www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
Jdi na stránku: 123Následující
Aktuální stránka: 1 z 3
Přehřátý X14NZ
Autor: Kychot (IP zapsáno)
Datum: 01.08.2009 00:48

Před měsícem jsem koupil Opel Astra classic 1.4 r.v. 1999 s motorem X14NZ, 44kW přestavěný na LPG, najeto 177tkm. Žralo to 9-10 l/100 a táhlo to méně než Forman 1.3, kterého jsem měl předtím.

Dnes mi v kopci upadla hadice od reduktoru a vytekla chladící voda a než jsem na to přišel,motor už byl pěkně upeklý. Vytekla asi rychle, tak ani žádná pára nebyla vidět, a teploměr nic zvláštního neukazoval (95-100°C byla u něj norma, červené políčko je asi až u 105°C).

Tak jsem ucpal díru, čekal jsem asi hodinu, než motor vychladnul, abych na něm udržel ruku, a pak jsem pomalu doléval teplou vodu.

No, jede stejně jako před tím, ale kouří z otvoru pro dolévání oleje a bublá do nádržky s vodou. Tak to tipuju na prasklou hlavu nebo v lepším případě na propálené těsnění pod hlavou. Vodu v oleji jsem zatím nezjistil.

Tak teď co s tím? Když se mi něco podobného stalo u Formana tak automechanik říkal, že hlavy se nevyplatí opravovat a že mi sežene celý motor za 2kKč+1kKč za jeho výměnu. Já namísto toho dal Formana do šrotu a koupil si místo něj Astru a potká mě za měsíc to samé, asi jsem magor.

Tak se chci zeptat, jak to chodí u Oplů, za kolik se dá sehnat takový motor, kde jsou na to vrakáče a nějaký osvědčený chlápek, který mi to udělá. (Jsem z Prahy.)

A ještě kde se dá sehnat popis těch motorů a co znamenají ta písmena u X14NZ. A nevím jestli ten motor také dělali v Polsku jako celého toho Opla.

Re: Přehřátý X14NZ
Autor: Kychot (IP zapsáno)
Datum: 01.08.2009 01:11

Co se týče označení motoru: [www.opelastra.cz]
Tak tam není napsané, co znamená to první písmeno X. Takže jaký je rozdíl mezi X14NZ a C14NZ? Podle tabulky se liší jen to, že výkon 44kW je u X14NZ udaný při nižsích otáčkách a točivý moment zase při vyšších.

A ještě dotaz, jestli se do Opla dají dát případně i motory z jiných aut. Protože na nějakém inzerátu chlápek nabízel nějaký motor, který byl údajně pro Opela, Renaulta, Iveco. A některé ND do motorů jsou zase stejné pro Opela a Daewoo.

Trochu se bojím jestli když seženu nějaký X14NZ nebo C14NZ jestli to nebude už stará vyčvachtaná šunka. A novější motory jsou už zase MPi a já mám LPG na centrální monovstřik.

A také by mě zajímalo jako motory se dávaly do Aster G, ale na [www.opelastra.cz] jsou nejspíš jen Astry F, podle roku výroby motorů do 1998.

Re: Přehřátý X14NZ
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 01.08.2009 07:17

Kychot napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Před měsícem jsem koupil Opel Astra classic 1.4
> r.v. 1999

Nic nedělej auto dotáhni do bazaru kde jsi ho koupi zárov졡n si vem doklady o koupi! ze zákona máš nárok na bezplatnou opravu nebo vrácení peněz!! hlavně nic sám neupravuj nevrtej do toho a nesmíš říkat že jsi s tím někam ještě jel! prostě ti to na cestě prdlo zavola jsi známého a auto jste odtáhly!!

Na skryté vady je ze zákona při bazarovém prodeji záruka 3měsíce!! samozřejmě musš mít doklad o koupi!!

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)

Re: Přehřátý X14NZ
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 01.08.2009 07:21

co se týče výměny motorů jukni tady do funkce hledat je tady toho hafol a tvé otázky již tisíckrát zodpovězené (musíš dát hledat od začátku fora .-)

ale pro tebe spešl:

1 vše jde když se chce!
2 STK ti to ale neprojde - výměna mot. za jiný než původní typ je nelegální.

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)

Re: Přehřátý X14NZ
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 01.08.2009 07:40

Vymena tesneni pod hlavou na tyhle sekacce vyjde na par stovek a srovnani hlavy placnu na 500kc.... Jen to LPG bych vyhodil. U takhle slabyho motoru je to naprosto na ho*no.
K tomu Xku, treba tady:

[www.calibra.cz]

Re: Přehřátý X14NZ
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 01.08.2009 09:15

užasný podle toho "L" mám = snížený výkon smiling bouncing smiley
Pokud jsem to pochopil správně.

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil Gizmo_CZ (01.08.2009 09:16)

Re: Přehřátý X14NZ
Autor: Kychot (IP zapsáno)
Datum: 01.08.2009 11:50

Standa napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Vymena tesneni pod hlavou na tyhle sekacce vyjde
> na par stovek

Počkej to myslíš jako že pár stovek dám za nákup těsnění,
když si to budu měnit sám, anebo že pár stovek dám
nějakému chlápkovi, který mi to udělá?
Jak jsem četl v příspěvku "Výměna těsnění pod hlavou",
tak se tu s tím dva zkušení mazáci mordovali celý den.
A natekla jim voda do válců, když nepovolili pumpu.
A já mám pumpu tak orezlou, že mi asi při povolování
upadne.

> a srovnani hlavy placnu na 500kc....

A kdo mi to udělá?
To jsem se tam nikde nedočetl.

> Jen to LPG bych vyhodil. U takhle slabyho motoru
> je to naprosto na ho*no.

Proč jako myslíš?
LPG sio tam dávám proto, abych šetřil náklady, a ne výkon!
Když mi motor žere 10 l/100, tak na každých 100 km
ušetřím tak 170 Kč za palivo bez ohledu na to,
jestli je motor silný nebo slabý! To nehraje roli, ne?

Re: Přehřátý X14NZ
Autor: Kychot (IP zapsáno)
Datum: 01.08.2009 11:53

Gizmo_CZ napsal(a):
-------------------------------------------------------
> 2 STK ti to ale neprojde - výměna mot. za jiný než
> původní typ je nelegální.

Když jsem kdysi koupil Ladu původně 1200 s motorem
vyměněným za 1500, tak tu výměnu normálně uvedli
do velkého techničáku a nebyl problém (asi před
patnácti lety). Teď už to nejde?

Re: Přehřátý X14NZ
Autor: Kychot (IP zapsáno)
Datum: 01.08.2009 11:56

Gizmo_CZ napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Nic nedělej auto dotáhni do bazaru kde jsi ho
> koupi zárov졡n si vem doklady o koupi! ze zákona
> máš nárok na bezplatnou opravu nebo vrácení
> peněz!! hlavně nic sám neupravuj nevrtej do toho a
> nesmíš říkat že jsi s tím někam ještě jel! prostě
> ti to na cestě prdlo zavola jsi známého a auto
> jste odtáhly!!
>
> Na skryté vady je ze zákona při bazarovém prodeji
> záruka 3měsíce!! samozřejmě musš mít doklad o
> koupi!!

No jenže já to nekoupil v bazaru ale na inzerát.
Tam se to řídí Občanským zákoníkem a to si nejsem
jistý, jak to s tím chlápkem ukecám. Když se se mnou
nebude bavit, tak to abych to s ním řešil u soudu
v občanskoprávním řízením a to je na několik let :-(

Re: Přehřátý X14NZ
Autor: Kychot (IP zapsáno)
Datum: 01.08.2009 12:03

Kychot napsal(a):
-------------------------------------------------------
> No, jede stejně jako před tím, ale kouří z otvoru
> pro dolévání oleje a bublá do nádržky s vodou. Tak
> to tipuju na prasklou hlavu nebo v lepším případě
> na propálené těsnění pod hlavou. Vodu v oleji jsem
> zatím nezjistil.
>

Tak to jsem z toho magor, dnes přijdu k vychladlému
a napadlo mě, že bych mel preventivně odpustit vodu,
kdybych měl prasklou hlavu nebo těsnění, aby mi voda
neprosakovala do válců.

No ještě předtím ji ale naopak doleju a zkusím
nastartovat a zírám, ono to přes tu zásobní baňku
nebublá, ani když to nechám chvíli běžet, aby se zahřál.

No asi si jdu jako první koupit knížku a poučit se,
abych se tu neptal na každou blbost.
Tu o které všichni mluvíte tak to je tohle?
[sigma.nkp.cz]

Re: Přehřátý X14NZ
Autor: Kychot (IP zapsáno)
Datum: 01.08.2009 12:42

Kychot napsal(a):
-------------------------------------------------------
> No, jede stejně jako před tím, ale kouří z otvoru
> pro dolévání oleje a bublá do nádržky s vodou. Tak
> to tipuju na prasklou hlavu nebo v lepším případě
> na propálené těsnění pod hlavou. Vodu v oleji jsem
> zatím nezjistil.
>

No teď mi ale docvaklo, že to koužení z otvoru pro dolévání
oleje v krytu hlav by teoreticky vůbec nemělo souviset s případně
prasklou hlavou nebo těsněním pod ní. To je přeci záležitostí pístních
kroužků, ne, že profukují do klikovky a pak to odvětrává pod ten kryt hlav,
nebo to nějak blbě chápu?

A je možné, že tím přehřátím motoru něco z toho také dostalo zabrat?
Že by se zapekly kroužky?
Anebo co všechno může teoreticky odejít, když běží motor bez vody?

Jsem vůl, že mě nenapadlo zkontrolovat si takové věci ještě než
jsem to koupil, je možný, že už to tak bylo předtím a že to také
byl důvod toho, že to tolik žralo.

Asi by to chtělo přeměřit kompresi, nemá někdo manometr?
Chlápek, který mi ho půjčoval, už chudák umřel.

Re: Přehřátý X14NZ
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 01.08.2009 13:45

prosimtě uklidni se a přestanˇ pořád opakovat své posty!

knížku "jak na to" můžeš stáhnout zde na foru! než něco chceš nejdříve použij funkci hledat!

Když jsi ten motor "uvařil" šl nastarovat nebo jsi musel chvíli počkat než schládne?
určitý "kouření" spíš "průvan" dělá každý motor - to chce vidět a pak ti někdo více poradí. přehřátím se může stát cokoliv chce to prostě vidět :-(

No co se týče té "reklamaceů myslím is, že i tady je záruka oněch 3 měsíců ale to opravdu nevím na 100% :-(

Já to typuju na "dobrý prodej" vraku sad smiley bohužel pro tebe.

No zkus ještě změřit ty tlaky (v jakémkoliv servisu ti myslím ten měřák půjčí)
pak dej vědět jaké ty tlaky jsou.

Co se výměny motoru týče je povolenou vyměnit motor pouze typ za typ! zakázané je měnit typy motorů mezi sebou!


Odkud jsi:

Co takhle sehnat kompletní vrak s dobrým motorem a zbytek rozprodat na ND, taky řešení?

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)

Re: Přehřátý X14NZ
Autor: Kychot (IP zapsáno)
Datum: 01.08.2009 22:26

Gizmo_CZ napsal(a):
-------------------------------------------------------
> knížku "jak na to" můžeš stáhnout zde na foru! než
> něco chceš nejdříve použij funkci hledat!

Taky že hledám jak blbej:
"Etzold"
"Údržba a opravy"
"Jak na to"
"Kopp"
-> Prohledávat všechna fóra
-> od začátku provozu fóra
a furt nic. Nakonec něco na:
prirucka jak na to?kde? [www.opelastra.cz]
a tam jedině nefunkční link kolsa.wz.cz

Asi vyrazím v pondělí na okružní cestu po knihkupectvích anebo
si to nechám poslat rovnou z Budějc od Koppa maj to teď v akci za 545,-
asi už to nikdo nechce jenže poštou je to tak na tejden.

> Když jsi ten motor "uvařil" šl nastarovat nebo jsi
> musel chvíli počkat než schládne?

Když jsem ho uvařil tak chcípnul sám protože měl zamrzlý LPG reduktor
jak v něm nebyla ta teplá voda z okruhu.
A když jsem zjistil co se stalo tak jsem se ho ani nepokoušel znova
nastartovat.
Ale kouslý nebyl. Nebo co myslíš že by se tím dalo poznat?

> určitý "kouření" spíš "průvan" dělá každý motor -
> to chce vidět a pak ti někdo více poradí.
> přehřátím se může stát cokoliv chce to prostě
> vidět :-(

No když jsem s tím pak přijel domů tak to byl fakt
přímo čoud, druhý den když jsem ho nastartoval
tak už jen ten průvan, je cítit rukou.
Když k té díře dám papírovou kartičku, tak s sebou
mrská tak asi 2 cm.

> No zkus ještě změřit ty tlaky (v jakémkoliv
> servisu ti myslím ten měřák půjčí)
> pak dej vědět jaké ty tlaky jsou.

No domu mi to nepůjčí a jezdit s tím ještě nikam
nechci dokuď nezjistím že si s tím neporadím sám.
Těžko mi to půjčí jen tak, aby jim unikaly kšefty.
U jiných motorů se ta komprese dá aspoň odhadnout
přimáčknutým palcem, ale tady ty svíce jsou utopený
v takových divných trubkách.

Nebo při volnoběhu odpojuješ postupně kabely
ke svícím a sleduješ, jaký to má vliv na otáčky.
Tak to šlo dělat u karburátorů jenže nevím,
jestli tady to nebude mrvit ta lambda sonda.
Asi ji sešlusovat nebo odpojit nebo co.

Jako první prostě sehnat tu knížku, podívat se
pořádně, jak to tam vypadá a případně jen zkusit
dotáhnout hlavu, třeba se jen povolila a stačilo
by jí dotáhnout, až se tam dočtu jakým momentem.

> Odkud jsi:
Praha 2

> Co takhle sehnat kompletní vrak s dobrým motorem a
> zbytek rozprodat na ND, taky řešení?

No jenže kam ten vrak dát. To spíš objet vrakáče.
Nevím kolik těchhle motorů se může po ČR ještě povalovat.

Re: Přehřátý X14NZ
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 02.08.2009 05:44

hned nad ním je funkční :-)

[muj5.edisk.cz]

v praze je dost kluků kteří ti rádi uřčitě pomůžou! Těch motorů bude na vraku určitě dost.. a myslím si, že to bude podle tvého popisu lepší vyměnit celý...

hlavu nedotáhneš by ti to pomohlo musí jít dolů a zjistit příčinu

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)



Upraveno 2 krát. Naposledy upravil Gizmo_CZ (02.08.2009 05:49)

Re: Přehřátý X14NZ
Autor: Kychot (IP zapsáno)
Datum: 03.08.2009 06:41

Gizmo_CZ napsal(a):
-------------------------------------------------------

> [muj5.edisk.cz]

Jo, díky, stáhnul jsem, hodí se, i když jsem to mezitím
nevydržel a šel si koupit bichli do obchodu.

> v praze je dost kluků kteří ti rádi uřčitě
> pomůžou!

No zatim se neozval žádný kdo by s tím helfnul zatím jsi jediný
kdo se tu se mnou teď vůbec baví.

Nebo to dát rovnou jako inzerát?
Jenže koukám, že inzeráty tady z Astry jsou přesměrovaný na
[www.kadett.cz]
a tam se zase k přihlášení vyžaduje vlastnictví Opel Kadett E
A rubriky jen Prodám Koupím Vyměním a rubrika
o vzájemné pomoci žádná. Tak to asi musim dát do servisu
páč tu hlavu asi sám na ulici a bez pořádnýho vercajku udělat nezvládnu.

Jak jsem zjistil tak svým normálním svícákem se ani nedostanu
ke svíčkám v těch divných rourách, to na to musí být nějaký spešl svícák?
V Jak na to se o tom nepíše nic.

> Těch motorů bude na vraku určitě dost.. a
> myslím si, že to bude podle tvého popisu lepší
> vyměnit celý...

Takže říkás za X14NZ zase jen X14NZ že ani třeba C14NZ by neprošel.
Jenže to taky kupuješ zajíce v pytli když nevíš, co ti na tom vrakáči daj.
(A oni to asi neví taky).

> hlavu nedotáhneš by ti to pomohlo musí jít dolů a
> zjistit příčinu

Myslel jsem že kdyby třeba jen tím teplem trochu povolily šrouby
a jinak bylo vše OK že by se to tím třeba mohlo spravit ale to
je asi nereálná naděje, máš recht.

Re: Přehřátý X14NZ
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 03.08.2009 07:04

Kamarade tohle je technicka poradna a ne chat, ja osobne nemam cas (a myslim ze nejsem sam) na to, abych cet ty Tvoje "Povidky malostranske".
Myslim, ze tady v poradne se vetsina Tvych problemu resila celkem rozsahle vcetne vymeny tesneni pod hlavou atd atd. Nehlede na to, ze jsou tady i navody na ruzne prace.
Tak ze bych Te doporucil tady nezmatkovat, rozmyslet se co vlastne chces, projit si to tady, pri tom se alespon minimalne vzdelat v dane veci a potom Te pripadne nejasnosti radi zodpovime. Davat Te tady rychlokurz automechanika vazne nemuzeme.
Uz jsem Te tu jednou psal, ze na tomhle motoru vymenit tesneni pod hlavou je celkem ban-alita a pokud si to udelas sam, das 600 za tesneni a maximalne 800 za sadu novych sroubu.
Vymena motoru je blbost, blok prece nepotrebujes a stavajici hlava urcite pujde srovnat pokud bude kriva, tak ze tohle vubec neres.
Dotazeni hlavy je dalsi nesmysl, zapomen na to.
Mame tady taky debatu, na ktere muzes zkusit sehnat nekoho z Prahy, kdo by se na to podival.



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil Standa (03.08.2009 07:05)

Re: Přehřátý X14NZ
Autor: Kychot (IP zapsáno)
Datum: 23.08.2009 22:33

Standa napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Tak ze bych Te doporucil tady nezmatkovat,
> rozmyslet se co vlastne chces, projit si to tady,
> pri tom se alespon minimalne vzdelat v dane veci a
> potom Te pripadne nejasnosti radi zodpovime. Davat
> Te tady rychlokurz automechanika vazne nemuzeme.

OK, nechal jsem to trochu uležet a rozmyslet si to.
Snažím se vzdělávat se, kde se dá.

Když jsem dělal veterány, tak tam v každé dílenské
knížce o daném stroji bylo hafo technických výkresů,
řezy motorem v různých rovinách a atd.
takže z prvního pohledu bylo jasné, jak to funguje
a co s tím dělat.

V edici "Jak na to" samé návody á la polévka z pytlíku
a malůvky jak co udělat, ale pořádný technický výkres
žádný. Nebo třeba vysvětlení, jak třeba funguje hydrostav
a výkres, jak to uvnitř vypadá. Tak bych byl vděčen za
nějaký odkaz. Nějaké technické výkresy na Oply. (otázka 1)



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil Kychot (23.08.2009 22:40)

Re: Přehřátý X14NZ
Autor: Kychot (IP zapsáno)
Datum: 23.08.2009 23:16

Nějaké fotky jsem dal na:
[commons.wikimedia.org]

Re: Přehřátý X14NZ
Autor: Kychot (IP zapsáno)
Datum: 23.08.2009 23:22

Teď jsem dva dny vyndával vodní pumpu se zazrzlými
šrouby, kolem pumpy se blok motoru odlupuje
v plátech rzi o síle asi 5 mm. Ale to je zvenku,
to by snad nemělo tolik vadit, nebo jo?

Sundám hlavu a koukám, jak moc jsou orezlé válce.
Ale žádné téma na orezlé válce jsem tu neobjevil,
tak nevím, jestli nějaké takové téma založit.
Tak to zatím řeším WD-40.

Horší mi přijdou taková šedá místa, po přejetí
nehtem je to hrubé, často do kříže (svisle válcem
a asi v prostředku válce přes to zase vodorovně),
to nechápu, od čeho by to mohlo být, jestli je to
vydřené a jestli je to nějaký důsledek té hlavy
nebo to tam bylo už dřív. Nejspíš to šedé budou ta
místa, ze kterých se ta rez už vydřela. Tak co teď s tím.
Jak moc to může vadit, jestli to řešit nebo nechat být,
jak dobře či špatně si s takovou věcí kroužky
poradí. Případně jsetli se ta rez mohla dostat mezi
kroužky a co s tím.

Re: Přehřátý X14NZ
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 24.08.2009 13:09

Tak ta rez to je síla!!! a ta rez co je na vačce a td.. důsledek působení vody v motoru jak ti to už dýl stojí takhle rozdělaný i s tou vodou! to se mělo okamžite vysušit nastříkat olejem ale myslím si že ten motor má svý za sebou a nic před sebou..

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)

Jdi na stránku: 123Následující
Aktuální stránka: 1 z 3


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 ********    ******    *******   ********  **     ** 
 **     **  **    **  **     **  **    **   **   **  
 **     **  **               **      **      ** **   
 ********   **         *******      **        ***    
 **         **               **    **        ** **   
 **         **    **  **     **    **       **   **  
 **          ******    *******     **      **     ** 
Powered by Phorum.