www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
vysoká teplota motoru při teplém počasí
Autor: pmeiner (IP zapsáno)
Datum: 20.07.2012 09:05

Zdravím Vás,Mám Astru combi 1997 X17DT mám problém s teplotou,když je tak zhruba do 22 st.problém není ale když je 25 a výše tak při větším výkonu táhlý kopec jízda na dálnici rychlost 140km/h teplota motoru vyleze až na 100st.a zapne sahara po té co kopec přejedu a uberu výkon teplota spadne na 95st.při jízdě po městě se toto neděje.Má někdo takovou zkušenost nebo radu?Díky za jakoukoli odpovědˇ.S pozdravem Pavel

Re: vysoká teplota motoru při teplém počasí
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 20.07.2012 09:54

Rope sice nerozumim, ale neprijde me, ze je v tom nejaky problem, zvlast, pokud sahara sepne a schladi to.
Mozna bych zkusil jen proplachnout chladici soustavu. Pac ten chladic uz taky nebude v nejlepsim stavu smiling smiley

Re: vysoká teplota motoru při teplém počasí
Autor: pmeiner (IP zapsáno)
Datum: 20.07.2012 10:38

Díky za odpovědˇ.To jsem tušil že bude problém s chladičem."Servismani" říkali že tutově je prasklá hlava ale to mě nepřipadá logický přehřívalo by se asi pořád ne?Řešil jsem čidlo tepl.vody dobré termostat dobrý měření teploty jsem kontroloval teploměrem dvouma rozdíl +8st.palubovka teploměr manualní.K té jízdě po dálnici v 25st. a víc když jedu rychleji než 130km/h ta teplota jde na 100st. mám strach tak uberu na 120km/h teplota 95st.Na jaře i na podzim si to fičím 160km/h a pohoda 90st..Čím propláchnout chl.soustavu.Díky Pavel

Re: vysoká teplota motoru při teplém počasí
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 20.07.2012 10:57

Zaskoc do nejaky prodejny s ND a tam Te urcite nejakej vyplach prodaji.
Je tady samozrejme riziko, ze muze nekde zacit neco tect. Ale to nechci strasit, jen upozornuju na mozny problemy.

Re: vysoká teplota motoru při teplém počasí
Autor: pmeiner (IP zapsáno)
Datum: 20.07.2012 11:00

Díky zajdu odzkouším a dám vědět.Pavel

Re: vysoká teplota motoru při teplém počasí
Autor: Bre@thlless (IP zapsáno)
Datum: 20.07.2012 11:47

Spíš než proplach, bych koupil nový chladič, ten tvůj už bude "zanešenej".
Situace by se dala ještě vylepčit změnou spínačer na chladiči za typ který spíná při nižší teplotě.
Jináč víš o tom že tohle auto je tzv. podle starých předpisů , tzn naladěno na dálničních 110km/h tongue sticking out smiley A jestli je to motor od Isuzu , tak se tomu ohřívání nedivým , je to motor konstrukčně 20 let zpět , a ještě je chudák naturbenej na 60kW , to už je samo o sobě náročné na uchlazení. Moc bych jej netrápil, nebo ti ta hlava skutečně praskne a budeš mít po srandě. Oprava tohohle japonce je dost nákladná vzhledem ke stáří auta. Není to žádnej závoďák, ale auto na poklidnou a úspo.rnou jízdu.
Já ho mám ve Vectře B a tam je situace ještě horší.

Jinak ten jev s teplotou je samozřejmě zcela normální , vzhledem k váze vozu a tomu jak mu nakládáš angry smiley , Hlava opravdu prasklá není , (prasklou hlavu doprovází zcela jiné projevy...) to řekni tomu mechanikovi ať si tahá prachy z někoho jinýho.



Upraveno 3 krát. Naposledy upravil Bre@thlless (20.07.2012 11:57)

Re: vysoká teplota motoru při teplém počasí
Autor: Luboš X17DTL (IP zapsáno)
Datum: 20.07.2012 14:16

Pokud máš motor X17DTL, tak nic nepodnokej. Toto je normální jev. Mi to dělalo taky, popisoval jsem to už kdysi v nějakém vlákně o chlazení.
Jel jsem kdysi na dovču do teplých krajin a to samé. Prvně dolezla teplota na 102-3°C, pak sepl ventilátor, teplota klesla k cca 97°c (to už si nepamatuju přesně), ventilátor vypl atd.
Po dálnici normálně ne, ale při jízdě do kopce to tak dělalo. Taky při popojíždění v kolonách.
Myslím si, že tomu nic není. Hlavně to auto neštvi tak často ve velkých točkách, ono je stavěné na klidnou jízdu. To, že pojedeš na dálnici 140, tím nikoho neohromíš. Tomuto motoru vyhovuje 120 km/h a odvděčí se příznivou spotřebou a nebude brát ani olej.

________________________________________
Raději pomalu autem, než rychle sanitkou
Opel Astra F Caravan X17DTL=>
Opel Astra G Caravan Y17DT=>
???
Luboš X17DTL



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **     **  ********  **      **  ********  **     ** 
 **     **  **        **  **  **  **         **   **  
 **     **  **        **  **  **  **          ** **   
 **     **  ******    **  **  **  ******       ***    
  **   **   **        **  **  **  **          ** **   
   ** **    **        **  **  **  **         **   **  
    ***     ********   ***  ***   ********  **     ** 
Powered by Phorum.