Elektrolýza
Autor: Igy007 (IP zapsáno)
Datum: 13.01.2017 20:44 Zdravim,
měl jsem takovou vizi. Nejsem sice automechanik ani elektrikář (už vůbec ne autoelektrikář ), ale jak auta, tak elektřina jsou mým koníčkem. Půjdu rovnou k věci. A možná by to chtělo hlubší zamyšlení než samotné téma rovnou smeteme ze stolu.. // Co je elektrolýza vody, ví asi každý z vás. // Stručně, pokud vložíme do vody 2 elektrody a na ně přivedeme napětí, začne se nám voda rozkládat na 2 elementární složky. // Vodík na katodě (–) a kyslík na anodě (+). // (Voda nesmí být destilovaná) // K tomu, aby auto správně spalovalo, je zapotřebí v určitém poměru mísit rozprášený benzín se vzduchem. (potažmo diesel..) // Samozřejmě se při hoření spaluje kyslík a vzniká oxid uhličitý. // Vzduch sám osobě obsahuje především dusík. Kyslíku je tam zhruba 1/4. Asi už chápete, kam tím mířim. Vzhledem k tomu, že je auto vybaveno alternátorem, který většinu času produkuje více el. energie než je zapotřebí, dochází zbytečně ke ztrátám. No a tak vzniká otázka, proč přebytečnou energii nevyužít.. ..třeba k elektrolýze vody? Podobná idea už zdá se napadla někoho předemnou. Zde je link, na který jsem narazil na internetu. (Bohužel je psaný jakousi rádoby "čechštinou", nicméně potenciál konceptu v jisté míře potvrzuje.) [www.h2shop.cz] Nevím jestli jsem to správně pochopil, ale tam se zřejmě jedná o zakomponování obou elementárních složek. Proto by vzhledem k přítomnosti vodíku byla třeba změnit časování.. Nicméně, zde by se využívalo pouze kyslíku, vzniklý vodík by nebyl do sání vůbec vpuštěn. Aby docházelo k elektrolýze efektivně, muselo by se zvýšit na elektrodách napětí. Toho by se snad dalo dosáhnout za pomoci invertoru k CCFL zářivkám z klasického staršího notebooku. Takový invertor tvoří střídavé napětí okolo 700V, což už by snad mohlo stačit. Samozřejmě by se napětí muselo usměrnit. (Invertor sám o sobě toleruje vstupní napětí od 9V-14V.) Kyslík by byl samozřejmě přimísen ke zbytku vzduchu, čímž by se dosáhlo vyššího percentilu kyslíku na úkor dusíku (ideálně na 35%-45% z 25%) a nehrozila se tak funkčnost motoru. (při vyšších koncentracích už bych se bál předčasného vznícení směsi a následného poškození bloku motoru) Předpokládané výhody vidím především v dokonalejším spalování, z čehož by mělo plynout menší zanášení motoru, nižší spotřeba a lepší emise (méně N0x). Co si o tom myslíte vy? Bude to dostatečně účinné? Bude to vůbec fungovat? Re: Elektrolýza
Autor: Igy007 (IP zapsáno)
Datum: 13.01.2017 23:45 EDIT:
// Nakonec nezáleží na voltáži, ale wattáži. // Sekce s invertorem tedy padá. Re: Elektrolýza
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 07.02.2017 20:13 A chyba je v této větě: Vzhledem k tomu, že je auto vybaveno alternátorem, který většinu času produkuje více el. energie než je zapotřebí, dochází zbytečně ke ztrátám. Neprodukuje totiž zbytečně vůbec nic. Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená Re: Elektrolýza
Autor: Igy007 (IP zapsáno)
Datum: 14.02.2017 11:40 Vzhledem k tomu, že existují alternátory od různých výrobců schopné dodávat různé proudy (Astra F = 70A; 100A; ???A) při určitých otáčkách, to samo o sobě považuju za dostačující.
Pokud bych měl v autě alternátor, který mi dá alespoň 30A při volnoběhu, v pohodě by mi to stačilo na nabíjení 70Ah baterie (-7A), maximální odběr kazetového autorádia (-5A) a (LED) denní svícení (cca -1A). Kdybych k tomu přidal večerní jízdu a nechal si rezervu, řekněme 8A na jednu žárovku (což pokud mám 2x 55W/12V = cca 4.6A na žárovku) pak už bych se dostal na hranici. Nicméně nejslabší náhradní alternátor na Astru F jsem našel generující proud 70A, takže i kdyby měl čirou náhodou OEM alternátor "pouhých" 50A, pořád mi při nejvyšší zátěži zbude alespoň těch 20A na elektrolýzu. Samozřejmě velký odběr mají svíčky (krátkodobě 300A při 40kV viz. ladaklub.com) ale to není dlouhodobý odběr, na to by žádný alternátor nestačil. Nicméně to je pouze moje dogma, které však potvrzují desítky lidí na internetu, předvádějící jejich vlastnoručně vyrobený generátor. Rozhodně se tu s nikym nehodlám hádat nebo někoho poučovat. Pokud však existuje nějaký článek nebo nějaké rozumné vysvětlení objasňující kam mizí všechna ta energie z alternátoru, jsem otevřen vědění Re: Elektrolýza
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 14.02.2017 12:53 To, ze na alternatoru je napsano 70A neznamena, ze to trvale dava, ale ze to umi dat, aniz by v nem schorel regulator a vinuti.
Regulator je tam proto, aby alternator nedaval vetsi napeti, nez cca 14,5 Voltu. Jinak by samozrejme zacala jit elektronika do haje... No a momentalni proud je dan zatezi v celem obvodu - ze by Ohmuv zakon? No a uplne jednoduse receno... Pokud zapnes svetla, zvedne se proud z baterie, dojde k poklesu napeti a alternator se to snazi dorovnat, jinak by byla baterie za chvilku vybita. A jsme zase u posledni vety od Vendyse ..."Neprodukuje totiž zbytečně vůbec nic. "... No a jeste jedna jednoducha vec - Cim vetsi odber z alternatoru, tim vice zatezuje agregat a tim vzrusta spotreba paliva. Proc myslis, ze se ti blbci montujou svetla pro denni sviceni? No prej aby usetrili benzin, protoze hlavni svetlomety strasne zerou Re: Elektrolýza
Autor: Igy007 (IP zapsáno)
Datum: 16.02.2017 18:50 OK, v tomhle máte pravdu
Co se spotřeby elektřiny týče, čim větší zátěž, tím větší vnitřní odpotový síly alternátoru, a tím více musí alternátor pracovat.. Jasný Ale při zvýšení odběru o 15A, což je zhruba tak optimální odběr pro správně postavený generátor, by přeci alternátor nespotřebovával ani 1l/100km, ne? A i kdyby, pokud by vyprodukovaný plyn snížil spotřebu alespoň o 2l/100km, už bychom byly v plusu.. ..samozřejmě jsou zde otázky, proč to tedy výrobci automobilů k motorům nepřidávaj z výroby. No, myslim, že by se to asi moc nelíbilo ropné mafii Re: Elektrolýza
Autor: Milda (IP zapsáno)
Datum: 16.02.2017 19:57 to jsou dobré počty, když za jeden spotřebovaný litr ušetříš dva, tak to bys měl perpetummobile na druhou.. to se mi líbí.. :-D Re: Elektrolýza
Autor: Igy007 (IP zapsáno)
Datum: 18.02.2017 13:03 Bylo mi jasný že to někdo napíše, ale všechno nahoře je jenom teorie..
Samozřejmě že co tu píšete smysl dává (až na perpetum mobile), a samozřejmě poznatky beru v potaz, nicméně to nemění nic na tom, že jsou na internetu desítky článků a desítky videí od lidí, kterým to funguje. Pochybuju, že by si nainstalovali do auta nějakou sr***u a pak se chlubili na netu, jak sou blbí.. Proto nevidím důvod proč to nezkusit taky. Vždyť teorie je fajn, ale praxe je zábavnější No a to perpetum mobile.. Takže, v první řadě, moje auto nejezdí za 1l/100km. Kdyby jo, tak spotřebu neřešim Dále, kyslík s vodíkem mají mnohem větší výbušnost než benzín. Jeho účinnost je tak mnohem vyšší, resp. je ho potřeba menší množství, než benzínu. Vzniklý plyn by tak nahrazoval část benzínu a zbytku umožňoval dokonalejší spalování, čímž by snížil již zmiňovanou spotřebu. Perpetum mobile to tedy být nemůže, neboť jako hlavní zdroj energie je zde pořád benzín. A i tu vodu musíme dolívat.. V tom je celá "věda" Re: Elektrolýza
Autor: Milda (IP zapsáno)
Datum: 19.02.2017 10:11 Tady jsou odkazy na pohled z druhé strany.. :-) Ale neber to nějak osobně.. :-)
[dfens-cz.com] [dfens-cz.com] [dfens-cz.com] Re: Elektrolýza
Autor: Igy007 (IP zapsáno)
Datum: 19.02.2017 13:04 hh, jo to je vtipně sepsaná kritika tak to mám rád..
Dokonce je vidět že to psal i někdo, kdo se v autech vyzná. Udělal dokonce i fajn graf, ale pořád mi tam vadí to "-by". Člověk přece nemůže napsat kritiku něčeho, co sám nikdy nezkusil.. A pořád by to nemuselo nic znamenat. Záleží na tom, kolik toho generátor dokáže vyprodukovat. Ale třeba to ostatnim fungovalo jenom proto, že měli motor zahumusenej karbonem, a ten plyn jim prostě jenom motor vyčistil Celý tohle téma se točí okolo dvou faktorů.. ..odpůrci zakládají na termodynamických zákonech, vyznavači na tom, že motor je účinný pouze z 25%. (Takže "vzniklá energie" je pouze energie ztrátová, přeměněná v užitečnou..) |