www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
C18NZ - teplota, chcipa
Autor: prometheus.cz (IP zapsáno)
Datum: 24.05.2010 13:16

Ahojte,
daval jsem novy motor C18NZ, po zapojeni mam jeste pak problemu.

1. teplota vody - pri normalni jizde se po 2-3km dostane na normalni teplotu, ale v pripade kdy jedu z kopce (tak 1km brzdim motorem tak to rychle klesne), termostat jsem daval novy. Nejsem si jisty zdali je to normalni nebo by teplota melo zustat na provozni teplote.
(vim ze pri bzdeni motorem do motoru nejde palivo a tim se nema jak zahrivat, ale aby to tak rychle kleslo?)

problem muze byt v tom ze nevim kam zapojit hadicku (maly prumer 1cm) vedouci z termostatu smerem vzhuru naklonena k chladici. (prilozena fotka)

2. chcípání - jednou za čas motor z ničeho nic chcípne, při běžném provozu, jedno zdali jedu na volnoběh, na plnej plyn, nebo když brzdím motorem (při těchto situacích mi to už chcíplo). Stavalo se to tak jednou za 200km. Po chcípnutí musím tak 20-30sekund startovat, vždy nastartuje. RJ neukazuje žádné chybové stavy. Již jsem měnil palivový filrt, vzduchový filtr, svíčky, rozdělovač a zapalovací kabely.
včera se mi to stalo 4x za sebou (tak na 2km), proto taky žádám o radu co stím.

Moc děkuji, Lukáš K.

Přílohy: IMG_9184.JPG (52.8KB)  
Re: C18NZ - teplota, chcipa
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 24.05.2010 19:36

Ten vystup z termostatu jde do skrtici klapky, vyhriva ji to.

Re: C18NZ - teplota, chcipa
Autor: prometheus.cz (IP zapsáno)
Datum: 24.05.2010 20:13

Oki, zkusim ji tam nejak dostat a najit kam tam patri...

Dnes jsem si uvedomil ze ten motor chcipne vlastne i kdyz jedu bez plynu, tedy brzdim motorem. takze palivem to nebude, ani vstrikovanim, zapalovanim taky ne. Ze by nekne chyba elektriny? na pristrojovce poznam ze se motor vypnul jen podle toho ze se nezobrazuji otacky motoru, jinak vse jde dal.

Re: C18NZ - teplota, chcipa
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 25.05.2010 09:53

Snímač otáček motoru, nebo modul zapalování.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: C18NZ - teplota, chcipa
Autor: Kyslik (IP zapsáno)
Datum: 25.05.2010 15:43

No taky ta hadička může patřit do expanzky. Někde jsou dvě hadičky- jedna vede z chladiče a druhá z termostatu. Navíc tušim že C18NZ nemá vyhřívanou klapku, ale celé sání...navíc by v tomto případě tekla voda ven, protože by okruh přes klapku byl z druhé strany otevřený.

Aquarium vol. 1 -Opel Kadett E C16NZ -> betonovej můstek a pak do železa
Aquarium vol. 2 -Opel Kadett E C16NZ -> E16NZ -> 18E -> železo
Aquarium vol. 3 -Opel Kadett E ????? -> skončil v prachu
Aquarium 4 ??? -Opel Astra G sedan X18XE1 -> Xcože?XE -> jednou jí to taky čeká...
Arbeitauto -Opel Corsa B C14SE -> zakukala na klice -> 20SER a na pole s ní
Arbeitauto2 - Opel Omega B X20SE "prcek" -> zetor na tahání věcí a do práce

Re: C18NZ - teplota, chcipa
Autor: prometheus.cz (IP zapsáno)
Datum: 29.05.2010 14:40

Tak na to kam zapojit hadicku jsem neprisel.
K chcipani motoru, zkusim to cidlo otacek na klikove hrideli. Jeste jsem nekde cetl ze by to mohl delat EGR ventil, je to mozne?
Dnes mi to zase nekolikrat chciplo, vzdy ale zmizeli jen otacky, vsechny ostatni kontrolky svitili jako by motor normalne bezel.
Chciplo mi to na dobrem miste, tak jsem hned nestartoval, pockal jsem minutu a normalne nabehl a uz bezel... nechapu tedy zdali kdyby to chcipalo kvuli tomu snimaci otacek, tak ze by to potrebovalo chvilku odpocinout, dle meho by to naskocilo hned.

Re: C18NZ - teplota, chcipa
Autor: Kyslik (IP zapsáno)
Datum: 31.05.2010 18:00

Kvůli EGR ventilu by to nemělo chcípnout při plném plynu...ten by mohl spíše dělat problémy s volnoběhem, či při částečném plynu (cukání). Můžeš ho pro jistotu zaslepit (dle návodu zde na stránkách) ničemu tím neuškodíš a budeš mít o jednu věc méně. Jinak jsem koukal tu hadičku ani neměly všechny C18NZ ale když jí mají tak většinou vede do expanzky...takže je možné že pokud jsi měnil motor, tak ten původní tento vývod neměl a ten nový tento vývod má...

Aquarium vol. 1 -Opel Kadett E C16NZ -> betonovej můstek a pak do železa
Aquarium vol. 2 -Opel Kadett E C16NZ -> E16NZ -> 18E -> železo
Aquarium vol. 3 -Opel Kadett E ????? -> skončil v prachu
Aquarium 4 ??? -Opel Astra G sedan X18XE1 -> Xcože?XE -> jednou jí to taky čeká...
Arbeitauto -Opel Corsa B C14SE -> zakukala na klice -> 20SER a na pole s ní
Arbeitauto2 - Opel Omega B X20SE "prcek" -> zetor na tahání věcí a do práce

Re: C18NZ - teplota, chcipa
Autor: prometheus.cz (IP zapsáno)
Datum: 01.06.2010 10:30

Ten EGR ventil zkusim zaslepit, snad to pomuže.
Ještě otazka k te teplote vody, jen tedy normalni kdyz se teplota stale pohybuje mezi 1-3 carkama (mam digi pristrojovku)... kdyz jedu dlouho do kopce nebo to zenu, tak stale 3 carky (polovina), ale kdyz jedu pomalu, klidne 10km po rovine, tak je to stale na 1-2 carce. kdyz z kopce na brzdeni motorem tak to klesne rychle na 1 carku. Je toto chovani normalni? termostat tam mam 4 mesice novej.

Re: C18NZ - teplota, chcipa
Autor: Kyslik (IP zapsáno)
Datum: 01.06.2010 15:08

Bohužel z vlastní zkušenosti vím že s kvalitou termostatů je to opravdu na štíru. Že z delšího kopce klesá teplota je také normální- levnější termostaty jsou obvykle dost pomalé a to samé mi dělá při chladnějším počasí v Astře.

Aquarium vol. 1 -Opel Kadett E C16NZ -> betonovej můstek a pak do železa
Aquarium vol. 2 -Opel Kadett E C16NZ -> E16NZ -> 18E -> železo
Aquarium vol. 3 -Opel Kadett E ????? -> skončil v prachu
Aquarium 4 ??? -Opel Astra G sedan X18XE1 -> Xcože?XE -> jednou jí to taky čeká...
Arbeitauto -Opel Corsa B C14SE -> zakukala na klice -> 20SER a na pole s ní
Arbeitauto2 - Opel Omega B X20SE "prcek" -> zetor na tahání věcí a do práce

Re: C18NZ - teplota, chcipa
Autor: prometheus.cz (IP zapsáno)
Datum: 05.06.2010 14:21

EGR ventil jsem ucpal dle navodu, pri demontazi jsem zjistil ze ovladaci trubicka EGR ventilu byla cela zarezla, nevim zdali ji nejaky majitel predemnou ucpaval. nicmene jsem stejne udelal podlozku a ucpal primo vyvod ventilu.

najezdil jsem 200km bez problemu

Myslel jsem ze uz je vse v poradku, ale dnes se oteplilo, jel jsem cca 2km a motor 5x chcipl. Vypozoroval jsem ze chcipne kdyz je motor studeny a venku je teplo, pri otackach pod 2500. Jak jsme psal vyse po chcipnuti musim pockat tak minutu abych nastartoval (startuje, ale nechytne, az po cca minute).

Po prijezdu jsem motor nechal bezet, vzdy jak to ma v oblibe chcipl. Nechal jsem ho zahrat (ve vyssich otackach) na provozni teplotu a uz bylo vse v poradku. na volnobezne otacky sice nekdy skytnul, ale uz nechcipl.

Omlouvám se ze píši i do tohoto topicu, ale jsem už zoufalý...

Re: C18NZ - teplota, chcipa
Autor: Gizmo_CZ (IP zapsáno)
Datum: 06.06.2010 08:04

bezinu moc nerozumím ale tipl bych čidlo teploty.

.



Opel Astra F Caravan X17DTL r.v.95


Promiň jsem "chudší duchem" pomalu mě to myslí. :-)

Re: C18NZ - teplota, chcipa
Autor: prometheus.cz (IP zapsáno)
Datum: 24.06.2010 07:38

Tak jsem vymenil cidlo polohy klikove hridele, ujeto 1000km a zatím nechcípl. tak snad to bude v pohode.
ale jeste motor neni v poradku, na volnobehu kolisaji otacky, kdyz slapnu na plyn a pak pustim, otacky padaji a klidne az na 400-500 (obcas) pak se to vyrovna nebo chcipne. zkousel jsem na ALDL propojit pin A a B a zadna chyba. po nastartovani s propojenyma konektorama blikala kontrolka chyby motoru jak se ji zachtelo. (nikde nemohu najit jake dava informace o motoru, vim ze neco se smesi, ale nevim co jake blikani znamena).
dale je motor do 2500otacek dost linej, nad 2500 uz docela jede. Ale treba kdyz zaradim trojku a slapnu na plyn, je citit mirne kolisani vykonu(jakoby motor i ve vysich otackach obcas vynechaval).

Mohl by mi nekdo poslat co vyplikava kontrolka motoru (ta oranzova) kdyz nastartuji s propojenyma pinama A a B na ALDL?

Diky.

Re: C18NZ - teplota, chcipa
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 24.06.2010 07:50


Re: C18NZ - teplota, chcipa
Autor: zdena (IP zapsáno)
Datum: 30.08.2010 22:24

Mám motor C18NZ v kadettu a ten vývod od termostatu mám origo zaslepenej imbus šroubkem...

Re: C18NZ - teplota, chcipa
Autor: miras 2 (IP zapsáno)
Datum: 04.06.2012 18:32

Ta hadička patří do expanzky je to krátký okruh chlazeno aby čerpadlo netlakovalo motor při zavřeném termostatu mám ten motor v Opel Vectra A 1,8I



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Připojit soubor
  • Můžete připojovat soubory následujících typů: jpg, gif, bmp, pdf
  • Soubor nesmí být větší než 600KB
  • k tomuto příspěvku může být připojeno ještě 3 soubor(ů|y)
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **     **  ********  **    **  **         *******  
 ***   ***  **        ***   **  **        **     ** 
 **** ****  **        ****  **  **        **     ** 
 ** *** **  ******    ** ** **  **         ******** 
 **     **  **        **  ****  **               ** 
 **     **  **        **   ***  **        **     ** 
 **     **  ********  **    **  ********   *******  
Powered by Phorum.