www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
3. Elektrika :  Technická poradna   ECU, osvětlení, přístrojová deska, čidla 
Jdi na stránku: 12Následující
Aktuální stránka: 1 z 2
Číslo chybového kódu 15-snímač teploty chladící kapaliny,příliš vysoké napětí
Autor: 723novy723 (IP zapsáno)
Datum: 17.10.2009 16:44

Zdar lidi,dnes jsem si zkoušel podle návodu vyblikat paměť závad. Nutilo mě k tomu to, že při studeném motoru jsem ujel pár km a rozsvítila se za jízdy diagnostika. Toto se stává pořád, nicméně po chvíli vždy zhasne. Záleží jak je venku. V létě mi to nedělalo. Čím je větší zima,tím déle mi svítí. Po tom,co už se zahřeje motor nebo někde popojíždím a nevychladne úplně,tak se nerozsvítí. Zkrátka a dobře dělá mi to jen při delším stání (12 hodin) a následným vyjetím do provozu. Vyblikal jsem závadu 15,což by mělo bejt příliš vysoké napětí na snímači chladící směsi. Nevím jak si to mám vysvětlit,zda je špatnej snímač či co. Neměl už takovou závadu někdy někdo? Dnes jsem měřil odpor za studena, kolem bylo asi 12°C a naměřil sem cca 1,2k ohm. Je to Astra F,rv 95, 3 dverak. Prosim o pomoc.Dik



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil 723novy723 (17.10.2009 16:45)

Re: Číslo chybového kódu 15-snímač teploty chladící kapaliny,příliš vysoké napětí
Autor: garut (IP zapsáno)
Datum: 17.10.2009 20:14

Snímač teploty pro řídící jednotku je dvouvývodový a má tyto hodnoty:
0 C - 4,8-6,6 kohmů
+20 C - 2,2-2,8 kohmů
+40 C - 1,0-1,4 kohmů
+80 C - 270-380 ohmů

Pokud jsi měřil to správné tak je vadné ! Nové se dá pořídit kolem 300Kč.

Re: Číslo chybového kódu 15-snímač teploty chladící kapaliny,příliš vysoké napětí
Autor: oplik.jenik (IP zapsáno)
Datum: 19.10.2009 06:19

příliš vysoké napětí muže bejt i zkrat oboou vodičů.... to znamená že jdnotka dostává zpět napětí vyšší 4,9-5V.... hodnotak při ketrý ví že se jí nemuže přes odpor vracet proto tedy vysoké napětí.... Buď čidlos e stalo vodivé nebo je někde spojeno vedení

Re: Číslo chybového kódu 15-snímač teploty chladící kapaliny,příliš vysoké napětí
Autor: 723novy723 (IP zapsáno)
Datum: 21.10.2009 17:14

Chci se zeptat,mezi dratem a kostrou ma bejt maximalne 5V?
Ja to meril a naprazdno to ma kolem 10V. Nekde ale pisou ze se to ma merit vuci nejaky svorce B. To je ta v konektoru k palubnimu pocitaciv pojistkovy skrini?
Diky za info.

Re: Číslo chybového kódu 15-snímač teploty chladící kapaliny,příliš vysoké napětí
Autor: oplik.jenik (IP zapsáno)
Datum: 22.10.2009 11:24

ten konektor má svorku A a B :-) tedy jednoduše
jeden vodič proti kostře na nezapojeném čidle a zapnutých klíčkách musí mít max 5V udavaná hodnota výstupu ECU..

druhej drát nemá proti kostře nic... pokud oba vodiče propjíš tak an tom druhém u ECU by se mělo objevit 5V

manuál OPELTECH1 - TIS udává
při teplotě -35C je hodnota 4,9V
při teplotě 180st je hodnota 0,1V pokud zpět k jednotce dojde 5V nebo 0V je to brané jako závada bud rozpojeno nebo zkrat

pokud tedy měříš 10V tak je někde chyba !!! a i při zprávnem čidle tedy odporu který hodnotu srazí jde na jednotku víc jak 5V a tedy detekuje chybu... proto bych zkusil proměřit ten vodič k jednotce a najíct místo kde jde palubní napětí na řídící vodiče

Re: Číslo chybového kódu 15-snímač teploty chladící kapaliny,příliš vysoké napětí
Autor: oplik.jenik (IP zapsáno)
Datum: 22.10.2009 11:30

v potaz beru motronic.. jelikož astra 3.dv muže mít cokoliv :-) a pro MULTEC jsou hodnoty jiné

Re: Číslo chybového kódu 15-snímač teploty chladící kapaliny,příliš vysoké napětí
Autor: oplik.jenik (IP zapsáno)
Datum: 22.10.2009 11:41

ale podle tebou naměřeného odporu při 12C 1,2kOhm by tam byl nějakej ECOTRONIC
E18NV, E18NVR, S18S, S18NV.
nebo motronic 1.5
20NE, 20SEH, C16SEI, C20NE

Re: Číslo chybového kódu 15-snímač teploty chladící kapaliny,příliš vysoké napětí
Autor: 723novy723 (IP zapsáno)
Datum: 22.10.2009 19:48

Ma to motor X16SZ. K tomu cidlu vede jeden konektor. Je to modrej drat. Kdyz odpojim ten drat od cidla a merim napeti proti kostre,tak to ma 10V. Ty svorky A a B jsou u konektoru pripojeni k palubnimu pocitaci?
Diky za info.



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil 723novy723 (22.10.2009 19:51)

Re: Číslo chybového kódu 15-snímač teploty chladící kapaliny,příliš vysoké napětí
Autor: 723novy723 (IP zapsáno)
Datum: 22.10.2009 19:55

Ted sem to byl merit v garazi. Teplota motoru cca kolem 20-30 stupnu,prijel sem pred par hodinkama. Mam to zapojeny na tom snimaci a vuci kostre napeti zhruba 9,4V. To bude asi ono,co myslite?



Upraveno 1 krát. Naposledy upravil 723novy723 (22.10.2009 19:57)

Re: Číslo chybového kódu 15-snímač teploty chladící kapaliny,příliš vysoké napětí
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 22.10.2009 19:57

Jeden modrej drat? No tak to ale meris na spatnym cidle. To je cidlo jen pro pristrojovku, nikoliv pro ECU. Cidlo teploty chladici kapaliny pro ECU je zezadu na sani a ma v konektoru 2 PINy.

Re: Číslo chybového kódu 15-snímač teploty chladící kapaliny,příliš vysoké napětí
Autor: oplik.jenik (IP zapsáno)
Datum: 23.10.2009 05:04

přesně tak měříš špatné čidlo.... ale i tak by na něm mělo bejt něco kolem 12V :-)

Re: Číslo chybového kódu 15-snímač teploty chladící kapaliny,příliš vysoké napětí
Autor: 723novy723 (IP zapsáno)
Datum: 03.11.2009 22:02

Ahá,dobrá mrknu na to.Dikas.

Re: Číslo chybového kódu 15-snímač teploty chladící kapaliny,příliš vysoké napětí
Autor: 723novy723 (IP zapsáno)
Datum: 04.11.2009 21:44

Je mi stejně divný,že se to jmenuje snímač teploty chladící kapaliny a bude to měřit teplotu vzduchu...

Re: Číslo chybového kódu 15-snímač teploty chladící kapaliny,příliš vysoké napětí
Autor: Vendys (IP zapsáno)
Datum: 04.11.2009 22:20

Ne, měří to teplotu vody, která protéká tím sáním.

Kadett E GSI 3dv. C20NE červený - minulost
Vectra A sedan C20NE vínová metal. - minulost
Vectra B kombi X25XE zelená metal. - minulost
Corsa C sport 3dv. Z17DTH červená

Re: Číslo chybového kódu 15-snímač teploty chladící kapaliny,příliš vysoké napětí
Autor: 723novy723 (IP zapsáno)
Datum: 09.11.2009 18:33

Mate prosim nekdo fotku,kde to najdu? Diky.

Re: Číslo chybového kódu 15-snímač teploty chladící kapaliny,příliš vysoké napětí
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 10.11.2009 15:38

Tady...

Přílohy: Cid_tep_ecu_c16nz.jpg (93.4KB)  
Re: Číslo chybového kódu 15-snímač teploty chladící kapaliny,příliš vysoké napětí
Autor: 723novy723 (IP zapsáno)
Datum: 13.11.2009 20:13

Zejtra na to mrknu a zmerim tomu odpor. Jakmile to bude ok,bude zavada asi nekde jinde,ale jak ji potom najdu to netusim. Nemel nekdo problemovou hlasku 15 a pritom zavada byla nekde jinde?Diky za namety.

Re: Číslo chybového kódu 15-snímač teploty chladící kapaliny,příliš vysoké napětí
Autor: oplik.jenik (IP zapsáno)
Datum: 19.11.2009 07:24

no jinak chybu najdeš podle popisu nahoře....
1- měřením čidla
2-měřením vodičů

Re: Číslo chybového kódu 15-snímač teploty chladící kapaliny,příliš vysoké napětí
Autor: 723novy723 (IP zapsáno)
Datum: 21.11.2009 14:20

Takže chlapi,dneska sem se na to vrhnul a změřil to. Napětí supr. 5.1V,což je ok.Jenomže ten odpor už byl někde jinde. Nechal sem to venku stát přes noc a bylo když sem to měřil kolem 7°C. Odpor byl cca 5 Mega Ogm. To je podle mě až moc. Pak sem se s tim byl projet,klasicky se mi rozsvítila po chvíli jízdy zase žlutá kontrolka na palubce a po ohřátí motoru zhasla. Horkej motor měl asi 20 kilo ohm. To je pořád někde mimo tabulkový hodnoty,který jsou uvedený v příručce jak na to.
Tak co, má cenu investovat do novyho čidla? Podle mě asi jo,protože i řídící jednotka míchá směs benzínu se vzduchem na základě tohoto měrného odporu.

Re: Číslo chybového kódu 15-snímač teploty chladící kapaliny,příliš vysoké napětí
Autor: oplik.jenik (IP zapsáno)
Datum: 24.11.2009 06:49

no jednoduše nové čidlo je nové čidlo :-) těch 350kč se vyplatí

při teplotě 85-110c má bejt napětí za čidlem 2.21V - 1,43V odpor je řádově v kilech a na horkým už 0,2kilo mega je moc :-)

Jdi na stránku: 12Následující
Aktuální stránka: 1 z 2


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Připojit soubor
  • Můžete připojovat soubory následujících typů: jpg, gif, bmp, pdf
  • Soubor nesmí být větší než 600KB
  • k tomuto příspěvku může být připojeno ještě 3 soubor(ů|y)
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **    **  **      **  **      **   *******    *******  
  **  **   **  **  **  **  **  **  **     **  **     ** 
   ****    **  **  **  **  **  **  **                ** 
    **     **  **  **  **  **  **  ********    *******  
    **     **  **  **  **  **  **  **     **         ** 
    **     **  **  **  **  **  **  **     **  **     ** 
    **      ***  ***    ***  ***    *******    *******  
Powered by Phorum.