www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
C14NZ neštaruje
Autor: Loony (IP zapsáno)
Datum: 26.06.2013 19:14

Zdravím páni, mám menší problém s mojou astrou a už si neviem poradiť, tak by som vás poprosil o pomoc ak by niekoho niečo napadlo.
Tákže, neštaruje mi astra s motorom C14NZ. Doteraz vždy štartovala na brnk, či bolo -20 alebo +20°. Len začala žiarliť dva dni po tom ako som si kúpil bicykel.
Otočím klúčikom a len točí.
Kontoloval som sviečky či dávajú iskru a každá hodí peknú silnú iskru, ked som z každej fajky vytiahol kábel tak to hádzalo aj 1,5cm iskry.
Na senzor v rozdelovači som pripojil LEDku a pri točení bliká, takže by mal byť v poriadku.
Palivo je natlakované až po vstrek. Preistotu som vymenil palivový filter, ale tlak bol aj pred tým.
A tu začína problém, pri štartovaní vstrek nedáva palivo, pritom keď ho vytiahnem tak pekne kliká a aj ho prefúknem keď je otvorený( otváral som ho 10-11Voltami), ale akonáhle je v saní tak nefunguje.
Pokiaľ ale nalejem na škrtiacu klapku benzín motor nabehne, ale kolíšu otáčky (+-300), a palubák hlási 22 a 34 teda 22-nízke napätie na senzore tlaku vzduchu v saní a 34 nízke napätie na potenciometri škrtiacej klapky.
Senzor tlaku som skúšal prehodiť z bratovej C14SE a správalo sa to rovnako a jemu s mojim senzorom šlo auto úplne normálne, potenciometer som premeriaval a pekne reguluje 0-7,5Kohm. Premeral som káble od senzorv a vstreku k RJ a sú v poriadku. Pri meraní napätia na vstreku pri otočení klúčika sa tam objaví 12V, akonáhle točím motor tak to klesne na 10V (osciloskopom som to zatiaľ nemeral tak presne neviem ako vyzerá priebeh), pri pripojení ledky na vstrek svieti a pri štartovaní bliká(resp. pohasína). Skúšal som za behu odpojiť senzor tlaku a potenciometer a autu prestanú kolísať otáčky, ale do motora začne ísť viac benzínu a po chvíli ho začne dusiť.
Preistotu som zubnou kefkou a izopropylom prečistil celé sanie aj keď nebolo nejak extra špinavé.
Momentálne mám pred sebou otvorenú RJ a mosfet čo otvára vstrek vyzerá byť po premeraní funkčný.


Tak teda ak by niekoho niečo napadlo od čoho by som sa mohol odraziť bol by som vďačný lebo už ma nič nenapadá čo by mohlo byť zlé, resp čo dobré.
A kupovať súčiastku po súčiastke a zisťovať čo je zlé sa mi moc neoplatí, to môžem kúpiť rovno novú astru smiling smiley. A pri snahe zohnať nový vstrek som neuspel, lebo ho už niekde nevedia zohnať :-/ .

Re: C14NZ neštaruje
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 26.06.2013 19:26

Krasny, chvalim Te za super popis a hlavne za vyzkouseni mnoha dulezitych veci. Takhle by to melo vypadat ve vsech prispevcich thumbs down thumbs down
Jediny co sem v popisu nenasel, je zminka o cidlu teploty chladici kapaliny (zezadu na sani, dvoudratove). Zkus ho odpojit a misto nej pripojit odpor cca 2,2kOhmu.

Re: C14NZ neštaruje
Autor: Loony (IP zapsáno)
Datum: 26.06.2013 19:36

No skúšal som ho odpojiť, a RJ hneď zareagovala tým že vyhlásila 15-snímač teploty chladiacej kvapaliny - vysoké napätie. Ale odpor som tam neskúšal dávať. Vyskúšam to hneď zajtra a ešte som neskúšal rozobrať poistkovú skriňu, len som premeral každú poistku, tak aj k tomu sa dostanem. Len káble od týchto senzorov popri nej ani len nejdú tak sa mi nezdá moc pravdepodobné že bude chyba v nej.

Re: C14NZ neštaruje
Autor: loony (IP zapsáno)
Datum: 27.06.2013 19:43

Takže som vyskúšal tam dať odpor a správa sa to rovnako. Ale nové zistenie že po otočení klúčika je na vstreku 12V a pri štartovaní je tam stále 12V. Ale očividne tam nieje dosť prúdu na to aby to ten vstrek otvorilo. Skúsil osm vymeniť mosfet vstreku v RJ a žiadna zmena. Napadá niekoho ešte niečo?. Bohužial nikto v okolí nemá auto práve s týmto motorom tak to ani nemôžem vyskúšať s inou RJ alebo iným strekom :-/ .

Re: C14NZ neštaruje
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 27.06.2013 21:03

Ano, 12V tam je, neb je puštěné ze svorky 15 - černý kábl. Z jednotky jdou mínusové pulzy - modrý kábl.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: C14NZ neštaruje
Autor: Loony (IP zapsáno)
Datum: 27.06.2013 21:25

Svorka 15? Nejde čierny priamo z RJ ako modrý ?

Re: C14NZ neštaruje
Autor: loony (IP zapsáno)
Datum: 27.06.2013 22:07

A kde je vlastne svorka 15? Podla toho čo som našiel na nete som našiel všetky ostatné svorky ale 15 zatiaľ nie.

Re: C14NZ neštaruje
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 28.06.2013 06:10

Kdyz se podivas na jakekoliv autoschema, tak nahore vede linka oznacena 30 (trvale napeti), 15 (napeti po zapnuti klicku) a dole linka 31, coz je kostra.

Na tomhle schematu

[www.kadett.cz]

je videt, ze z ECU PIN 016, jde modry drat do vstriku a ze vstriku cerny, prave na svorku - linku 15.

Re: C14NZ neštaruje
Autor: Bre@thlless (IP zapsáno)
Datum: 28.06.2013 13:04

proměř odpor vedení + pólu od vstřiku na pól baterie , jestli cestou nemáš nějaký přechodový odpor. to by vysvětlovalo to koliavé napětí na vstřiku.
na - pólu se to asi bude proměřovat blbě zkrz ŘJ.

Re: C14NZ neštaruje
Autor: loony (IP zapsáno)
Datum: 29.06.2013 14:20

No tak som premeral všetko možné. šiel som po kábloch a všetky vyzerajú byť v poriadku.
Len som zistil, že po otočení klúčika aby sa rozsvietila palubovka si kontrolka motora robí čo chce. Resp. Niekedy pekne svieti a niekedy len blikne na dobu pokiaľ počujem ísť palivové čerpadlo(1-2 sekundy). A vtedy sa mi nedá ani vyblikať chyba.
Teda by som najskôr mal začať zhánať RJ. Alebo to môže byť spôsobené ešte niečim iným? Lebo ked sa RJ tvári ako mŕtva, tak na nej normálne nameriam napájanie, teda v napájaním by problém nemal byť.

Re: C14NZ neštaruje
Autor: loony (IP zapsáno)
Datum: 29.06.2013 17:15

je možné tam dať riadiacu jednotku z iného motora? napriklad c16nz ?

Re: C14NZ neštaruje
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 29.06.2013 17:25

Z C16NZ to asi neklapne minimalne kvuli jinemu rozdelovaci, resp. cidlu otacek v rozdelovaci. C16NZ ma indukcni a C14NZ halluv. Tim padem bude jiny i zapalovaci modul. Tak ze i vstupy/vystupy do ECU budou jinak.

Re: C14NZ neštaruje
Autor: flecmen (IP zapsáno)
Datum: 29.06.2013 18:24


Re: C14NZ neštaruje
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 01.07.2013 08:34

Bych asi pro jistotu zkontroloval kostry do jednotky.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: C14NZ neštaruje
Autor: loony (IP zapsáno)
Datum: 03.07.2013 18:09

Ďakujem za všetky rady páni smiling smiley . Dnes som si vybavil novu RJ a auto nabehlo na brnk. takže to predsa bolo riadiacou jednotkou :-/ ...



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 ********  **      **  **    **        **        ** 
 **    **  **  **  **   **  **         **        ** 
     **    **  **  **    ****          **        ** 
    **     **  **  **     **           **        ** 
   **      **  **  **     **     **    **  **    ** 
   **      **  **  **     **     **    **  **    ** 
   **       ***  ***      **      ******    ******  
Powered by Phorum.