www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
vyblikane kody
Autor: ivand (IP zapsáno)
Datum: 16.04.2006 11:10

Prosim vas muze my nekdo vysvetlit co je to za chybu ked my vyblikalo kodi prvy -1-6-10-2,potom10-1-3-10 mam opel astra 1,4 16ventil ecotec nemuzu to najit diky za radu vsem oplakum moc s pozdravom ivan

Re: vyblikane kody
Autor: Brouček (IP zapsáno)
Datum: 16.04.2006 11:19


Re: vyblikane kody
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 17.04.2006 19:01

Neni to 1-6-10-2, ale 1-6-0-2 -> 1602 -> Řidicí jednotka - poškození modulu čidla detonačního spalování.
Muzou to zpusobovat i zatuhle hydrostavy a nasledovane klepani ventilu.
10-1-3-10 je 0103.....
Viz odkaz od Broucka.

Re: vyblikane kody
Autor: hexagonal (IP zapsáno)
Datum: 08.02.2016 11:15

Kde najdu to čidlo? 2,5 hodiny motor šlapal jak švýcarské cibule (280 km), pak se rozsvítila kontrolka motoru, po několika stovkách metrů se ozval i klepot. Bylo ale potřeba ujet ještě cca 1,5 km. Nebylo kde odstavit. Zvuk při volnoběhu nevypadal na suchý cavkot hydroštelů. Spíš jako by něco lítalo v kompres. prostoru. Kód tentýž - 1602.
Spodek auta za motorem zaprasený od oleje. Olej měněn před 4 dny v servisu za mého dohledu. Zátka na svém místě, filtr taky, voda v expanzce beze změny, oleje podle rysky mírně ubylo, velmi mírně odkapává na přírubě spojení převodovky s motorem. Momentálně odstaveno v Přerově. Nějaký skutečný odborník z blízkého okolí na zhodnocení alespoň poslechem? Domů to mám ještě 100 km, odtah bude mastný.

Re: vyblikane kody
Autor: Hexagonal (IP zapsáno)
Datum: 08.02.2016 11:49

hexagonal napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Kde najdu to čidlo? 2,5 hodiny motor šlapal jak
> švýcarské cibule (280 km), pak se rozsvítila
> kontrolka motoru, po několika stovkách metrů se
> ozval i klepot. Bylo ale potřeba ujet ještě cca
> 1,5 km. Nebylo kde odstavit. Zvuk při volnoběhu
> nevypadal na suchý cavkot hydroštelů. Spíš jako by
> něco lítalo v kompres. prostoru. Kód tentýž -
> 1602.
> Spodek auta za motorem zaprasený od oleje. Olej
> měněn před 4 dny v servisu za mého dohledu. Zátka
> na svém místě, filtr taky, voda v expanzce beze
> změny, oleje podle rysky mírně ubylo, velmi mírně
> odkapává na přírubě spojení převodovky s motorem.
> Momentálně odstaveno v Přerově. Nějaký skutečný
> odborník z blízkého okolí na zhodnocení alespoň
> poslechem? Domů to mám ještě 100 km, odtah bude
> mastný.

Snažím se dopsat, o jaký motor jde, ale odmítá to se mnou komunikovat, příspěvek nelze vložit, tak zkouším formu citace vlastního příspěvku (tímto se omlouvám).

Nuže X14XE, Astra F 97.

Re: vyblikane kody
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 08.02.2016 13:58

Cidlo detonacniho spalovani je na zadni strane bloku motoru skoro primo uprostred, mezi 2 a 3 valcem... Nicmene ta chyba spis popisuje problem primo v ECU, ale tezko rict.

Ale pri jeho zavade to rozhodne nema duvod delat zvuky co popisujes.

Zmer tlaky ve valcich a prohledni poradne rozvody, jestli neskocily.

Re: vyblikane kody
Autor: hexagonal (IP zapsáno)
Datum: 22.02.2016 11:08

Takže skok řemene o 3 zuby.

Re: vyblikane kody
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 22.02.2016 11:13

Jejda a motor prezil?

Re: vyblikane kody
Autor: hexagonal (IP zapsáno)
Datum: 22.02.2016 11:46

Tak teď to má v péči (doufám, že už konečně skutečný) mechanik. Já do toho ještě před odtahem čuměl endoskopem, co mám v práci, ale žádné otisky na pístech ani ventilech jsem nezpozoroval. Motor, než jsem ho onehdá zastavil, byl funkční, akorát hlučný (viz předchozí). Volal mi (mechoš), že pošteloval rozvod, protočil to rukou a pak to zkusil nakopnout. Šlo to, ale rachot přetrvával, takže to hned vypnul. Minimálně některý ventil je po smrti. Teď momentálně to rozhazuje.

Re: vyblikane kody
Autor: hexagonal (IP zapsáno)
Datum: 10.05.2016 12:47

Takže totální rozklad šálku na ojnici 3. válce. Jelo to ocel na ocel. A kdo ví jak dlouho. Prostě se vydřel do mrtě. Nezbylo z něj vůbec nic. Tribotechnický rozbor nelhal. Do týdne po rozboru a výměně oleje byl motor po smrti. Tuhle ojnici mi před časem měnili v jednom servisu - původní se ohla po zatečení vody. Kde mohli udělat soudruzi chybu? Po 1000 km vizuální kontrola a kontrola utažení a usazení u jiného mechanika - bez závad. Že by šméčko šálek?

Re: vyblikane kody
Autor: Mirek,Astra (IP zapsáno)
Datum: 15.05.2016 08:00

ahoj no bud tam ten mechanik nedal žádný a nebo tam vrátil použity ochechlaný .ale to by tam zustalo aspon něco . kolik jsi najel km od delání te klikovky

Re: vyblikane kody
Autor: Hexagonal (IP zapsáno)
Datum: 27.05.2016 06:16

Tos mě dostal. Pátrám v paměti... Už je to nějakou dobu. Ale víc jak 30tis. to nebylo. Spíš tak 20-25.



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 ********  **     **  **     **  ********  ********  
 **    **  **     **  **     **     **     **     ** 
     **    **     **  **     **     **     **     ** 
    **     **     **  **     **     **     ********  
   **      **     **  **     **     **     **        
   **      **     **  **     **     **     **        
   **       *******    *******      **     **        
Powered by Phorum.