www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
3. Elektrika :  Technická poradna   ECU, osvětlení, přístrojová deska, čidla 
Autoalarm - zapojení - Kadett
Autor: Dalibor M. (IP zapsáno)
Datum: 15.06.2005 06:54

Mam dotaz ohledne zapojeni dratu z autoalarmu. Ovladani centralu uz mam vyreseno, ale nevim kam zapojit dalsi vystupy.

Na ktere draty zapojit vystup na blinkry? Myslim, ze by mely vest v kablovem svazku u L-prahu, ale ktere to jsou? Jsou tam oba - leva i prava strana?

Na ktery drat zapojit vystup na dverni kontakty? Myslim, ze by to mel byt sedivy v kablovem svazku u L-prahu? Staci to zapojit kamkoli na nej (napr. na vystupu z LZ dveri? Podle mne by to pak melo reagovat na jakekoli dvere, nebo se pletu? Jaky system vubec ma Opel na dvernich kontaktech - pripina zem nebo plus?

Jak zapojit drat na ovladani ze zapalovani - jakou ma barvu v kabelovem svazku a kde ten svazek najdu?

Ktery drat prerusit immobilizerem? Privod k cerpadlu? Jakou ma barvu a kde ho najdu?

Diky moc za odpovedi.


Re: Autoalarm - zapojení - Kadett
Autor: jarad77 (IP zapsáno)
Datum: 15.06.2005 07:23

a jaký máš motor? podle toho jsou tam i svazky. v technice jsou schemata s barvami a zapojením, tak mrkni tam.
Imobilizérem se dá dělit přívod na čerpadlo, startér, nebo jakýkoli vedení vlastně chceš. Většinou bylop čerpadlo na čeveno modrém , ale už jsem potkal i na modrém, prostě se koukni u čerpadla jakou tam máš barvu ;-).
Kabel ke startéru je černo-červený? myslím, ale to taky mušíš vidět když si rozeber palubku, což stejně musíš aby jsi vše zapojil. .. na výstup ze dveří bych se napojil u PP sloupku , tam jsou svedeny všechny kontroly dveří.

A kde najdeš svazky, u praveho prahu sundej lištu a plast u sloupku a jseš na hlavním svazku, zbytek najdeš pod palubkou, u motoru atp. řídící jednotka je u levého sloupku...

Případně mě zkušenější opravte.... Taky jsem jen samouk... :-))

Re: Autoalarm - zapojení - Kadett
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 15.06.2005 07:30

Blinkry jdou pripojit bud na kabel. svazek v levem prahu a to na CERNOBILY a CERNOZELENY drat, nebo primo na spinac varovných svetel.

Dverni kontakt se pripojuje skutecne kamkoliv na sedy drat, ktery se pri otevreni dveri ukostruje.

Ovladani ze zapalovani - sundej ten plast pod volantem aby si moh k zapalovaci skrince a tam si zmer kde je napeti pri zapnuti klicku, myslim ze je to cernej o prurezu 4mm (je tam jeste jeden slabsi 2,5mm). Ale radsi si to jeste zmer.

Privod k cerpadlu je nejlepsi prerusit na ovladacich kontaktech rele, ktery to cerpadlo spina. Tusim ze je to HNEDOMODREJ drat do toho rele.

Prosim te jeste to zkontroluj proti schematu, moh jsem se ukouknout..:-)

Re: Autoalarm - zapojení - Kadett
Autor: jarad77 (IP zapsáno)
Datum: 15.06.2005 08:28

jo sorry, vůbec mě nanapadlo jaký proud bych dělil u přívodu na čerpadlo.
Já osobně imobilizér moc nepreferuju, už jsem s tím řešil dost závad. radši jen centrál, když ti budou chtít auto ukrást tak ho ukradnou i přes imobilizér.... :-(

Re: Autoalarm - zapojení - Kadett
Autor: vrabi (IP zapsáno)
Datum: 15.06.2005 08:49

já jsem ještě propojil koncák z pátých dveří na obvod koncáků ve dveřích, sice se mi teď při otevření kufru rozsvěcí světýlko u řidiče ale zase jsem ušetřil spínač, nevím jestli u jiných verzí elektroinstalace už to tak není standartně, čerpadlo je nejlepší přerušit na ovládacím obvodu relátka v motorovém prostoru

Re: Autoalarm - zapojení - Kadett
Autor: Dalibor M. (IP zapsáno)
Datum: 15.06.2005 08:52

Diky vsem za rady. Jinak motor je C20NE, GSi 5dv.

Rele cerpadla najdu v motorovem prostoru na levem podbehu u indukcni civky, ze?

Na 5te dvere vede taky ten sedy drat co na vsechny ostatni?

Z toho immobilizeru mam nejvetsi obavy, kdyz neco udelam spatne, tak nepojede auto... :-( Proto uvazuju jenom o zapojeni otresovky a dvernich kontaktu. Central mam original, jenom jsem k tomu spinaci v soferovych dverich pridal ovladaci motorek a funguje to pekne. Mam mechanicky odstavene zamky ve dverich (kvuli tomu klasickemu problemu se stavitky - slo to odemknout jakymkoli Opel-klicem) a odemykam/zamykam dalkove centralem. Na 5tych dverich jsem central odstavil a mam je jako nouzovku pri poruse centralu, nebo treba vybiti baterky.


Re: Autoalarm - zapojení - Kadett
Autor: Dalibor M. (IP zapsáno)
Datum: 15.06.2005 09:00

Mimochodem Stando, na tom vypinaci varovnych blinkru jsem to zkousel na ty dva draty, o kterych pises (cernobily a cernozeleny - nahore na konektoru levy a pravy). Mel jsem to napichnute spendlikem a zkouseci zarovicka blikala spolu s blinkry. Ale kdyz jsem tam privedl signal od ridici jednotky alarmu (na ktery samostatne zarovicka blikala), tak zadne blinkry neblikaly. Proc?
Myslel jsem si, ze v tom spinaci varovnych blinkru jsou jenom ovladaci signaly pro prerusovac blinkru a ze musim privadet blikaci implus od alarmu primo na silove draty k blinkrum. Pletu se?


Re: Autoalarm - zapojení - Kadett
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 15.06.2005 09:07

To Dalibor M.

Nepletes. Ja to mam zapojeny prave v tomhle spinaci varovnych blinkru a jede to...Tezko rict v cem je u Tebe problem....Jinak na tom spinaci by melo byt krome cisel u kontaktu i L a R prave u tech spravnejch dratu...

S tim spinacem patejch dveri - bud jak rikal vrabi, spojit to s ostatnima dverma (ale bude Te sviti interier i kdyz otevres kufr) a nebo tam pridelat jeste jeden koncovej spinac. Vstupy na tom alarmu by mely bejt..Jestli mas Jablotron, tak ten ma jeste navic 2 tyhle vstupy.....

Re: Autoalarm - zapojení - Kadett
Autor: Dalibor M. (IP zapsáno)
Datum: 15.06.2005 09:29

Standa>
Ja teda jeste vyzkousim zapojit vystup z alarmu na ty kabely ve svazku na prahu, protoze je tam lepsi pristup nez k tomu konektoru v pristrojovce a uvidim. Jsem z toho taky nejaky zmateny, proc to nechtelo blikat. Prinejhorsim to necham bez vizualni kontroly funkce alarmu blinkrama, jenom vzdycky pipne sirena...

Ja na tom alarmu mam jenom jeden vstup na dverni kontakty, ktere pripojuji zem. Je to tento jednoduchy alarm "Radix":

[www.vltava2000.cz]

Ale urcite by slo paralelne pripojit na ten jeden vystup (na kterem uz budou ostatni dverni kontakty) pritahnout i drat od kontaktu na kufru. Co Ty na to?


Re: Autoalarm - zapojení - Kadett
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 15.06.2005 10:29

No to je presne ale co rikal vrabi ze mu sviti i svetlo v interieru a je te to v poslednim mym prispevku zopakoval..:-)

Re: Autoalarm - zapojení - Kadett
Autor: fl (IP zapsáno)
Datum: 15.06.2005 11:02

Taky jsem si přizapojil kufr k alarmu a krom toho že mi svítí obě světýlka (kabina i kufr), tak mi přestalo fungovat prodloužené osvětlení interiéru po nastoupení. Nevím jestli mám něco špatně, nebo je to normální.

Re: Autoalarm - zapojení - Kadett
Autor: daniel (IP zapsáno)
Datum: 16.06.2005 16:50

varovná světla, to bylo něco, dva dny jsem se v tom hrabal ,až jsem na to přišel, připojuje se to přímo do konektoru pod plast krytem vedle spojkového pedálu. na fotce jsou to ty dva zelenobílé dráty.


Přílohy: (40.7KB)  
Re: Autoalarm - zapojení - Kadett
Autor: Standa (IP zapsáno)
Datum: 16.06.2005 22:11

To daniel : Clovece to me rekni, jak si prisel na zelenobily draty. Ve schematech u blinkru zadny tahle barvy vubec nejsou. Mluvim o schematech pro kadetta.

Re: Autoalarm - zapojení - Kadett
Autor: daniel (IP zapsáno)
Datum: 17.06.2005 15:56

špatně jsi to pochopil, ty dva dráty jsou výstup varovných světel od alarmu a jsou zapojený do toho konektoru. zřejmě je to na to nachystaný od výrobce. ještě by mě zajímalo na co jsou ty ostatní přípojky a ta kulatá dole? asi to půjdu zjistit......nedá mě to.


Re: Autoalarm - zapojení - Kadett
Autor: Dalibor M. (IP zapsáno)
Datum: 19.06.2005 17:27

Uz je udelano, uz je to hotovo!!!
Dekuji vsem zucastnenym za rady, alarm funguje. Daniel ma pravdu, ty dva konektory z fotky jsou nachystane na vyvody za alarmu pro smerovky. Neni treba napichovat se na ten spinac varovnych svetel, dole v tom velkem sdruzenem konektoru na sloupku je to pohodlne a jednoduche.



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Připojit soubor
  • Můžete připojovat soubory následujících typů: jpg, gif, bmp, pdf
  • Soubor nesmí být větší než 600KB
  • k tomuto příspěvku může být připojeno ještě 3 soubor(ů|y)
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **     **  ********   ******    ********  **     ** 
 ***   ***  **    **  **    **   **         **   **  
 **** ****      **    **         **          ** **   
 ** *** **     **     **   ****  ******       ***    
 **     **    **      **    **   **          ** **   
 **     **    **      **    **   **         **   **  
 **     **    **       ******    **        **     ** 
Powered by Phorum.