www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
Astra 1.6, 52kW, rok výroby 1996
Autor: Talon (IP zapsáno)
Datum: 13.09.2017 12:37

Ahoj,
přijde mi, že moje Stará dáma začíná ztrácet dech. Občas se stane, že za tepla nechce nastartovat.

Nejsem mechanik, ale startér jakoby točí, ale prostě to nechytne. Až třeba na druhej nebo zrovna dneska asi čtvrtej pokus a při dlouze otočenym klíčku. Přitom, když začne chytat se celé auto začne třást a až po asi 10ti vteřinách to přestane.

Taky občas problikne oranžová kontrolka motoru. Dneska jsem vyblikával a ukázalo mi to kód 15, tj. snímač teploty chladící kapaliny, příliš vysoké napětí. Během 10 minutový cesty se to ukáže někdy jednou, někdy vůbec a například dneska v prních 5ti minutách hned třikrát. Nejsem si jistý, zda jsem správně vyblikal, neboť se mi cyklicky opakují čísla 12 a 15.

Když podřadím, jakože brzdim motorem, tak ze začátku dobré, ale jak postupně otáčky klesají, začne, tak nějak nepravidělně, škubat i celé auto. Někdy se stává, že škube i při řazení směrem nahoru, třeba z dvojky na trojku po kruháči.

Vím, že se tu podobné symptomy už řešili. Ted mám v plánu jí dát známemu, takový ti pouliční opraváři :-D, at se na ni koukne.

Mozne priciny jsem tu nasel, ukostreni motoru, spatnou ridici jednotku, chyba ve vedeni na kabelech od svicek, svicky samotny, palivove cerpadlo?, neporade na palivovem filtru?.

Ma tu nekdo zkusenosti s problemem tomu memu? Dík za kažkou radu smiling smiley

Re: Astra 1.6, 52kW, rok výroby 1996
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 14.09.2017 10:36

Zacal bych hlavne kontrolou zapalovaci soustavy - svicky, kabely, rozdelovac... Potom samozrejme kontrola ukostreni na motoru a na karoserii.
Jak jsou na tom filtry?

Re: Astra 1.6, 52kW, rok výroby 1996
Autor: Talon (IP zapsáno)
Datum: 27.11.2017 17:29

Ahoj malá aktualizace smiling smiley

Byl jsem u "pouličního" opraváře, ten vyměnil zapalovací kabely a čidlo na vodní pumpě. Nepomohlo, znova me to pri podřazení ze čtyřky na trojku po 4 minutách jízdy nechalo stat na semaforech. Proste chcipla a nechtela naskocit. Naskocila az na miliontý pokus když jsem jí šlapal plyn...

Pak šla do autorizáče. Tam měli problém s diagnostikou, takže žádná nebyla a vyčistili EGR ventil.

Porád je problém, že po ujetí cca 5 minut, vypnu motor na chvíli (5-30 miut) a pak nejde nastartovat. Proste to jakoby chcípne v první půlvtwřině a pak když to zkoušim tak startér točí, ale nechytá.

Ted zkusíme vyměnit palivovej filtr a zaslepit EGR...

Re: Astra 1.6, 52kW, rok výroby 1996
Autor: Luboš X17DTL (IP zapsáno)
Datum: 28.11.2017 05:21

A co ten snímač teploty chladící kapaliny????
Změřit osciloskopem za studena a za tepla, pokud nejde diagnostika. Tam by mohl být pes zakopán.

________________________________________
Raději pomalu autem, než rychle sanitkou
Opel Astra F Caravan X17DTL=>
Opel Astra G Caravan Y17DT=>
???
Luboš X17DTL

Re: Astra 1.6, 52kW, rok výroby 1996
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 28.11.2017 06:16

Na ten snimac staci ohmetr.

Re: Astra 1.6, 52kW, rok výroby 1996
Autor: Astrák (IP zapsáno)
Datum: 29.11.2017 11:17

Zkontrolovat ten snímač teploty.

A když nejede tak jiskru hází? Pokud ne, tak cívka případně čidlo na klice...

Re: Astra 1.6, 52kW, rok výroby 1996
Autor: Talon (IP zapsáno)
Datum: 11.12.2017 08:30

Ahoj další pokračování,

někdo se mě ptal, jetsli netankuju u stejný pumpy a já mu řekl, že už dva roky pořád na stejný a on ať jedu jinam a zkusim aditiva. Tak jsem to udělal a problém zmizel...

Tankoval jsem u Shellky nejdřiv obyč, pak ten dražší benzín (cca 2 roky) a ted jsem zajel poprvé na MOL a dal tam VIF Super Benzin Aditiv dle návodu.

Takže problém snad vyřešen, ale teda vubec netusim, proc to vzniklo, jakej je rozdil v tech palivech nebo jestli to udelali ty aditiva...

Re: Astra 1.6, 52kW, rok výroby 1996
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 11.12.2017 08:35

Ze zkusenosti muzu rict, ze benzin od Shell me vychazi jako nejhorsi. Kadett (2.0) na to cukal jak blazen a Omega (2.5V6) to sice nejak sezrala, ale spotreba byla o cca 1 litr vyssi.

Re: Astra 1.6, 52kW, rok výroby 1996
Autor: Wooden (IP zapsáno)
Datum: 19.08.2018 09:28

Čau opláci. Stejný motor. Po dálnici sem tam blikne kontrolka motoru, tak asi zapisuje chybu do jednotky, že? Vyblikal jsem kod 10-1-3-10, to ale nebude správne číslo, že? Nenašel jsem příslušný kod v tom excelu. RV 97

Re: Astra 1.6, 52kW, rok výroby 1996
Autor: Wooden (IP zapsáno)
Datum: 19.08.2018 09:36

Já už to pochopil. Je to 0130 tj sonda špatne hodnoty



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **     **  **      **  **     **  **    **  **    ** 
 **     **  **  **  **   **   **   **   **   **   **  
 **     **  **  **  **    ** **    **  **    **  **   
 *********  **  **  **     ***     *****     *****    
 **     **  **  **  **    ** **    **  **    **  **   
 **     **  **  **  **   **   **   **   **   **   **  
 **     **   ***  ***   **     **  **    **  **    ** 
Powered by Phorum.