www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
3. Elektrika :  Technická poradna   ECU, osvětlení, přístrojová deska, čidla 
Jdi na stránku: 12Následující
Aktuální stránka: 1 z 2
Odporový dělič - Astra
Autor: Milda (IP zapsáno)
Datum: 12.06.2005 13:44

O víkendu jsem měnil odporový dělič na ventilátoru, protože mi nefungovala poloha I. a II.
Tak se podělím o pár poznatků. Odporový dělič je pod pylovým filtrem. Při demontáži je třeba nejdřív vytáhnout konektory od motorku. Drátky jsou totiž docela krátké a navíc je tam naprosto mizerný přístup. Teprve pak až doporučuji odšrouboval torxšroub. Pak se dá vyndat dělič i se svazkem kablíků. Konektor na káblíkách je zaskočen do okýnek na bílém plastu, takže pokud je dělič na svém místě, tak tam není dost místa na vycvaknutí.
Pro badatele jsem proměřoval odpory vůči sobě navzájem. To co jsem naměřil je v tabulce v jednotkách ohmů. Konektory 1-3 a 2-4 jsou z jednoho plechu (překvapil mě odpor 0.6-0.8 ohm). Součástí děliče jsou i další dvě součástky. Modrý polštářek propojuje 1 a 2. Součástka 2 propojuje pozici 2 s něčím dole. Za naměřené hodnoty ruku do ohně nedám :-)
Obrázky jsou ze scaneru, takže nejsou zrovna nejlepší. Co není zrovna moc patrné, je že odporový drát je navinutý na keramickém tělese a je zalit nějakým zeleným keramickým svinstvem.
Větrání zdar !!

Přílohy: Odporovy delic tab.jpg (20.4KB)  
Re: Odporový dělič - Astra
Autor: Milda (IP zapsáno)
Datum: 12.06.2005 13:46

příloha 2

Přílohy: Odporovy delic.jpg (256.5KB)  
Re: Odporový dělič - Astra
Autor: Roman (IP zapsáno)
Datum: 13.06.2005 08:47

Měl jsem podobný problém, ale mě chodila pouze max. rychlost.To je problém, který se dá celkem snadno vyřešit (odpory byly v pořádku). Ty dvě součástky, které popisuješ jsou kondenzátor(modrý polštářek) a tepelná pojistka(váleček). V mém případě byla vadná tepelná pojistka a protože je přibodovaná,tak jediná možnost je buď ji vystřihnout tak, aby ti zůstaly kousky vývodů na které přiletuješ novou, nebo to uděláš jako já a prostě jí překlemuješ kouskem drátku.Už si nepamatuji parametry té tepelné pojistky, ale určitě ji snadno seženeš v každém slušném obchodě s elektronikou.Pro klid duše bych raději doporučil její výměnu za novou.
Zdar autokutilům!

Re: Odporový dělič - Astra
Autor: tonda (IP zapsáno)
Datum: 13.06.2005 09:39

Díky, Mildo, výbornej návod - hned se do toho pustím.

Re: Odporový dělič - Astra
Autor: Petr A-C C14NZ (IP zapsáno)
Datum: 13.06.2005 09:50

Dotaz. To jsi meril na tom starem nebo novem delici ? Protoze podle schematu by jsi mel mezi vyvody 1 - 2 a 4 - 3 bys mel namerit nejaky odpor a podle tveho mereni tam neni nic ?!

Re: Odporový dělič - Astra
Autor: Roman (IP zapsáno)
Datum: 13.06.2005 10:53

Jinak pro doplněnou.Odpory jsem měl v pořádku a opravdu při měření byl rozdíl řádově 1 ohm, 2 ohmy a 3 ohmy (doufám, že nekecám se třemi odpory,ale určitě byl rozdíl jenom 1 ohmu). A není se čemu divit. Čistě teoreticky, protože teď nevím jakou hodnotu(W) má motůrek ventilátoru,ale stačí Ohmův zákon, aby se spočítala napěťová ztráta na předřadných odporech pro ventilátor.

Re: Odporový dělič - Astra
Autor: Milda (IP zapsáno)
Datum: 13.06.2005 19:38

Petr A-C..> měřil jsem to na tom novém z vrakoviště. To jsem ještě nevěděl, jestli bude dobrý. Ale šlape v pohodě. A když se dívám na ten dělič, tak plech 1-3 je propojenej s plechem 2-4 právě jen tím kondenzátorem. Myslím že všechna elektrika je přivedena jen tím svazkem pěti kabelů a odvedena po dělení je na pozicích 1 a 2.
A vůbec, kde jsi viděl schema?? :-) :-) :-) já jsem si jen nějak očísloval packy, na které se napojují nějaké dráty :-)

:-) :-) :-):-) :-) :-):-) :-) :-):-) :-) :-):-) :-) :-):-) :-) :-)

Re: Odporový dělič - Astra
Autor: Petr A-C C14NZ (IP zapsáno)
Datum: 14.06.2005 07:00

No schema je tady na strankach c.7 lista v rozsahu 763 - 766. Ten kondik je na filtrovani a tepelna pojistka na prehrati ve zkratu - ty v schematu nejsou. Odporu tam jsou 3 a cisla kontaktu jsem bral z toho schematu pokud na tom delici cisla nejsou tak pak jen podle bravy vodicu to identifikovat.

Re: Odporový dělič - Astra
Autor: Milda (IP zapsáno)
Datum: 14.06.2005 14:04

pert A-c...> Viděl jsi obrázek v druhém příspěvku????

Re: Odporový dělič - Astra
Autor: Radek (IP zapsáno)
Datum: 14.12.2005 12:11

Čau kluci, nemáte někdo tušení,kde by se tento dělič dal sehnat nový ? Nejdou mi polohy ventilátoru 1 a 2, čili předpokládám, že tepelná pojistka je OK. Jak sem tak viděl tu fotku, opravit to nějakou externí součástkou možné asi nebude (z geometrických důvodů). (autokelly to nevede) Díky

Re: Odporový dělič - Astra
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 14.12.2005 12:19

To Radek : Zkus to primo u Opela.

Re: Odporový dělič - Astra
Autor: Tony (IP zapsáno)
Datum: 20.01.2006 21:14

Ahoj, mám stejný problém - ventilátor topení funguje pouze na 4. stupeň.
Chci se zeptat, zda máte někdo zkušenosti s opravou ventilátorů u "Géčkové" Astry. Nevím, jestli je postup opravy shodný s "Efkovou" Astrou. Předem díky za radu. Tonda

Re: Odporový dělič - Astra
Autor: R@dek (IP zapsáno)
Datum: 29.03.2006 07:47

Tak sem se po čase dostal na vrakáč a sehnal "nový" odpor k ventilátoru. Pro upřesnění Mildovy tabulky přikládám schéma, co jsme na něm odměřil (RLCG mostem). Hodnoty by měli být jakž takž přesné - bylo to z astry F/2000 která toho nestihla moc najet, než potkala něco většího :-) Jinak cena u Adama 1300,-

Přílohy: (81.8KB)  
Re: Odporový dělič - Astra
Autor: Petr A-C C14NZ (IP zapsáno)
Datum: 29.03.2006 10:24

to R@adek: zasluzna prace, mam jen dotaz, mas pristup k tomu motrku vetraku ? Pokud jo prosim neni na nem nekde udaj kolik ma W (Wattu) ci A (Amper) ? Diky.

Re: Odporový dělič - Astra
Autor: R@dek (IP zapsáno)
Datum: 29.03.2006 13:30

Snad se k tomu dpostanu o vikendu - jestli počasí dovolí. Pokud to zjistím dám vědět. On se ten proud bude malinko měnit podle stáří a případné zatuhlosti ložisek. Jednoduchý způsob je změřit to ampermetrem při full provozu. Skromný odhad je tak 10-15APetr A-C C14NZ napsal:

Re: Odporový dělič - Astra
Autor: R@dek (IP zapsáno)
Datum: 03.04.2006 18:44

Tak výměna předřadného odporu v pohodě. Spotřeba motoru s polohou na ofuk skla ''pouhých'' 15A při ofuku na okno a ksicht 16,5 A Dál sem nechtěl ten měřák dráždit...pokud teda zavřeš průduchy a dáš tomu plný knedlík, asi si klidně tu 20 vezme....

Re: Odporový dělič - Astra
Autor: Petr A-C C14NZ (IP zapsáno)
Datum: 04.04.2006 07:17

to R@adek: Diky. Chystam se totiz na plynylou regulaci otacek.

Re: Odporový dělič - Astra
Autor: R@dek (IP zapsáno)
Datum: 04.04.2006 07:39

Jo nad tím sem přemýšlel taky celkem dlouho. Když to mají citroeny, proč by to nešlo i do Opela :-) Tranzistor mám nachystaný 30A + nějaký chladič. Jsou ale dvě možnosti regulace - buď ten tranzistor škrtit plynule (takhle to má právě citroen), ale asi by byl problém to uchladit, pokud to nedáš někde na chladič na průvan. Druhá možnost PWM modulací - sekat do toho motoru pulzy - tohle řešení by mělo být podstatně výhodnější. Simuloval sem nějaké schéma s 555 a spínacím darlingtonem - frekvence kolem 200Hz. Full provoz bych stejně dal na původní pořádný drát. Až odejde předřadník co sem tam teď dal, tak to budu asi muset zkusit.
Ovšem mám obavu tam něco dodělávat do tak výkonové větve, to se může chytit ani nevíš jak :-(. Samozřejmě by teplota toho tranzistoru byla pro sichr hlídaná tepelnou pojistkou.

Re: Odporový dělič - Astra
Autor: Pavel J (IP zapsáno)
Datum: 04.04.2006 21:26

Bál bych se rušení při PWM- rádio ale možná i řídící jednotka.

Re: Odporový dělič - Astra
Autor: jiři (IP zapsáno)
Datum: 25.04.2006 10:13

chtel bych se zeptat jestli se da nekde sehnat ten odpor k vetraku co fouka do vnitrku auta.A kolik to stoji. mam Kadett 1,6 diky

Jdi na stránku: 12Následující
Aktuální stránka: 1 z 2


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Připojit soubor
  • Můžete připojovat soubory následujících typů: jpg, gif, bmp, pdf
  • Soubor nesmí být větší než 600KB
  • k tomuto příspěvku může být připojeno ještě 3 soubor(ů|y)
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **     **  ********  **      **   ******    **     ** 
 **     **  **        **  **  **  **    **   **     ** 
 **     **  **        **  **  **  **         **     ** 
 **     **  ******    **  **  **  **   ****  ********* 
  **   **   **        **  **  **  **    **   **     ** 
   ** **    **        **  **  **  **    **   **     ** 
    ***     ********   ***  ***    ******    **     ** 
Powered by Phorum.