www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
C18NE - špatný volnoběh za studena
Autor: m.artty (IP zapsáno)
Datum: 07.07.2018 08:08

Mám problém se svým Kadettem C18NE automat. Za studena hůř drží volnoběh - kolísá, chvílema má tendenci chcípnout, někdy i chcípne... při rychlém přidání plynu z volnoběhu se zaklepe a trvá mu chvíli než se sebere. Vypozoroval jsem, že v hadice za volnoběžným ventilem vzniká v určitých chvílích podtlak.

Zatím provedeno - vyčištění volnoběžného ventilu, kontrola hadic a kabelů, svíčky mají za sebou 1500 km, víčko rozdělovače velmi zánovní, zapalovací kabely jsou od pohledu ok.

Ohřáté auto už funguje normálně.

Myslím si, že problém bude ve volnoběžném ventilu, ale úplně nevím co s tím dělat. Bohužel jiný nemám na vyzkoušení a sehnat se mi ho také zatím nedaří. Můžu ventil něčím komplet zalít a nechat to třeba do druhého dne, jestli se v něm nerozpustí nějaký bordel. Do této chvíle jsou čistil WDčkem, jak je popisováno ve zdejším návodu. Případně kdyby někdo věděl o funkčním ventilu, mám zájem.

-------------------------------------------------------
'86 Opel Kadett GLS 5 dv. hatchback (C18NE)
'88 Opel Kadett GSI cabrio (C20NE)
'00 Opel Omega 2,5 TD (X25DT)

Re: C18NE - špatný volnoběh za studena
Autor: Astrák (IP zapsáno)
Datum: 09.07.2018 13:09

[aukro.cz]
[www.autokelly.cz]

Jinak za studena neškube? Jestli ne, tak to asi VN nebude... Může být ten krokáč, falešný vzduch, načlé čidlo teploty (nebo konektor/kabeláž)...

Ještě podobnou (i když trochu jinou) neplechu dělá slabá aku.

Jestli jsi z okolí Valašského Meziříčí tak ti na vyzkoušení půjčím krokáč z C16NZ.

Re: C18NE - špatný volnoběh za studena
Autor: m.artty (IP zapsáno)
Datum: 10.07.2018 05:57

Škubání spíše ne, spíš mi to přijde jako pomalá reakce toho ventilu volnoběhu. Falešný vzduch mě také napadl, hledal jsem a vše vypadá ok... ale nevylučuju, že hadice mezi filtrem a klapkou nemá někde vadu. Čidlo teploty je tam rok a má za sebou cca 1000 km.

Popisovaná závada se projevuje od doby co auto mám, někdy více, někdy méně. Teď je to dost a začíná mi to vadit.

Bohužel C18NE není jednobod s Multecem, je to čtyřbod řízený Jetroni.cem a tam narážím na problém - nikde na to nejsou díly.

-------------------------------------------------------
'86 Opel Kadett GLS 5 dv. hatchback (C18NE)
'88 Opel Kadett GSI cabrio (C20NE)
'00 Opel Omega 2,5 TD (X25DT)

Re: C18NE - špatný volnoběh za studena
Autor: Astrák (IP zapsáno)
Datum: 10.07.2018 13:27

Aha, špatně jsem si přečetl ten kód motoru, omlouvám se, četl jsem c18nz.

Tak na vícebodech různých automobilek jsem se s tímto setkal několikrát, a nikdy jsem to nevyřešil. Teď mi to dokonce dělá moje vlastní Lancia (taky od začátku) a KM jsem vyměnil, je to trochu lepší ale pořád zlobí.... Když na to příjdeš rád se poučím.

Re: C18NE - špatný volnoběh za studena
Autor: m.artty (IP zapsáno)
Datum: 12.07.2018 16:07

Nyní zkouším tvůj poznatek o slabé baterce, je pravda, že s ním jezdím málo a vzdálenosti taky nejsou velké. Baterka je na nabíječce a o víkend uvidíme jestli to má v mém případě spojitost nebo ne.

-------------------------------------------------------
'86 Opel Kadett GLS 5 dv. hatchback (C18NE)
'88 Opel Kadett GSI cabrio (C20NE)
'00 Opel Omega 2,5 TD (X25DT)



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil m.artty (12.07.2018 16:07)

Re: C18NE - špatný volnoběh za studena
Autor: Astrák (IP zapsáno)
Datum: 13.07.2018 06:39

Nabití mi nějak nepomáhalo (nechápu), jen výměna, dělalo to vždy cca poslední dva roky životnosti aku... Chování ale bylo jiné, ale když teď nad tím přemýšlím, tak to asi u Lancie taky zkusím vyměnit, náhradní mám nachystanou...

Re: C18NE - špatný volnoběh za studena
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 18.07.2018 15:40

Ahoj,

pokud je AKU stará a nemá kapacitu (poškozené desky uvnitř), můžeš jí nabíjet jak chceš, ale i když vypadá nabitá nemůže plnit jednu ze svých funkcí a tou je filtrování špiček z alternátoru - defakto se chovat jako obří kondenzátor a v palubní síti držet stálé napětí bez zásadního kolísání.

Tohle je velmi často závada, která trápí modernější auta - např. oktávky 2. Najednou se auto začne chovat divně - ŘJ jsou zmatené ze špiček - např. když ti sepne sahara nebo třeba i blinkry, když je na tom fakt AKU špatně. Už jsem takhle dvě poléčil jen výměnou baterky za novou.

Dále bych ještě zkontroloval mínusový vodič a jeho přichycení ke kastli - zde opět velmi často bývá začarovaný pes, který pořešíš kusem šmirglu na dosedací ploše.

Ale popravdě je mi divné, že by to mělo takový vliv na C18NE, který je ještě relativně hloupý co se elektroniky týče...

Re: C18NE - špatný volnoběh za studena
Autor: m.artty (IP zapsáno)
Datum: 23.08.2018 07:50

Auto jsem nehodil do šrotu, jen jsem na něj teď neměl moc času. Každopádně baterka je KO - vrátil jsem jí do auta po nabití a ani jsem nenastartoval. Nyní jsem jí vyměnil za téměř novou (stará cca 9 měsíců) a startuje to. První start nic moc, ale z toho se nedá dělat závěr - přes měsíc stál bez hnutí. Každopádně bude dále informovat.

-------------------------------------------------------
'86 Opel Kadett GLS 5 dv. hatchback (C18NE)
'88 Opel Kadett GSI cabrio (C20NE)
'00 Opel Omega 2,5 TD (X25DT)

Re: C18NE - špatný volnoběh za studena
Autor: m.artty (IP zapsáno)
Datum: 27.08.2018 18:08

Baterka vyměněná a vše stejné.

Akorát se dneska závada projevovala malinko jinak. Po stratu s zařazeným P relativně ok, při vyřazení do N volnoběh pořád relativně ok, po zařazení D a držení brzdy to skoro chcíplo. Tak jsem to nechal chvíli vrčet na N a pak už dobrý.

-------------------------------------------------------
'86 Opel Kadett GLS 5 dv. hatchback (C18NE)
'88 Opel Kadett GSI cabrio (C20NE)
'00 Opel Omega 2,5 TD (X25DT)

Re: C18NE - špatný volnoběh za studena
Autor: m.artty (IP zapsáno)
Datum: 19.10.2018 18:42

Závada se zhoršila do takového stavu, že s autem téměř nedá jezdit. Volnoběh kolísá, chvílema asi na 3 válce, má tendenci chcípat. Když to náhodou trošku jede, tak bez výkonu. Rozebral jsem výfuk s podezřením na roztavený katalyzátor (podobně se choval c20ne s rozsypaným katíkem), ale bez úspěchu - výfuk je ok. Zkušebně vyměněn regulátor tlaku paliva, také bez úspěchu.

-------------------------------------------------------
'86 Opel Kadett GLS 5 dv. hatchback (C18NE)
'88 Opel Kadett GSI cabrio (C20NE)
'00 Opel Omega 2,5 TD (X25DT)

Re: C18NE - špatný volnoběh za studena
Autor: m.artty (IP zapsáno)
Datum: 29.10.2018 11:57

Vyměnil jsem kabely ke svíčkám a jsme opět ve stavu z prvního příspěvku.

-------------------------------------------------------
'86 Opel Kadett GLS 5 dv. hatchback (C18NE)
'88 Opel Kadett GSI cabrio (C20NE)
'00 Opel Omega 2,5 TD (X25DT)

Re: C18NE - špatný volnoběh za studena
Autor: m.artty (IP zapsáno)
Datum: 04.05.2019 18:44

Vyřešeno

Proběhlo mnoho různých pokusných zásahů, jako výměna benzínového čerpadla, různé odpojování a připojování konektorů, pokusy s kostrou atd., které stále k ničemu nevedly.

Až jsem to jednoho dne nechal ohřát a zkusil vytáčet do otáček, auto nešlo přes 4000 otáček ať jsem dělal co jsem dělal. Tak jsem to chvíli držel v otáčkách, kam to šlo. Najednou rána a roztrhl se středový tlumič výfuku. Následně zjištěno, že zadní tlumič je nějaká "samodomo" výroba. Takže objednán nový střed a zadek. Po montáži auto konečně dobře jelo, ale problém s volnoběhem přetrval téměř beze změny.

Další víkend, další práce a další zjištění. Jak auto téměř rok prakticky jen stálo, tak byla v benzínu voda. Následovalo lehké vyčištění škrtící klapky, seřízení dorazu kapky (malá nedovírala) a nastavení volnoběhu. Velké zlepšení, ale stále to nebylo úplně v pořádku.

Dnes další práce a konečně vyřešení problému. Škrtící klapka ven a důsledné kompletní čištění. Následně seřízení snímače polohy klapky opět nastavení volnoběhu.... a ono to funguje. Auto krásně jede, zlehka jde do otáček, volnoběh drží. Ještě to bude chtít kontrolu a seřízení předstihu :-)

I když jsem byl chvílemi už hodně bezradný a měl chuť to rozebrat na díly nebo prodat, tak se nakonec podařilo. Auto funguje a může na STK.

-------------------------------------------------------
'86 Opel Kadett GLS 5 dv. hatchback (C18NE)
'88 Opel Kadett GSI cabrio (C20NE)
'00 Opel Omega 2,5 TD (X25DT)



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
       **  ********  ********  **          *******  
       **  **        **    **  **    **   **     ** 
       **  **            **    **    **   **        
       **  ******       **     **    **   ********  
 **    **  **          **      *********  **     ** 
 **    **  **          **            **   **     ** 
  ******   **          **            **    *******  
Powered by Phorum.