www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
Kolísanie otáčok, "bafanie"
Autor: Dušan (IP zapsáno)
Datum: 15.05.2006 06:03

Zdravím Vás vospolok!
Prosím pomoc! Mám Astru s C14NZ. Mesiac ma trápi kolísanie otáčok, aj po techn. zásahoch a oprave. Jedného dňa som vypol motor a po 5 hodinách som naštartoval. Motor zblbnul, otáčky na voľnobehu kolísali ako na "hojdačke" od 500 do 1500. Po pár dňoch som prišiel do servisu a rezumé bolo na 99% jasné: prasknuté tesnenie pod saním, falošný vzduch. Po výmene tesnenia už aj pod jednotkou vstrekovania nakoniec prišli na to, že bol špatný potenciometer, čo sníma polohu škrtiacej klapky na saní. Teraz som o pár tisíc ľahší, ale problém čiastočne pretrváva. Hlavne keď je motor studený, otáčky kolíšu, ale nie tak ako predtým. (1000-1400) a nepravidelne! Keď sa motor zohreje, ide pravidelne! Až na to, že teraz mi strašne "bafá" z výfuku. V autorizovanom sarvise Opel mi po diagnostike povedali, že chybu nevidia, všetko je O.K-samozrejme motor bol zohriaty. Jedine to strašné bafanie spôsobuje prasknuté tesnenie na saní. Boli prekvapení, keď som zahlásil, že mimulý týždeň sa menilo v inom servise!
Viete mi s tým pomôcť?


Re: Kolísanie otáčok, "bafanie"
Autor: Koa (IP zapsáno)
Datum: 15.05.2006 07:33

Zdravim na Slovač :-).
Měl sem něco podobnýho na Kadettu C16NZ. Nakonec se z toho vyklubalo těsnění pod hlavou propálené mezi 3. a 4. válcem. Nic neslibuju, ale zkus si nechat změřit kompresi, jestli si to ještě neudělal. Vím, že to zní jako "somárina" - taky sem tomu nemoh uvěřit, dokud sem to neviděl.
A napiš, jak to dopadlo.
Koa

Re: Kolísanie otáčok, "bafanie"
Autor: Dušan (IP zapsáno)
Datum: 15.05.2006 08:02

Dík za odpoveď, jak sa povie, každá rada drahá...
Chcem si ešte upresniť, to tesnenie pod hlavou podľa Teba súvisí s kolísaním otáčok, alebo s tým bafkaním z výfuku? Dávať dole hlavu nie je lacná záležitosť.


Re: Kolísanie otáčok, "bafanie"
Autor: Koa (IP zapsáno)
Datum: 15.05.2006 08:20

Oboje. Ale jak řikam, změřit kompresi- tam by se to mělo projevit tim že dva válce u sebe (1. a 2. nebo 2.a3. nebo 3.a4.) budou mit mensi hodnotu než ty další dva. Jakmile tem měřák tohle neukáže, tak nemá cenu tu hlavu sundavat.
A lacná záležitosť? Já sem to dělal sám - takže 300 kč za těsnění :-) .
Koa, Kadett GT C16LZ

Re: Kolísanie otáčok, "bafanie"
Autor: Dušan (IP zapsáno)
Datum: 15.05.2006 12:53

Ešte ma napadlo: ( to kolísanie otáčok ) teraz som pozeral do el. schémy uverejnenej tiež na tejto stránke, nemôže to mať ešte niečo spoločné s "motorom ovládania voľnobehu" M66? (viz. schéma C14NZ), som elektronik, a jediné čo ma napadá čo by sa mohlo takto volať je enkoder, ktorý v závislosti od snímania otáčok na výstupe dáva impulzy, alebo kvázi motor, ktorý dáva analógovú nap. hodnotu do elektroniky. Kde to je v motore umiestnené? pozrel by som to. Ale keď je motor teplý, neblbne to.

Re: Kolísanie otáčok, "bafanie"
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 15.05.2006 13:08

Dusane, kdybys jenom trosicku cetl poznamky a upozorneni na techto strankach......... :-(
[www.kadett.cz]

Re: Kolísanie otáčok, "bafanie"
Autor: Dušan (IP zapsáno)
Datum: 16.05.2006 05:29

Stando, promiň! Mal si pravdu, je to tam jak na dlani. Keď som hľadal, som prechádzal len Astru...

Re: Kolísanie otáčok, "bafanie"
Autor: Jochen (IP zapsáno)
Datum: 19.05.2006 17:04

Zdravím. Měl jsem podobný problém se svou astrou X16XEL a kolísání otáček a bafání z výfuku mi dělalo pitomé čidlo teploty motoru asi za 400,- Kč. Měl jsem auto v Opelu v Hradi Králové na diagnostice a NIC, pomohl až šikovný mechanik, co s tím měl již zkušenosti.

Re: Kolísanie otáčok, "bafanie"
Autor: Koa (IP zapsáno)
Datum: 20.05.2006 15:30

Zdravim, čtu tady, že máš v Astře X16XEL. Chtěl bych se zeptat, to je jako byl C16NZ, akorát s tou "černou kostkou" místo rozdělovače? Jak to jezdí a kolik to žere (od do).
Dík za odpo.

Re: Kolísanie otáčok, "bafanie"
Autor: Koa (IP zapsáno)
Datum: 20.05.2006 15:34

Né sorry, já blbnu - to neni ten motor, co myslim.

Re: Kolísanie otáčok, "bafanie"
Autor: Dušan (IP zapsáno)
Datum: 22.05.2006 09:28

Čidlo teploty som pozeral už predtým. Skúšal som ho zmerať, pri cca 35°C má 2,03 kOhm a pri 90°C má asi 230 ohm. Vyzerá to, že žije. Aké majú byť jeho skutočné hodnoty, neviem. Na diagnostike mi vraveli, že ukazuje približne o 7 °C menej, ako budík na prístrojovce. Môžem ešte skúsiť simulovať nejakú hodnotu v tomto zistenom rozsahu, jaký to má súvis s chodom motora. Uvidím...


Re: Kolísanie otáčok,
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 22.05.2006 10:18

To Dušan : Vzhledem k tomu ze hodnoty cidla se pohybujou mezi cca 200 - 4000 Ohmu pro rozsah teplot nekde mezi -20 az +100C, je ECU naprosto jedno, jestli je motor teplej 60, nebo 67 stupnu :-)
Tim chci rict, ze na diagnostice kecali hovadiny, uz jen proto, ze nemaji presnej udaj o momentalni teplote se kterym by to porovnali..:-)

Uz jsem to sem psal snad tisickrat, tak holt po 1001 :-)

Hodnoty pro čidlo teploty motoru
- pro 1,4 1,6 a 1,8 Multec :

0°C - 4,8-6,6kOhm,
+20°C - 2,2-2,8kOhm,
+40°C - 1,0-1,4kOhm,
+80°C 270-380 Ohm

- pro 2,0 Motronic
napajeci napeti 5V
odpor 2000-3000 ohmu pri 20°C
odpor 200-300 ohmu pri 90°C

Re: Kolísanie otáčok, "bafanie"
Autor: Dušan (IP zapsáno)
Datum: 15.06.2006 06:06

Takže tlaky som meral až teraz, nemal som čas. Nemerali mi to v servise, ale sused mal originálny prípravok aj s nadstavcami. Čo sa mi nezdá, je hodnota, malo by to byť 10 až 12 bar. Ale všetky sú rovnaké. Takže tesnenie pod hlavou by malo byť O.K. Ale!!! Pri manipulácií s káblami sviečok jeden kábel pri vytiahnutí kope, a je možné že nemá dobrý dielektrický stav. Môže byť, že občas neodpáli dobre sviečka alebo vynechá, lebo je tam zvod. Musím ho skúsiť vymeniť. Uvidím.

Přílohy: tl. C14NZ.JPG (63KB)  
Re: Kolísanie otáčok, "bafanie"
Autor: xxx (IP zapsáno)
Datum: 08.01.2015 21:23

Dušan napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Zdravím Vás vospolok!
> Prosím pomoc! Mám Astru s C14NZ. Mesiac ma trápi
> kolísanie otáčok, aj po techn. zásahoch a oprave.
> Jedného dňa som vypol motor a po 5 hodinách som
> naštartoval. Motor zblbnul, otáčky na voľnobehu
> kolísali ako na "hojdačke" od 500 do 1500. Po pár
> dňoch som prišiel do servisu a rezumé bolo na 99%
> jasné: prasknuté tesnenie pod saním, falošný
> vzduch. Po výmene tesnenia už aj pod jednotkou
> vstrekovania nakoniec prišli na to, že bol špatný
> potenciometer, čo sníma polohu škrtiacej klapky na
> saní. Teraz som o pár tisíc ľahší, ale problém
> čiastočne pretrváva. Hlavne keď je motor studený,
> otáčky kolíšu, ale nie tak ako predtým.
> (1000-1400) a nepravidelne! Keď sa motor zohreje,
> ide pravidelne! Až na to, že teraz mi strašne
> "bafá" z výfuku. V autorizovanom sarvise Opel mi
> po diagnostike povedali, že chybu nevidia, všetko
> je O.K-samozrejme motor bol zohriaty. Jedine to
> strašné bafanie spôsobuje prasknuté tesnenie na
> saní. Boli prekvapení, keď som zahlásil, že mimulý
> týždeň sa menilo v inom servise!
> Viete mi s tým pomôcť?
>
>
Dobry den mam opel astra 1,4 16 v G rano ked nastartujem tak mi blbnu otacky otacky su 1500 a ked zacnu klesat auto sa zacne triast keby isliel na tri valce bol som s nim na diagnostike a tam mi ukazali tri chyby palivovy filter arg ventil a 4 valec ja som kupil novy filter aj novy zapalovaci modul a arg som mal pozicani a aj tak mi to stale robi tak vas prosim poradte mi co mam urobit DAKUJEM

Re: Kolísanie otáčok, "bafanie"
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 10.01.2015 20:30

A svíčky jsi vyměnil také?

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Připojit soubor
  • Můžete připojovat soubory následujících typů: jpg, gif, bmp, pdf
  • Soubor nesmí být větší než 600KB
  • k tomuto příspěvku může být připojeno ještě 3 soubor(ů|y)
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **     **        **  ********   **    **   ******   
 **     **        **  **     **   **  **   **    **  
 **     **        **  **     **    ****    **        
 **     **        **  ********      **     **   **** 
 **     **  **    **  **     **     **     **    **  
 **     **  **    **  **     **     **     **    **  
  *******    ******   ********      **      ******   
Powered by Phorum.