www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
3. Elektrika :  Technická poradna   ECU, osvětlení, přístrojová deska, čidla 
Jdi na stránku: 12345Následující
Aktuální stránka: 1 z 5
Alternátor
Autor: lemy (IP zapsáno)
Datum: 20.06.2008 16:23

Zdravím.
Přestala mi dobíjet OMEGA A(C20NE).Nejprve jsem myslel,že se odporoučel altík (DELCO REMI),ale pak mě napadlo změřit budící napětí na alternátoru a je tam jen 1,5V.Pojistky jsou OK,baterka taky.Kontrolka dobíjení svítí.Nevím kam ten bílomodrý drát od alternátoru vede.Uměl by někdo poradit?

Re: Alternátor
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 20.06.2008 17:44

Bilo-modry dat vede od alternatoru prave ke kontrolce dobijeni.

Re: Alternátor
Autor: lemy (IP zapsáno)
Datum: 20.06.2008 17:53

To jsem si myslel,ale proč na něm je jen 1,5V(měřeno proti kostře)?

Re: Alternátor
Autor: lemy (IP zapsáno)
Datum: 22.06.2008 05:30

Ještě jeden dotaz.Ví někdo,jestli lze zaměnit alternátor z Omegy 2,5TD za ten můj 2,0i?

Re: Alternátor
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 22.06.2008 15:14

Omega 2.5TD ,tedy Omega B, má motor původem BMW, tudíž bude mít nejspíš jiné držáky. Ale netvrdím, že určitě. A těch 1,5V na vývodu na kontrolku? Nejspíš úbytek napětí v regulátoru. Pokud nezhasíná kontrolka, zkus při nastartovanem motoru na chvilku propojit stálý plus s tím vývodem na kontrolku a koukni, jestli to hne s napětím na aku. Pak dej kdyžtak vědět.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Alternátor
Autor: lemy (IP zapsáno)
Datum: 22.06.2008 20:59

Nehne.

Re: Alternátor
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 22.06.2008 23:18

Tak rozebrat a změřit vinutí a diody. Osobně to ale tipuji spíš na regulátor.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Alternátor
Autor: kubi (IP zapsáno)
Datum: 19.10.2008 15:51

Ahoj kluci potřeboval bych se zeptat, jestli někdo netušíte, z jakého Oplího motoru pasuje altík na kamarádovo Daewoo Racer 1,5 8v kód: G 15 SF ??? Blbne mu stávající a nerad by dával 7500 za nový obzvlášť když to skoro převyšuje cenu auta grinning smiley

__________________________________________________________________
Kadett E "Neela" - C13N >> C20XE swap

[picasaweb.google.cz]

Re: Alternátor
Autor: Brouček (IP zapsáno)
Datum: 19.10.2008 16:04

A proč by měl dávat hned nový?? Zjištoval vůbec co mu na něm blbne?

Zdraví Brouček
Vectra A sedan C25XE modrá metalíza - minulost
Vectra C sedan Z18XE zelená metalíza - součastnost

Re: Alternátor
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 19.10.2008 17:34

No, ať si změří jaký rozměry mají uchycovací otvory a pak ať se mrkne třeba na stránky u autokelly a podívá se jaký rozměry mají nový altiky pro opel - hned uvidí, který mu tam pásne...
Jinak když mu blbne altik, nemusí být nutně závada v něm - ať pořeší země, přívoddní kabely atd...

Re: Alternátor
Autor: jožin (IP zapsáno)
Datum: 19.10.2008 18:09

Na mého Racera jsem pořídil altík na vrakáči Opelů v Plzni. Tušim že je z Corsy. Voni na vrakáčích asi moc dobře vědí kam co pasuje winking smiley
Jo a stál pětikilo



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil jožin (19.10.2008 18:12)

Re: Alternátor
Autor: TDD (IP zapsáno)
Datum: 18.11.2008 12:00

Zdravim vespolek a prosim o radu.
Odesel mi alternator do vecnych lovist, resp. cena jeho opravy by nyni jen na dilech (7,5 tis. Kc) prevysovala cenu noveho alternatoru - jedna se o Hitachi.
Takze chci koupit novej.
Mohu do auta, kde byl do ted Hitachi namontovat alternator jineho vyrobce? Videl jsem kdysi nejakou tabulku s hodnotama a pamatuju, ze se navzajem lisily.
Pri hledani jsem narazil u Kelly i na alternatory Starline s udajne triletou zarukou. Popravde znacce Starline moc neverim ale cca polovicni cena oproti nejlevnejsim Bosch aspol. je lakava. Nemate nekdo zkusenosti s jejich elektrozarizenima (altiky i startery).
Predem diky a at to frci
TDD, Astra F Car, 1997, 17TDS

Re: Alternátor
Autor: MartinTomáš (IP zapsáno)
Datum: 18.11.2008 14:47

Já bych skočil nejpve na vrakoviště!!1500 - 2000Kč a není co řešit. + jeho kontrola v el servise s výměnou uhlíků za 70Kč (bez práce)

Pokud se bude shodovat uchycení a V + A, tak je šumák jaký je výrobce.


Základní výrobci alternátorů:
Bosch 14.0V
Delco-Remy 13.6V
Hitachi 12.0V

(při 3000ot/min by mělo být napětí cca + - 13.5 až 14.5V )

Opel Astra Caravan F X17DTL r.v. 95

Re: Alternátor
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 18.11.2008 14:59

Ahoj!
Upřímně jsem hitachi altík nikdy neviděl, ale pokud jsou stejné rozměry alternátorů a přívodní vodiče k němu zapojíš dle schema určeného pro ten typ, co tam dáš, není důvod, proč by tam nešel :-)!
Ale rozhodně to asi nepůjde jenom vyměnit kus za kus...některý alternátory vyžadují jiné zapojení pro přívod budícího napětí resp. proudu k regulátoru napětí.
A jinak starline věci jsem zatím dával asi 5 známým do auta (3 startéry - 2x kadett a 1xfelicie a 2 alternátory - 1 kadett a 1 vectra) a makají už cca rok bez potíží a dělají to, co mají... toť moje zkušenost

Re: Alternátor
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 18.11.2008 15:01

Jinak kdybys šel do altiku z vrakáče, vyměň si v něm uhliky + ložiska a nech si proměřit diodový můstek...

Re: Alternátor
Autor: TDD (IP zapsáno)
Datum: 22.11.2008 16:18

Serwus,
Hitachi altik jsi nevidel? Strucne: prijde mi uplne stejnej jako ostatni altiky stejnyho typu jenom ma vsechny soucastky 2-4x drazsi.
Takze do starsiho alternatoru jsem nesel, koupil jsem funglovku, predevcirem ho namontoval a pred chvili dopnul klinak a na zkousku a s obavama poprvy po 2 tejdnech nastartoval... Chytnul napoprvy i pri 1°C nad nulou, ALE: na volnobeh jsem nameril jenom asi 12,7 V, pri pridani plynu to slo cca na 13,9-14,1V. Ze by se to vztahovalo k Tvy vete "ze nepujde vymenit kus za kus"?! Kdyby to byla pravda, tak me ale nenapada, jak jinak zapojit ty dva draty (jeden na kontrolku, druhej nekam...) a kabel na + pol baterky, co k alternatoru vedou. Tak jsem zvedavej, jak se bude chovat pri dalsich pokusech...
At to frci...
TDD, Astra F Car, 1997, 17TDS

Re: Alternátor
Autor: TDD (IP zapsáno)
Datum: 25.11.2008 18:03

Zdravim jeste jednou v sekci alternator a prosim o nazor kohokoliv, kdo se trochu vyzna.
Starej alternator jsem vyndal (viz vyse) protoze doslouzil - prosoupany vinuti, tim padem asi kratas, propalena dioda, snad i regulator, vyzvejkany gufero, loziska uz taky za hranici zivotnosti...
Poridil jsem funglovej alternator, namontoval, zapojil kabely i vyvevu, natah klinak - proste jsem na tom nevidel nic slozityho...
Nabil jsem baterku. Nastartoval jsem, vsechny spotrebice vypnuty a meril jsem multimetrem napeti. To pomalu ale jiste stoupalo od nejakejch 12.6V nahoru, pri pridani plynu vylitlo s otackama az cca ke 14,1V. Vyjel jsem a udelal malej okruh, zastavil a zase meril s rozsvicenejma svetlama, to uz se drzelo napeti kolem 14V i na volnobeh (to se mi libilo), ale pri vypnutejch spotrebicich sel i k 14.6V a to uz se mi moc nelibilo. Vyrazil jsem jeste na jeden okruh a cestou na 5-10 minut zastavil a nechal bezet motor s vypnutejma spotrebicema. Po vyjeti jsem (s citem) zkousel jestli s otackama nepohasinaj/nerozsvecujou se vic svetla a osvetleni interieru. Nato se zacal chovat divne otackomer - na chvili padnul na nulu, hned zase ukazoval spravne i spatne a takhle se to nepravidelne stridalo az asi po minute zustal definitivne na 0. Takze rychle zpatky domu a pri mereni stavy u baraku bylo jasny ze jsem dojel jenom na baterku (na baterce cca 12.2V) a pri mereni primo na alternatoru skacou hodnoty napeti cca od 4 do 7V, otacky motoru nemaj vliv.
Evidentne jsem "nejak" odvaril uplne novej alternator. Nenapada nekoho z tohodle slohovyho cviceni, kde doslo k chybe? Mohlo to zpusobit napr. vadny rele kontroly dobijeni? Muze vadny relatko oddelat celej alternator? Fakt uz nevim co s tim (krome cesty do servisu) a schemata z Etzolda ve srovnavani s realitou mi taky moc jistoty nepridavaj...
Predem diky za jakoukoliv stopu
At to frci
TDD, Astra F Car, 1997, 17TDS

Re: Alternátor
Autor: JardaGSi (IP zapsáno)
Datum: 25.11.2008 20:00

Ahoj!
To jak jsi psal, žes měřil ty napětí po "odvaření"...tak na baterce jsi musel naměřit to samé jako na výstupním konektoru z alternátoru - jsou spolu spojeny vodičem o relativně velkém průžezu, kde nějaké úbytky napětí na tak krátkých vzdálenostech nepřichází v úvahu! Kdes vzal těch 4 až 7V???

Jestli na dvou koncích toho 35 cm dlouhýho drátu naměříš dvě různý hodnoty, myslim, že je v hajzlu smiling bouncing smiley (zkontroluj konektory - očka) - když ho odpojíš od baterky a od altiku a dáš na každý očko měřící hrot, musíš naměřit odpor takřka nula cca 0,05 až 0,1 Ohm - pokud je vyšší svědčí to o poškození kabelu. Dále zkontroluj ukostření altíku - těleso alternátoru proti (-) polu na baterii musí mít rovněž takřka nulový odpor!

Pokud jsi nastartoval při odpojený baterce od alternátoru = po chvilce altík opravdu umře. resp. polovodiče v něm (na diodách bez zátěže tj. baterie mohou vzniknout krátkodobé špičky, které zničí PN přechod)... Navíc v altiku nejsou žádné vyhlazovací kondíky = průběh výstupního napětí není zdaleka přímkový = lezou ti z něj jakoby pulzy - resp . usměrněné půlvlny ze sinusovky, takže běžný digitální multimetr z toho může být jaksi zmatený a ukazovat dost nesmysly. Jako vyhlazovací kondik zde působí kapacita baterie - proto při připojené baterii naměříš těch trvalých cca 14.1V...

Jinak regulátor napětí by měl být konstruovaný tak, že vinutí vybudí do výrobcem nastaveného maxima, přes které ale nejde - takže by měl přežít on i budící vinutí.
Alternátory začínají pracovat efektivně až při vyšších otáčkách, takže když na volnoběh tam máš cca 13V a při třeba jen o 500 ot*min-1 (což jsou třeba min. pracovní otáčky motoru, pod které se v běžném provozu nedostaneš) už tam můžeš mít těch požadovaných 14.1V, je to naprosto normální. Napětí na baterce bys neměl mít vyšší jak cca 14.5V, při vyšších už dochází k plynování elektrolytu.
Ta věta kus za kus byla myšlená tak, že třeba některý altík má k regulátoru napětí jeden přívod (+) a o chlup novější model má už přívody dva (+) a (-) a leckdo to prohodí, nebo např jsem i viděl altik, kde jeden model má přívod jeden budící (+) a ten samý, ale starší má k regulátoru přívody 2 (a s jednim drátem to nefachá - jde o jen blbou klemu, ale musí tam být). Příp. třeba starší model měl regulátor mimo těleso altiku, novější ho měl už přímo na sobě apod. ...
Proto jsem říkal, že je dobrý před zapojenim zkontrolovat jaký dráty a odkud na ten altík vedou a jestli jsou stejnak zapojený jak vyžaduje jiný výrobce jehož altik tam chceš dát...
A jestli tohle všechno sedí, normálně ho jdi reklamovat a dostaneš nový, nebo ti tenhle musí spravit ... Jinak, jaký jsi nakonec koupil? Ten starline nebo jiný?

Re: Alternátor
Autor: TDD (IP zapsáno)
Datum: 26.11.2008 12:44

serwus;
zahady pokracujou; chtel jsem dneska cca 100m popojet, normalne jsem nastartoval a on i fungoval otackomer, vyjel jsem a otackomer se zacal chovat jako vcera nez uplne odpadnul = chvili na 0, chvili normalne...; po zastaveni jsem neodolal a zase meril (volnobeh bez spotrebicu), na baterce "normalni" napeti kolem 13V a melo tendenci stoupat; zajimavej byl ale ten otackomer, chvili 0, chvili 400, chvili normalne kolem 800, a co vic, kdyz ukazoval tech 400 nebo 800, tak to zrejme byly skutecny otacky, protoze bylo slyset jak motor zrychlil/zpomalil;
dobiju ted baterku (ukazuje cca 12.4-12.5V, po vcerejsim nedobijeni a ceste se svetlama na baterku bych cekal min) a pujdu mrknout na ten +kabel a taky na kostru; starej altik byl ukostrenej jenom pres prirubu na blok, takze u toho novyho jsem to neresil a nechal jsem stejne (ze by se stala tady chyba?!);
kde a kam mam pripadne pridat novou a poradnou kostru? jediny misto jsou ty pripevnovaci srouby a sroub pro napnuti klinaku;
jo, nakonec jsem koupil ten starline, protoze jsem na nej mel pres kamose jeste 25% slevu tak nebylo v tu chvili co resit;
zatim a diky moc za minuly i prip. budouci rady a taky trpelivost;
TDD, Astra F Car, 1997, 17TDS

Re: Alternátor
Autor: TDD (IP zapsáno)
Datum: 27.11.2008 15:53

zdravim,
tak dneska jsem premeril podle rady odpory na +kabelu na koncovkach a ukazuje odpor 0.5-0.7, mezi telem alternatoru a blokem motoru taky kolem 0.5-0.7; pokud to moje udelatko ukazuje skutecne v ohmech a funguje, jedna se o hodnoty az 10krat vyssi nez davas jako referencni..., a to asi neni moc dobre (?);
kazdopadne uz jsem se dneska na pristi tejden pro jistotu objednal i k autoelektrikarum do servisu (vaham jestli to nemel bejt muj prvni krok), tak si s tim treba poradej, ale ja to nevzdavam a budu pokracovat v pokusech...;
At to frci
TDD, Astra F Car, 1997, 17TDS

Jdi na stránku: 12345Následující
Aktuální stránka: 1 z 5


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 ********  **         **      **  **     **  **    ** 
 **        **    **   **  **  **  **     **  ***   ** 
 **        **    **   **  **  **  **     **  ****  ** 
 ******    **    **   **  **  **  **     **  ** ** ** 
 **        *********  **  **  **   **   **   **  **** 
 **              **   **  **  **    ** **    **   *** 
 **              **    ***  ***      ***     **    ** 
Powered by Phorum.