www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
řídící jednotka
Autor: K4U (IP zapsáno)
Datum: 27.08.2012 11:16

Zdravim, nějak mi cukal motor při přidání plynu, pak my kamoš nacpal PETlahev do výfuku a ja zjistil, že jsem vyfuk asi předtim otevřel moc. je tam otevřený filtr a z vyfuku je tam jen jeden tlumič a to středovej, ani kat tam nejni. četl jsem na netu, že se dá nějak nastavit řídící jednotka, aby se strovnala s menším odporem výfukovýho potrubí. Ale nevim, kam se obrátit a na kolik to vyjde... poradíte mi chlapi? Díky

Re: řídící jednotka
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 27.08.2012 11:47

Jednotce je uplne jedno, jaky mas vyfuk. Tohle uz je jen a jen fyzika.
Seriovy vyfuk je ve vetsine pripadu podstatne lepsi, nez jaka koliv nahodna roura.
Minimalne misto KATu by mel byt rezonator, ktery patricny protitlak udela, resp. mel by. Potom uz je vcelku jedno co za nim je/neni.

Re: řídící jednotka
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 27.08.2012 12:12

K4U:
A co máš vůbec za motor - objem, palivo, počet ventilů...

Re: řídící jednotka
Autor: m.artty (IP zapsáno)
Datum: 27.08.2012 15:50

S výfukem to není zas taková sranda, každý si myslí, že když vyhodí katím a tlumiče, že to něco přidá. Opak je pravdou, aby bylo výfukové potrubí opravdu fukční, tak by mělo být celé (od svodů po koncák) navrženo pro danné auto s tím, že průměr potrubí hraje velkou roli... a to tak, že od předu dozadu se bude potrubí zužovat. Jde o to, aby zůstala zachována plusmínus konstantní rychlost výfukových plynů (čím jsou chladnější, jsou pomalejší) a docházelo tak ke správnému vyplachování válců.

Nejsem odborník, jen jsem si o tom něco málo načetl než jsem začal vrtat do svého auta.... a když se dozvěděl pár věcí, zůstal jsem u původního výfuku včetně katalyzátoru a všech tlumičů.

-------------------------------------------------------
'86 Opel Kadett GLS 5 dv. hatchback (C18NE)
'88 Opel Kadett GSI cabrio (C20NE)
'00 Opel Omega 2,5 TD (X25DT)

Re: řídící jednotka
Autor: K4U (IP zapsáno)
Datum: 17.09.2012 11:01

jo pardon, mam X16SZR 1.6 8v vim, že je to lina mrcha, jsem rad, že nemusim brtat do jednotky... ale kamos ti tohle udelal na honde 1.5 obsah a jede mu lip, myslim jako odpich, je jasny ze na konich to nic neprida.. takze budu muset asii vratit origo koncak, chjo, kdyz tedko to ma tak peknej zvuk. Ale co se tyka rezonatoru tak se mi nezda, že by mel nejakej odpor, kdyz jsem videl jeho pruřez.

Re: řídící jednotka
Autor: oplik.jenik (IP zapsáno)
Datum: 19.09.2012 06:42

odpor dělá i stačení plynů.. záleží jak má perforovano trubkou, do spirály apodobně

jen samotnej fakt že plyn z rovné trubky vletí do děrované apodobně



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **    **  ********        **   *******         ** 
  **  **   **    **        **  **     **        ** 
   ****        **          **  **               ** 
    **        **           **  ********         ** 
    **       **      **    **  **     **  **    ** 
    **       **      **    **  **     **  **    ** 
    **       **       ******    *******    ******  
Powered by Phorum.