www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
C14NZ studený start
Autor: Musik (IP zapsáno)
Datum: 31.01.2012 14:49

Ahoj mam Astru F (c14NZ) 44kW a když ráno startuji tak až napodruhé.. baterka je v pořádku a kdesi jsem čelt zě zmena oleje pomuže.. mohu tedy zaměnit polosyntetiku za synetiku?? děkuji..

Re: C14NZ studený start
Autor: Musik (IP zapsáno)
Datum: 31.01.2012 15:24

oprava!!!!!typ motoru X14NZ

Re: C14NZ studený start
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 31.01.2012 16:29

Musik:
Co považuješ "až na podruhé"?
Jak dlouho točíš startérem, než čapne?
A když to čapne, jede to hned v pořádku, nebo s eto klepe jak drahej pes, kucká, prská, střílí a tak podobně smiling smiley...?

Jinak, že to blbě chytá, bych spíš dal na vrub zapalovací soustavě, než oleji...

Re: C14NZ studený start
Autor: Musik (IP zapsáno)
Datum: 31.01.2012 16:35

takze startuji s citem.. na prvni otočeni nechytne a az na podruhe ..(start s citem) ale i tak ždímám baterku a kdyz auto jede tak kdyz snizim rychlost a jednocka tam nejde dat.. tak necham 2(rychlostni stupen) ale auto nechce moc chytat to je asi tím že je studené..

Re: C14NZ studený start
Autor: Musik (IP zapsáno)
Datum: 31.01.2012 16:40

Baterku jsem meril ta je v pohode ,ta má 12,5V(OK) ale nastartuji až na druhé pootočení klíčkem.. (na první to jde také ale strašně dlouho to trvá..)

Re: C14NZ studený start
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 31.01.2012 16:43

Musik:
Nějak ti asi úplně nerozumim...

Že ti teďka v zimě promrzlý motor chytne až po druhém startování (s citem rozumím točení cca do pěti šesti vteřin) není zase až tak divný.

Ale nějak ti nerozumím, co má společnýho startování s jedničkou? Navíc, když jedeš, tak tam jedničku nešoupneš kvůli snychronům v převodovce (až tak při 20km/h a míň)...

Nebo tam tu jedničku nemůžeš dát ani na rozjezd?

Zkus to napsat nějak heslovitě a používat interpunkci winking smiley...

Re: C14NZ studený start
Autor: Musik (IP zapsáno)
Datum: 31.01.2012 16:48

1) Startovaní jde až na podruhé ,co se týče pokusu..(když poprvé startuji motor tocí ale nechytne)
na podruhé chytné ale baterku ždímu co to dá.. navic jezdím většinou krátké trasy a někdo mi doporučil, že mám dát syntetický olej.. (misto původní polosyntetiky)


2) když normálně jedu.. a potřebuji z nějakého důvodu přibrzit.. (1 tam nejde) ok.. nechám dvojku ale pokud slápnu normálně na ply.. auto prostě neche se rozjet.. az po určité době..) -....(ale to je asi normální pač je motor studený)

Re: C14NZ studený start
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 31.01.2012 17:00

Jakou používáš viskozitní třídu oleje 5W40, 10W40, 15W40 apod.? Na naše podnebí stačí 10W40 - pokud máš před barákem trvale pod -25°C uvažuj o 5W40.
Pokud liješ minerál 15W40 ten už v mrazech kolem -20°C za studena opravdu nemaže úplně na 100%...
Nicméně start ti může olej ovlivnit akorát svojí potáčení ztuhlostí - tzn. že ti startér sotva otočí motorem. Pokud to točí normálně, hledej chybu opravdu v sestavě - svíčky - v jakém stavu je máš?, (kabely, rozdělovač) - popř. zapalovací lišta...



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil JardaGSi (31.01.2012 17:01)

Re: C14NZ studený start
Autor: Musik (IP zapsáno)
Datum: 31.01.2012 17:09

Mám tam 10W /40 (polosyntetika) svičky jsou v pohodě.. s těmi není problém ale auto stoji pod kulnou a asi bude problém v to že to neotočí.. takže když tam dát syntetiku dejme tomu 5W/40 nemusím se ničeho obávat?

Re: C14NZ studený start
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 31.01.2012 17:15

Musik:
Pokud ti s tím neotočí za studena startér, hledal bych spíš chybu:
1) kostra nebo přechoďáky na svorkách akumulátoru
2) v háji startér - uhlíky, kotva prostě něco v něm
3) promrzlá baterka nedá takový zkratový (startovací) proud - todle prokáže jenom zátěžový test s předchozím pobytem baterky v mrazáku - jak máš starou baterku, popř. jakou značku? To že má v klidu na vývodech 12,5V nic moc neznamená...

Vážně si nemyslím, že by to bylo tím olejem. Kolik máte teď přes noc tak průměrně pod nulou?

Re: C14NZ studený start
Autor: Musik (IP zapsáno)
Datum: 31.01.2012 17:24

prave ted je -8 ale problémy se startovaním jsou pokud je 0, atd..... nevim a on to otocí ale trvá to a jelikož jezdím na krátké trasy o to je to horší že nestíhám moc dobíjet.. jel jsem cca 60 km.. a následné ráno zase až napodruhé.. baterka muze být stara tak 2 roky 44Ah je dobrá. bylo by ji skoda zničit.. (zkoušel jsem ji take dobíjet, ale bezvýsledně.. pořád až napodruhé)

Re: C14NZ studený start
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 31.01.2012 17:30

Musik:
Tak to tě asi zklamu sad smiley...
Při -8 nebo 0 na to olej nemá skoro vliv...
Spíš bude v prdeli něco z toho, co jsem ti napsal vejš...

Re: C14NZ studený start
Autor: Musik (IP zapsáno)
Datum: 31.01.2012 17:35

jako v noci je i tech - 15 takže mám spíš zkusit ty svíčky atd..? mame doma ješte jednu astru (g)a tam je 5w40 takze když to dám i do této nic nezkazim..

Re: C14NZ studený start
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 31.01.2012 20:52

Co třeba palivový filtr? Při startu může déle trvat, než krz nějakou ucpaninu natlačí dostatečný tlak a to samé při zátěži na studeném motoru, kdy je velký požadavek na přísun paliva.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: C14NZ studený start
Autor: vrabi (IP zapsáno)
Datum: 01.02.2012 08:21

vyser se na olej, i kdybys tam nalil olivový extravirgin stejně to líp startovat nebude ...
jak ti tu napsalo dost lidí v těchto teplotách nemá polosynt. olej na startování žádný vliv, pokud by bylo celou noc -35 tak bys mohl mít problémy s tím, že by pomalu točil startér, ale motor by stejně nastartoval normálně (pokud by bylo vše ostatní v pořádku)
takže ušetřené peníze za olej si schovej do prasátka, zkontroluj svíčky, vnitřek rozdělovače, kostry a vysokonapěťové kabely, pokud bude vše v pořádku rozbij prasátko a dej auto někomu kdo se vyzná v elektoinstalacích a on ti to skoro určitě vyřeší
to že ti doporučovali na krátké trasy syntetiku má základ v tom, že řidší olej o něco dříve začne mazat a motor má při častých startech pak o něco delší životnost, s rychlostí "naskočení" motoru to nesouvisí, u tak starého auta jako máš ty je polosyntetika 10w-40 běžně používaný a tisíckrát vyzkoušený olej (sám jí používám)
osobně dle pravděpodobnosti to bude toto:

- baterka již nemá dostatečnou kapacitu /to s napětím nesouvisí/
- špatná kostra mezi karoseriií a motorem nebo zoxidované kontakty na startéru, baterce, alternátoru
- závada na startéru /uhlíky, ložiska/
- jiná závada na elektroinstalaci /svíčky, kabely, rozdělovač, zapalovací modul/
- závada v palivové soustavě /filtr, vstřik, špatné palivo/



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil vrabi (01.02.2012 08:37)

Re: C14NZ studený start
Autor: oplik.jenik (IP zapsáno)
Datum: 02.02.2012 06:47

nevim co jsi měl před tímhle, ale dnešní (30let zpět) převodovky nejde dobrzdit jedničkou!! pokud se kola točej většinou jednička nejde zařadit.. vono taky se neni čemu divit.. byla by to docela rychlá smrt



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **    **  ********  ********   ********  **     ** 
  **  **   **        **     **     **     **     ** 
   ****    **        **     **     **     **     ** 
    **     ******    ********      **     **     ** 
    **     **        **            **     **     ** 
    **     **        **            **     **     ** 
    **     ********  **            **      *******  
Powered by Phorum.