www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
Elektrolýza
Autor: Igy007 (IP zapsáno)
Datum: 13.01.2017 20:44

Zdravim,

měl jsem takovou vizi.
Nejsem sice automechanik ani elektrikář (už vůbec ne autoelektrikář grinning smiley ), ale jak auta, tak elektřina jsou mým koníčkem.

Půjdu rovnou k věci. A možná by to chtělo hlubší zamyšlení než samotné téma rovnou smeteme ze stolu..



// Co je elektrolýza vody, ví asi každý z vás.
// Stručně, pokud vložíme do vody 2 elektrody a na ně přivedeme napětí, začne se nám voda rozkládat na 2 elementární složky.
// Vodík na katodě (–) a kyslík na anodě (+).
// (Voda nesmí být destilovaná)

// K tomu, aby auto správně spalovalo, je zapotřebí v určitém poměru mísit rozprášený benzín se vzduchem. (potažmo diesel..)
// Samozřejmě se při hoření spaluje kyslík a vzniká oxid uhličitý.
// Vzduch sám osobě obsahuje především dusík. Kyslíku je tam zhruba 1/4.

Asi už chápete, kam tím mířim.
Vzhledem k tomu, že je auto vybaveno alternátorem, který většinu času produkuje více el. energie než je zapotřebí, dochází zbytečně ke ztrátám.

No a tak vzniká otázka, proč přebytečnou energii nevyužít..
..třeba k elektrolýze vody? eye rolling smiley

Podobná idea už zdá se napadla někoho předemnou. Zde je link, na který jsem narazil na internetu.
(Bohužel je psaný jakousi rádoby "čechštinou", nicméně potenciál konceptu v jisté míře potvrzuje.)
[www.h2shop.cz]