www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
utažení hlavy válců C14NZ
Autor: fantomas (IP zapsáno)
Datum: 12.12.2012 18:44

Ahoj,vyfouklo mi těsnění pod palicej, tak jsem se pustil do opravy. Těsnění i nový šrouby už mám koupený od Elringu. Ale nemám jasno v utahování. Konkrétně jakym momentem a jakym způsobem. U momentů je mi to jasný, ale píše se tu o způsobu, že se hlava utáhne na 25Nm a potom se utahuje po určitejch stupních. to chápu, ale když utáhnu jeden šroub, tak hlava klesne a ostatní se přece uvolněj. Mám teda před utahovánim dalšího ten danej šroub co budu utahovat nejdřív utáhnout rukou na dotyk a až odtamtud počítat stupně, nebo mám brát stupně z polohy po předešlym utáhnutí ? Snad jsem to napsal dost jasně. Díky

Re: utažení hlavy válců C14NZ
Autor: Brouček (IP zapsáno)
Datum: 12.12.2012 19:25

Stále nechápu,proč nikdo nečte ten úvod v červeném????????????,
Pokud by to každý četl,a řídíl se tím,tak by našel dost často odpoved na svoji otázku.
třeba zde:
[www.kadett.cz]

Zdraví Brouček
Vectra A sedan C25XE modrá metalíza - minulost
Vectra C sedan Z18XE zelená metalíza - součastnost

Re: utažení hlavy válců C14NZ
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 12.12.2012 20:06

A nebo primo Technika - motor - utahovani sroubu hlavy...

Utahujes od prostredka na 25Nm a potom stejnym zpusobem podle uhlomeru. Nic na tom neni...

Ja osobne dotahovani na moment delam dvakrat. Pokazde samozrejme 25Nm. To je mozna to,co Te trapi smiling smiley

Re: utažení hlavy válců C14NZ
Autor: fantomas (IP zapsáno)
Datum: 14.12.2012 06:39

Aha, dobře, napsal jsem to špatně... Nechci od vás vědět o kolik stupňů mám pokaždý utahovat, to mám napsaný v servisních datech k autu, spíš jsem chtěl vědět, jestli není nějakej konečnej utahovací moment na tu hlavu jelikož utahování po stupních se mi zdá trochu nepřesný. Ale evidentně neni, tak si budu muset vystačit s úhlama. Jak a o kolik stupňů je jasný. Myslel jsem to tak, že když utáhnu jeden šroub a ostatní budou na moment, tak se trochu uvolněj a s utažením o stejnej úhel jako šroub předtim je v podstatě utáhnu míň než předchozí šroub. Nebo je to uvolnění zanedbatelný a mám je prostě utáhnout jenom o úhel ?

Re: utažení hlavy válců C14NZ
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 14.12.2012 07:17

Ja Te rozumim. Je jasny, ze prvnima sroubama musis premoct pruziny na ventilech a tim padem se muze zdat, ze posledni srouby muzou bejt vic utazeny. Pproto jsem psal, ze to na moment projedu jeste jednu dokola a teprv potom na uhly.
Ale nelamej si s tim hlavu, tohle dela malokdo a motory vrci smiling smiley



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
  ******         **   *******   **      **  **     ** 
 **    **        **  **     **  **  **  **  ***   *** 
 **              **         **  **  **  **  **** **** 
 **              **   *******   **  **  **  ** *** ** 
 **        **    **         **  **  **  **  **     ** 
 **    **  **    **  **     **  **  **  **  **     ** 
  ******    ******    *******    ***  ***   **     ** 
Powered by Phorum.