www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
Jdi na stránku: 12Následující
Aktuální stránka: 1 z 2
Pístní kroužky
Autor: radek74 (IP zapsáno)
Datum: 28.08.2007 13:19

Ahoj.Nikde se nemužu dočíst postup výměny pístních kroužku jaký a kde koupit kroužky.Máte s tim někdo zkušenosti??Bylo by perfektní časem dát do návodu postup s i s fotodokumentací.

Re: Pístní kroužky
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 28.08.2007 13:24

Pistni krouzky Te prodaji ve vsech nahradnich dilech, resp. vsude to umi objednat. Staci rict na jakej motor, popripade jestli byl delanej vybrus.
Jakej postu chces psat, staci to sklada v opacnym poradi nez si to rozebiral.
Jen je treba pisty a saly neprehazet, neotocit a dodrzet utahovaci momenty na ojnicich.
Jinak celkem pohodova zalezitost. smiling smiley

Samozrejme pri tom musi dolu jak vrsek, tak spodek motoru.

Re: Pístní kroužky
Autor: Mára (IP zapsáno)
Datum: 22.09.2007 13:04

a jake jsou utahovaci momenty na 1,8 Gsi 85 kw na klice?

Re: Pístní kroužky
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 23.09.2007 18:08

Pokud mas na mysli ojnicni srouby, tak 35Nm a potom jeste 45 - 60 stupnu.

Re: Pístní kroužky
Autor: Mára (IP zapsáno)
Datum: 24.09.2007 10:52

a ješte jedna ve ne netu se mluvi docela často o dovozu nazr.dilu z polska ktere se dostaly i do nekterych prodejen nap. Auto kelly. jak poznam polske nahradni dily od orig. nerad bych totiž dal polske pistni kroužky a šaly.

opel Kadett 1,8 GSI

Re: Pístní kroužky
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 24.09.2007 11:10

Originalni ND sezenes jen a pouze u Opela. Vsechno ostatni je druhovyroba.
Ale on i Opel bere ND od stejnych vyrobcu, jako jakej koliv jinej prodejce, jen si tam priklepne znacku GM smiling smiley
Ono ale nezalezi kde to kupujes, ale primo ny vyrobci (FEBI, MYELE atd atd.)

Re: Pístní kroužky
Autor: Mára (IP zapsáno)
Datum: 24.09.2007 11:19

jj dik

opel Kadett 1,8 GSI

Re: Pístní kroužky
Autor: Mára (IP zapsáno)
Datum: 25.09.2007 08:51

Ješte takovej dotas.Kolik maji asi tak živitnost pistni kroužky za predpokladu ze ten motor neslouzil jako zavodak ale jako normalni auto.Kolik se da tak predpokladat ze vydrzi cca...

opel Kadett 1,8 GSI

Re: Pístní kroužky
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 25.09.2007 10:09

To nezalezi jen na tom, jak s tim kdo jezdil, ale taky treba na kvalite oleje a intervalech vymeny. A hlavne na konstrukci motoru. Takovej X16XEL v AF zere olej uz od malicka, ale tam to neni krouzkama, ale ovalitou pistu a zase protiklad je 2.5V6 v OA, nebo VeBe, kterej muze mit 300tKm a nesezere ani kapku.

Re: Pístní kroužky
Autor: Mára (IP zapsáno)
Datum: 25.09.2007 10:14

a približne tak kolik 1,8 E dejme tomu ze tam jsou original pist.krouzky a motor ma najeto210000tkm.a olej davam castrol 10w40 ale nevim co tam kdo lil predemnou a jak často menil ja menim co 10000tis.km

opel Kadett 1,8 GSI

Re: Pístní kroužky
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 25.09.2007 10:20

Tenhle udaj Te asi nikdo nerekne. Muzou vydrzet dalsich 200tkm, ale zaroven tak muzou za tyden zacit odchazet.

Re: Pístní kroužky
Autor: Mára (IP zapsáno)
Datum: 25.09.2007 10:30

Kolik je tak približne cena novich pist.lroužku a vložek do šal?cca..

opel Kadett 1,8 GSI

Re: Pístní kroužky
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 25.09.2007 10:51

No tak od toho uz mas prece e-shopy s ND.

Re: Pístní kroužky
Autor: áronek (IP zapsáno)
Datum: 01.10.2007 21:05

ještě bych se vrátil k tomu postupu když se šáhne na šálky, nebude lepší dát je taky nový? a co šrouby na ojnice? dát asi raděj nový? a ty šrouby nějak zajištovat třeba takovým tím lepidlem nebo jen dotáhnout? doufám,že se neptám moc blbě:-)

Re: Pístní kroužky
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 02.10.2007 05:57

Ojnicni srouby neni potreba menit a barvou jisteny nejsou. Alespon ne v originale.
Stejne tak saly pokud nemaji vuli, je zbytecne vymenovat, uz jen proto ze to neni zrovna levna zalezitost.

Pokud ale planujes z motoru dostavat podstatne vetsi vykon, je vhodne ojnicni srouby vymenit za pevnejsi, ale to taky neni zrovna dvakrat levny.

Re: Pístní kroužky
Autor: áronek (IP zapsáno)
Datum: 03.10.2007 12:49

Díky za radu, z motoru chci pak dostat více koníku(tak 10-15) ale jen tak,že lehce snížím hlavu vačku z 18E svody z c20xe a kit sání možná pak bude třeba nastavit bohatost směsi když snížím hlavu,že?. On taky žere trochu olej a má najeto asi tak 250-300tis takže gufera ventilu a kroužky udělám každopádně i když by stačily možná jen gufera ale přes zimu bude Cali v garáži a bude aspon co dělat. Ještě prosím ,myslíš ,že budu pak potřebovat jiné zapalovací svíčky?

Re: Pístní kroužky
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 03.10.2007 13:15

Bohatost smesi nema se snizenim hlavy nic spolecnyho. Svicky jsou jina vec i kdyz Tobe komprese nijak vyrazne nevzroste, to si budes muset odzkouset, ale neni problem ani kdyz tam nechas puvodni. Hlavne ne BRISK..smiling smiley

Re: Pístní kroužky
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 03.10.2007 16:18

No já si myslim, že když už jsou vymletý šálky, tak dostala napít i vlastní ojniční pánev po které běhají (a to jak na ojnici, tak na vlastním výkovku kliky), buď je na ní nalepenej materiál ze šálky nebo je prostě vybroušenej původní matroš a pánev není kulatá příp. tam jsou prohlubně. A to pak chce přebrousit kliku - a to u našich miláčků vyjde skoro s ohledem na celkovou hodnotu auta jako docela raketaeye popping smiley...to už je pak myslím menší zlo koupit nějakej zachovalejší (třeba mladší) motor...notabene, když už odejdou šálky, tak jsou v hajzli většinou už i ventilový sedla, ventilový vodítka a v neposlední řadě i ty kroužky a všechno ostatní v motoru - takže nevim nosmoking smiley

Re: Pístní kroužky
Autor: áronek (IP zapsáno)
Datum: 03.10.2007 16:45

Díky za rady, svíčky dávám NGK tam by měla bejt jistota, taky sem slyšel,že BOSHKY nejsou nijak zvlášt kvalitní (i když Opel je má předepsaný). Až to budu mít hotový tak tam skusím dát svíčky co jsou předepsaný na c20seh(jestli nejsou stejný) ten má vyšší kompresi. S bohatostí nic, vlastně vzduchu tam bude pořád chodit stejně sem se zmýlil:-))

Re: Pístní kroužky
Autor: ADAM (IP zapsáno)
Datum: 15.05.2012 16:45

dobrý den.potřeboval bych poradit ohledne o.astra.koupil jsem opla astru motor 1.6 74kw.ben.ale po týdnu začal motor kouřit když je ještě studený a akcelerujikdyž se dostane na provozní teplotu tak nekouři jen občas žere olej.ale přesto jede pěkně.je v pěkném stavu tak ho nechci pouštet do světa.při koupi tahl na 3 valce byla upalená elektroda na svičce.a plast na motoru byl zasraný jako by to vyvalilo vodu.motor je spolehlivý i v mrazech startuje bez problemu jen mě štve ten olej.spotřeba benzínu je optimalní.předpokládam že to jsou pístní kroužky,ale když tady čtu tak jsou tu borci co budou vědet co a jak.co ta sranda muže stát když to dám do servisu.ne značkového?prosím poradte.děkuji.

Jdi na stránku: 12Následující
Aktuální stránka: 1 z 2


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **     **  **    **  **     **  **    **   ******  
  **   **    **  **   **     **   **  **   **    ** 
   ** **      ****    **     **    ****    **       
    ***        **     *********     **     **       
   ** **       **     **     **     **     **       
  **   **      **     **     **     **     **    ** 
 **     **     **     **     **     **      ******  
Powered by Phorum.