www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
Vysoky otacky pri jizde - OPĚT
Autor: Balda73 (IP zapsáno)
Datum: 02.10.2009 08:21

Je to skoro dva roky a problém kterým jsem toto téma začal se opět projevil.
Astra 1.8 16V motor C 18 XE 92kW

" VYSOKÉ OTÁČKY PŘI VYŘAZENÍ ZA JÍZDY NEBO VYMÁČKNUTÉ SPOJCE OPĚT ZA JÍZDY. KLESNOU OTÁČKY NA cca 800 A HNED VYLÍTNOU NA 1500 - 1600 A UŽ TAM ZŮSTANOU. NĚKDY KOLÍSAJÍ Z 1500 NA 800 A ZPĚT. PO ÚPLNÉM ZASTAVENÍ POMALU KLESNOU NA 800. CHYBU TO NEHLÁSÍ ŽÁDNOU."

----- Než mě STANDA sprdne -----
Při hledání v diskusním fóru jsem nalezl několik lidí se stejným problémem, ale nikdo se nevrátil a nenapsal řešení.Možná i napsal, jenže jsem to nenašel. Mohl to napsat pod jiným názvem než pořád hkedám.

Vyčistil jsem vše a fakt už nevím.
Normální to být nemůže.
Ono když dojíždíš na křižovatku, brzdíš motorem a auto najednou vystřelí, je opravdu chuťovka.

!!!!! POZOR !!!!!
Nejde mi na rozum proč jsou otáčky zvýšené jen když je auto i v nepatrném pohybu a jen zastavím tak pomalu klesnou. Musí to mít souvislost s impulzy z náhonu tachometru popř. snímače otáček pod budíkama??????

POMOŽTE PROSÍM
DO OPLA SE MI NECHCE



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil Balda73 (02.10.2009 08:35)

Re: Vysoky otacky pri jizde - OPĚT
Autor: vrabi (IP zapsáno)
Datum: 02.10.2009 08:54

Při pohybu opravdu mají být volnoběžné otáčky (o něco málo) zvýšené než při stání. Celý problém bych přisuzoval tomu, že krokový motůrek volnoběhu je zrovna v té mezipoloze pro zvýšené otáčky přidřený. Takže řídící jednotka pozná, že se auto pohybuje a dá příkaz ke zvýšení volnoběžných otáček, motůrek se o to pokusí a jelikož je přidřený přeskočí o kus dál, jednotka to zjistí, dá příkaz ke snížení otáček a opakuje se totéž ale opačně. Nejlepší by bylo pokusit se si ten motůrek na chvíli s někým prohodit a uvidí se ...

Re: Vysoky otacky pri jizde - OPĚT
Autor: Balda73 (IP zapsáno)
Datum: 04.10.2009 10:17

Díky za reakci.
Pokus s vzměnou krokáče se taky nezdařil.
Je to stejný a můj pkrokáč maká bezchybně.
Ale přezto dík

Re: Vysoky otacky pri jizde - OPĚT
Autor: Nadzi (IP zapsáno)
Datum: 04.10.2009 13:45

Mozno blbost ale:

skus najst plynove lanko a tam by mala byt taka poistka.

Na motore C20NE sa tam daju nastavit niakym sposobom otacky stym lankom ked sa nieco spravi a stou poistkou.. kamarat mi to nastavoval ak nebudes vediet co a ako spravit skusim sa ho opytat a dal by som ti vediet.Nadzi

Re: Vysoky otacky pri jizde - OPĚT
Autor: Balda73 (IP zapsáno)
Datum: 08.10.2009 04:15

Tak se ledy hnuly.
Nechci nic zakřiknout, ale můj PROBLÉM JE VZŘEŠEN.
Znovu jsem vyndal regulátor volnoběhu/krokový motorek a podle jednoho "přítele" jsem postupoval dle jeho rad.
Cituji:

Při čištění sání vždy vyčisti i škrtící klapku, ať tam je ventil či motorek. Při těchto čistěních používej vždy něco agresivnějšího než např. WéDéčko (něco na rozpouštění karbonu anebo na uvolňování zarezlých šroubů). Po vyčištění a montáži regulátor volnoběhu/krokový motorek vyresetuj: Zapni zapalování (až se rozsvítí kontrolky) a chvilku (15 sekund) počkej. Vypni zapalování. Vyndej klíček ze spínací skříňky. Znovu zasuň klíček a zapni zapalování. Počkej 15 sekund, poté nastartuj.

Ikdyž jsem ho před tímto čistil třikrát, tak musel, tak jak zde tvrdí "vrapi", v jedné poloze drhnout a proto se volnoběh choval, jak se choval.

Motor má při jízdě bez zařazení kolem 1100 - 1200 otáček a po zastavení klesnou. Chová se jako před problémem.


Snad to ještě někomu pomůže.

Mějte se

Vysoké otáčky při volnoběhu
Autor: Tomáš K. (IP zapsáno)
Datum: 19.01.2011 08:45

Dobrý den, mám problém jak jinak že, na volnoběh mám 1000 ot.(800-900ot. bylo dřív) s tím je samozřejmě problém že to má větší spotřebu a to razantně. Mám opel corsa 1.2 16v beru benzín za 400kč a ujedu 120km pak sem na rezervě. Nikde nic neteče dřív byla spotřeba tak kolem 5-6l na 100km. Problém bych viděl že se neuzavítá škrtící klapka ale je to jen názor. díky za pomoc

Re: Vysoky otacky pri jizde - OPĚT
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 19.01.2011 09:43

Zvýšení volnoběžnách otáček o 100ot/min vážně neudělá čtyři litry nahoru. Nic jiného se nezměnilo? Třeba výkon. Motor se ohřívá správně? Jak dlouhé trasy se s tím jezdí?

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Vysoky otacky pri jizde - OPĚT
Autor: Tomas K. (IP zapsáno)
Datum: 20.01.2011 05:11

No většinou deně tak těch 12-15km. Nechám to zahřát 5-6min. a pak jedu..Výkon v poho.No vůbec nevim v pondělí to odvezu do servisu a uvidíme

Re: Vysoké otáčky při volnoběhu
Autor: fishpetr (IP zapsáno)
Datum: 17.05.2012 10:17

Prosím. Na Oplu Astra 1.6 55 kw.rv 1999 se mě špatně zahřívá motor a takových 5-6km
mě to jede asi na sytič.Při vyřazení to točí 1400-1500ot.Spotřeba cca10-12l/100km
Vyměnil jsem termostat(zážiteksmiling smiley),ale nepomohlo to.Poradíte někdo,po čem jít?
Děkuju.

Re: Vysoky otacky pri jizde - OPĚT
Autor: Jan7452 (IP zapsáno)
Datum: 02.06.2012 07:41

Prosím. Mám Astra F 1,4i 16v při nastartování se zapíná sitič jde mi o to že měl by mít tak 1500 otáček/ min, no ale po otočení klíčku a nahození motoru to u mě stoupne tak na 1700-1800 a po takových 3 vteřinách to klesne na těch 1500 potom to chvílu jede na sitič a až se motor zahřeje tak by měl mít kolem těch 800-900 otáček ale moje jede stále tak na 1000 - 1100, můžete mi říct čím to může být? může to být novíma rozvodama? nebo tím že sem na zkoušku dal do nádrže 40 N95 a 10l E85 ethanolu? to je dost nízké procento, aby to udělalo něco s motorem si myslím, ted tankuju jen ten N95 tak jak má být, ale s tím ethanolem by to nemělo být, bylo toho málo na tu nádrž a navíc ty zvýšené otáčky začali až později, a rozvody sem měnil a je na nich najeto tak 700 km, takže to může být tím? a nebo je problém někde jinde? díky za rady a poznatky



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **     **  **     **   ******   **     **  **     ** 
 ***   ***  **     **  **    **   **   **   **     ** 
 **** ****  **     **  **          ** **    **     ** 
 ** *** **  **     **  **           ***     ********* 
 **     **  **     **  **          ** **    **     ** 
 **     **  **     **  **    **   **   **   **     ** 
 **     **   *******    ******   **     **  **     ** 
Powered by Phorum.