www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
Jdi na stránku: 1234Následující
Aktuální stránka: 1 z 4
Utahovaci momenty?
Autor: Bali (IP zapsáno)
Datum: 20.02.2006 11:30

Ahoj vsichni. Koupil jsem motor C2ONE a dal ho do Corsy A. Vse je v poradku az na tlaky... cca jen 6 az 8 podle meho meraku... kamarad ma 10. Zajima me jak velky vliv maj tlaky na vykon? Pokud bych se pustil do vymeny pistnich krouzku... kolik stoji a jaky jsou pak utahovaci momenty na sroubech na ojnici? Vymenim rovnou i šaly.

Re: Utahovaci momenty?
Autor: Tazy (IP zapsáno)
Datum: 20.02.2006 18:32

nejvic to ma vliv kdyz je motor studenej a chces nastatovat . loiska na ojnice budou stat asi tak 600kc. krouzky asi tak do 1500kc vic asi ne ,spis méne.

Re: Utahovaci momenty?
Autor: Bali: (IP zapsáno)
Datum: 21.02.2006 11:30

Tak to mas pravdu... dnes mi to moc nechtelo nastartit.... jsem ulil svicky tak jsem je musel vymenit.... a navic mi to dobre nepali... svicky jsou nacernaly a sviti mi pocitac... mam ohnutou Lambdu tak ji dnes vyzkousim vymenit co to udela.Tazy napsal:

Re: Utahovaci momenty?
Autor: JardaF (IP zapsáno)
Datum: 15.02.2007 07:32

Ahoj kluci,

prosím Vás, nevíte někdo utahovací momenty matic na třmenech ojniční ok motoru X 16 XEL ? Chci měnit ojniční šály.

Díky moc.

Jarda.

Re: Utahovaci momenty?
Autor: jardaF (IP zapsáno)
Datum: 16.02.2007 09:45

Ahojky,

ještě jednou, prosím, nevíte někdo ty utahovací momenty ojničních ok klikovky na motoru X 16 XEL ? Nějakou informaci už tu mám, a to 25 Nm + dotáhnout o 30 st. Možná je to obdobné jako jiné 1,6-ky. Na kolik utahujete ojniční šálky Vy ?

Re: Utahovaci momenty?
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 16.02.2007 11:15

Jardo myslim ze to je tak jak pises, delal jsem to pred rokem na tom samym motoru, ale pro jistotu se jeste vecer podivam a napisu.

Re: Utahovaci momenty?
Autor: JardaF (IP zapsáno)
Datum: 16.02.2007 11:33

Díky Stando.

Re: Utahovaci momenty?
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 16.02.2007 15:58

Jardo je to tak, 25Nm + 30 stupnu.

Re: Utahovaci momenty?
Autor: JardaF (IP zapsáno)
Datum: 17.02.2007 08:45

Super a díky. Ještě se zeptám - samojistné matice (šrouby) držící třmeny ok při tom kupuješ nové nebo dáváš původní ?

Re: Utahovaci momenty?
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 17.02.2007 15:34

Nic jsem nekupoval, myslim ze jednu demontaz-montaz to nema duvod neprezit.smiling smiley

Re: Utahovaci momenty?
Autor: JardaF (IP zapsáno)
Datum: 17.02.2007 18:09

Mi to taky zatím drželo (citroen), ale tady je to snad dokonce předepsané. No, stačí jedno proměření vůle nití plastigage a z nových jsou použité (pokud by třeba někdo z nedostatku fištronu neměřil se starými).
Stando, díky moc a už v téhle věci nebudu dál otravovat, mám všechno...

Re: Utahovaci momenty?
Autor: JardaF (IP zapsáno)
Datum: 27.02.2007 06:55

Ahoj Stando, tak ten můj problém není tak jednoduchý. Šálků jsem na ojnicích vyměnil jen část - v podstatě s vůlí O.K., čepy krásné, šálky velmi slušné. Tam žádná příčina mého problému s klepáním nebyla. Jako další - po vyloučení kliky - mne napadá už jenom některý pístní čep. Klepání (motor X 16 XEL) je lehké, v točkách tak do 1500, při vyšších mizí, pod plynem nic, ozve se to pokaždé po ubrání plynu (bez zátěže, auto stojí), na pár okamžiků. Za tepla. Chvíli (minutu) se ozve i při ohřevu - na volnoběhu. Co s tím ? Nechce se mi do toho - je to už poměrně dost práce (hlava dolů, vana taky a zkoušet jednotlivé písty+čepy venku). Nevíš, prosím, zda jde alespoň to uložení pístního čepu vůbec doma rozebrat (tj. jestli není pístní čep do ojnice zalisovaný za tepla napevno, jak to bývá mnohde zvykem) ? Ale fakt to vidím na servis - ale to už bude celkem paleta...

Re: Utahovaci momenty?
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 27.02.2007 07:07

Jardo je to tak. Cep je do ojnice skutecne zalisovanej, ale lze to i doma rozumne vyklepnout, resp. ve sveraku vytlacit. Jen je treba udelat si z trubky spravnyho prumeru patrickou oporu, aby se neposkodil pist.
Zpatky to jde celkem dobre tak, ze cep nechas chvilku v mrazaku, ojnici ohrejes a zase tlakem ve sveraku to tam natlacis.
Bohuzel i tohle jsem delal a zatim motor funguje..smiling smiley Ale uz bych to asi nedelal.

Jinak toho lehkeho klepani co popisujes, jsem si vsim uz u vice X16XELu. Nicmene nevim co bych Te rozumnyho na to rek, sam neznam presnou pricinu..sad smiley

Re: Utahovaci momenty?
Autor: JardaF (IP zapsáno)
Datum: 27.02.2007 08:14

No, nevím - do toho lisování bych asi nešel. Podle foršriftu to bývá vymyšlené na poměrně vysokou a přesnou teplotu (210 st. ?), kdy to tam jde vložit víceméně volně. Ale doma "po studenu" je to vždycky mordovačka se strachem, aby něco neprdlo (už jsem takhle kdysi zlikvidoval svěrák, ale prý i písty při tomto dokáží prasknout)... Takže to radši ještě jednou poslechnu (posledně jsme z toho se synem nebyli moc chytří), zda to může být tato příčina a zajdu za Adamem - u nás máme autorizovaný servis Pavlas Trust v Chlebovicích u Frýdku-Místku - jsou tam poměrně rozumní lidi i ceny. Je mi toho motoru líto - jinak má slušný zvuk i chod, oleje i benzínu žere celkem snesitelně...

Re: Utahovaci momenty?
Autor: jardaF (IP zapsáno)
Datum: 13.02.2008 20:45

Stando (případěn kdokoli další, kdo by mohl pomoci), prosím Tě, nëmáš utahovací momenty hlavních ložisek kliky na X16XEL ? Chystám se pomalu na tu svoji potvůrku - dodnes stále statečně poklepkává na volnoběhu a po ubrání otáček, taky za studena pár minut po nahození, čím víc nad tím přemýšlím, tím víc si říkám vychozené písty nebo pístní čep... Není to akutní, ale až se oteplí, pustím se do toho.... Momenty ostatních věcí jsou buďto tady nebo v chytrý knížce... Jinak na toho žebráka nedám dopustit - tahá jako blbec a je na něj spolehnutí...
Díky moc.

Re: Utahovaci momenty?
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 13.02.2008 21:39

Pro nove srouby:

1 stupen : 50 Nm
2 stupen : 45 stupnu
3 stupen : 15 stupnu

Re: Utahovaci momenty?
Autor: jardaF (IP zapsáno)
Datum: 14.02.2008 04:52

Moc díky, Stando.

Re: Utahovaci momenty?
Autor: zdeno113 (IP zapsáno)
Datum: 15.02.2008 20:06

Ahoj Jardo,mám stejný motor,řešim ten samý problém-klepání.Auto sem měl cca pře půl rokem v servisu-spotřeba oleje,měnili mi kkroužky,gufera nad ventilama a přetěsnili komlet motor.Ale pak to začlo.Poté jsem byl v autorizovaném servisu Opel a tam mi na to klepání řekli že to jsou zřejmě hydroštely-opotřebené.Ještě bych se tě chtěl zeptat jak ti motor jde ve spodních otáčkách,tak do 2000ot.Mě se to jakoby zahltí a jakmile se to dostane nad 2000ot. tak by se ten motor rostrhnul.Jinak sem slyšel že tyhle motory jsou jen požerače peněz. Už sem do něj narval 20tis. Kč a výsledek skoro žádnej.Díky za každou radu,jinak at ti to šlape!!!

Re: Utahovaci momenty?
Autor: jardaF (IP zapsáno)
Datum: 16.02.2008 07:40

Motor mi jde plynule i do 2000 otáček, řekl bych, že bez problémů, ale krouťák v těchto otáčkách není ještě u tohohle šestnáctiventilu nic moc - tak na ježdění na 2-3 po městě. Kouzlo začíná nad 2000 otáčkami - na pětku to jde krásně vidět, tam teprve začíná nějaký výkon. K tomu klepání : U mne nejde o hydroštely (dobře poznám jejich klepání, které by navíc bylo nejlíp slyšet přes víko ventilů, tj. shora, navíc i poznáš, zda ze strany sání či výfuku). U mne to jde více zdola (ale ne až z kliky, nejlíp-tyčkou - to jde slyšet přes bok z prostoru válců), projevuje se to v rozmezí 900-1500 otáček, u teplého motoru, nejvíc při držení těchto otáček nebo při ubrání plynu nezatíženého motoru. Potom taky teď v zimě cca 2-3 minuty po nahozu - je to jiný zvuk, temné klepání, které s rostoucí teplotou přejde do zvuku, co to dělá za tepla. Připisuji to značné provozní vůli velmi nízkých pístů - ta vůle je u tohoto motoru obzvlášť velká už od výroby. Po nájezdu nějakých 250-300 tkm je nadměrná a způsobuje pazvuky, které by se měly měnit nejvýrazněji právě při počáteční fázi ohřevu - písty se tvarují. Vůle na ojničních ložiskách jsem měřil nitěmi "plastigage", ta je O.K., kliku by slyšet být nemělo. Jako další možnost připouštím pístní čep. Pod zátěží motor neklepe, olej žere tak do 0,5 l na 1000 km, stav se zhoršuje velmi pomalu - za nějakých 20 tis. km téměř žádná změna. Těch 20 litrů jsi jim "dal" konkrétně za co ???

Re: Utahovaci momenty?
Autor: zdeno113 (IP zapsáno)
Datum: 16.02.2008 08:59

Tech 20tis sem jim dal jen za výměnu tech kroužků a tech simerinků-docela pálka.Me se tohle klepání ozývá hlavně u studenýho startu,a pak když se rozjíždim tak je slyšet lehké klepaní,jinak jak je auto teplé,tak se to strácí! Můj problém je ten,že nevím jak zjistit co to je. Když bych sundal vanu,poznam vůly v ojničních šálách,jen rukou-pohybem nahoru a dolu??Myslím tu nadměrnou vůli??Jo a stím výkonem ti dávám za pravdu.

Jdi na stránku: 1234Následující
Aktuální stránka: 1 z 4


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **     **  ********        **  ********   **     ** 
 **     **  **              **  **     **  **     ** 
 **     **  **              **  **     **  **     ** 
 **     **  ******          **  ********   **     ** 
 **     **  **        **    **  **     **  **     ** 
 **     **  **        **    **  **     **  **     ** 
  *******   ********   ******   ********    *******  
Powered by Phorum.