C C14NZ (IP zapsáno)
Datum: 01.06.2009 14:51

to m.artty: No to asi nebude reseni. Jde o to, ze se me auto hybe. Potrebuji ho znehybnit. Jak jsem psal rucka, zarazena zpatecka a tchan na brzdach ale sroub nepovolim a hybu s autem. Ono gola a pulmetr lesenarke trubky udela sve.

Re: rozvodak
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 01.06.2009 16:12

Vem tu remenici opatrne velkym hasakem pres kus hadru.
Nebo si zaaretuj setrvak.

Jdi na stránku: 123Následující
Aktuální stránka: 1 z 3


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
  *******   **    **  ********   **     **  **      ** 
 **     **  ***   **  **     **  **     **  **  **  ** 
 **     **  ****  **  **     **  **     **  **  **  ** 
  ********  ** ** **  ********   *********  **  **  ** 
        **  **  ****  **     **  **     **  **  **  ** 
 **     **  **   ***  **     **  **     **  **  **  ** 
  *******   **    **  ********   **     **   ***  ***  
Powered by Phorum.