Aktuální stránka: 2 z 3
Re: Ventil EGR
Autor: JardaF (IP zapsáno)
Datum: 26.07.2007 07:18 Demontáž EGR ventilu na X16XEL v Astře F : Je to lahůdka, ale nic se nemusí kvůli jeho vyndání demontovat - ventil je na 2 šroubech, jeden je přístupný shora (malou golovkou s dlouhými ořechy), druhý zdola - obyč. stranovým klíčem; šlo mi to ven i se šroubem. Nejhorší je zpětná montáž - předem doporučuji oba šrouby perfektně přečistit závitníkem, spodní šroub zkrátit o cca 5 mm kvůli lepšímu nasazování matky. Nasazování matky na spodní šroub mně nakonec dohnalo k přilepení matky vteřiňákem na špičku prstu - pak už jsem jen nasadil a pootočil.... Chce to trpělivost, ale jde to. Re: Ventil EGR
Autor: BartMart (IP zapsáno)
Datum: 28.07.2007 23:48 Zravím chlapci mám jeden takový dotaz,díval jsem se na FAQ a nikde nenašel.Jde vyřadit EGR ventil i z motoru TC4EE1
Astra F caravan 4/95 TC4EE1 Upraveno 1 krát. Naposledy upravil BartMart (28.07.2007 23:49) Re: Ventil EGR
Autor: Herry (IP zapsáno)
Datum: 02.06.2010 16:29 nazdar lidi!!
schánim:::::::::::::::. jo scháněj,ale v inzerci Upraveno 1 krát. Naposledy upravil Brouček (02.06.2010 16:34) Re: Ventil EGR
Autor: Biggi (IP zapsáno)
Datum: 07.06.2010 21:12 jde pomocí záslepky z návodu viz. výše odstavit egr i na x16szr? je jiný než na c16nz a tak se raděj ptám. Re: Ventil EGR
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 08.06.2010 08:27 Ano jde. Přečti alespoň první stránku tohoto tématu a máš tam i fotky kde je a jak vypadá. Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená Re: Ventil EGR
Autor: Biggi (IP zapsáno)
Datum: 08.06.2010 10:22 Vendys: až takový ťlpas nejsem, na kazdý pád velice děkuji za odpověď. Re: Ventil EGR
Autor: biggi (IP zapsáno)
Datum: 08.06.2010 11:15 ...a témata čtu vždy celá, jenže právě hned na začátku je sice popis a kde je. Ovšem chybí tam informace na kterou sem se ptal. Teď je to z mého pohledu kompletní. ;-) Re: Ventil EGR
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 08.06.2010 15:27 Už mlčím, už mlčím. Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená Re: Ventil EGR
Autor: PetrHasič (IP zapsáno)
Datum: 07.07.2010 10:12 Jezdím se zaslepeným EGR na astře F 16SZR asi rok. Řešiljsem tenkrát větší spotřebu a zjistil povolený EGR a podfouknuté těsnění. Nové jsem nekupoval vyslříhl jsem si jej a namontoval bez děr jako záslepku. Auto asi lépe táhne je to znát na táhlejších kopcích. Spotřeba zřejmě trošku klesla. Je tu jedno ale - stává se to většinou na vrcholu kopce když už motor není v takovém záběru a je nutné ubrat, že se rozsvítí kontrolka motoru. Po vyčtení závady bývá chyba kolem 0400 (špatný signál EGR.. špatná poloha EGR...) Minulý týden zakoupeno originální těsnění a dnes vyčištěn ventyl a namontován zpět. Tak budu sledovat co se bude dít v původním stavu. Má někdo podobnou zkušenost. nebo se vám ve stejné úpravě závada ukazuje? Re: Ventil EGR
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 07.07.2010 12:45 Problém je v tom, že ač je zaslepený, musí být EGR ventil funkční, tedy poslouchat povely ECU. Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená Re: Ventil EGR
Autor: ToBu (IP zapsáno)
Datum: 07.07.2010 18:57 Moje zkušenost je asi taková: mám astru f s motorem X14XE, u kterého se při zaslepeném egr ventilu asi po 15km rozsvítila kontrolka elektroniky. Jeden dosti vyhlášený schopný diagnostik mi řekl, že ventil sice funguje, ale hlásí špatnou polohu. Mě to nedalo a vyndal jsem záslepku a od té doby kontrolka nesvítila. Takže zřejmě opravdu elektronika pozná otevření ventilu podle podtlaku v sání. Re: Ventil EGR
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 07.07.2010 20:06 Nevím jak u Astry F, ale u Astry G X14XE jednotka zaslepený EGR skutečně pozná. Ale s jinými motory problém nebývá. Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená Re: Ventil EGR
Autor: bachta (IP zapsáno)
Datum: 30.08.2010 13:34 jen pro i nfo: u X16XEL to taky pozná, je pottřeba tu záslepku udělat tak, aby ten hajzl, co tam chodí, mohl chodit po celé trase tzn. plechovou záslepku proklepat smerem dolů, pak je klid. myslím, že u toho x14xe to bude stejný Re: Ventil EGR
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 30.08.2010 15:35 Ne ne, zaslepuji zásadně tak, že je ucpaná jen jedna díra a díra, kdy je ventil je průchozí. Ono to jinak ani nejde např. u SZR. Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená Re: Ventil EGR
Autor: bachta (IP zapsáno)
Datum: 31.08.2010 07:17 hmm, nojo, to mě mohlo taky napadnout, než vyrábět takovej bazmek každopádně hlavní je, aby to šoupadlo mohlo chodit. to že je to jinak zacpaný jednotka nepozná. btw. když jsme u toho, zajímalo by mě, jestli, když ecu pozná, že je ventil zadělanej a dá o tom vědět rozsvícením kontrolky, tak se nějak změní režim, ve kterým motor jede. Já když měl astru x16xel, tak než jsem tu záslepku předělal, jezdil jsem asi 3 měsíce se svítící kontrolkou a potom po předělání a nesvícení kontrolky jsem nějak nezpozoroval žádnej rozdíl. Jak spotřeba, tak jizdní vlastnosti zůstaly stejný. I spotřeba oleje Re: Ventil EGR
Autor: petrik (IP zapsáno)
Datum: 07.09.2010 13:57 čau, zůstanu u tématu, ale zeptám se na Forda. Doufám že to nevadí, v principu se jedná o stejnou věc, ale tady je nejvíc odborníků
Nestartovalo mi Mondeo v naftě, muselo se to odtáhnout na diagnostice se zjistilo, že je to EGR - zůstával trvale otevřenej a auto se po pár taktech udusilo. Není ale ovládanej podtlakem, ale elektricky. Protože novej stojí od Forda 8.200 !!!! tak jsem to nechal jenom zaslepit, že se podívám na vrakáči, ale na tento motor nejsou. Paměť závad byla vymazaná, teď to žádnou chybu nehlásí (po asi 30 ujetých km). Chci se zeptat, jestli to mám nějak řešit, nebo se na to vykašlat a jezdit s tím takhle. Jde mi hlavně o to, jestli vyřazen EGRventilu nemá vliv na jiný části motoru, aby se mi ušetřený peníze nevrátily na něčem mnohem dražším. A taky nechápu, že ŘJ nepozná ve ventilu ucpanou díru... A ještě jedna věc: píše se tady, že ventil jde zaslepit ale musí být funkční, jinak bude ŘJ hlásit chybu. Tak jakto že se po zaslepení chyba už neukázala, když vím, že ventil je špatný - nezavírá klapku? ________________________________________________________ Opel Corsa B 1.2 16V, 5dv. 2000, X12XE automat, 48kW Ford Mondeo TDCi 2.2 Titanium X, hatchback 2006, 114kW do 2010: Opel Astra F 1.6 8V, 4dv. 1997, X16SZR, 55kW Upraveno 1 krát. Naposledy upravil petrik (07.09.2010 14:05) Re: Ventil EGR
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 07.09.2010 17:01 No na ostatní části motoru to vliv mít bude , ale spíš bych řekl že pozitivní
EGR slouží jak všichni víme pro snížení emisí a to s sebou přináší i (saze), které s prominutím zasírají sání, ventily atd... Já jezdím se zaslepeným EGR už cca 3 roky a popravdě spotřeba znatelně o cca 0,25L/100km nižší. Auto jde lépe do otáček a nevím, ale pocitově je "živější" (ono taky jsem totálně vypucoval celé sání i s intercollerem, který byl notně ucpaný! napsáno hodně slušně ) ŘJ by měla poznat že ventil funguje jak má a nahlásit případnou chybu - proto se taky dělá ta ucpávka - aby ventil fungoval ale fyzicky spaliny neprošly. Proč nic nehlásí nevím to neporadím ale pokud ti ŘJ nic nehlásí buď rád a neřeš to.(Já nemám ŘJ a tak stačilo jen EGR vypojit. Jinak co třeba kdyby tě to moc trápilo ho zkusit vypojit od el. co na to ŘJ?? Co se Emisí týče - dělám je bezproblémů i se zaslepeným EGR a v pohodě - jsou tam velké tolerance (aspoň na Oply) . Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95 Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-) Upraveno 1 krát. Naposledy upravil Gizmo_CZ (07.09.2010 17:05) Re: Ventil EGR
Autor: petrik (IP zapsáno)
Datum: 07.09.2010 17:26 díky moc, zkusím aspoň vyjet nádrž, uvidím za kolik to pojede. Zatím jsem ujel jenom 30km, třeba se chyba načte do paměti závad po delší štrece. A když ne tak nevadí
Ještě mrknu pod kapotu, jestli mi ten kutil v servisu vůbec napojil ventil na elektriku, je tam takový menší vícepinový konektor. Po zaslepení udělal znovu diagnostiku a po nastartování žádná chyba EGR nenaskočila. Podle kontrolky motoru nic nepoznám, páč se nerosvítila ani předtím (třeba ventil nepatří k motoru, ale k výfuku PS. díval jsem se mu přes rameno do notebooku, když to měl napíchlý, je neuvěřitelný co se z toho dá všechno vyčíst ________________________________________________________ Opel Corsa B 1.2 16V, 5dv. 2000, X12XE automat, 48kW Ford Mondeo TDCi 2.2 Titanium X, hatchback 2006, 114kW do 2010: Opel Astra F 1.6 8V, 4dv. 1997, X16SZR, 55kW Re: Ventil EGR
Autor: Lukáš (IP zapsáno)
Datum: 08.02.2013 18:47 Zdár, mužete mi nekdo poradit kde najdu EGR ventil na opel astra f 1.7 td isuzu.. nemužu ho najít nikde prosím o radu nebo fotku kde je díky
Aktuální stránka: 2 z 3
|