www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
Hodnoty pro měření emisí X17DTL
Autor: IJK (IP zapsáno)
Datum: 03.10.2005 12:36

Zadával jsem už jednou, ale asi se nepovedlo...
Nevíte někdo, jaké jsou předepsané hodnoty pro měření emisí na X17DTL? Když jsem měl benzín, měřili vždy volnoběh a emise při volnoběhu a zvýšených (tuším 3500) obrátkách. Dneska u ropáka měřil ten chlap jen kouřivost, 10x za sebou vždy při otáčkách nějakých 5400, což je IMHO nad maximální povolenou hodnotou otáček pro ten motor. Přišlo mi to dost surový a ujetý... ten chlap tvrdil, že ví že je to hovadina, že to občas nějaký motor ani nepřežije, proto se vždy ptaj na to, jak má starý rozvody, ale že se to právě tak měřit má a basta.
Můj motor to přežil, emisema jsem prošel, takže mám zas 2 roky pokoj (stejně dřív potřebuju větší auto), ale stejně se ptám - opravdu se mají měřit emise u takhle brutálním způsobem? A pokud ano, nevíte kdo takovou zhovadilost vymyslel?

Re: Hodnoty pro měření emisí X17DTL
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 03.10.2005 12:40

Clovece uz jsem to taky od par lidi slysel ze se k dieselum chovaji takhle brutalne... Ja bych je asi zabil...

Re: Hodnoty pro měření emisí X17DTL
Autor: Ondra 1.7 TD (IP zapsáno)
Datum: 03.10.2005 13:32

Jo přesně tak, taky se mě ptali jak mám starý rozvody, a když to měřili, radši jsem šel ven :-O

Tak jsem se aspoň zeptal jakej je princip toho měření. Bylo mi řečeno, že výfukový plyny mají jiný složení a tak jednoduše jako u benzíňáku se to měřit nedá. Měří se při tzv. přeběhových obrátkách, a měří se jediná hodnota, a to ne přímo obsah škodlivin, ale snad elektrická vodivost nebo nějaká spektrální hodnota či co. Z téhle hodnoty se potom zpětně podle tabulek určuje jestli motor vyhovuje nebo ne. Takhle nějak jsem to ve stručnosti pochopil, jestli je tam nějaká chyba tak mě opravte.

Re: Hodnoty pro měření emisí X17DTL
Autor: Zdeněk (IP zapsáno)
Datum: 03.10.2005 13:39

A co se stane, když jim řekneš, že jsou starší??? Nebo co by dělali, kdyby to ten rozvoďák nevydržel??? :-((((

Re: Hodnoty pro měření emisí X17DTL
Autor: Radim_17D (IP zapsáno)
Datum: 03.10.2005 16:50

To: Zdeněk
Na emisích jsem naposledy musel napřed podepsat souhlas se způsobem a provedením zkoušky - zkráceně to obsahovalo text v tom smyslu, že jsem si vědom, že při zkoušce bude motor dlouhodobě vystaven přeběhovým otáčkám dle údajů výrobce a když to motor nepřežije, nenesou sebemenší odpovědnost za vzniklé škody...
Měřili při 5500 ot/min - 16 let starý motor, konstrukčně z počátku 80-tých let!!! Přežil, ale neprošel.
Ukazoval mi, že jediné, co na tom může obsluha ovlivnit je výběr typu vozidla z databáze, ostatní si už pak řídí software, který nepřipustí, aby bylo měřeno při nižších otáčkách, než stanovil výrobce motoru...

To: Standa
Zabil bych spíš pány od Adama Opela, že se tenkrát před 20 lety s těmi otáčkami tak vytahovali...
Problém je totiž nejenom přežít ty otáčky, ale taky při nich nekouřit!
Motor, který není vybaven žádnou elektronikou a bohatost směsi má nastavenou natvrdo šroubkem na čerpadle to dost těžko může zvládat v tak velkém rozsahu otáček...

Re: Hodnoty pro měření emisí X17DTL
Autor: IJK (IP zapsáno)
Datum: 03.10.2005 18:54

Mě ten chlap ještě říkal, že před měřením emisí diesela nutno motor projet na vysokých obrátkách, aby se 'vyplách' vejfuk. Vzhledem k tomu, že normálně se používá při nějakých 1200-2500, max tak 3500 obrátkách, vejfukem nejde takovej tlak ani otřesy a usazujou se v něm saze. Když to pak na emisích roztočí na těch 5500, tlak výfukových plynů + vibrace vyklepou z motoru i 'stoleté' saze a kouřivost může být vysoko nad normu. Sazí je tam ale omezené množství, proto když si je 'vyklepete' předem máte podstatně větší šanci projít. Případně rovnou servete ty rozvody a pak ušetříte za cestu a poplatek za měření :-)

Re: Hodnoty pro měření emisí X17DTL
Autor: Radim_17D (IP zapsáno)
Datum: 05.10.2005 15:06

To pomůže pouze v případě, že má ten motor kouřivost jinak v normě. Mělo by se to o něco rychleji stabilizovat. Popojížděním na STK po parkovišti a chvilkovým stáním na volnoběh se to ale zase strašně rychle zanáší, takže to moc nepomůže. Místo 10x, ti to budou túrovat jen 8x ;-)
Jednou jsem to pořádný kus cesty před STK rval na dvojku osmdesát - a pak mi to stejně nakonec túrovali, jak blbí, než se ta kouřivost jakž takž stabilizovala...

Re: Hodnoty pro měření emisí X17DTL
Autor: _Marek (IP zapsáno)
Datum: 06.10.2005 09:47

Je to surove, je to brutalni, ale je tomu bohuzel tak... Nastesti ty motory maji omezeni v mnozstvi otacek, takze "by se tomu nemelo nic stat". Faktem je, ze se to stava sad smiley

M.

Re: Hodnoty pro měření emisí X17DTL
Autor: Mklink (IP zapsáno)
Datum: 05.04.2011 13:49

Nikdy jsem diesela neměl. Zůstal jsem v němém úžasu, jak se zkoušející na emisích k mému motoru v Oplu Astra 1.7 D, motor X1.7DTL, 17 let starý, při zkouškách choval. Sám jezdím citlivě, vůbec ho nějak nevytáčím, ale to co jsem slyšel a viděl mi rvalo srdce i uši !!! Myslel jsem že motor vybouchne. A to ho vytáčel někam k 5000 ot./ 1 min. Myslel jsem, že to udělá jednou - dvakrát. Udělal to asi 10 x !!! Dělalo se mi zle z téhle zkoušky emisí. Šílené. Nebyl jsem schopen slova, sucho v puse. Že na to mají stavěné přístroje a jinak to nejde. A co když mi ho poškodil ? ? ? Sice jsem prošel o.k. a cestou domů jsem stále poslouchal zvuk motoru, zda něco netluče nebo neklape. Děsím se příští zkoušky !!!

Re: Hodnoty pro měření emisí X17DTL
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 05.04.2011 19:22

Bohužel ano. Měří i v jakých otáčkách vypíná naftové čerpadlo, proto to vytáčení. Zákazník má mít motor v takovém stavu, aby v celém rozsahu otáček nastavených výrobcem, či při opravě, výměně komponentů, nastavených servisem, bezproblémově šel. Pokud klekne, je to věc zákazníka. Ovšem vždycky jsme předem zákazníky upozorňovali. Pokud byl proti neměřilo se a odjel logicky bez známky.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Hodnoty pro měření emisí X17DTL
Autor: Luboš X17DTL (IP zapsáno)
Datum: 07.04.2011 09:34

právě proto vždy emisema projdu i když tam přijedu na kole s techničákem v kapsegrinning smileygrinning smileygrinning smiley

________________________________________
Raději pomalu autem, než rychle sanitkou
Opel Astra F Caravan X17DTL=>
Opel Astra G Caravan Y17DT=>
???
Luboš X17DTL

Re: Hodnoty pro měření emisí X17DTL
Autor: Etien (IP zapsáno)
Datum: 14.10.2011 13:36

Zabil bys tak leda velký ho...! Za tu dobu co to měřím,mi z těch vašich vraků hrůzou zběleli vlasy.Podmínky pro měření emisních hodnot jsou stanoveny zákonem a tudíš provede-li to někdo nějak jinak,pak je to logicky porušení zákona.Zajímalo by mne,kdo z Vás by potom za technika zaplatil pokutu 50 000 Kč a majiteli SME vysvětlil proč mu státní úředník vzal licenci na SME,čímž mu vznikne ztráta v řádu statisíců Kč.Radši se začněte při koupi nafťáku zajímat jaké to má přeběhovky a v kolika km byl naposled měněn RŘ,kladky,vodní čerpadlo atd.A taky až si ho koupíte,tak sním jezděte jako z hnojem,ať máme více práce z měřením.Moje babička říkávala,když něco nevím,tak se zeptám a líná huba holí neštěstí.Tak se nejdříve zeptej,abys pak nemusel hloupě kecat. ČUS

Re: Hodnoty pro měření emisí X17DTL
Autor: Luboš X17DTL (IP zapsáno)
Datum: 14.10.2011 14:10

Zase jeden chytrák, co sežral všechnu moudrost.
Své auto jsem nikdy nedusil, ale nikdy jsem s ním taky nejezdil jako se závodním. Kouřivost motoru je záležitost hlavně výrobce a legislativy v daném roce, kdy se schvaluje do provozu příslušný motor. Jsou auta starší a ty za ty emise nemohou. Taky nebrečíš, když jedeš za Avií, nebo busem, kteří čudí jako mostecké uhlí, že za to může šofér. Když mi po emisích prdlo těsnění pod vstřikama, tak jsem se rozhodl, že už nikdy na emise nepojede a basta. Dodnes se potýkám s bordelem v okruhu chlazení a ne a ne se ho zbavit. Znám několik stanic, kde stačí přijet na kole, nebo taky takové,kdy se emise na Avii měří na PV3Sce. Prostě to projít musí, peníze jsou peníze.
Nikdo není neúplatný.

________________________________________
Raději pomalu autem, než rychle sanitkou
Opel Astra F Caravan X17DTL=>
Opel Astra G Caravan Y17DT=>
???
Luboš X17DTL

Re: Hodnoty pro měření emisí X17DTL
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 15.10.2011 19:13

Přesně tak! Co jezdím s náklaďáky tak nikdy v životě jsem s žádným nebyl na emisích!! A auto vždy prošlo the finger smiley třeba u jedné nejmenované agentury co jí ukradly ty milióny jsem dělal 6 let a měl nastarosti x pancéřáků a hádej kolikrát jsem s nima byl na emisích... hochu spamatujse a vrať se do reality!

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)

Re: Hodnoty pro měření emisí X17DTL
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 15.10.2011 21:45

Etien:
I na nejmodernějším an.alyzéru výfukových plynů dokážeš správným postupem změřit V3S nebo Avii 21 tak, aby plnila EURO normy smileys with beer...
Typickej jedinec, co horko těžko prolezl učňák a tím jak dostal papír od Dekry (jestli vůbec) mu narostlo ego do nehorázných výšin the finger smiley...
Tak nevim, co tady házíš machry ty nulo...
Víš vůbec, co měříš?



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **     **  ********         **  ********  **    ** 
  **   **   **     **        **  **        ***   ** 
   ** **    **     **        **  **        ****  ** 
    ***     ********         **  ******    ** ** ** 
   ** **    **         **    **  **        **  **** 
  **   **   **         **    **  **        **   *** 
 **     **  **          ******   ********  **    ** 
Powered by Phorum.