www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
Padá mi nafta u dieselu 1.7
Autor: karel (IP zapsáno)
Datum: 14.01.2006 21:49

Poraďte někdo s padáním nafty u dieselu 1.7.Mám ho teprva týden a zatím honím jenom mouchy.Prošel jsem celé potrubí včetně čerpadla ale
nikde ani známka po pronikání a tím i přisávání vzduchu.Nevím zda se nejedná o nějakou více obvyklou závadu se kterou má někdo zkušenosti.
Dík Karel

Re: Padá mi nafta u dieselu 1.7
Autor: marselino (IP zapsáno)
Datum: 15.01.2006 09:00

Jestli tím padáním nafty myslíš to, že jde do vstřikovačů malý tlak(teda pokud to máš nějak ověřené), tak můžeš mít v háji i samotné rotační čerpadlo. Pkud by někde unikala nafta tak je to cítit. Chtělo by to pořádně proměřit tlaky v potrubí u vstřikovačů, popř. vyčistit odvodňovací filtr paliva a vyčistit vstřikovače.



Astra F X16SZ LPG

Re: Padá mi nafta u dieselu 1.7
Autor: Tazy (IP zapsáno)
Datum: 15.01.2006 15:55

Cau zkousel jsi vymenit naftovy filtr?? a kdyz pumpujes pumpickou jdou bublinky i kdyz to zapojis pred filtr?? staci kdyz mas spatny prepadove hadicky
u vstriku nebo ucpavku. ani tam nemusi byt skvrna od nafty.

Re: Padá mi nafta u dieselu 1.7
Autor: Radim_17D (IP zapsáno)
Datum: 16.01.2006 07:45

Kdyby bylo v háji čerpadlo, nebo byl ucpaný palivový filtr, tak by se to spíš dusilo, než že by padala nafta.
Kdyby byly v háji hadičky přepadu nebo ta koncovka na posledním válci (doporučuju preventivně vyměnit), tak by to při volnoběhu pěkně krvácelo.
Začal bych se na tvém místě zajímat o stav vstřikovacích trysek (zasviněné nebo v háji...)

Re: Padá mi nafta u dieselu 1.7
Autor: kubas (IP zapsáno)
Datum: 16.01.2006 18:58

ahoj muhu ti proměřit vstriky odkud jsi??

Re: Padá mi nafta u dieselu 1.7
Autor: karel (IP zapsáno)
Datum: 16.01.2006 22:44

Jsem z Berouna,ale už mám domluvené preventivní proměření vstřiků popř. vyčištění aby nekapaly a seřízení čerpadla.Přesto diky moc za nabídku.
Dnes jsem dal nový olej,naftový,vzduchový a olejový filtr a dále mi mechanik poradil dát nový rozvoďák protože prý může být vytahaný.
Tak uvidíme.Problém je v tom že trvá dlouho než chytne alespoň mě se zdá,protože jsem zvyklý na benzínové motory,ale i mechanik se shodl že to nechytá tak jak opel má neboť opely v dieselu prý chytají super na dvě otáčky motoru.Jinak když to chytí tak to jede super.Nechám seřídit ty vstřiky a čerpadlo dám nový rozvoďák a uvidí se.Chci mít jistotu že to hlavní je o.k. a když to nepomůže tak budem řešit co dál.Ještě jednou dík Karel

Re: Padá mi nafta u dieselu 1.7
Autor: Radim_17D (IP zapsáno)
Datum: 17.01.2006 07:43

To Karel:
Jen tak mimochodem - co to je za auto?
Diesel 1.7 je trošku širší pojem... od kadeta E 17D... přes astru F 1.7DTL... až po astru H 1.7 CDTi...
Pokud je to hodně staré, tak se padání nafty asi beze zbytku nezbavíš nikdy. Je pravda, že pokud nafta nespadne, tak naftovej kadet chytne opravdu na první škrt... pokud s tím dokáže otočit startér. Chce to udržovat trysky v čistotě nějakým čističem trysek, protože nafta poslední dobou za moc nestojí... a mít pořádnou baterku (dostal jsem tam EXIDE 80 Ah). Mě to někdy chytne téměř dokonale, někdy s tím musí chvíli startér točit.
Zajímavé je, že třeba na studený motor chytne hned, vyjedu před garáž a když chci znovu nastartovat, tak zjistím, že se tam mezitím dostal vzduch.
Asi se trysky dokonale zavírají jen za tepla...
Jinak, rozvoďák určitě vyměnit - a nechat si tam hlavně dát nějaký kvalitní. U Opelů hrozí při přetržení řemene, že se potkají ventily s písty :-(
Když už budeš mít venku trysky, tak si nech rovnou přeměřit kompresi - ať víš, jak na tom ten motor opravdu je.
Další aktuální téma teď v zimě jsou žhavící svíčky... Pokud se budou měnit doporučuju Bosch Duraterm - rozhodně ne nějaké šmejdy za stovku - pak nevíš dne ani hodiny, kdy nenastartuješ...
Mimochodem, jsi celkem v dosahu - jsem ze západního okraje Prahy, takže pokud bys potřeboval, mám už zmáknutý autodílny a prodejce náhradních dílů v regionu...

Re: Padá mi nafta u dieselu 1.7
Autor: kubas (IP zapsáno)
Datum: 17.01.2006 09:39

pro naftovej motor je smrt ho nastartovat vzjet před garáž chcípnout a zase natočit!!!

Re: Padá mi nafta u dieselu 1.7
Autor: Radim_17D (IP zapsáno)
Datum: 17.01.2006 10:34

Dobře mu to asi nedělá, ale nemůžu mít zároveň nohu na plynu a zároveň zavírat dveře. Než se zahřeje, tak při volnoběhu dost vibruje, tak to chce třeba i na křižovatkách trochu radši přidržovat otáčky plynem.
Říkali mi vejfukáři, že už viděli naftovýho kadeta, na kterej nebylo možné namontovat novej výfuk - po nastartování při volnoběžných otáčkách chytil takovou rezonanci, že novej vejfuk vždycky utrhnul...

Re: Padá mi nafta u dieselu 1.7
Autor: karel (IP zapsáno)
Datum: 17.01.2006 11:16

Mám Kadeta E 1.7d a jsem domluvený na to změření tlaků až budou vyndaný ty vstřiky.Žhavičky mám o.k.Jnak se ozvu když budu něco potřebovat dik.
Ohledně tvého nafťáka je to divný že ti to studený chcípá.Já mám akorát problém než chytne to znamená aspoň dvakrát nažhavit a pak chytne až na druhej nebo třetí pokus,ale jakmile chytne nemám problém.Nafťák musí
v tomto počasí chvilku běžet na volnoběh jinak ti to nepude za plynem ale chcípat by to nemělo.Máš asi špatný tlak od čerpadla do vstřikovačů nebo blbě nastavenej předstřik.Mám kluky co udělaj vstřikovače a nastaví čerpadlo na stolici za 1.200kč Karel

Re: Padá mi nafta u dieselu 1.7
Autor: Aligator (IP zapsáno)
Datum: 17.01.2006 11:20

ani se nedivim, že utrhnul vejfuk na těhle staršich autech jsou taky asi nejspiš odělaný silentbloky na motoru a v servisech na takový věci serou, chceš opravit jednu věc oni to udělají a tod vše. iI kdyvy chitil rezonanci tak na dobrejch silentblokach by to nemělo vadit a když jo tak je upravim, nu co tak by to mlatilo trochu do kasle, ale spiš se mě to zda hovadina.

A jen tak do debaty, celou dobu se tu bavite o tom, že pada nafta, pak že ma problémy s nastartovánim to maš za studena? jestli jo tak žhavicí svíčky o tom tu neni ani tuk. Jinak jestli to dělá i ohřatý, tak vstřiky nebo špatně seštelovný čerpadlo.

Re: Padá mi nafta u dieselu 1.7
Autor: Aligator (IP zapsáno)
Datum: 17.01.2006 11:23

Jo a jak si dodal, změřit tlaky to u disla je velice duležitý, jinak je to v haji, mužou to bejt kroužky nebo ventily.

Re: Padá mi nafta u dieselu 1.7
Autor: Radim_17D (IP zapsáno)
Datum: 17.01.2006 11:31

To Karel:
Mě to nechcípá, ale nepříjemně to vibruje a mám z toho tak špatný pocit, že ho před tou garáží radši chcípnu a nastartuju si ho zase znova a na křižovatkách si ho trochu přidržuju v otáčkách, dokud se trochu neohřeje.
Je to asi relativně normální stav - i v recenzi na naftového kadeta se píše "...motor urputně klepe celým vozem".
Nicméně jak se říká: "Se stářím se nic nezlepšuje." A v tomhle věku bude asi už co válec, to jiná komprese, což asi na pravidelnosti chodu studeného motoru nepřidá...

Re: Padá mi nafta u dieselu 1.7
Autor: Radim_17D (IP zapsáno)
Datum: 17.01.2006 11:47

To Aligator:
Teď nevím, jestli se vyptáváš na stav mého nebo Karlova vraku...
Mě to chytne dobře, když je teplej, jede krásně, ale na studeno se trochu víc klepe na volnoběh.
Ty silentbloky už taky asi za moc nestojí. Jenže nechat je vyměnit v servisu je dost drahá legrace, teda pokud chceš origo - a neorigo můžou bejt po roce horší než ty původní...

Re: Padá mi nafta u dieselu 1.7
Autor: Aligator (IP zapsáno)
Datum: 17.01.2006 12:14

to bylo na karla jak mu to chyta studený a ohřatý.

A jinak k těm silenblokám, nikdy sem žadnej nekoupil, ale upravil, tak že sem ho povolil a vložil kus matroše, nejlepe trdou gumu nebo nejakej tvrzenej plast a zase dotah silenblok ke kasli. Opačna varianta je přizvednout motor a kde se na silenbloku vytvoří mezera, tak to sami a povoliš a tim ten silenblok vyztužiš. Mam to na svem aute, udělal jsem všechny 3 silenbloky a smotorm ani nehneš = tak to ma být. Při staru to nemlati a ani do kasle. Mam tedy benzin, ale nebal bych se toho u dislu. Hlavně lepší jizdni vlastnosti.

Re: Padá mi nafta u dieselu 1.7
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 03.02.2010 10:47

Taková možná hloupá otázka:

Před nedávnem se mi "potkal" motor a po opravě strašně blbě pod -5°C chytá (3-4 točím má tendenci chytit) stačí ho pak jen nechat cca 1min běžet vypnout a za cca 3-4h natočit a chytne na drc.) Motor má nové ventily,hydroštely, vahátka atd.. Seřízený je správně dle těch specifikací výrobce, tlaky v pořádku, žhavící svíčky zánovní po kontrole v pořádku, žhavení také.

V servise mě včera řekli, že z největší pravděpodobností "padá nafta", namontovaly mě jakýsi pazmek za 850kč (balonek se zpětnýma ventylkama - pěkná to pálka) - nepomohlo to!

Opět 3-4 starty.

Dnes jsem šel koupit nový pal. litr (původní 2roky starý thumbs up ) a při výměně jsem zjistil, že mám "načatou" záslepku od přepadu na posledním vstřikovači (začínala prosakovat nafta).

Mohla by za padání nafty právě ta špatná záslepka přepadu?? V servise tvrdí že ne.

Díky za reakce.

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)

Re: Padá mi nafta u dieselu 1.7
Autor: Radim_17D (IP zapsáno)
Datum: 12.02.2010 13:43

Když je to na přepadu, tak asi mají pravdu.
Nepamatuju se, že by mi padala nafta, když byla děravá ta záslepka...
Hlavně si vyměň tu záslepku a kup si rovnou i náhradní. Mě odcházela cca každé 2 roky a umí z toho pěkně stříkat nafta...

Re: Padá mi nafta u dieselu 1.7
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 12.02.2010 22:29

jj před dvěma roky jsem jí kupoval v oplu 70kč!! u obyč automoto 7kč dneska 20kč v obyč servisu. Koupil jsem dvě.

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)

Re: Padá mi nafta u dieselu 1.7
Autor: inspira (IP zapsáno)
Datum: 17.01.2015 16:55

Opel Astra TDI 2,0l nestartuje. v servisu se z nás snaží udělat hlupáky - dotaz: ukáže diagnostika poruchu čerpadla a vstřiků? Názory servusu: 1. pádá nafta, 2. špatné čerpadlo, 3.zanesený EGR ventil. Ale na diagnostice máme auto bez poruchy.
Poradíte??

Re: Padá mi nafta u dieselu 1.7
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 18.01.2015 20:01

Diagnostika nemá podle čeho poznat, jestli jsou v háji vstřikovače. A jsou závady na čerpadle, které také nepozná. Co to je za typ motoru? Jestli padá nafta, dává čerpadlo, nebo je otevřený egr, lze ale jednoduše zjistit.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
       **   ******         **   *******   **      ** 
       **  **    **        **  **     **  **  **  ** 
       **  **              **  **     **  **  **  ** 
       **  **              **   ********  **  **  ** 
 **    **  **        **    **         **  **  **  ** 
 **    **  **    **  **    **  **     **  **  **  ** 
  ******    ******    ******    *******    ***  ***  
Powered by Phorum.