www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
Jdi na stránku: Předchozí123Následující
Aktuální stránka: 2 z 3
Re: cukání motoru vynechávání
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 26.03.2012 18:44

Pokud to při vyšší hladině benzínu jede normálně, hledal bych problém v nádrži. Kolem čerpadla je plast, který by měl zabraňovat odlévání a samozřejmě může být uvolněné čerpadlo, nebo nasávací filtr.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: cukání motoru vynechávání
Autor: Petr N (IP zapsáno)
Datum: 03.08.2012 07:11

Mám stejní problém u Kadetta 1.6i 55kw 1993,při prudké akceleraci či při jízdě do kopce auto strácí výkon a nebo i chcípne,dělá to ale občas,palivový filtr vyměněn.U známého mi bylo řečeno že mi nejspíš odchází čerpadlo nedává tlak paliva což odpovídá popsané situaci,jak dořeším ninější závadu s El.tak to rozdělám a uvidím jak to dávkuje :-).Jinak při velmi dobré kvalitě benzínu či nafty doporučuji měnit palivový filtr každých 30000km :-).Když jsem auto dovezl z německa a byl tam ještě německej benzín tak auto litalo,že jsem i někdy přemýšlel jestly je to 1.6i a né 2.0litr,po pár natankování v ČR u benzinky kde chválí kvalitu tím že je vyšší cena mi začlo dělat tohle.JJ šidí se u nás kde se dá a nechápu to,vždy když natankuji v zahraničí i v Polsku tak auto jakdyby dostalo 15kw navíc.

Re: cukání motoru vynechávání
Autor: Miroslav Matějka (IP zapsáno)
Datum: 03.09.2012 16:05

Ahoj lidi. Mám Opel Astra Caravan 1,6 16V typ X16XEL. Uvedený problém, cukání motoru, vynechávání a někdy i špatné startování tíží můj vůz také, ale pouze za studena. Byl jsem zde u nás u jednoho specialisty na motory a postavil mě před jasnou věc. Škrtící klapka je před koncem životnosti ne-li na jejím konci. Teď řeším co s tím, protože do auta v hodnotě max.cca 10.000 nehodlám investovat další tisíce za novou. Přijímám jakékoliv rady.....

Re: cukání motoru vynechávání
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 03.09.2012 16:18

A co muze byt na skrtici klapce pred koncem zivotnosti?

Re: cukání motoru vynechávání
Autor: Jan Sugar (IP zapsáno)
Datum: 27.09.2012 22:42

To ma po.. že škrtiaca klapka.

To ma dostalo nakoľko mal som problemi že moja felícia za studena nechcela tahat prve dva kilometre boli vzdy krizove ale potom uz ok a v servise autorizovanom boli strasne mudri tiez aj z ich klapkami skrtiacimi a ze mam more penazi nachystat a potom mi jeden hvoori ze to je p... ze to jebe riadiacej jednotke a dal mi tam druhu zo svojho auta na skusku na par dni a cuduj sa svete zrazu nebol ziaden problem. Preto ked pocujem skrtiaca klapka tak sa musim len smiat.

A teraz bez srandy. Mam momentálne opel astru 1,6 benzin to je myslím mam ho len treti tyzden a najprv nic slape ako hodinky a dneska rano vsatnem idem k autu a presne tento problem zrazu z noci na rano nastal s tým ze to trha niekedy vaic niekedy menej ako keby palivo neprislo riadne do valca a tak vynecha aebo tam prisla zla zmes alebo proste neviem trhy klasicke.

A otazka znie ze co s tým ja to auto momentálne potrebujem na chodenie do roboty a neviem co mám robit.



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil Brouček (28.09.2012 05:13)

Re: cukání motoru vynechávání
Autor: Vlastimil (IP zapsáno)
Datum: 13.10.2012 15:11

Dobrý den páni Astřičkáři.
Astra F combi 1,6 8v 52kW benzín rv 95
Řeším problém s dodávkou benzínu, když je ručička pod čtvrtkou nádrže auto vynechává, hlavně do kopce a pravotočivých zatáček, čerpadlo sem měnil, odpojil sem benzínovou hadičku u motoru, prodloužil průhlednou a pustil šťávu do čerpadla, v nádrži cca 12 litrů a v té hadičce běhají společně s benzínem bublinky-čím míň benzínu v nádrži tím více bublinek, ale nevšiml sem si že by byla kolem čerpadla nějaká nádoba......holt znovu ač velice nerad rozeberu a prozkoumám

Re: cukání motoru vynechávání
Autor: Bre@thlless (IP zapsáno)
Datum: 15.10.2012 08:14

V nádrži musí být "sací koš" pokud ho tam nemáš tak to pak dělá tyhle problémy.

Re: cukání motoru vynechávání
Autor: Nitram306 (IP zapsáno)
Datum: 04.01.2013 08:18

Zdravím všechny, rád bych touto cestou požádal někoho o radu. Mám Astru G Caravan s motorem 17 DTI. V loni na podzim, když teplota spadla pod 7°C, tak mě začal motor vynechávat. Vždy tak první cca 2km jízdy. Motor jede do cca 1800ot/min. OK, a v momentě, kdy by mělo sepnou turbo, dojde ke ztátě výkonu a jakoby vynechával válec (pouze přirovnání). Po zmíněných 2km je jízda již bez závady. Měl jsem to v servisu, giagnostika nic neukázala, fyzicky nenašli žádnou závadu (pouze vyčistili palivový systém). Auto jelo cca týden OK (bez zmíněné závady) a začalo to nanovo. Nastalo jaro, léto (více než 7°C) a závada se sama odstranila...
V letošní zimě se závada začíná opakovat. Za případný věcný názar předem dík.

Re: cukání motoru vynechávání
Autor: Milda (IP zapsáno)
Datum: 04.01.2013 08:45

změnit benzinku??

Re: cukání motoru vynechávání
Autor: Nitram306 (IP zapsáno)
Datum: 04.01.2013 12:16

No přiznám se, že tankuji stále u stejné ... Nechci dělat reklamu, název se skládá ze tří písmen. Síť benzinek mají po celé republice a tankuju zde tisíce dalších vozidel ( mezi nimi i mí známí) a všichni jezdí bez problému. Nicméně děkuji za radu a určitě vyzkouším. Je to v podstatě to nejmenší, co jde udělat.

Re: cukání motoru vynechávání
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 04.01.2013 18:02

Nitram:
No, že tankuješ u renomované benzinky nic neznamená. Když jsme předloni dělali ve škole rozbory paliv, tak napřídklad nafta motorová od nejmenované benzinky, jejíž název se skládá z pěti písmen (malá nápověda pro zvídavé: LEHLS smiling bouncing smileysmiling bouncing smileysmiling bouncing smiley ) byla pěkná srágora (byla nachlup v zákonném rozsahu, ale třeba cetanové číslo za moc nestálo - řekněme zemědělská kvalita) a ta jejich prémiová byla v podstatě normální nafta smileys with beer...

Ale k Tvému problému - měnil jsi palivový filtr + vypouštěl vodu z domečku palivového filtru? Ono totiž stačí, abys měl natankováno letní naftu, jednou trošku víc přituhlo (stačí fakt trošku pod nulou v noci) a z méně kvalitní nafty se okamžitě začnou vylučovat parafiny (vosky), které zaserou kde co a hlavně právě tu papírovou vložku čističe paliva - a pak to blbě dává - potažmo to může dělat i ta voda, která je u dna čističe paliva - jak nastartuješ, a ono se to oklepe, tak to pak může přisávat směs nafty s vodou (a když je to studený, udělá to takovej šlem poměrně ochotně) a blbě to jet - po chvilce, kdy se díky vyhřívání palivového filtru (nevim jak 1,7DTi, ale 2.0 DTi ho má vyhřívanej) palivo ohřeje a trochu se omezí tvorba šlemu (voda v naftě) začne to jet normálně. Jinak ta voda samozřejmě může být i u dna nádrže - což taky může dělat bordel - když je to studený, tak to saje ode dna spíš vodu jak naftu a pak jak jedeš a trochu se to promixuje zlepší se to grinning smiley...
Osobně před zimou vždycky měním palivák (a vypustím vždycky vodu z domečku) - vložka stojí to kolem 150Kč a je to jistota.

Postup v kostce: Odpoj přívodní hadičky - jsou na takové plastové pojistné nacvakávací přípojky (u některých modelů, ani nemusíš hadičky sundávat - jde to odklopit i s nima). Povol víko od paliv. filtru (většina novějších opelů to má na jeden Torx uprostřed), shodíš víko, spadne ti O kroužek. Vyndáš vložku (pod ní dej hned hadr - kape z ní kvanta nafty). Zespodu domečku povol šroubek a do misky vypust zbytek nafty + vody. Čistým hadříkem vytří případný bordel z nádobky. Potom si do petky nalij cca litr čisté nafty a po zašroubování výpuštáku ho dolej cca do půlky domečku filtru. Potom ponoř novou vložku a tu zalej dovrchovata naftou, pak akorát nasadíš novej O kroužek a zaklapneš víko a utáhneš - tadá - trvá to čtvrt hodky a je to. Pak akorát nastartuj a nech to cca minutku běžet na volnoběh - tu trochu vzduchu co tam zbyla si to dokáže samo přebrat a samoodvzdušnit se.

Jinak na tvoje problémy bych spíš nasadil OBDlog - malá krabička, kterou píchneš do OBD zásuvky a pár dnů s ní jezdíš - uloží se do ní data, který si pak vyčteš do spojitého grafu (umí to víc veličin) a v místech, kdy to začne jet nahovno (což poznáš třeba podle křivky otáček - říkáš, že nad 2tis to začne blbnout) hned uvidíš, které veličiny z čidel - popř. které akční členy jsou nebo se chovají nestandartně... protože pokud to není voda v palivu či špatný filtr, tak těch možných příčin je bambilion sad smiley...

Re: cukání motoru vynechávání
Autor: Milda (IP zapsáno)
Datum: 04.01.2013 22:04

já nemám co dodat, ...má pravdu předsedo... :-)

Re: cukání motoru vynechávání
Autor: Nitram306 (IP zapsáno)
Datum: 07.01.2013 19:46

OK,
pravda je taková, že jsem palivový filtr měnil naposled loni před zimou. Než jsem stihl odepsat, už jsem ho koupil a o víkendu se ho chystám vyměnit. Pak napíši jak jsem dopadl. Shodou okolností mám 1/4 nádrže, tak to zkusím doplnit nějakou jinou naftou... Ještě dotaz k odpovědi Jardy GSi. Kdyby byla případně nějaká voda v nádrži, jde ji nějak jednoduše vypustit ven? Jinak moc dík za odpovědi a Váš čas.

Re: cukání motoru vynechávání
Autor: Nitram306 (IP zapsáno)
Datum: 08.10.2013 13:19

Dobrý den,
po výměně filtru a změně benzinky bohužel k odstranění závady nedošlo.
Závada odstraněna až výměnou ERG ventilu.
Nicméně děkuji za Vaše dřívější reakce.

Re: cukání motoru vynechávání
Autor: Lucie (IP zapsáno)
Datum: 05.06.2015 14:31

Ahoj, mam takový problém jedna se o vůz Opel Tigra 1,4 16V ma ho asi tyden je to rok vyroby 95 a stalo se mi ze pri jizde mi auto zacina cukat, mohla bych vas poprosit o radu na co se ma pri kontrole zamerit, kde by mohl byt problem?? dekuji

Re: cukání motoru vynechávání
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 05.06.2015 17:02

Tak v prvnim pripade zapalovaci soustava - kabely, svicky
Potom samozrejme filtry - palivovy, vzduchovy.
Dale kvalita benzinu, preventivne do toho nalit nejaky cistic palivove soustavy.

No a potom uz je to slozitejsi - pamet zavad, popripade diagnostika - informace z cidel atd.

Kazdopadne by bylo dobre vedete, kdy to cuka - za studena, za tepla, jak je na tom volnobeh?

A v posledni rade problem u techdle motoru nejcastejsi - pridrene driky ventilu, v lepsim pripade totalne zasr.ny sani od oleje.
Atd atd. je toho moc a je otazka, na co si sama troufnes.

Bohuzel tyhle motory se Adamovi moc nepovedly.

Re: cukání motoru vynechávání
Autor: jozef (IP zapsáno)
Datum: 21.02.2016 07:19

Zdravim.
Mam opel astra g motor 1,6 16v x16xel po 9 rokoch prvý problem cukanie pri nizkych otackach.za jazdy sa mi 3x rozsvietila kontrolka emisii a po chvilke vždy zhasla.cukanie sa prejavuje pri akceleracii a to v rozmedzi otacok 1500-2000 na 4 a 5 rychlostnom stupni potom ide normalne doteraz som z 50km rychosti akceleroval bez cukania.ked je motor teplý a nastartujem ta mi otacky zakolisu na 500 az 800 a hned sa ustalia pri pociatocnom pridani je to lenive ale rozbehne sa a akceleruje normalne ziadne obmedzenie toci krasne .jemne cukanie sa prejavuje aj pri brzdeni motorom niekto iny by si to ani nevsimol.Diagnostika mi vypisala chybu p0170(1)-chudobna alebo bohata zmes.Vymazal som ju doteraz sa mi znova nezapisala ale cukanie sa prejavuje.diagnostika live data vsetko v poriadku az na egr ventil napatie bolo vzdy 0,66V-0,68V po celu dobu co mam auto lebo pravidelne som si kontroloval a teraz ma iba 0,23V napatie podla parametrov sa ma pohybovat v rozmedzi 0,3-0,8V.Moze to byt pricina jemneho cukania.princip fungovania egr poznam neviem ci v nom niajaka pohybliva cast-zostal vysiet-vycistit ako alebo nieco s riadiacoj jednotkov.Moze byt zavrety alebo otvoreni trvale neviem?
Dakujem za skoru radu.

Re: cukání motoru vynechávání
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 21.02.2016 07:29

Ufff, to je sloh a skoro zbytecnej...

Vycistil bych EGR aby byl funkcni a zaslepit.

Re: cukání motoru vynechávání
Autor: jozef (IP zapsáno)
Datum: 21.02.2016 07:52

Zdravim.
AKo a cim ho vycistit?To napatie nema na to vplyv?Na jednu vec som este zabudol raz som nastartoval motor rano a bezal na tri valce po hodnej chvili sa umudril .nikdy predtym mi to nespravilo.potom to ostatne diagnostika ako som popisal.
Necakal som tak skoru odpoved velmi pekne dakujem.
tento problem sa my vyskytol po navsteve autor.servisu kde mi opravovali tecenie kurenia v kabine neviem ci neco odpajali.Diky.

Re: cukání motoru vynechávání
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 21.02.2016 08:26

A to napeti meris kde presne?

Jdi na stránku: Předchozí123Následující
Aktuální stránka: 2 z 3


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **     **   *******   **     **  ********    ******   
 ***   ***  **     **  ***   ***  **     **  **    **  
 **** ****  **         **** ****  **     **  **        
 ** *** **  ********   ** *** **  ********   **   **** 
 **     **  **     **  **     **  **     **  **    **  
 **     **  **     **  **     **  **     **  **    **  
 **     **   *******   **     **  ********    ******   
Powered by Phorum.