www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
olej u svodů výfukového potrubí
Autor: vitous80 (IP zapsáno)
Datum: 02.04.2014 18:51

Zdravím chlapi,

mám Astru 1,6 16V r. v. 98, řady G, 74kW. Včera mi výrazně klesl výkon a docela hodně kouřilo. Přičítal jsem to prasklému výfukovému potrubí, poněvadž už nějakou dobu bublalo. Zadní díl byl dost špatný, prostřední už ne. Po sundání obou dílů jsem po nastartování zjistil únik plynů z vlnovce.. Ale mnohem horší asi je, že jsem zjistil průsak oleje kolem svodů výfukového potrubí. Netušíte, kde by mohl být problém? Jak se tam může olej dostat?
Předem díky za odpověď

Re: olej u svodů výfukového potrubí
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 02.04.2014 20:12

A kde presne ten olej je? Kolem svodu, nebo primo ve vyfukovem kan-alu?
Pokud jen z venku, asi bych se zameril na tesneni pod vikem ventilu, ale v pripade ze to kouri a olej je i uvnitr, tak vzhledem k poklesu vykonu bych to videl na problem s pistem (prorazeny, praskly mezi krouzky, atd...).
Zacal bych zmerenim tlaku ve valcich.

Re: olej u svodů výfukového potrubí
Autor: vitous80 (IP zapsáno)
Datum: 03.04.2014 11:04

Ok, díky. Podívám se, kam se ten olej dostal a změřím tlaky. Pokud by to bylo tím pístem, na co se mám připravit? (i v Kč). A co bývá příčinou proražení či prasknutí pístu?

Re: olej u svodů výfukového potrubí
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 03.04.2014 14:10

Pist cca 2000,-, krouzky cca 300,- no a samozrejme vse co je spojene se sundanim hlavy, jako tesneni pod hlavu, nejlepe i nove srouby, tesneni pod viko ventilu, tesneni olejove vany a kdyz uz to bude dole, tak gufera na ventily a dalsi bizuterie... No a more prace...

Proc praskne pist, nebo pistni krouzky.... Tezko rict, proste unava materialu.

Re: olej u svodů výfukového potrubí
Autor: vitous80 (IP zapsáno)
Datum: 08.04.2014 10:05

Zdravím, tak tlaky ve válcích jsou změřené, ve dvou je tlak 0,8 a v těch druhých 1,0. To zřejmě nejsou dobré výsledky, co jsem vyčetl na netu. Jaký byste mi navrhl postup? Mechanik, který mi to dělal, to vidí na GO motoru a prý už by bylo ale levnější koupit "nový". Tak nevím...Jo, hraje nějakou roli, že auto jezdí také na LPG (to jsem zapomněl na začátku uvést).

Re: olej u svodů výfukového potrubí
Autor: vitous80 (IP zapsáno)
Datum: 08.04.2014 14:01

Ještě přidám, že při prohlídce jsem olej našel také pod všemi svíčkami

Re: olej u svodů výfukového potrubí
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 08.04.2014 18:02

Tyhle uniky ma na svedomi tesneni pod vikem ventilu, jak uz jsem psal.
Kazdopadne tlaky nejsou zadna slava.

Sehnat dneska 1.6 16V v dobrym stavu je skoro nemozne (uz jako nove motory staly za prd), tak ze pokud si hodlas auto jeste par let nechat, rikam jednoznacne GO.



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **     **  **     **   ******   **    **   *******  
 **     **  ***   ***  **    **   **  **   **     ** 
 **     **  **** ****  **          ****    **     ** 
 **     **  ** *** **  **           **      ******** 
 **     **  **     **  **           **            ** 
 **     **  **     **  **    **     **     **     ** 
  *******   **     **   ******      **      *******  
Powered by Phorum.