www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
3. Elektrika :  Technická poradna   ECU, osvětlení, přístrojová deska, čidla 
1.Kužel a 2.sytič
Autor: Honza (IP zapsáno)
Datum: 06.05.2005 09:28

Zdravím, snad prominete ten napdis a že to jsou vlastně dva dotazy.

Auto Astra F r.v.95, motor X16SZ

1.Na jaké bázi, do jaké teploty, kde najdu, jak se šteluje, jesli tam je, automatický sytič???? Nebo něco podobného co udržuje otáčky za studena.

2.Je důlžité po výměně origo vzducového filtru za kužel, si nechat seřídit váhu vzduchu a vstřikování???? Nebo to na to až tak zásadní vliv nemá.

Re: 1.Kužel a 2.sytič
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 06.05.2005 09:56

Automaticky sitic funguje tak, ze ECU dostava informace o teplote chladici kapaliny -> motoru a podle toho ovlada krokovej motorek volnobehu.

Pri vymene filtru nic serizovat ani nastavovat nemusis. Od toho je tam vaha vzduchu, spravne - meric objemu nasavaneho vzduchu.

Re: 1.Kužel a 2.sytič
Autor: Honza (IP zapsáno)
Datum: 06.05.2005 10:08

A jak je to při startu s teplým motorem. Např. když někam dojedu motor bude mít 95 stupnňů a já za minutku zase někam pojedu, motor bude mít např už jen 90 tak sytič sepne nebo ne. I když se rozjíždím s teplým motorem, vždycky chvilku trvá než ručka zase vyběhne. Dostane tedy ECU signál, že je motor zahřátý, nebo startuje jako za studena. Prřípadně do jaké teploty považuje ECU motor za studený???? 70,80,85 stupňů?????

Re: 1.Kužel a 2.sytič
Autor: Martin 16V (IP zapsáno)
Datum: 06.05.2005 10:14

Tam není sytič jako ve škodovce, vše obstarává krokovej motorek volnoběhu na základě info z ECU.

Re: 1.Kužel a 2.sytič
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 06.05.2005 10:15

K tomu aby ECU vedela jakou teplotu motor ma, slouzi cidlo teploty chladici kapalina, bohuzel te nepovim kde na tomhle motoru je. Z toho je jasny, ze kdyz nekam prijede a za chvilku odjizdis, startuje auto "bez sytice".
Tohle cidlo je klasickej termistor a meri samozrejme prubezne.
U techdel aut uz se nejedna o klasickej sytic, vsechno si ECU dela prave podle udaju z tohodle cidla.

Re: 1.Kužel a 2.sytič
Autor: Honza (IP zapsáno)
Datum: 06.05.2005 10:32

A nevíte, kde by se to a jak dalo případně seřídit. Např aby ten "sytič" sepl o 5 stupňů dřív nebo později. Někdy se mi zdá, že to má vysoký otáčky úplně zbytečně a někdy že se to za studena třepe jako by to mělo chcípnout. Normální volnoběžné otáčky při zahřátém motoru fungují bezchybně. Např. to vyřešit výměnou toho čidla s jiným teplotním indexem. Fakt nevím, nejsem mechanik jenom se ptám. Dík za trpělivost.
Nebo to radši nemám řešit a autíčku trochu důvěřovat.

Re: 1.Kužel a 2.sytič
Autor: Otuan (IP zapsáno)
Datum: 06.05.2005 10:37

Honza//. Mohl bych vědět, kolik ti ukazují otáčky zahřátého motoru? Mě to ukatuje kolem 700 a jako by chtěly kolísat. Za studena drží otáčky v pohodě. Motot x16sz 8V.

Re: 1.Kužel a 2.sytič
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 06.05.2005 10:38

No kdyz uz, tak bych hledal problem spis zrovna v tom krokovym motorku volnobehu, kterej muze bejt spinavej, ale serizovat tady toho moc nejde, ECU si do toho kecat nenecha.
Opakuji za tady sytic nespina skokovite, ale ECU linearne v realnym case ridi volnobezny otacky vzhledem k teplote motoru.

Tak ze maximalne bych mrknul na ten krokac a neresil bych to.....

Re: 1.Kužel a 2.sytič
Autor: Otuan (IP zapsáno)
Datum: 06.05.2005 10:45

Standa//. Krok. motorek chodí lehce, byl venku a je čistý. Nemůže být potíž v potenc.škr.klapky?

Re: 1.Kužel a 2.sytič
Autor: Honza (IP zapsáno)
Datum: 06.05.2005 10:45

Outan:
Kolísá mi to tak okolo 700,750. Někdy to s autem docel třepe, ale za tepla mi to ještě nikdy na volnoběh nechcíplo. Někdy mám, ale problém při rozjezdu, občas mi to s autem poškubává. Musím prošlápnout plyn, abych se rozjížděl z trochu vyšších otáček. Pak je to v pohodě. Už jsem si na to zvyk. A co ty, Taky tak????

Re: 1.Kužel a 2.sytič
Autor: Otuan (IP zapsáno)
Datum: 06.05.2005 10:53

Honza//. Ty otáčky mám přibližně jako ty, jenom s tím rozdílem, že mi ti kolísá za tepla. Za jízdy mi nic neškube, a ani jinak nevynechává.

Re: 1.Kužel a 2.sytič
Autor: Drobo (IP zapsáno)
Datum: 06.05.2005 10:55

Pokud pri zahratem motoru otacky drzi, pak to podle mne krokovym motorekem neni. Zkusil bych se jeste zamerit na lambda sondu. Ona potrebuje ke spravne funkci jistou provozni teplotu, nektere maji dokonce predohrev. Kdyz predava ECU chybne udaje, pak je i nepravidelny chod motoru.

Re: 1.Kužel a 2.sytič
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 06.05.2005 11:13

2 Otuan - Problemy s potenciometrem skrtici klapky by Te spis hlasila kontrolka ECU. Tohle kolisani muze mit spousty pricin a nelze jednoznacne rict co kde vymenit...Nekomu pomohly jiny svicky, dalsimu vicko rozdelovace, nebo treba vzduchovy filtr, popripade zapalovaci kabely.....
To samy s lambda sondou, taky by ses to nejspis dozvedel od kontrolky ECU.
Jak jsem se jiz tady priznal, tak tenhle motor neznam tak ze nemuzu radit az zase tak do hlouky...:-(

Re: 1.Kužel a 2.sytič
Autor: Otuan (IP zapsáno)
Datum: 06.05.2005 11:19

Standa//. Je zajímavé, že ECU nic nehlásí, každopádně díky za rady.



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
       **  ********  **     **  **    **        ** 
       **     **     **     **  **   **         ** 
       **     **     **     **  **  **          ** 
       **     **     **     **  *****           ** 
 **    **     **      **   **   **  **    **    ** 
 **    **     **       ** **    **   **   **    ** 
  ******      **        ***     **    **   ******  
Powered by Phorum.