www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
Astra 1.6, 52kW, rok výroby 1996
Autor: Talon (IP zapsáno)
Datum: 13.09.2017 12:37

Ahoj,
přijde mi, že moje Stará dáma začíná ztrácet dech. Občas se stane, že za tepla nechce nastartovat.

Nejsem mechanik, ale startér jakoby točí, ale prostě to nechytne. Až třeba na druhej nebo zrovna dneska asi čtvrtej pokus a při dlouze otočenym klíčku. Přitom, když začne chytat se celé auto začne třást a až po asi 10ti vteřinách to přestane.

Taky občas problikne oranžová kontrolka motoru. Dneska jsem vyblikával a ukázalo mi to kód 15, tj. snímač teploty chladící kapaliny, příliš vysoké napětí. Během 10 minutový cesty se to ukáže někdy jednou, někdy vůbec a například dneska v prních 5ti minutách hned třikrát. Nejsem si jistý, zda jsem správně vyblikal, neboť se mi cyklicky opakují čísla 12 a 15.

Když podřadím, jakože brzdim motorem, tak ze začátku dobré, ale jak postupně otáčky klesají, začne, tak nějak nepravidělně, škubat i celé auto. Někdy se stává, že škube i při řazení směrem nahoru, třeba z dvojky na trojku po kruháči.

Vím, že se tu podobné symptomy už řešili. Ted mám v plánu jí dát známemu, takový ti pouliční opraváři :-D, at se na ni koukne.

Mozne priciny jsem tu nasel, ukostreni motoru, spatnou ridici jednotku, chyba ve vedeni na kabelech od svicek, svicky samotny, palivove cerpadlo?, neporade na palivovem filtru?.