www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
2. Motor :  Technická poradna   převodovka, vstřikování, palivová soustava, náplně, výfuk  
Jdi na stránku: 12Následující
Aktuální stránka: 1 z 2
Dieslové motory
Autor: Kačena (IP zapsáno)
Datum: 27.05.2005 10:10

Zdravím, chci se zeptat, jaké máte zkušenosti s dieslovými motory u Aster F, r.v. 97, 1.7 TD. Jsou to už motory ISUZU?? Poraď te, je lepší koupit 1.6 16V nebo 1.7 TD-z hlediska spotřeby paliva, ale hlavně kvality motoru?
Děkuji za odpověď.

Re: Dieslové motory
Autor: Isuzu (IP zapsáno)
Datum: 27.05.2005 10:43

Já mám 1,7tds motor Isuzu asi jeden rok a spotřeba je od 5,5
6,5l nafty na 100km.Když na něj šlapu tak si veme i 7l
Motor Isuzu má 60KW a Opel 50KW ale prej se motor Opel moc nepovedl
tak sem si raději koupil Isuzu,díly jsou asi drahé je to přeci jen Japonec ale podle me to vyjde na stejno z osobní zkušenosti vím že třeba Alternátor(Hitachi) mě opravili za 4500.-,pak odešel startér(Mitsubishi )a oprava stála 3900.- jinak sem neměl problém.
Benzínové motory neznám ale vím že 1,6 16v jsou nejhorší na papaní oleje
Doporučuji 1,7TDS Isuzu

Motory Isuzu se montovali součastne s morotem Opel od roku 92

Re: Dieslové motory
Autor: Mascote (IP zapsáno)
Datum: 27.05.2005 11:02

To Kačena:
Cca před dvěma měsíci jsem si koupil Astru F 1.6 16V, lakal me ten vykon a rozumny objem. Ale?! Kdyz si proctes forum OPELCLUBRENBAU, tak zjistis, ze ten motor neni moc povedeny. Ja jsem ted po castecne GO motoru, kterou ale provedl dovozce (byli fakt vstricni a ochotni), protoze mi odesla komprese na 4. valci. A spotreba? To je taky kapitola sama pro sebe, po Praze jezdim lehce pres 9 litru/100 km a venku tak okolo 8 l/100, opravdu zalezi jak s tim jedes. Zas na druhou stranu musim rici, ze ten vykon motoru neni opravdu spatny a kdyz potrebujes tak te auto ve stychu nenecha. Ale vse je o tom, co od auta cekas smiling smiley)

Re: Dieslové motory
Autor: Kačena (IP zapsáno)
Datum: 27.05.2005 11:17

Děkuji za odpověď. Ještě se zeptám-teda jsem ženská a úplný laik, tak promiň, jestli bych se ptala nějak hloupě- ty motory ISUZU se montovaly do Aster automaticky? Slyšela jsem, že tam dřív dávali motory od VW a ty byly špatný. Je ňákej způsob, jak můžu já jako laik poznat motor ISUZU?

Re: Dieslové motory
Autor: Romano (IP zapsáno)
Datum: 27.05.2005 11:22

Čau.
Já osobně jsem zastáncem benzínu, mám Astru F 1.8 16V(92KW)r.v. 95,nafťáky uznávám až od TDI(100KW) a i přes to dalším autem bude benzíňák.Pravdou je že povedenější jsou u dieslových Aster motory Isuzu.Když, ale srovnám 1.6 16V a 1.7TD, tak mi vychází.
Spotřeba stejná; s benzínem bude svižnější svezení;levnější údržba benzínu než nafty.
Na druhou stranu musím přiznat, že mi při sportovně-závodní jizdě mirně ubývá olej 1L na 4000km.Což není "problém" jen Opláckých 16-ti ventilů mimo 2.0 16V Gsi.Jinak s Astrou nemám žádné problémy a to má najeto již 155tis.-já 20tis.
Nadruhou stranu u staršího auta plátí 100% to, že jak se o něj (ne)staral předchozí majitel,tak Ti bude sloužit.Pokud ho honil a neudržoval Ty už to nezachráníš a nebude fungovat žádné auto ať benzín či diesel.Proto hodně štěstí při výběru.Romano.

Re: Dieslové motory
Autor: Isuzu (IP zapsáno)
Datum: 27.05.2005 11:37

Dá se to poznat na první pohled motor Isuzu starší provedení má na tom černym deklu červenej nápis TURBO a novější verze žlutej podklad černé pismo DIESEL viz foto1. Motor Opel má na deklu Stříbrnej napis Diesel
Dale to poznáš podle palivoveho vedení Isuzu ho má v zadu a Opel ve předu viz foto2

Přílohy: opel diesel.jpg (59.4KB)  
Re: Dieslové motory
Autor: Isuzu (IP zapsáno)
Datum: 27.05.2005 11:38

foto 1

Přílohy: isuzu turbo.jpg (42.8KB)  
Re: Dieslové motory
Autor: Kačena (IP zapsáno)
Datum: 27.05.2005 11:59

Super, díky moc, fakt jsi mi pomohl. Ještě nevím, pro co se rozhodnu, ale pokud to bude diesel, půjdu po ISUZU, a je dobré vědět, jak ho poznám.

Re: Dieslové motory
Autor: Kačena (IP zapsáno)
Datum: 27.05.2005 12:06

Díky všem za názor. Teď už musim mazat, ale určitě zas někdy požádám o radu. Je pravda, že při koupi auta musí mít člověk fakt štěstí....tak snad se na mě usměje smiling smiley

Re: Dieslové motory
Autor: IJK (IP zapsáno)
Datum: 29.05.2005 20:14

Měl jsem 4 roky 1.6 8V (55kW), t.j. slabší než 16ventil, ale byl naprosto bezproblémový, při 180tis. nežral ani kapku oleje na 15tis. výměny.
Teď mám Opel 1.7DTL (ten pomlouvaný 50kW) a taky se s ním dá žít, oproti benzinu o víc jak litr nižší spotřeba a lepší zátah při nízkých obrátkách, naopak nad 4 tisíce ho nemá cenu trápit. Při asi 200tis. km taky olej nežere a jezdí slušně. Myslím, že hlavně záleží na tom, jak se k měmu kdo choval.
Pokud vím, hodně 16ventilů mělo potíže se spotřebou oleje, u ropáků zase s oblibou pískají a poté odcházejí klínové řemeny. Ropáci ISUZU více trpěly na praskání hlav, zase líp chytají za velkého mrazu a mají větší výkon...
Takže bych výběr motoru nechal hlavně na kvalitě auta, případně zvykách řidiče /řidičky. Kdo chce výkon a rád auta hodně točí do obrátek, je jednoznačná volba 16ventil. Kdo nerad řadí a nemusí trhat asfalt, pak ropáka (a netřeba se obávat ani Opla, pokud není vyloženě pochybný), kdo chce nejjednodušší údržbu a spolehlivost, pak 1.8 8V nebo 1.6 8V.

Re: Dieslové motory
Autor: Sady (IP zapsáno)
Datum: 02.06.2005 13:24

Mám ISUZU a na tacháči točím přes 320tkm a na motor jsem nešahal, je tichý a v zimě naskočí lépe než kde jaký benzín. Olej nežere skoro vůbec.
Prasklou hlavu poznáš jednoduše. Sedni do auta a protáhniho tak na 15km alespoň 120km/h. Pokud poleze teplota ke 100, je prasklá hlava.
Jinak při dnešních cenách paliva je to skoro jedno, když jezdím velmi slušně jezdím skoro pod 5l, když tomu dám, tak i 7l. U ISUZU neni elektronika u 16V je ji tam spoustu. Jediné co je rozhodující je předchozí majitel!!!!!!!!!!!

Re: Dieslové motory
Autor: maxmin (IP zapsáno)
Datum: 04.06.2005 22:08

Jak je to přesně s tou prasklou hlavou? Mi se totiž isuzu celkem hřeje, ale chladič vypadá nic moc a taky tam mám nárazník GSi a ten má menší chladící otvor. Dá se to poznat ještě jinak? A kolik ten motor s prasklou hlavou může ještě vydržet? Zhoršuje se to postupně, nebo to najednou přestane jet?


Re: Dieslové motory
Autor: Fukín (IP zapsáno)
Datum: 05.06.2005 09:26

Mám dvě Astry s naftou. Na huntování a to horší jezdění atmosférickej Opel 44kw,a jinak používám druhou s Isuzu 60kw. V zimě mínus 20 stupňů není problém,spotřeba od 5 aždo 5,5 litru. Není problém s tímto autem udělat 180,na dálnici se to špatně hlídá. Spotřeba oleje- od výměny do výměny nedolévám. Isuzu nemívá problémy s hlavou,hlavy praskají na Oplech. Na isuzu je potřeba udělat nejpozději ve 150tisíc ventily-POZOR,NENÍ TO SAMOSTAV.
Na běžné jezdění doporučuji Isuzu,přešel jsem na naftu z plynu,na plyn jsem najezdil kolem 300 tisíc a už to nechci. Jsem původním povoláním automechanik a vím,co říkám.

Re: Dieslové motory
Autor: optimit (IP zapsáno)
Datum: 06.06.2005 07:33

Ještě kolem typů motorů:

od MY92 do MY94 se montovaly diesely
Opel 1.7 D 44kW (bez turba) a
Isuzu 1.7 TD 60kW

od MY95 do konce výroby Astry F
Opel 1.7 DTL 50kW (s nízkotlakým turbem)
Isuzu 1.7 TD 60kW

Re: Dieslové motory
Autor: Radim - GSI (IP zapsáno)
Datum: 06.06.2005 08:08

Romano jak si s tim spokojenej s tim motorem 1.8...92kw...

Re: Dieslové motory
Autor: Tori (IP zapsáno)
Datum: 06.06.2005 21:38

To Fukin: O nutnosti nastavení ventilových vůlí u motoru Isuzu už sem slyšel, jen nevím kolik. Nevíš přesnou hodnotu?
To Kačena: Jsem majitelem diesla a shodou okolností došlo na Isuzu v Astře, za první rok a půl do vyschnutí zdroje sem ušetřil docela dost peněz za naftu, ale teď už musím jezdit k pumpě tak jako většina motoristů. Dnes už bych do nafty nešel. Donekonečna můžeme rozebírat návratnost při určitém počtu ujetých kilometrů. Vztah mezi opotřebením motoru a ujetou vzdáleností a do toho brát rozdíl v počtu ventilů ... Za dobu kdy Astru mám sem si na ní už zvykl a naučil se s ní jezdit, ale benzín je prostě benzín.

Re: Dieslové motory
Autor: Fukín (IP zapsáno)
Datum: 07.06.2005 18:49

Dělat ventily na Isuzu,lépe řečeno dnes už na všech motorech není žádná sranda. Už se to neseřizuje šroubkama,ale mění se podložky,to i na Francouzech.
Buď na ty vodítka musíš mít stahovák,nebo sundat vačku. Do vačky bych hrabat nedoporučoval,já si budu stahovák vyrábět. Podložky se buď ubrušují na magnetce nebo se dávají nové. Jedna stojí cca 340,- až 360,-korun. Většinou se různě kombinují a tak nakonec,když se zjistí,že třeba 5 ventilů má špatnou vůli,nakonec se upraví nebo vymění třeba jen 2 podložky. No a to hlavní nakonec: sací 0,15 a výfukové 0,20.
Možná by někdo řekl,že Japonci to dělají blbě,když se to musí seřizovat,ale ony ty samostavy nejsou zase takový div a hodně automobilek je raději nemontuje. Vím,že mně bude od někoho vynadáno,ale Opel sám s tím měl dřív hodně velké problémy,nevím,jak dnes. Na hromadě aut to nefunguje,jak by mělo,ale většina lidí to nikdy nezjistí

Re: Dieslové motory
Autor: IJK (IP zapsáno)
Datum: 07.06.2005 20:53

Konkrétně u Opla jsem měl hydroštosy na 1.6i a teď mám na 1.7DTL. oba motory kolem 200tis. a v životě jsem na ně nešáhl - IMHO to funguje víc než dobře. Ale třeba mám jen kliku..

Re: Dieslové motory
Autor: Zuzana (IP zapsáno)
Datum: 27.02.2006 18:02

Ahoki!!!!Chtěla bych se zeptat stručně na Dieslový motor co to vůbec je a trošičku víc popsat!!!!Moc prosím máme totiž z toho referát a já vůbec ani nevím co to ten dieslův motor je!!!!Prosím poraď te!!!

Re: Dieslové motory
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 27.02.2006 18:22

Zuzko sice je tady spousta lidi, ktery by Te vysvetlili princip a rozdil mezi benzinovym a dieselovym motrem, ale kdyz si das ve vyhledavaci neco jako "principy spalovacich motoru" urcite najdes velice dobre a obsahle popsanou problematiku kterou potrebujes..:-)

Jen namatkou jsem narychlo nasel :
[www.zsjanov.cz] - Dole jsou .PDF soubory
[www.seminarky.cz]

atd, atd..:-)

Jdi na stránku: 12Následující
Aktuální stránka: 1 z 2


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Připojit soubor
  • Můžete připojovat soubory následujících typů: jpg, gif, bmp, pdf
  • Soubor nesmí být větší než 600KB
  • k tomuto příspěvku může být připojeno ještě 3 soubor(ů|y)
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **     **  **     **  **         **    **  **    ** 
 **     **  **     **  **    **    **  **   **   **  
 **     **  **     **  **    **     ****    **  **   
 **     **  **     **  **    **      **     *****    
  **   **    **   **   *********     **     **  **   
   ** **      ** **          **      **     **   **  
    ***        ***           **      **     **    ** 
Powered by Phorum.