www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
Motor po zahrati ztraci vykon, cuka, na volnobeh chcipne
Autor: PavelK (IP zapsáno)
Datum: 28.04.2011 04:31

Predem chci uvest ze porblemu s chodem motoru tu je miliarda, ovsem v mem pripade je to ma sva specifika a proto doufam ze prvni reakce nebude at se podivam do existujicich temat - rikam predem uz jsem se dival a nic rozumneho jsem nenasel.

Takze uvodem k me asta je to Astra F combi X 16 SZR, predelana na LPG.
Loni jsem se dostal nekolikrat do problemu tak trosku podobneho jako nyni a skoncilo to vymenou vstrikovaciho ventilu - coz na chod LPG nema samozrejme vliv, pak se opravoval podpaleny ventil, ted na jare jsem menil katalyzator.

Popis problemu - pokud je zima tak je to celkem v pohode, nastartuju a jedu, jakmile se motr zahreje tak nejprve blikne chyba motoru a pak ztracim vykon a pak uz skytam, cukam a jedu jak zacatecnik. ta ztrata vykonu neni o tom ze uz nejsem fitipaldi, o to by mi neslo. je problem vyjet trosku vetsi kopec. Dojeud na krizovatku a na volnobeh to tak kulha ze to vetsinou chipne.
Tak to byl popis jizdy na plyn. Popislu li jizdu na benzin je skoro podobny. S tim rozdilem ze vetsinou skoncim po nastartovani velmi zahy - max. 5 km ujedu a motor chcipne a nejede na benzin vubec.

Jedna zvlastnost ktera me zarazi u tohoto typu auta je ze jakmile to zacne takhle blbnout snadno odstanim pricinu tim ze motor "restartnu" vypnu a zapnu, staci treba pockat radove nekolik sekund - treba i za jizdy (neni to moc moudre vypnout za jizdy ale zkousel jsem to) nmotor naskoci a jede jak ma zase nejakou dobu. a to od minuty az po desitky minut.

Mam novou baterku, rozvody, termostat, svicky, kabely palivovy filtr, vzduchovy filtr. Ted se chystam na lambda sondu - ale mam velke pochybnosti o tom ze takove problem muze lambda zpusobit. navic ten prubeh problem je stejny at je lambda zopejena ci ne. zkusil jsem jet s odpojeno a bylo to to same.

Proc se obracim na vas a ne na dalsi machry v servise je to ze jsou 3 typy servisu - 1. autorizovany opel - kde kdyz zjisti ze jezdim na LPG tak me poslou slusne do prdele; 2 - jiny servis kde mi sice udelaji diagnostiku ale pak reknou to je na plyn - to se da tezko rict co to muje to muze byt cokoliv a nebo taky neco jineho a 3 - typ servisu ktery bezpecne vi cim to je a bude to vedet i 3x po sobe a ja trikrat po sobe zaplatim za zarucene presne odstraneni priciny nicmene zustanu na stejnem bode.

Takze ted naprosto vazne ackoli naprosty laik jsem se rozhodl jit do toho na vlastni pest a auto budto opravit nebo hodit na srotaku. Coz by bylo s tezky srdcem prtoze pres nehezke zachazeni se to auto az doted k nam chovalo velmi zodpovedne.

Poradte prosim, nebo poradte nejaky servis v Ostrave a okoli kde jsou schopni, normalni technici ne byznysmeni.

Mimochdoem na posledni diagnostice mi nahlasilo samozrejm tu lmbda sondu ale taky nekolik dalsich chyb napr. senzor klepani apod.


Pavel

Re: Motor po zahrati ztraci vykon, cuka, na volnobeh chcipne
Autor: flecmen (IP zapsáno)
Datum: 28.04.2011 08:03

Ahoj, jak to tak čtu, tak první co mě napadlo, bylo čidlo teploty motoru (pro ecu), chová se to, jakoby ecu nevěděla, že je motor teplý, tím pádem je hrozně bohatá směs. Ale to jen takový rychlý nápad. M.

Re: Motor po zahrati ztraci vykon, cuka, na volnobeh chcipne
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 28.04.2011 08:49

Bylo by možná zajímavý zjistit, jaká chyba tam skočí ve chvíli kdy blikne ta kontrolka. Doporučuju někoho s diagnostikou a podívat se na hodnoty čidel za jízdy. Pro nás by bylo asi zajímavé vědět na co všechno je napojeno to LPG. Spíš kvůli vyloučení ostatních věcí.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Motor po zahrati ztraci vykon, cuka, na volnobeh chcipne
Autor: Biggest (IP zapsáno)
Datum: 28.04.2011 10:15

Zeptám se trochu jinak: jaký systém LPG používáš? Mám totiž stejný motor a též mám LPG. Viz. téma o cca 2-3 kusy níže.

Nějaký čas sem s ním laboroval až sem skončil následovně: V servisu mi namontovali podtlakový systém s přisáváním LPG z reduktoru. Systém je originálně řízen krokovým motorkem (vlastní řídící jednotkou) v závyslosti na hodnotách z Lambda sondy. Krokový motorek (ovládání LPG NE volnoběhu) mě celkem "školil" a byl sem nucen být relativně často v servisu, kde mu poopravili "krok" a zase to chvilku jelo... No a tak sem si došel za jiným plynařem a ten mi řekl: a) do sání musí restriktor s výsledným průměrem tuším 26mm (mohu změřit) a b) odstranit krokáč (dávkování LPG) a místo něho dát mechanický ventil, který omezuje maximální množství LPG nasávané podtlakem. Touto úpravou se z motoru defacto stal karburátorový systém. Tedy co se dávkování paliva týká. Je tedy vlastně vyřazený MAF a LS. Ty sice ECU používá ale nejsou nezbytně nutné k chodu motoru (ověřeno). Co však zůstává společné a nadále používané je čidlo otáček na klikové hřídeli (u rozvodů), dále čidlo klepání na bloku motoru (na zadní straně bloku) a také čidlo teploty motoru.

Jakou spotřebu ti to vykazuje? Podle toho co popisuješ je závada společná pro oba typy paliv. Osobně od pasu bych si jako první tipnul na čidlo teploty motoru a nebo na čidlo klepání (v závislosti na něm se upravuje především předstih).

Takže za předpokladu že máš v pořádku zapalovací modul a kabely se svíčkama bych si podle popisu vsadil právě na čidlo klepání a nebo čidlo teploty motoru.

Škoda že si tak daleko, mám i diagnostiku na motor a uměl bych ti načíst live data, ta by nám to nejspíš ukázala.

Re: Motor po zahrati ztraci vykon, cuka, na volnobeh chcipne
Autor: PavelK (IP zapsáno)
Datum: 28.04.2011 11:58

je to system LOVATO, ale s LPG to podle me primo souviset nebude. Naopak ma letita skuzenost s LPG je dobra, ta Astra jezdi s LPG a jezdila vzdy daleko lip nez na benzin, tiseji, jen pod -20 je problem...

Co se tyce spotreby tak aktualne si ji presne nemerim, a taky to bude zavadejici protoze tim ze vykon sel do hajzlu musim ji hodne vytacet, jak rikam mam problem s jizdou do kopce, takze vytacim to pres 3tis. aby to jakztaks jelo. drive jsem jezdil do 2tis. otacek.

Nebyt LPG tak uz nejezdim vubec. Dneska jsem si koupil tu lambda sondu - protoze to je jiste ze ta je mrtva, je tam orginalni, jen ja na ni najel vic jak 100tis.

Fakt je ze to cidlo klepani motoru mi tu na diagnostice ukazalo a tak to tim mozna je. Pokud toto cidlo ovlivnuje predstih tak bych tomu dost veril ze to muze byt ono. protoze ten chod motoru je v tom pripade laicky receno dost "chory" nejsou to jen nizke otacky na volnobech a slaby vykon, je to jakesi pohadane, a ja mel prvni podezreni ze to nejede na vsechny valce ale to jsou pak vyloucil.

Vymenim to cidlo sam doma na kolene? Kde to vubec je? Ja o cidle klepani motoru slysim ted podruhe v zivote. Pri me smule to bude na rozborku celeho motoru.
Ten X16SZR je sileny model- kviuli termostatu se musi rozbrat kdeco, takze jsem ted menil kvuli nemu i rozvody a vodni pumpu - kdyz uz to bylo rozbrano...

Jeste mam dotaz na cidlo teploty - opravdu jsem laik, ja jsem do teto chvile netusil ze krome termostatu je jeste nejake cidlo teploty? kde to je? a k cemu to je dobre?

Re: Motor po zahrati ztraci vykon, cuka, na volnobeh chcipne
Autor: Emi (IP zapsáno)
Datum: 15.05.2011 20:49

Ahoj mám úplně stejný problém - pouze nemám LPG. Opel Astra F hatchback X16SZR.

Po ohřátí skočí chyba, motor ztratí výkon a začne cukat, plus černý kouř. Někdy pomůže restart ale vetšinou musím sešlápnout pedál plynu až na podlahu aby motor vůbec naskočil. Když to udělám tak se motor rozběhne podobně jako na tři válce, prostě rachot a zase černý kouř, pak to opakuji dokud se mi nepodaří nastartovat tak že motor funguje a reaguje na sešlápnutí plynu normálně. V momentě kdy se objeví chyba tak se objeví velká prodleva na vstřiku (zjištěno na diagnostice) a motor má tendenci dusit se po každém doteku plynového pedálu, vstřikovací ventil začne následně podávat tolik paliva jako by byl motor studený a potřeboval přesycovat. Jsem z toho už docela unavený po zhruba roce hledání chyby. Za tu dobu jsem už propálil úplně nový výfuk od BOSALu, s největší pravděpodobností zlikvidoval katalizátor a upálil lambdu, nehledě na to jak asi budou vypadat ventily. Jsem neustále ve fázi kdy neco kupuji a zároveň devastuji jiné už nahrazené díly.

Vyměněno: komplet MULTEC, vstřikovací ventil 3x, trafo, lambda sonda, snímač teploty chladící kapaliny 2x, krokový motorek 2x, snímač polohy škrtící klapky 2x, svíčky 2x, kabely 2x, kontrola konetkorů a údržba víc než poctivá, EGR funční ale zaslepen - problém je s ním i bez něj. Zbývá už jenom snímač otáček motoru, palivový filtr, zkontrolovat napínací kladku rozvodového řemenu a vyměnit řídící jednotku.

Pokud nic nepomůže tak dávám jiný motor, nebo to pošlu rovnou ze skály. Spotřeba je někde kolem 13 litru, v momentě kdy začne auto poskakovat a stane se to zrovna v zatáčne, tak jde o život, to že mi auto několikrát chcíplo uprostřed křižovatky snad ani nemusím komentovat. Asi si každý snadno spočítá že jsem si mohl za ty peníze koupit dvě Astry - no mám ho prostě i tak rád ale s....e mě to.! Tohle hledání chyby je hodne zavádějící protože vyměníte jeden díl a v zápětí odejde jiný, ten následně spustí poruchu díky které se poškodí zase jiný díl, což má za následek nekonečný koloběh. ECU sice má zapsány chyby ale ve většině případů kdy na danou chybu reagujete výměnou dílu, tak se stane prd. Tento druh závady je bermudský trojůhelník ve vodách Oplu. Tolik má zkušenost, v případě že chybě přeci jenom přijdu na kloub tak dám vědět ( nepředpokládám ). S pozdravem a v úctě největší EMI

Re: Motor po zahrati ztraci vykon, cuka, na volnobeh chcipne
Autor: Emi (IP zapsáno)
Datum: 15.05.2011 21:17

Málem jsem zapoměl, čidlo teploty je na levé straně přívodu směsi do válců - modrý kabel.

Napadlo mne že by ten probém v mém případě mohlo dělat ještě čidlo teploty přisávaného vzduchu které je schodou okolností kousek od čidla teploty chladící kapaliny, tedy na stejném komponentu pouze ze zadu - skryto před očima, to by byl gól po roce trápení. Auto mělo častější problémy už po startu když zůstalo na slunci než večer´, nebo za špatného počasí.

Re: Motor po zahrati ztraci vykon, cuka, na volnobeh chcipne
Autor: Emi (IP zapsáno)
Datum: 15.05.2011 21:36

Čidlo teploty slouží řídící jednotce k přípravě směsi. Na základě údajů o teplotě je připravovaná směs, pokud čidlo nefunguje tak jak má nebo je odpojeno, pak obrazně řečeno auto jezdí neustále na sytič. Většinou se změní odpor čidla - odpálí se a posílá špatné hodnoty. Může způsobovat danný problém stejně jako lambda, snímač škrtící klapky a ostatní.

Re: Motor po zahrati ztraci vykon, cuka, na volnobeh chcipne
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 15.05.2011 21:40

Nerozumím jedné věci. Když to bylo na diagnostice, proč jste koukali jen na dobu otevření vstřikovače a na hodnoty ostatních čidel ne? Nebo ano? Zrovna hodnoty teplotních čidel to musí bez problému ukázat.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Motor po zahrati ztraci vykon, cuka, na volnobeh chcipne
Autor: Emi (IP zapsáno)
Datum: 15.05.2011 22:20

Podle diagnostiky šlo zrovna čidlo teploty chladící kapaliny na špatném odporu. Nicméně jeho výměna znamenala pouze jeden den falešné naděje, pak se problém objevil znovu. Koupil jsem dvě čidla protože jsem měl podezření že jsem narazil na zmetek což se může stát. O tom že by fungovalo špatně čidlo přisávaného vzduchu nevím, bylo v pořádku a nevykazovalo závadu ale věřím že dnes už tomu tak nemusí být a to se týká pochopitelně i lambdy. Mohu jezdit na diagnostiku neustále ale problém neustále uniká a stěhuje se od čidla k čidlu, od dílu k dílu. Můj problém už nemusí být spožděný vstřik. Nicméně skoro každý díl který jsem měnil měl závadu, kabely - jeden byl prošlehlý, krokový motorek se zasekával, snímač polohy škrtící klapky měl mrtvý bod, lambda sonda posílala špatný signál. Noční můra - nic mne neposulo vpřed, každá výměna mi dala den, nebo půl dne naděje. Ale asi jsem důkaz toho že naděje umírá poslední.

Re: Motor po zahrati ztraci vykon, cuka, na volnobeh chcipne
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 16.05.2011 07:08

Že ukazoval vysokou, nebo nízkou hodnotu odporu na teplotním čidle vody neznamená, že je chyba v čidle. Pořád ještě je tam taky ta kabeláž a řídící jednotka.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Motor po zahrati ztraci vykon, cuka, na volnobeh chcipne
Autor: Emi (IP zapsáno)
Datum: 16.05.2011 09:52

Jediný způsob jak prověřit zda je chyba opravdu v čidle je odpojit ho, vzít multimetr a proměřit čidlo samostatně, to se stalo a dělá se to běžně, podezření na kabeláž bylo v ten moment liché.

Nepopírám - může se jednat o kabeláž, skrytý zkrat, špatnou kostru. Může se také jednat i o ECU, to opravdu ještě nemám prověřené. Taky jsem byl informován že podobné problémy s motorem může způsobit i vadný imobilizér, nepřipadá mi to pravděpodobné ale už jsem ochoten uvěřit i této verzi. Nejvíce mne trápí že tento problém podle to ho co čtu na fórech se podaří občas vyřešit výměnou čidla, krokáče atp. ale ve většině případů je to hon na fantoma. Stejné chování motoru ale pokaždé jiné čidlo a jiný díl. Třeba čidlo teploty přisávaného vzduchu je přímo propojeno se snímačem polohy škrtící klapky. Když se jedno porouchá jaká chyba se asi objeví v ECU.? Na základě jakého signálu nebo odporu je při tomto zapojení diagnostikovatelná konrétní chyba.? ECU může upozornit na vadné čidlo ale to zřejmě neznamená že je problém v něm a to je asi i příčina toho že ani v servisech přesně neví jak problém řešit a kde hledat chybu.

Jako ukázka toho co zaříčinujě výše posané chování motoru: odejde čidlo chladící kapaliny a to způsobí přípravu špatné směsi, to se následně nelíbí lambda sondě která okamžitě diagnostikuje špatné spalování, celé ECU se přepne do nouzového režimu a jede podle tabulek což má za následek ztrátu výkonu a zvýšení spotřeby. To že se na lambda sondu řítila nespálená směs která hoří až ve svodech a výfuku zapříčiní jeji smrt. Konečně vyměním čidlo teploty chladící kapaliny ale problém se opakuje, lambda je po smrti a ECU neví jakou směs připravit - nakonec znovu přepíná do nouzového režimu a přichází selhaní vstřikovacího ventilu který ne zcela běžným způsobem po dobu závady podával palivo. Vyměním vstřikovací ventil ale chyba se opakuje protože odešli svíčky, prostě uhořely, vyměním svíčky ale chyba se opakuje dál protože po dobu co motor nefungoval jak měl, jsem musel dlouho startovat - jsou prošlehlé kabely. Dá se předpokládat že když někdo postupuje tímto způsobem tak se velmi rychle dostane zase na začátek tohohle kolotoče.

Jediné řešení když se objeví tento druh závady je opravdu odstavit auto z provozu, nespoléhat se na výpis ECU a opravu jedné komponenty ale udělat kompletní prověrku všech čidel, protože pak přichází opravdová devastace všech komponent motoru.
Osobně si myslím že ECU není dokonalý mozek auta a jeho schopnosti zachycovat závady nejsou samy o sobě zárukou vyřešení problému.

Aby to nevypadalo že plivu na na Opel, není to chyba vozu ale jeho uživatele v tomto případě mne. V dobách kdy má Astra fungovala jsem neviděl konkurenci, tiché auto s měkým pohodlným ovládáním. Pomalý nástup ale po zařazení pátého rychlostního stupně nezastavitelný stroj. Bohužel jsem se spolehl že stačí vyměnit pouze díl který byl diagnostikovaný jako vadný v mém případě lambdou. Jsou to už poměrně letitá auta a tady už se nestává že odejde jeden díl který vyměním a pak zase dva roky nic. Většinou jak odejde jeden je třeba hned prověřit ostatní.

Re: Motor po zahrati ztraci vykon, cuka, na volnobeh chcipne
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 16.05.2011 11:07

Ecu skutečně dokáže zjistit chybu čidla, jen když jsou jeho hodnoty mimo rozsah provozních. Ale žádná dvě čidla nejsou zapojena do jednotky paralelně. Pouze jejich napájení. To nic nemění na tom, že pokud se připojí na diagnostiku, lze vidět hodnoty všech čidel a z toho lze vyvodit závadu.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Motor po zahrati ztraci vykon, cuka, na volnobeh chcipne
Autor: LukasH (IP zapsáno)
Datum: 08.02.2016 20:24

Třeba to někomu pomůže páč v konečném důsledku jsem si připadal jak pitomec. Astra F - X16SZR (427.000 km) z toho 230.000 na LPG. Stejný problém po nastartování jede dobře, po zahřátí cuká jako kráva, anebo zdechne. Servisák mě doporučil dát auto do šrotu. No to ani náhodou. Po dálnici ok ale ve městě se s tím nedalo jezdit. Volnoběžné otáčky lítaly jak hadra na okně 400-800-1500...

Závada byla jen na LPG, ale potom už i na benzín. Chyba 0120. Tak jsem na to šel cestou nejmenšího odporu, kamoš má Corsu co monetálně nepoužívá a ta jela dobře. Vyměnil jsem potenciometr - neúspěch, vyměnil jsem čidlo teploty motoru (nové) - ne. Vyměnil jsem Lambdu po přeměření dobrá - ne. Vyměnil jsem snímač kliky - ne, Vyměnil jsem káble - ne, potom cívku - ne, už jsem se dostal k výměně Multecu - ne, už jsem to chtěl pustit z kopce a poslední co jsem neměnil byl EGR ventil. No po vyšroubování páč se mi do toho nechtělo když přímo na něm jsou LPG hadičky a nebylo to vidět. Ten šmejd měl propálený těsnění - fučelo to tak na šířce 1 cm mimo. To by mě nenapadlo. I ten jsem vyměnil a najedou to jede normálně. paradox je že na PC to bylo 2x, tlaky ve válcích jsou v pořádku a PC ukázal že vše je v cajku ale dělá to bordel. Prostě rozeberu půl auta a nakonec vyměním těsnění pod EGR ventilem... to je tak na ostudu smiling smiley
Takže asi tak pokud někdo najedete k půl mega může to být věc co vás ani nenapadne, přitom chybu EGR ventilu to nenapsalo nikdy.



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **     **   *******   **    **  **      **  ******** 
 **     **  **     **   **  **   **  **  **  **       
 **     **  **     **    ****    **  **  **  **       
 **     **   ********     **     **  **  **  ******   
  **   **          **     **     **  **  **  **       
   ** **    **     **     **     **  **  **  **       
    ***      *******      **      ***  ***   **       
Powered by Phorum.