www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
Slyšíte pískání turba u ISUZU?
Autor: maxmin (IP zapsáno)
Datum: 25.05.2005 17:04

Ahoj všichni, zdá se mi že mám nějaké slabé auto. Všiml jsem si, že turbo mi začne pořádně pískat až kolem 4000otáček. (slyším to když mám otevřené okno, v interiéru to jinak není slyšet). Mám TDS isuzu. Třeba turbo od oktávek je slyšet i v nízkých otáčkách.
Mám taky celkem špinavý vzduchový filtr, naftový filtr už je na autě kdoví jak dlouho, možná to taky snižuje výkon, ale snad jen trochu, už se chystám to vyměnit.
Musí se na isuzu seřizovat na ISUZU ventily, vstřiky a tak? Nebo se seřizují samy? Jo a taky když jedu pomalu na řekněme na dvojku a dám nohu z plynu, nebo když se pak plynu zase dotknu, tak auto celkem škubne. Dá se to nějak vyladit aby jelo plynuleji?


Re: Slyšíte pískání turba u ISUZU?
Autor: Rom@n Kadett C16NZ (IP zapsáno)
Datum: 26.05.2005 14:26

Nafta sama osobně je háklivá na seřízení a na filtry.To turbo může znamenat nekvalitní olej,nebo přejetý interval.Co tam používáš za olej?Známí má Octavii 1.8turbo - benzín a použil do oleje nějakou přísadu od firmy Pro Long je to teda drahý jako sviňá (800kč) ale od tý doby co to tam dal mu turbo zabírá zkoro od volnoběhu.

Re: Slyšíte pískání turba u ISUZU?
Autor: maxmin (IP zapsáno)
Datum: 26.05.2005 20:55

Díky moc za informace. Olej už mám zralý na výměnu a při té výměně vyměním i filtry, možná i termostat, protože se mi to trochu hřeje. Mám tam nějaký minerál valvoline.

A jak je to se seřizováním vstřiků a rotačního čerpadla? Dají se vstřiky nějak vyčistit? Zvládnu to sám, nebo to musí udělat někdo odborně? Začala se mi ztrácet chladící kapalina, ale nevypadá to, že by někde tekla, snad ti není prasklá hlava. Ubude mi tak 2dcl na 1000km


Re: Slyšíte pískání turba u ISUZU?
Autor: lala (IP zapsáno)
Datum: 27.05.2005 05:42

Začni výměnou všech filtrů a oleje- to všechno zanedbaný dokáže dělat pěknej bordel! Jinak vtřikovací čerpadlo ti seřídí v nějakym specializovanym Diesel servisu, ventyly se u Isuzu musí bohužel seřizovat, takže tohle všechno zkusit a mělo by to bejt dobrý, jestli ne tak bádat dál, ale tohle je základ!

Re: Slyšíte pískání turba u ISUZU?
Autor: Rom@n Kadett C16NZ (IP zapsáno)
Datum: 27.05.2005 06:57

Jako olej pro turbodiesel doporučuji polosyntetiku, ne minerál .
Na turbo motory se nevyplatí na oleji šetřit. Doporučuji minimálně 10W-40, ale musí to být polosyntetika, zvolil bych nějakou lepší značku, já používám Esso 10W-40 typ přesně nevím, ale je to rozdíl oproti normálnímu oleji.
Jinak si myslím, že i s lepším Mogulem na tom nebudeš taky zle, ale chce to dobře vybírat.

Re: Slyšíte pískání turba u ISUZU?
Autor: Isuzu (IP zapsáno)
Datum: 27.05.2005 10:01

Mám taky motor Isuzu a turbo píská jen když mám studenej motor v rozmezí 2200-3500 a za tepla potom až kolem 4000 otáček vyměn určitě palivovej filtr a lej polosyntetiku 10w40 mám kolem 250000 km najeto.
U isuzu je turbo efekt minimalní u Škody je to zas moc slyšet

Re: Slyšíte pískání turba u ISUZU?
Autor: Sady (IP zapsáno)
Datum: 21.06.2005 13:12

Filtry vyměň každopádně já mění vzducháč vždy při výměně oleje každých 10 až 12 tisic km. Olej používám FUCHS TITAN CF polosyntetika pro diesely.
Zkontroluj si tlak turba! Sám nebo s někým! Přidávej plyn a zmáčkni gumovou hadici co vede z chladiče turba do motoru a musíš cítit jak ti to sevřenou ruku opět rozevře a neboj se stisknou pořádně. Možná máš někde ve spoji netěsnost a tlak Ti uniká jinde, možná i chladič je prasklý.maxmin napsal:

Re: Slyšíte pískání turba u ISUZU?
Autor: Fukín (IP zapsáno)
Datum: 21.06.2005 17:05

Po problémech s tlakem mazání mně řekl technik u Opla,že mazání je nízkotlaké a vůbec tam nepatří žádná syntetika. Takže jsem začal používat M7ADSIII,je to minerál pro turba. Schválně jsem se podíval do servisní knížky,moje auto bylo totiž předváděcí v salonu Opel ve Vídni,a zjistil jsem,že oni opravdu používali minerál a měnili ho po 7500km. Takže,pokud tam bude někdo lít syntetiku,tak si moc nepomůže,já jsem na ten hustší minerál tohle auto nastartoval i v -20°C. Po zkušenostech,když jsem dělal v servisu používám z našich olejů jenom Paramo.
Turbo mně moc nepíská,zabírá,podle toho,jak natankuji kvalitní naftu. Když je dobrá,tak hned nad 2000ot. a když je horší,tak až kolem 2500ot,ale jak zabere,tak si pohrám i se silnějším benzíňákem. Jen tak mimochodem,turbo nemůže zabírat ani po nějakým zázraku hned za volnoběhem,protože potřebuje tlak výfukových plynů,a ten má,až je začne vyrábět ve větším množství.
Co se seřízení ventilů týče,nedávno jsem psal,že je potřeba mít přípravek,aby se nemusela sundávat vačka-beru zpět. Ta vačka je rychlejší a může se přitom hned vyměnit řemen.
Vstřiky nejsou žádná jednoduchá záležitost,jsou přesně nasměrovaný a na jejich vymontování potřebuješ dost speciální klíč. Do toho bych se laicky nepouštěl.

Mám sedan Isuzu 92 a sedan 1,7D.

Re: Slyšíte pískání turba u ISUZU?
Autor: Petr tds (IP zapsáno)
Datum: 22.06.2005 12:45

Fukin tak se nestacim smat s tim olejem.:-) Jestli to nekdo delal tak ve vasem sevise ze tam nalil m7ku a pak si zaplatil jak za cizi tak jsem doma :-)
Lij tam rovnou m6ku.
Jo ten tvuj olej je delanej pro Liaze a tatry ale tam je dobrej!

PS:Je prece logicke ze turbo potrebuje poradnej olej.

Re: Slyšíte pískání turba u ISUZU?
Autor: Fukín (IP zapsáno)
Datum: 22.06.2005 19:12

Zbytečná debata,když neznáš fakta.

Re: Slyšíte pískání turba u ISUZU?
Autor: čurda (IP zapsáno)
Datum: 26.06.2005 20:40

pánové zdravím....
i já si myslým, že turbo motor musí mít kvalitní olej.. a měnit filtry a to jak palivovej tak i vzduchovej, jest nutnost!!! pokud někdo přemýšlíte, že si sami seřídíte čerpadlo, tak nato honem rychle zapomeňte!!! možná nějakého starého BOSCHe, ale běda jak to bude LUCAS nebo DENSO... tak jste v prde..
A turbo u benzínu, aby zabíralo od volnoběho po nalití nějakého přípravku je fakt nesmysl....
asi by to dlouho nevydrželo a rozlítlo by se na tisíc kousků.....
pokud někdo dokáže posadit sepnutí turba do nižších otáček, tak se nedostane pod 1500ot. možná 1400ot. ato mám z vlastní zkušenosti, a to lze jen na motorech TDI a za předpokladu změny FW řídící jednotky, ale nebude te jezdit za 6litrů nýbrž za 20l. Sám jsem jezdil v Golfu4 1.9TDi o výkonu 190k a další max. výkon se nám podařil s Golfem3 stejný motor, jen turbo s naklápěcíma lopatkama z AUDI, dostat na cca 220k avšak né na dlouho... jak jsme upravili krouťák a turbo do 1500ot. tak se pak rozlítlo.
nejnižší životnost měl Golf4 a jeho turbo, které seplo v 1350ot. ujel asi 700metrů a byl KO.
chlapi pokud nemáte el. čerpadlo, pak zapomeňte nato, že za použití šroubováku zlepšíte chod motoru, nebo i výkon!
zatím čusberus...



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **     **   *******   **     **  **     **        ** 
  **   **   **     **   **   **   **     **        ** 
   ** **    **     **    ** **    **     **        ** 
    ***      ********     ***     **     **        ** 
   ** **           **    ** **     **   **   **    ** 
  **   **   **     **   **   **     ** **    **    ** 
 **     **   *******   **     **     ***      ******  
Powered by Phorum.