www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
3. Elektrika :  Technická poradna   ECU, osvětlení, přístrojová deska, čidla 
Jdi na stránku: 12Následující
Aktuální stránka: 1 z 2
Altik
Autor: Jakub (IP zapsáno)
Datum: 09.06.2005 08:39

Hloupa otazka, ale zasveceni vedi, v jake souvislosti se na to ptam:

Zajimaji me jak laicke, tak i profesionalni nazory:

KOLIK KM SE DA NAJET NA NOVOU NABITOU AUTOBATERII, KTERA NENI DOBIJENA? PRO UPRESNENI: JEDU BEZ SVETEL, RADIA, VETRAKU, ZKRATKA KROME MOTORU NEPOUZIVAM ZADNE JINE ZARIZENI. JIZDA STYLEM - NASTARTUJU A JEDU... KOLIK KM UJEDU?

a druhy priklad:

TA SAMA OTAZKA - OVSEM JEDU SE SVETLAMA.

Re: Altik
Autor: David (IP zapsáno)
Datum: 09.06.2005 09:03

To snadno spočítáš:
a) Odhadneme odběr motoru, ten je do 10-ti ampér
55Ah/10A=5,5 hodiny

b) Odběr motoru + osvětlení (2x55W+2x5W+2x5W+palubka=max 150W) 150W/12V=12,5A
55Ah/(10+12,5)=cca 2,5 hodiny

Re: Altik
Autor: Jakub (IP zapsáno)
Datum: 09.06.2005 09:46

To David:

Vyborne, to jsem chtel slyset. Tak diky ti! smiling smiley

Re: Altik
Autor: vrabi (IP zapsáno)
Datum: 09.06.2005 10:20

je rozdíl jestli ti stačí jenom jet nebo chceš i startovat, když mi upadla kostra od altíku tak jsem ujel 90 km a pak jsem nenastartoval, auto by ale ještě asi nějaký kus jelo
světla, stěrače, topení užerou pořádný kus proudu, odhaduju že dojezd může klesnout až o 50%

Re: Altik
Autor: David (IP zapsáno)
Datum: 09.06.2005 10:43

Startování je tak 100-150 A, po dobu několika vteřin, řekněme 5-10 vteřin, což je odebraná energie cca 0,5 Ah. To se zdá, že je málo, ale když je už baterka slabá, tak klesá napětí a startérem už to neotáčí tak rychle nebo vůbec, aby motor naskočil, ale na jiskry to ještě stačit může, i když už to indukovaný napětí taky bude nižší. Mně se to jednou stalo ještě s Kadettem. Auto jede a najednou všechno zhasne a je úplný ticho a mrtvo.
Taky je rozdíl, jestli to vytáčíš nebo jedeš na 5-ku sotva 70.

Re: Altik
Autor: Jakub (IP zapsáno)
Datum: 09.06.2005 11:07

Jednoduse receno: Clovek kterymu se prodal auto, me ted uhani, protoze mu evidetne odesel altik. Tvrdi mi, ze je to skryta zavada, o ktery jsem vedel. Pravdepodobne to dojde az k soudu. Jde mi jen o to, ze se ozvali az po 3 mesicich od prodeje a tvrdi, ze jezdili de facto jen na baterku (s dobijenim mimo vuz). Coz se mi zda jako pitomost.

Re: Altik
Autor: Fukín (IP zapsáno)
Datum: 09.06.2005 11:57

Vůbec bych se s ním nebavil,protože to jenom zkouší. Kdyby najel jen pár kilometrů denně,nejpozději za tři dny auto úplně umře. Když nebudeš počítat starty a nutná světla,myslím i brzdová a směrová,elektronika si taky bere svoje.
S argumentem,že jezdil takovou dobu,než na to přišel,se mu každý soudní znalec vysměje. Buď úplně klidnej!!

Re: Altik
Autor: Radim_17D (IP zapsáno)
Datum: 09.06.2005 12:35

Já jsem z baterky, když mi odešlo relé dobíjení žil přinejmenším několik dní.
Mám ale baterku 80Ah.

Že by nefunkčnost alternátoru postřehli až po 1/4 roce je nesmysl. A pokud to objevili řekněme druhý den po koupi, měli to reklamovat hned. Teď už budou dost těžko prokazovat, že tam ta závada byla už při koupi a nevznikla v průběhu toho 1/4 roku... Jinak soudit se kvůli nefunčnímu alternátoru, který jim kdekoliv opraví maximálně za cca 2000 Kč (ať už je mu cokoliv) může jen idiot... Chápal bych, kdyby byla prasklá hlava, žralo to litr oleje na 1000km nebo tak něco.

Mimochodem, potřebuje motor dieselu za chodu vůbec nějaký proud (když už je nažhavený a nastartovaný?
Přijde mi, že jediné, co má společného s elektrikou je magnetický ventil - nikde jsem se nedočetl, jak to funguje: Je to pod napětím za chodu motoru a drží přívod paliva otevřený, nebo je jeho úlohou přívod paliva típnout při vypínání motoru?

Re: Altik
Autor: dusan (IP zapsáno)
Datum: 09.06.2005 13:46

No diesel potrebuje po nastartovani elektriku iba na ten ventil, ktory drzi otvoreny ( nie ze ho iba tipne ). CaspeP niekedy spominal, ze dosiel na baterke po ceste zo spanielska cca 800 km - samozrejme bez svetiel a podobne .

Re: Altik
Autor: dusan (IP zapsáno)
Datum: 09.06.2005 13:49

Co sa tyka spotreby benzinoveho motora + ECU , myslim ze nebude 10 A , ale podstatne menej. Ale aj tak to pri dennom jazdeni a dennom startovani cca 2 x za den urcite neprezije na 55 Ah baterku viac ako dva tyzdne. Dokonca pochybujem , ze by po tyzdni s tym nastartoval. A aby to kazdy tyzden vyberal a nabijal - yawning smiley)) a po troch mesiacoch to oznacil za skrytu vadu yawning smiley)) Proste srandista.

Re: Altik
Autor: Fukín (IP zapsáno)
Datum: 09.06.2005 18:45

Doba,kdy se naftový motor dal roztlačit a jel bez baterky je dávno pryč. Na nafťákách jsem se vyučil a dělalo se to běžně. Dnes jsou elektromagnety na přívodu paliva na filtru,někde jsou na čerpadle a Opel,jako většina jiných má vyhřívací tělísko v naftovým filtru,to ale funguje v závislosti na teplotě.
Když jsem kupoval druhou Astru 1,7D v Praze a jel jsem domů 160 km po dálnici a dalších 11 km domů. Jel jsem s nefunkčním alternátorem celou cestu. V bazaru to nabili,chytlo to na brnk a vyrazil jsem,podle zvyku jsem zapnul světla. Za Prahou jsem se stavil v motorestu a už to hůř motalo. Za dalších 50km začal padat palivoměr,teploměr a topení už nic moc. Raději jsem všechno povypínal a jel jen tak,naštěstí jela manželka s druhým autem přede mnou. Po dalších 50ti km už nešly ani směrovky. Podotýkám,že pod 100km/hod jsem nešel. Když jsem nakonec dojel domů a otevřel dveře,už světlo ve stropě sotva žhavilo a nakonec to nejlepší. Pravou stranou jsem zamčel centrál a protože bylo velmi nízké napětí,bloknulo se úplně natvrdo a nešlo v žádném případě odemknout ani od řidiče.
Na tu baterku dodnes bez problémů jezdím,obstála i dlouhé startování,když mě došla nafta.
Jak už jsem jednou napsal,vůbec bych se s blbcem nebavil,protože neví,co říká o skryté závadě.

Re: Altik
Autor: Jakub (IP zapsáno)
Datum: 10.06.2005 06:56

No abych to uvedl na pravou miru: Po 3 mesicich mi zavolal clovek, ze udajne nefunguje alternator. V servisu kam to dali prej zjistili, ze byla prelepena kontrolka dobijeni cernou izolackou, aby nebylo poznat, ze sviti a tim padem to oznamuje ze to nedobiji. Uz tohle je pitomost (nepopiram, ze tam ta izolacka nemohla bejt), ale kontrolka po otoceni klicku normalne svitila (sice o krapet mene nez kontrolky ostatni), ale po nastartovani normalne zhasla. S autem jsem takhle najezdil skoro 10tisic km a pak ho prodal. Bohuzel k my smule baterka co tam byla lehla protoze to stalo cca mesic v bazaru. Koupil jsem tam novou a za 3 tydny auto prodal. No a po tydnu jsem mluvil s majitelem a ptam se, jak to jezdi, oni ze jooo, dobry a at jen prej poslu technicak. Hotovo. Po cvrt roce telefon a ze to nefunguje a co budeme delat a bla bla bla. Tisice dohadu, telefonatu, tak jsem zasel za pravnikem a uz to jelo. Vsechno mozny i nemozny. Oni tvrdi, ze jsem o tom musel vedet, ze to nefunguje, ze jsem tu kontrolku urcite zalepil ja a tak. Tvrdi, ze altik urcite nefungoval uz dobe prodeje, ale to nevim jak prokazou. Ja tvrdim, ze ne, ze to fungovalo....
Proste tvrzeni proti tvrzeni... sad smiley(

Re: Altik
Autor: Radim_17D (IP zapsáno)
Datum: 10.06.2005 07:28

Ještě jeden argument proti té izolačce. Pokud by někdo s podvodným úmyslem zalepil izolačkou kontrolku dobíjení, jako aby za jízdy nebylo vidět, že zůstává svítit, tak by taky logicky nemohlo být vidět, že rozsvítí před nastartováním - a to je taky závada.
Takže by to v každém případě nebyla vada skrytá, ale dost zjevná, a to už při prvním pokusu o nastartování...

Re: Altik
Autor: Jakub (IP zapsáno)
Datum: 10.06.2005 08:26

To Radim_17D - presne tak. Ta kontrolka sice oproti jinym svitila mene, ale daval jsem to za vinu jinaci wattazi zarovky. Nicmene po nastartovani zhasla. Ale vsecko mi to zapada dohromady. Je totiz docela klidne mozne, se svitila celou dobu, ale ne naplno (myslim ne naplno za jizdy). Jenze jaksi to porad dobijelo. Hm, takze nechapu, jak je to mozny. Ale zkratka oni musi dokazat, ze jsem o tom vedel (coz nedokazou a argument s lepeknou je pitomost, to tak tak mohli dat zrovna i v AAAckach kde jsem to auto kupoval smiling smiley Je to sporny.

Re: Altik
Autor: Radim_17D (IP zapsáno)
Datum: 10.06.2005 08:45

To: Jakub
Aha! ;-) Takže jsme se propracovali k tomu, jak se tam ta izolačka asi dostala...
Dobře to v těch áčkách opravili...

Re: Altik
Autor: Jakub (IP zapsáno)
Datum: 10.06.2005 09:10

To Radim_17D: Asi tak nejak smiling smiley) Proste ja to koupil a nechal prohlidnout. Vymenit olej, rozvody a smitec. Jezdil jsem s tim, pak se mi dost nezdal remen altiku nechal jsem vymenit i ten. Jezdim jezdim jezdim. Kontrolka sice svitila min, ale to jsem neresil, po nastartovani zhasla jak mela. Navic to byla digi palubka od Italu, takze jsem se do toho radsi nehrabal abych ji vymenil. No a asi jsem udelal chybu, jinak bych na to prisel uz sam. Divny je, ze to jezdilo i teda de facto se svitici kontrolkou. Nemel jsem s tim sebemensi problem a rekl bych, ze ani ten novej majitel. Bohuzel vysralo se to asi az uplne jemu... sad smiley(

Re: Altik
Autor: vrabi (IP zapsáno)
Datum: 10.06.2005 09:17

je to celkem jasný, ten altík nabyl úplně mrtvej ale dával málo, kontrolka proto lehce prosvěcovala (mě to dělá když pustím všechnu muziku a na volnoběh šlápnu na brzdy), no a aby nebylo vidět to prosvěcování tak tam dali tu pásku, po těch třech měsících od prodeje se ten altík odebral zcela do věčných lovišť a auto přestalo jezdit, něco jiného by bylo kdyby odešel za týden, za čtvrt roku je to ale nesmysl, nedá se nijak prokázat že alternátor byl nefunkční v okamžiku prodeje a ta páska se tam mohla ocitnout bůhví proč, pokud na ní nejsou tvoje otisky prstů tak se s takovým argumentem můžou jít vycpat

Re: Altik
Autor: Jakub (IP zapsáno)
Datum: 10.06.2005 09:22

vrabi: Diky. To jsem chtel slyset. Otisky tam urcite nebudou smiling smiley A i kdyby byly, tezko mi to prokazou, protoze pasku sundali pravdepodobne v servisu. Krom toho, me spis zajima, jak prokazou, ze ten altik nefungoval uz v dobe prodeje. Jedinej argument je, ze tam byla ta paska. No ja nevim.

Re: Altik
Autor: Oťas (IP zapsáno)
Datum: 10.06.2005 10:10

Jakub > co si děláš starosti...nemá šanci...jaká skrytá závada, když to 3 měsíce dobíjelo i když míň, ale startovalo to a jezdilo.

Re: Altik
Autor: Radim_17D (IP zapsáno)
Datum: 10.06.2005 10:19

Asi ta kontrolka jenom lehce problikávala.
Jinak co do watáže- myslím, že kontrolka od dobíjení mívá spíš větší watáž než menší, protože přes ni bývá buzený alternátor.

Klidně bych jim i sdělil tu radostnou zprávu, že předchozí majitel byl AAA Auto Praha.
Poté, co to projde touto institucí už nemůže zaručit nikdo nic...
Dá se očekávat, že přinejmenším brutálně přetočili tachometr, třeba o 100.000 km...

Jdi na stránku: 12Následující
Aktuální stránka: 1 z 2


Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **    **  ********   ********   ********   **        
 **   **   **     **  **     **  **     **  **    **  
 **  **    **     **  **     **  **     **  **    **  
 *****     ********   **     **  ********   **    **  
 **  **    **         **     **  **         ********* 
 **   **   **         **     **  **               **  
 **    **  **         ********   **               **  
Powered by Phorum.