www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
Když vyměním gufera ventilů...
Autor: Johnny006 (IP zapsáno)
Datum: 27.07.2011 08:17

Zdravím všechny OPEListy! Mám sundanou hlavu na C16NZ najeto ne méně než 448tkm. Důvodem byla silná ztráta oleje zkrz těsnění pod hlavou (konkrétně v přední části uprostřed kde je kanálek pro olej - viz označení na foto). Protože se ukázalo že je vnitřek válců dost zakarbonovaný, předpokládám že to je spíše prosakováním oleje do spalovacího prostoru (nikoliv jízdou na LPG). Mám již koupená gufera ventilů. Asi se zeptám hloupě ale potřebuju radu, jelikož nemám vybavení na zabroušení sedel ventilů. confused smiley Když sundám ty měsíčky, mističku a pružinu abych se dostal ke starému guferu mám strach aby se ventil nepřestal těsnit (například vlivem pootočení).
Měnil jste někdo samotná gufera bez zabroušení sedel? Díky

Přílohy: DSC03579.JPG (569.3KB)   DSC03577-2.JPG (537.2KB)  
Re: Když vyměním gufera ventilů...
Autor: Johnny006 (IP zapsáno)
Datum: 27.07.2011 08:22

Jo a je ta dosedací plocha hlavy dostatečně očištěná? Díky

Přílohy: DSC03580-2.JPG (391.5KB)  
Re: Když vyměním gufera ventilů...
Autor: Biggest (IP zapsáno)
Datum: 27.07.2011 08:37

ventily se za provozu běžně natáčejí. když se zabrušují sedla ventilů tak se to dělá tak, že se zabrousí sedla na frézce. a šlendrián to složí a jde pryč. poctivec si na sedla dá pastu, vezme ruční či jinak pohonový přípravek a neustálým pootáčením tam a zpět zabrousí sedla tak že po nalití benzínu zeshora (od pružin) dole u ventilu neprosákne ani nic. a přesně toto ti doporučuji udělat. osobně to dělám na každé jedné hlavě co mi přijde pod ruku a nikdy sem neměl problém. nová gufera je jasná věc.

ad karbon vs. lpg - z lpg to není lpg naopak karbon ničí a rozpouští. je třeba to všechno odstranit, je na to spousta různých "sra*ek".

Re: Když vyměním gufera ventilů...
Autor: Biggest (IP zapsáno)
Datum: 27.07.2011 08:41

dosedací plocha bloku pro hlavu: jo je to dobrý :-) - zkontroluj si rovinnost! někdy bývá pokřivený i blok.
ad únik oleje: ale ti to řádně teklo :-D kolik si dolejval na 1000km?

Re: Když vyměním gufera ventilů...
Autor: vrabi (IP zapsáno)
Datum: 27.07.2011 10:53

na zabroušení sedel ti stačí pasta, kus gumové hadičky a hodně času, žádné speciální věci tam nejsou potřeba, pokud ventily neproházíš, většinou to zabroušení ani dlouho netrvá, ideální by samozřejmě bylo zabrousit ventily i sedla strojně a pak je jen pastou doladit, v tvém případě bych ale asi použil jen tu pastu
pravítkem proměř rovinnost hlavy a bloku
no a pokud to nepomůže a olej to bude žrát dál, víš, že už to můžou být jen kroužky ...



Upraveno 2 krát. Naposledy upravil vrabi (27.07.2011 10:58)

Re: Když vyměním gufera ventilů...
Autor: Johnny006 (IP zapsáno)
Datum: 27.07.2011 11:01

Díky moc za rady.thumbs down

ad broušení - frézku nemám a i když to dám někde vyfrézovat tak bude potřeba vše demontovat aby to mohli řádně upnout. Mám ale strach povolovat např. výfukové svody protože ty dříky už vlivem koroze v podstatě nemají závit. Je to holt 20 let starý motor. Nevím jestli by mělo význam brousit ta sedla bez frézování (jen ručně brusnou pastou) confused smiley

ad rovinost - zkontroluji asi jen broušeným pravítkem protože nic lepšího nemám. Snad to bude stačit.

Re: Když vyměním gufera ventilů...
Autor: Johnny006 (IP zapsáno)
Datum: 27.07.2011 11:05

ad ztráty oleje - posledních několik měsíců to bylo tak 0,5 l/1000 km a pěkně to smrdělo jak to kapalo na výfuk smoking smiley

Re: Když vyměním gufera ventilů...
Autor: Johnny006 (IP zapsáno)
Datum: 27.07.2011 11:09

Hmm, to bych rád kdyby to nemuselo na frézku. Jak to myslíš s tou gumovou hadičkou?

Re: Když vyměním gufera ventilů...
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 27.07.2011 11:34

Sedlo ventilu namazes brusnou pastou a na drik ventilu nasadis hadicku. Potom s ni kvrdlas jako kdyz michas kvrdlackou pudink smiling smiley Probezne kontrolujes, aby ventil sedel v sedle po celem obvodu pokud mozno rovnomerne.
Jinak se tyhle pasty prodavaji po dvou, hruba a jemna.

Re: Když vyměním gufera ventilů...
Autor: vrabi (IP zapsáno)
Datum: 27.07.2011 12:01

tady už k tomu tématu něco máš [www.opelastra.cz]

Re: Když vyměním gufera ventilů...
Autor: vrabi (IP zapsáno)
Datum: 27.07.2011 12:05

tady sice mají přísavku, ale s hadičkou to funguje stejně, akorát jí nasadíš z druhé strany na dřík, stačí aby měla vnitřní průměr o něco menší než je dřík, ideální je palivové černá
[www.uplifter.cz]



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil vrabi (27.07.2011 12:06)

Re: Když vyměním gufera ventilů...
Autor: Johnny006 (IP zapsáno)
Datum: 27.07.2011 19:54

Děkuji všem, za rady i odkaz. Už mám už mám připravenou jemnou pastu a "ruční hadičkové kvrdlátko". (Při té příležitosti jsem vyměnil palivové hadice u vstřiků značně zpuchřelé.) Zítra odpoledne tedy začínám kvrdlat o 106 smiling smiley thumbs down

Re: Když vyměním gufera ventilů...
Autor: Bre@thlless (IP zapsáno)
Datum: 28.07.2011 04:40

Ja bych teda nezabrušoval , měl bych strach , že když bude potom tak skvělá těsnost , všechny tlaky půjdou přez "vyjetý kroužky" a mohl by odejít spodek motoru , už sme se tu o tom bavili , že když dělali GO hlavy na starym autě , ta jim pak odešel spodek... nechci tě nějak strašit. Ja bych vyměnil jen ty gufera a vyčistil saplovací prostor od karbonu.

------------------------------------------------------------------

Vectra B X17DT , Kadett GSi Cabrio C20NE

Re: Když vyměním gufera ventilů...
Autor: vrabi (IP zapsáno)
Datum: 28.07.2011 05:13

pokud už je spodek načatý, tak odejde úplně stejně s těsnými ventily i bez nich, ono pokud není ventil vysloveně podpálený tak přes něj nic moc neuteče. co má daleko větší vliv je snížení hlavy při opravě, tam už tlaky nahoru jdou. ale zalapováním ventilů zabráníš hlavně jejich budoucímu podpálení. pro motor je horší když tlak utíká z jednoho válce a je pak nevyvážený než když mu všechny tlaky o trošičku zvedneš.

Re: Když vyměním gufera ventilů...
Autor: Bre@thlless (IP zapsáno)
Datum: 28.07.2011 07:12

OK Vrabi.
Zapoměli sme dodat že je potřeba potom zabrušování aby nikde nezbyla ta pasta , to je důležité , ventil se totiž může přilepit a bylo by ...

Re: Když vyměním gufera ventilů...
Autor: Biggest (IP zapsáno)
Datum: 28.07.2011 14:02

Bre@thlless: podle fotek si dovolim tvrdit ze spodek je hodne peknej. Pisty sou hodne na tesno ve valcich. Ja to mel na motoru s udajnymi 150tkm o dost horsi. A po kompletnim vrsku to drzi uz 65tkm. Vubec bych se nebal.

Re: Když vyměním gufera ventilů...
Autor: Biggest (IP zapsáno)
Datum: 28.07.2011 14:02

Bre@thlless: to neni 3x ulozena klika skodovky...

Re: Když vyměním gufera ventilů...
Autor: Bre@thlless (IP zapsáno)
Datum: 28.07.2011 20:08

už mlčim předsedo , :-D

Re: Když vyměním gufera ventilů...
Autor: Johnny006 (IP zapsáno)
Datum: 02.08.2011 09:37

Tak už to vrčí, zdá se mi že to jede trochu líp a hlavně olej z toho neteče. Pročistil jsem zdvihátka, pořád to nepatrně cvaká ale když méně než předtím. Takže díky za rady! smileys with beer
Akorát mám trochu pochybnost jestli jsem něco nezkazil, protože to teď ještě víc fouká z víčka. Jinak s těma pístama šlo do stran palcem zahýbat tak odhadem o čtvrt milimetru...

Re: Když vyměním gufera ventilů...
Autor: Biggest (IP zapsáno)
Datum: 04.08.2011 11:57

ja mel na pistech urcite vetsi vuli.



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Připojit soubor
  • Můžete připojovat soubory následujících typů: jpg, gif, bmp, pdf
  • Soubor nesmí být větší než 600KB
  • k tomuto příspěvku může být připojeno ještě 3 soubor(ů|y)
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
       **   *******   **     **   ******    ******  
       **  **     **  **     **  **    **  **    ** 
       **  **         **     **  **        **       
       **  ********   **     **  **        **       
 **    **  **     **   **   **   **        **       
 **    **  **     **    ** **    **    **  **    ** 
  ******    *******      ***      ******    ******  
Powered by Phorum.