www.kadett.cz    www.opelastra.cz
Než zadáte dotaz do technické poradny, ujistěte se, že jste si přečetli FAQ - ČASTO KLADENÉ DOTAZY.

* Toto fórum slouží jako technická poradna pro vozy OPEL, pro jiné příspěvky použijte debatu.
* Než se na něco zeptáte, projděte si návody a články na stránkách, nebo použijte vyhledávání tady ve fóru! Spousta problémů se zde už několikrát řešilo.
* Uvádějte u příspěvků typ auta (Astra, Kadett) a označení motoru (C16NZ,C20NE, atd...).
* Adminem tohoto fóra je Standa. Moderátoři: Brouček, Vendys.
3. Elektrika :  Technická poradna   ECU, osvětlení, přístrojová deska, čidla 
baterka Bosch Silver
Autor: dusan (IP zapsáno)
Datum: 27.06.2005 09:54

Mate niekto skusenosti s tymto typom baterii ?? Na nete som sa docital, ze su to bezudrzbove olovene akumulatory s elektrodami so zliatiny s vapnikom. Taktiez som sa docital, ze nabijanie by malo byt o cca 0,5 V vyssie ako pri normalnych bateriach. A takisto som sa docital, ze by sa nemala pouzivat v autach starsej generacie - bohuzial neskoro. Kupil som ju na jesen 2003. Mam ju v 1,6D. Dobijanie mi pracuje celu dobu na cca 13,8 V ( mam diodovy ukazovatel stavu ). Uz po prvej zime som si vsimol, ze zacina mat problemy. Teraz po druhej zime je uplne v kybli. Nakoniec som zistil, ze ta baterka ma cca 8 Ah ( Mala by mat 62. ). Zistil som to plnym nabitim a potom vybijanim cez ziarovku a meranim prudu a casu. Co si o tom myslite ??? Da sa este nejako ozivit ??? Je mozne ze ma byt fakt v sustave viac ako 14 V ? ( pri normalnej baterke by to sposobovalo prislis vysoke plynovanie ). Ak ju zreklamujem mam ju radsej predat a kupit nejaku normalnu ???

Re: baterka Bosch Silver
Autor: IJK (IP zapsáno)
Datum: 27.06.2005 10:50

Já jí mám v Astře 1995 a funguje, takže žádné další detaily jsem neřešil, v životě jsem jí nedobíjel mimo auto apod. Jak je stará netuším, už v autě byla, já s ní zatím odjezdil dvě zimy a ropák vždycky chyt.

Re: baterka Bosch Silver
Autor: Radim_17D (IP zapsáno)
Datum: 27.06.2005 11:14

Když jsem se svého času zajímal o baterky, tak mě tvrdili, že jsou 2 základní druhy aditivace mřížek:
1. slitiny s vápníkem,
2. slitiny se stříbrem (Bosch Silver)
Nepochyboval bych, že Bosch Siver bude špička. To, že se drahé baterky nemají dávat do starých aut je dáno spíš tím, že stará auta často nemají v pořádku dobíjení a superznačková baterka pak nevydrží o mnoho více, než aušus z hypermarketu...
Těch 0,5 V navíc si myslím, že to je spíš v rovině, že je snese, než, že by ho vyžadovala. Pokud máš stabilních 13,8 V, tak by to mělo být v pohodě. Baterka se podle mě nedá poškodit "příliš pomalým" dobíjením. Kdyby to napětí bylo příliš málo, tak bys to poznal podle toho, že by ji bylo občas nutné externě dobít.
Spíš si myslím, že je poněkud poddimenzovaná - 62 Ah není na diesela nic moc, obzvláště na Opla, který je v zimě těžko startovatelný (startér to v zimě poctivě vyzkratuje...).
Já jsem auto koupil s 66 Ah, výrobce tam dával 64Ah (neověřený údaj).
Nicméně podstatné nejsou Ah ale maximální startovací proud, který je ta baterka schopná dát. Ten proud je na té baterce někde napsaný. Aby to nebylo tak jednoduché:
- udáva se v ampérech buď podle metodiky DIN nebo EN - obě čísla se zásadně liší (přepočet si z hlavy nepamatuju),
- to, že větší kapacita zároveň znamená i větší startovací proud neplatí tak úplně, protože u proudu jde spíš o plochu a konstrukci elektrod. Kupříkladu ta 64 Ah dá údajně větší proud než 66 Ah...
Přetěžování baterky velkými proudy dokáže mřížky elektrod rozsalátovat poměrně rychle... Takže bych doporučil nějakou 74 Ah nebo tak něco. A mělo by to být s rezervou.
Já tam mám zcela bezúdržbovou EXIDE s ukazatelem stavu, 80Ah, startovací proud 800 A podle EN (což je už poněkud velikášství...). Stála mě tenkrát 2.290,-Kč. Mám ji tam už 4 roky a zatím nepozoruju problém (ťuky, ťuk...).
Pokud budeš někde kupovat velkou baterku, tak si dej pozor na rozměry. Na délku se tam vejde asi 30 cm, což nebývá problém, na šířku bych taky nečekal problém, ale pozor na výšku! Neměla by být přes cca 19 cm, jinak se nevejde pod kapotu... Čísla si radši přeměř na svém autě (já mám 17D).
p.s. Otvírám diskusi, kdo má na dieselu jakou baterku a jaké s ní má zkušenosti.

Přílohy: baterka.jpg (122.7KB)  
Re: baterka Bosch Silver
Autor: dusan (IP zapsáno)
Datum: 27.06.2005 12:51

Ma napisanych 640A, myslim ze podla EN. Malo by to stacit. Ako som pisal, ked bola nova tag startovala aj v -20 . Len teraz po cca 18 mesicoch je uplne v prdeli. Dufam, ze je to iba vadny kus. Inac pisal som na bosch.sk a ani sa mi neracili ozvat - pisal som v zmysle, ze mam viac vyrobkov Bosch, so vsetkymi som na 100% spokojny, ale z ich baterkou ( vlastne to ma byt vyssia trieda ) ... . Co dodat ... Dufam, ze ju vyreklamujem, a ze na tu novu budem frcat aspon 4 roky.

Re: baterka Bosch Silver
Autor: Radim_17D (IP zapsáno)
Datum: 27.06.2005 14:30

To: IJK
Jakou tam máš kapacitu? Taky 62Ah jako dusan? A je to Silver nebo Silver Plus?

To: dusan
V těch ampérech začíná být pěkný zmatek. Mám pocit, že se nějak průběžně mění metodika měření, či co - díval jsem se na stránky EXIDE a u baterky, která kapacitou a provedením odpovídá té mojí je uvedeno 600A podle EN (při 18 st. C, U30s/9V EN) - na té mojí je přímo natištěno 800A EN.
Díval jsem se schválně do současného katalogu k Boschům:
62Ah Silver 480A EN,
62Ah Siver Plus 600A EN.
Je otázka, do jaké míry baterka Ca-Ca, u které výrobce tvrdí, že dává o 30 % nebo dokonce o 50 % větší proud než klasické olovo, ten proud taky doopravdy trvale dává nebo je to jen klamavá reklama...
Mám z toho takové podezření, že když cca před těmi cca 5 lety přišly nové technologie mřížek (Bosch Silver je novinka roku 1999), tak v ně výrobci vkládali trochu přemrštěné naděje a teď začínají být s reklamou opatrnější...
Že to třeba dává větší proudy než klasické olověné baterky, ale po několika letech už třeba taky ne...
Myslím, že z dlouhodobého hlediska je podstatné koupit především pořádně velkou baterku... jestli je obyčejná olověná, hybridní, Ca-Ca, legovaná stříbrem či co už pak není tak důležité.

Re: baterka Bosch Silver
Autor: tonda (IP zapsáno)
Datum: 28.06.2005 18:05

Já mám v Caravanu X17DTL Bosch Silver 74Ah 680A (EN) - bez problémů a vejde se v pohodě.

Re: baterka Bosch Silver
Autor: Radim_17D (IP zapsáno)
Datum: 29.06.2005 15:40

Našel jsem nějaký přepočet na ty proudy DIN a EN:
DIN=0,6*EN
Nevím, jak je to přesné a jestli to platí vždy (je to převzaté z baterky, kde uváděli oboje čísla).

Re: baterka Bosch Silver
Autor: IJK (IP zapsáno)
Datum: 13.07.2005 21:54

Totéž co Tonda - je to asi největší, co se tam v pohodě vejde. Netuším, jak je stará.

Re: baterka Bosch Silver
Autor: Vladimír 0101 (IP zapsáno)
Datum: 27.08.2008 20:34

Mám Astru 1.7 DT. Zakoupenou v bazaru 2004. Majitel ji prodával s novou baterií Bosch Silver 74Ah....vydržela mi do března letošního roku. ted jsem v dobré víře koupil Exide Excell 74Ah. Až tady na foru jsem zjistil,že to s tím vápníkem je trošku komplikované...co se týče dobíjecího napětí auta...jsme z toho jelen. Na stránkách výrobce o tom ani slovo. Na jiných stránkách ale tvrdí, že vyžadují tyto baterie 14.6 V i vyšší!!!! Potvrdil mi to i autoelektrikář. Výrobce mi odepsal, že tam mají napsané, že ....automobiíly po roce 1997 vyžadují výměnu baterie nebo co...ale maj tam, že jsou jejich baterie vhodné i pro starší auta. Nevím, proč by pak ve vyhledávání baterií byly zařazené i auto před rokem 1997. Napsali mi, že samozřejmě celovápník. baterky mohou poujžívat i starší auta, ale tedy s tím, že 2-3 ročně dobít /nejlépe v servise/ Doprdele ale dobíjet po roce novou baterii? Mám nabíječku Absaar 12V 6amp....nevím zda postačí. Jsem s té baterie na rozpacích. Ten autoelektrikář mi napsal, že ani řada Silver není až taik nej...jelikož třeba i Varta Silver je na bázi vápník?,,

Re: baterka Bosch Silver
Autor: Pepe1983 (IP zapsáno)
Datum: 31.01.2009 14:13

Já mám v dieselu Opel Astra obsah 1.7 baterii Akuma Comfort,74Ah,startovací proud 680A,jednou do roka ji dobiju na nabíječče,zatím spolehlivá.....



Jméno: 
Email: 
Téma: 
Připojit soubor
  • Můžete připojovat soubory následujících typů: jpg, gif, bmp, pdf
  • Soubor nesmí být větší než 600KB
  • k tomuto příspěvku může být připojeno ještě 3 soubor(ů|y)
Smileys
...
(loading smileys)
Spam prevence:
Prosím, opište tento kód. Toto opatření slouží k blokování automatických robotů, které vkládají spam (nevyžádané reklamy).
 **    **   ******         **   ******     *******  
 ***   **  **    **        **  **    **   **     ** 
 ****  **  **              **  **         **        
 ** ** **  **              **  **   ****  ********  
 **  ****  **        **    **  **    **   **     ** 
 **   ***  **    **  **    **  **    **   **     ** 
 **    **   ******    ******    ******     *******  
Powered by Phorum.