www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
umístění rezonátoru
Autor: mihal (IP zapsáno)
Datum: 23.05.2007 21:49

Ahoj,vím že tema rezonátor není tady moc v oblibě,ale už jsem si ho pořídil.Píše se tu jen že výkon nepřidá atd.Mě zajímá kam ho umístit jetli místo středního tlumiče nebo místo katu.Výkuk mám jenom trubku od motoru a průchozí koncový výkuk.Auto mi nejde vubec za plynem a kroukák je taky špatný.Rezonátor funguje i jako tlumič a zvýší proti tlak,tak si myslím že je to lepší než střední díl.O výkon mi nejde jen o nižšíspotřebu a krouták.díky za každou radu.

Re: umístění rezonátoru
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 24.05.2007 05:27

Pokud nemas ladene svody, tak bych ho asi dal na misto katalizatoru. I ten vyrobce neumistuje jen tak kde je misto a on prave dela ten potrebny protitlak.
Otazka je, do jake miry ovlivni chod, resp.. vykon motoru. Spis bych od toho nic velkyho necekal.

Re: umístění rezonátoru
Autor: D.J. (IP zapsáno)
Datum: 24.05.2007 18:28

Můj názor je, že bys měl vyměnit ten "průchozí koncový výfuk" za nějaký laděný tlumič. Jestli totiž máš místo koncáku jen nějaký rezonační tlumič, který má průchozí děrovanou trubku vnitřkem durch, tak ti to ten protitlak nevytvoří. Já mám místo katu trubku, střední tlumič pryč a na konci Remus přímo na konkrétní typ auta a motoru a zvuk, krouťák i akcelerace jak víno.

Re: umístění rezonátoru
Autor: Kuba (IP zapsáno)
Datum: 24.05.2007 19:44

Take jde o to co mas za obsah. Ale vetsinou se dava rezonator misto katalyzatoru, jelikoz samotne vyndani katalyzatoru je znat. Rezonator spis funguje kvuli lepsimu zvuku pokud mas ladeny vyfuk. Jinak na vykon to moc vliv nema. Koukni dovnitr rezonatoru a uvidis sam, je to jen trubka ktera ma takove jakoby supinky ktere Ti vlastne zmeni smer vyfukovych plynu a dela jiny zvuk. To je jen muj nazor a co jsem se docetl...

Re: umístění rezonátoru
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 24.05.2007 21:31

Ja jen doplnim, ze rezonator ukoncuje ladenou cast svodu, to co je potom za nim neni az tak podstatne, pokud to nezvetsuje protitlak. Proto by za rezonatorem mel byt kdyz uz, tak jen a pouze pruchozi tlumic(e).
O zvuk v tehle oblasti absolutne nejde a tohle vse se dela kvuli vykonu, resp. krouticimu momentu.
Ten nekdy az kraval je bohuzel nutny zlo.

Uz po nekolikate tady na foru pisu, ze ladeny vyfuk nema s hudebnim potazmo zvukovym citenim absolutne nic spolecneho.
"Ladeny" znamena, ze vyfukova soustava je "naladena" na rezonancni delku (resp. jeji nasobky) tlakovych vln, siricich se od pistu!!!

Re: umístění rezonátoru
Autor: Biko (IP zapsáno)
Datum: 13.05.2011 19:10

Vzhledem k tomu že uvažuji o výměnu středového tlumiče na 1.6i s KAT za rezonátor tak uvádím odkaz kde je toho vcelku dost popsané o rezonátoru.

[tuning-individual.cz]

Re: umístění rezonátoru
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 13.05.2011 20:41

Ja k tomu jen dodam, ze vetsina aut ma stredovy tlunic pruchozi, tudiz vymena za rezonator je naprosto bez prinosu. Nehlede na to, ze v casti kam se stredovy tlumic umistuje, rezonator fungovat nebude, protoze je jiz daleko od motoru.

Re: umístění rezonátoru
Autor: oplik.jenik (IP zapsáno)
Datum: 16.05.2011 09:13

Klucí nechci do toho kecat ale zrovna na 1.6 bych doporučil klasickej výfuk...
nějakého značkové výrobce ... a na konec si dát nějaké bzučidlo..
výkon to neovlívní ať to vydlabete nebo ne a zvuk bude stačit...
myslim že originální výfuky jsou i řešení pro bezproblémovou STK...

někdy se nemusít chodit daleko a lepší středák, koncák svody lze najít i v rámci modelové řady ale u motoru s větším obsahem

Re: umístění rezonátoru
Autor: Lukin (IP zapsáno)
Datum: 13.01.2012 23:35

Hoši mám dotaz, mám C20XE v Astře, nový orig. středový tlumič a nový koncový tlumič od Remusu, ale taky zalepený kat.. a řeším zda.. koupit místo něj právě zmíněný rezonátor, nebo investovat do sport. katalyzátoru, nebo sehnat orig. katalyzátor třeba z nějakého nového silnějšího turbo motoru. Jak to prostě udělat nejlépe, aby motor neztratil potřebný protitlak a nebylo mu tak uškozeno. Dík

-------------------------------
http://img98.imageshack.us/img98/9787/myopelys8.gif
Astra F GSi 16V M2.8 150ps

[picasaweb.google.com] - monopost gallery

Re: umístění rezonátoru
Autor: Biggest (IP zapsáno)
Datum: 19.01.2012 08:24

Sezen si KAT z Calibry Turbo a nebo V6 - oba maji kovove jadro - nevysype se ti :-) a je to dostatecne pruchodne prave pro x20xe(v) a pres to jeste krasne funguje.

Rezonator je blbost, stejne jako vyhodit to uplne. Motor pak nejede, zvysis mu tim sice malicko vykon ale rapidne padne kroutak. Jeci to a nejede to. Nehlede na emisni kontroly...

Re: umístění rezonátoru
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 19.01.2012 09:51

Biggest:
To co píšeš, je z fyzikálního hlediska hloupost smiling smiley...
P (výkon) a M (kr.moment) jsou provázané nádoby. Je nesmysl, aby ti jedno rostlo a druhé klesalo!!! Pokud se mění jedno, mění se stejným směrem i to druhé!!!
Dle jednoduchého vzorce P = M.n

Re: umístění rezonátoru
Autor: Biggest (IP zapsáno)
Datum: 19.01.2012 20:41

JardaGSi: tak se podivej k profikum na grafy prubehu obou vykonovych krivek, kdy jen zamenou svodu se to tak hybe. A nebo si vyndej KAT dej tam rouru a zajed si na mereni vykonu.

Re: umístění rezonátoru
Autor: Lukin (IP zapsáno)
Datum: 19.01.2012 21:04

Tak je asi pravda, když se udělá celoprůchozí potrubí bez tlumičů, tak třeba se přídá nějaký kůn, ale ubere to krouťák. Však jak je to se zpětným tlakem u atmosferického motoru, odborníci?

-------------------------------
http://img98.imageshack.us/img98/9787/myopelys8.gif
Astra F GSi 16V M2.8 150ps

[picasaweb.google.com] - monopost gallery

Re: umístění rezonátoru
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 19.01.2012 22:33

Chlapi, bavíme se o tom samém?

Já to myslím tak, že v jednom místě na grafu vnější otáčkové charakteristiky, když pohneš velikostí P, mění se ti zákonitě M stejným smyslem.

Ty asi myslíš maximální hodnoty těchto veličin v závislosti na otáčkách, co?

Re: umístění rezonátoru
Autor: Lukin (IP zapsáno)
Datum: 19.01.2012 22:59

ano ano, tak jsem to myslel ja smileys with beer

-------------------------------
http://img98.imageshack.us/img98/9787/myopelys8.gif
Astra F GSi 16V M2.8 150ps

[picasaweb.google.com] - monopost gallery

Re: umístění rezonátoru
Autor: Biggest (IP zapsáno)
Datum: 20.01.2012 10:19

aj ja O:-)



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
  *******   ********    ******    ********  ********  
 **     **  **     **  **    **   **        **     ** 
        **  **     **  **         **        **     ** 
  *******   **     **  **   ****  ******    ********  
        **  **     **  **    **   **        **        
 **     **  **     **  **    **   **        **        
  *******   ********    ******    ********  **        
Powered by Phorum.