Dobíjení
Autor: MaSo (IP zapsáno)
Datum: 07.05.2005 17:20 Zdravím konferu, mam Kadeta 1.6i model motoru neznámý (kde to můžu vyčíst? techničák nepřichází v úvahu...). Ve čtvrtek, t.j. 5.5.2005 mi občas blikla kontrolka dobíjení, večer už se to objevovalo častěji i s delším svitem. včera již dost často a dlouho svítila. Kde by mohla být zrada? Voltmetr mám doma :-( Setkal se s tím už někdo? V baterce pravděpodobně chyba nebude, alternátorem by to také nemělo být. Díky moc za drahocenné rady :-D Re: Dobíjení
Autor: Brouček (IP zapsáno)
Datum: 07.05.2005 18:32 zkontroluj všechny spoje u altíku,baterky ,ukostřovací pásky-jsou dva,u altíku a pod baterkou mezi podběhem a převodovkou.Jinak to bude asi přece jen ten altík(uhlíky),nic jiného mně nenapadá Re: Dobíjení
Autor: Crkyk (IP zapsáno)
Datum: 08.05.2005 07:42 můj odhad bohužel nemohu si to měřením zkontrolovat je délka uhlíků budou sjeté zkus pokud se ti rozvítí kontrolka dobíjení poklepat altík kladívkem pokud kontrolka zhasne jsou to uhlíky každopádně bych altík vyndal a nechal zkontrolovat v odborné dílně Re: Dobíjení
Autor: orsst (IP zapsáno)
Datum: 08.05.2005 07:50 Mám kadetta GSi 2,0 8V, digi palubní deska. Někdy při chodu motoru se rozsvicí červeně baterka, co to znaméná? Nějaký zkrat? Diky Re: Dobíjení
Autor: skalka (IP zapsáno)
Datum: 08.05.2005 08:53 Zkonroluj ukostření jak popisuje Brouček.Jinak na altíku je ze strany kabelů je černá plastová placka,která drží na dvou šroubech,to je dobíjecí relé.Když to vyndáš tak jsou v něm 2 uhlíky.Zkontroluj si délku uhlíků a popřípadě je vyměň.Většinou z 90% to jsou uhlíky. Re: Dobíjení
Autor: MaSo (IP zapsáno)
Datum: 08.05.2005 10:41 Tak jsem se dal do rozebírání altíku. Hrůza, uhlíky až uvnitř, tak nevím jak to budu skládat. délka je dobrá, ale jak jsou usměrňovače (diodové můstky), tak 1 plast mezi něma trošičku přiškvařený, ale na funkci isolantu to nemá vliv, horší je; jde tam 1 větší šroub, na němž je očko s plíškem a s fastonem konektorem, tak to učko je dost popálené; určitě to má špatný kontakt s tím usměrňovačem. Škodá, že nemám foťák :-(
Fuj, toje ale venku hnus, prší, zima jak hrom :-( pak něco dělejte, aspoň že s tím altíkem alespoň jsem v garáži :-/ Podám další info, jak budou nějaké výsledky... PS: ta placyčka ze zadu toho altíku (jak se tu někdo zmíňoval) je jen odrušovací kondík... Příspěvek upraven (08. 05. 2005 12:42) Re: Dobíjení
Autor: skalka (IP zapsáno)
Datum: 08.05.2005 10:58 jo to máš pravdu,ale kondík je připojenej k plusu.Já ale myslel dobíjecí relé,které je asi jednou tak velké než kondík. Re: Dobíjení
Autor: MaSo (IP zapsáno)
Datum: 08.05.2005 11:47 Hotovo :-) I zpětná montáž rotoru byla snadná, co se týče uhlíků. zezadu altíku vedle ložiska je malá dírka, do které se strčí tvrdý drát (třeba stará špice z jízdního kola) a uhlíky se "šprajcnou" o ten drát. po kompletním smontováním se drát vytáhne a uhlíky pěkněskačí na rotor :-) :-) Díky všem za drahocenné rady a snad toto pomůže i dalším amatérům :-) Re: Dobíjení
Autor: MaSo (IP zapsáno)
Datum: 08.05.2005 17:36 2 skalka: hmm, klasické relé vím jak vypadá. Tady je snad přímo v altíku. tam byly nějaké keramické (nebo jaké to) pouzdra... zvenčí žádné relé není, jen ten kondík |