www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
Jdi na stránku: 12Následující
Aktuální stránka: 1 z 2
Rozvody na Astra X17DTL F r.v.97
Autor: VENCA1J (IP zapsáno)
Datum: 11.04.2010 20:55

Jak nastavit rozvody?Značka je jenom na čerpadle.

Re: Rozvody na Astra X17DTL F r.v.97
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 12.04.2010 09:46

Taky nečetl pravidla fóra, že?
[www.opelastra.cz]

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Rozvody na Astra X17DTL F r.v.97
Autor: VENCA1J (IP zapsáno)
Datum: 12.04.2010 12:44

Nejsem první,kterému kážeš,že nezná pravidla.Ale koukám,že pokud se uráčíš poradit,tak je to dost dobré.
Zřejmě máš na mysli,že jsem měl napřed prohledat fora,manuály a pod.To jsem udělal přesto,že jsem tu úplně nový.
Na stejný dotaz,jako ten můj od J.a.c.k.18,ze dne 19.8.2009 nebyl ani v jedné odpovědi problém vyřešen.
Jednou je tam odkaz na www.opelastra.cz.Objeví se obrázek vaček 1.válce s návodem,že se mají nastavit souměrně k ventil.víku.Je to hloupost,víko je stranově nesouměrné.
Další odkaz je na knížku"Jak na to",ale motor 1.7TD tam vůbec není.
Poslední rada je seřídit všechny značky proti sobě.Kolo vačky značku nemá a setrvák by měl mít podle serv.manuálu díru na aretční kolík,tu také nemá.Jediné značky jsou na přírubě klikovky pro řemenici,ale to je vzhledem k malému průměru dost nepřesné,ale budiž.
Takže problém nastavení vačky zatím nebyl vyřešen.
V servisním manuálu to nastavují na 4.válci číselníkovým úchylkoměrem ve speciálním přípraku s měřicí patkou úchylkoměru prům.10mm.
To nelze od oka vyrobit,ani z uváděných údajů v set.mm cokoliv odvodit.

VENCA

Re: Rozvody na Astra X17DTL F r.v.97
Autor: vojtaX17DTL (IP zapsáno)
Datum: 12.04.2010 13:25

VENCA1J: Je zajímavé, že já jsem to podle návodu tady na klubu dělal(ten obrázek jak si psal) a motor běží bez problémů. Hold to musíš zkusit a otočit klikou. Buď se ti sekne a máš to nastavené špatně nebo se ti protočí o 360° a máš to nastavené dobře.

Re: Rozvody na Astra X17DTL F r.v.97
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 12.04.2010 13:52

Nechci rýpat ale já to taky dělal podle toho obrázku zde na foru a bez problémů na 1 pokus?

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)

Re: Rozvody na Astra X17DTL F r.v.97
Autor: VENCA1J (IP zapsáno)
Datum: 12.04.2010 15:04

Skříň vačky je stranově nesouměrná,nelze nastavit stejnou vzdálenost,jak je na obrázku.

Zjistil jsem prasklá vahadla.Opravdu se musí kvůli demontáži vačky sundat hlava,jak píšou v chytré knížce "Jak na to"?Nebo je nějaký fígl?
Speciální přípravek na stlačení ventilů mají jen značkové servisy.

Přílohy: DSC06048.JPG (135.6KB)  
Re: Rozvody na Astra X17DTL F r.v.97
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 12.04.2010 16:48

A co místo 10mm měřící patky úhloměru prostě do kusu materiálu, který by se dal přes vačkovou skříň, našroubovat desítku šroub s opilovaným spodkem do roviny a seřídit ho na 0,65mm podle klasické listové měrky a pak s tí pootáčet dokud mezi ním a vačkou nepůjde protáhnout 0,1mm? Když už jsem se teda odvážil poradit. Trošku doufám, že by to mohlo být dost dobré. smiling smiley

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Rozvody na Astra X17DTL F r.v.97
Autor: VENCA1J (IP zapsáno)
Datum: 12.04.2010 17:34

Čau Vendis.
Není to sice úhloměr,ale číslicový úchylkoměr,neboli budík.Ale vím,jak to myslíš.Tak nějak by to asi šlo po přepočítání údajů ze servisního manuálu.Nebo jak přišel na ty rozměry 0.1 a 0.65 mm???
Teď mě ale trápí demontáž vačky,jak jsem psal v 17.04 hod.Je naprosto šílené,kvůli tomu sundavat hlavu.Jakmile se sundá,musí se odstrojit a nechat přebrousit,to je zásadní,obzvlášť u TD.To na to není nějaký fígl?Vymyslet a vyrobit přípravek na zmáčknutí všech osmi ventilů,resp vahadel najednou,aby vačka šla vysunout a po doplnění prasklých vahadel opět zasunout,na to mi momentálně mé IQ nestačí.

VENCA

Re: Rozvody na Astra X17DTL F r.v.97
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 12.04.2010 18:34

Jo jo, úhloměr byl překlep. Jestli jsem správně četl, mělo by tam být 0,55mm +-0,05mm. A aby bylo co tam protahovat, tak jsem tak od oka nadhodil těch 0,1mm a to připočítal k těm 0,55. Jinak osobně jsem z X17DTL vyndal vahadla i hydrostavy bez demontáže vačky. Chce to páku, omáčknout si ventil a protáhnout vahadlo. Hlavně pozor na prsty. A mezi náma, to je Standovo systém.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Rozvody na Astra X17DTL F r.v.97
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 12.04.2010 19:21

Jo a aretace klikovky by měla být odspoda do setrváku.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Rozvody na Astra X17DTL F r.v.97
Autor: VENCA1J (IP zapsáno)
Datum: 12.04.2010 19:28

S těma vahadlama dobrá rada,díky.Zmátla mě ta chytrá knížka,kde píšou bez pardonu hlavu dolů,nebo přípravek,který zmáčkne všechny pružiny najednou.
Ještě jednou déky a měj se.

Re: Rozvody na Astra X17DTL F r.v.97
Autor: Kyslik (IP zapsáno)
Datum: 13.04.2010 14:29

Mno pokud je to motor němec (ne isuzu), tak jsem rozvody dělal tak, že jsem to dole a pochopitelně na čerpadle posadil na rysky, sundal nahoře víko ventilů, a nad vajíčka vačky 1. válce položil pravítko a pak jsem měřil vzdálenosti vajíček vačky od pravítka. Je to přibližně souměrné (stejné vzdálenosti), sací je mírně napřed. Samožřejmě obě vajíčka při tomto musí mířit směrem nahoru a spodní kolo na rysce. Lepší je udělat si značku přímo na vačce a na skřini pod podtlakovou pumpou. Samozřejmě protočit jednou dokola a celé to zkontrolovat. Na vačkové kolo to nemá cenu kreslit, jelikož NEMÁ KLÍNEK (je na konus) a po demontáži bys to nasadil jinak.
Dělal jsem to takhle a motor šlape jak víno. Byl to sice motor 17DR, ale konstrukčně i časováním je to naprosto stejný motor, pouze s přidaným turbem atd.

Druhá možnost, kterou nemám vyzkoušenou, ale údajně také funguje, je skoro shodná, akorát že si otočíš kliku na 90 stupňů před horní úvratí (90 stupňu směrem "dopředu" od rysky) a nastavíš 1. vajíčko 1. vačky přímo nahoru.
Toto nemám vyzkoušené, ale můžeš to použít jako kontrolu.

K přípravku k demontáži vačky by to nebyl špatný nápad...kdyby se ti to povedlo, dej vědět, taky bych si ho vyrobil kdyby to fungovalo. :-) S tou pákou jsem už něco slyšel, ale mám rád svoje prsty :-)

Aquarium vol. 1 -Opel Kadett E C16NZ -> betonovej můstek a pak do železa
Aquarium vol. 2 -Opel Kadett E C16NZ -> E16NZ -> 18E -> železo
Aquarium vol. 3 -Opel Kadett E ????? -> skončil v prachu
Aquarium 4 ??? -Opel Astra G sedan X18XE1 -> Xcože?XE -> jednou jí to taky čeká...
Arbeitauto -Opel Corsa B C14SE -> zakukala na klice -> 20SER a na pole s ní
Arbeitauto2 - Opel Omega B X20SE "prcek" -> zetor na tahání věcí a do práce

Re: Rozvody na Astra X17DTL F r.v.97
Autor: xxxxxxxxxx (IP zapsáno)
Datum: 14.04.2010 07:43

Rozvody se u motoru X 1,7dtl pokud má dvoudílnou vanu tak se vkládá kolík do setrváku, pokud vana jednodílná (většina motorů) tak se šroubuje přípravek místo krycícho plechu setrvačníku (na dva sedmičky šroubky) vačky se nastavují stejně. Pokud je přesně nastavená horní úvrať tak stačí pohnout vačkou na jednu stranu až se dotknou ventily pístu a pak na druhou stranu až se zase dotknou ventily pístu vačka se nastavý přesně doprostřed. Ale na hodinky je to přesnější pokud někdo bude chtít mám veškeré přípravky origo od opla tak mu můžu rozvody nastavit jezdím pravidelně Šumava Pardubice tak když to bude při cestě tak není vůbec žádný problém..

Re: Rozvody na Astra X17DTL F r.v.97
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 14.04.2010 11:56

Ty wol. to jsou tady odborníci! co vše se o svém motůrku nedozvím , že X17DTL měl nejen i dvojitou vanu, ale dokonce že se musí "dotknout ventily pístu" Jo jo mě se ty ventily "dotkli pístu" a povím ti kamaráde že to není nic dobrýho a to "dotknutí" stálo 13litrů smiling bouncing smiley

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)

Re: Rozvody na Astra X17DTL F r.v.97
Autor: m.king (IP zapsáno)
Datum: 14.04.2010 15:05

Gizmo, on to asi myslel dobře, ale blbě to řekl a ještě hůř to vyznělo.

m.king Astra F sedan X 17 DTL 94/12

Re: Rozvody na Astra X17DTL F r.v.97
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 14.04.2010 16:23

Já vím myslel tvz. "střich" ventilů. jsně že jsem narážel na tu formu podání... the finger smiley

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)

Re: Rozvody na Astra X17DTL F r.v.97
Autor: xxxxxxxxxx (IP zapsáno)
Datum: 14.04.2010 19:40

nevím jak to že se vám potkávají tyto německé motory a stojí to takové peníze dělal jsem dvacet motoru at se jedna kadett nebo astra F vše nafta a ani jeden z nich když se potkal tak píst nebo ventil se nikdy nezničil když k nám přivezou potkanou astru tak se vymění prasklá vahadla obvykle 4 sací a ty se dělají přímo bez sundavání hlavy nebo vyndavání vačky stačí jednoduchý přípravek a výměna nezabere víc jak 5 minnut někdy je delší posbírat v motoru praské vahadla vahadlo neorigo stojí do dvou stovek upozornuju na dva typy vahadel odlehčená a silná ty nikdy nedávat to je už i špatná druhovyroba a opel je nikdy nemontoval a pak nové rozvody změřit tlaky (ujistit se že jsou ventily OK jako že vždy byly) v německu v oplu nám tvrdili že když praskné rozvodák do tří tisic otáček motoru tak že se nic většinou nestane

Re: Rozvody na Astra F 1.6i caravan 94
Autor: D.Chysky (IP zapsáno)
Datum: 20.05.2010 12:58

dobrý den,potřeboval bych zjistit,jak se seřizujou rozvody.děkuji

Re: Rozvody na Astra X17DTL F r.v.97
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 20.05.2010 13:57

A co na nich chceš prosim tě seřizovat?
[www.opelastra.cz]

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)

Re: Rozvody na Astra X17DTL F r.v.97
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 20.05.2010 17:25

Gizmo, já vím, že název vlákna je jiný, ale on se ptá na benzín. Tam jsou všude značky.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Jdi na stránku: 12Následující
Aktuální stránka: 1 z 2


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Připojit soubor
  • Můžete připojovat soubory následujících typů: jpg, gif, bmp, pdf
  • Soubor nesmí být větší než 600KB
  • k tomuto příspěvku může být připojeno ještě 3 soubor(ů|y)
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 ********   ******   **     **  **     **  **     ** 
 **        **    **  **     **   **   **   ***   *** 
 **        **        **     **    ** **    **** **** 
 ******    **        *********     ***     ** *** ** 
 **        **        **     **    ** **    **     ** 
 **        **    **  **     **   **   **   **     ** 
 ********   ******   **     **  **     **  **     ** 
Powered by Phorum.